Wraz z pojawieniem się konsol domowych i wysokiej jakości urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, w szczególności baz Direct Drive, wielu graczy zajęło się tą dyscypliną. Na rynku dostępnych jest wiele tytułów, łączących w sobie elementy zręcznościowe, symulacyjne i zręcznościowe. Każda gra ma tendencję do zaspokajania potrzeb innego segmentu rynku wirtualnych wyścigów, od tych, którzy chcą po prostu dobrze się bawić z Need For Speed, po tych, którzy są zanurzeni w wyścigach Gran Turismo i Forza Motorsport, i oczywiście kierowców, którzy są w tym tylko dla wydajności i realizmu.
Wśród marek obecnych w segmencie sim-racing mamy Simucube, fińskiego producenta urządzeń peryferyjnych „premium”, według ich strony internetowej. Jeśli o mnie chodzi, Simucube jest niczym Rolls-Royce w porównaniu do Mercedesa. Firma została założona w 2007 roku pod nazwą Granite Devices i nadal jest aktywna na rynku przemysłowym serwomotorów i ogólnie elektroniki.
Simucube jest względnym nowicjuszem w branży wyścigów symulacyjnych w porównaniu na przykład z Fanatec, który jest obecny w grze od ponad 20 lat. Simucube ma 10 lat na liczniku, ale firma szybko wyrobiła sobie markę jako światowy lider ultra-premium w dziedzinie sprzętu do symulacji wyścigów na PC.
Co prowadzi nas do dzisiejszego tematu: czy produkty Simucube, w szczególności podstawy Direct Drive, są kompatybilne z konsolami domowymi, takimi jak PS5? Cóż, niestety nie, urządzenia peryferyjne Simucube nie są kompatybilne z konsolami domowymi, czy to PS5, czy Xbox Series X/S.
Ale dlaczego? Biorąc pod uwagę, że Simucube jest uważany za światowego lidera pod względem najwyższej jakości urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, Sony i Microsoft zyskałyby, pozwalając graczom korzystać z produktów tej marki na ich platformie, prawda?
W rzeczywistości pytanie to jest trudniejsze niż się wydaje. Producenci konsol domowych, a mianowicie Microsoft i Sony, prowadzą bardzo rygorystyczną politykę w zakresie urządzeń peryferyjnych, które mogą być używane na ich platformach. Każda marka musi współpracować z producentami urządzeń peryferyjnych do sim-racingu, aby opracować specjalne profile, które uwzględniają sprzęt z chipami zintegrowanymi z podstawkami Direct Drive lub kierownicami.
Jeśli Microsoft lub Sony nie zatwierdzą produktów, nie będą one mogły działać na konsolach. Co więcej, te urządzenia peryferyjne muszą sprzedawać się w bardzo dużych ilościach, aby marka była atrakcyjna dla Sony lub Microsoftu, ponieważ producenci ci otrzymują procent od sprzedanych produktów.
Jedyną alternatywą dostępną na PS5 lub Xbox jest Fanatec. Niemiecka marka oferuje szeroki katalog urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, które są nie tylko wydajne, ale także odpowiednie dla praktycznie wszystkich dyscyplin sportów motorowych.


0 komentarzy