Technologia Direct Drive to najlepsza symulacja wyścigów. Łączy kierownicę bezpośrednio z silnikiem, oferując niezrównaną szybkość reakcji. Napęd Direct Drive zwiększa odczucie siłowego sprzężenia zwrotnego i czyni je bardziej realistycznym.
Ogólnie rzecz biorąc, koła zamachowe Direct Drive są drogie ze względu na duże silniki i złożoną konstrukcję. Jednak Fanatec całkowicie zmienił grę dzięki nowemu, bardzo przystępnemu cenowo rozstawowi osi CSL DD z napędem bezpośrednim.(Przeczytaj naszą recenzję CSL DD)
W tym przewodniku po konfiguracji Simracing pokażę ci, co moim zdaniem jest najlepszą kompletną konfiguracją do symulacji wyścigów z napędem bezpośrednim. Ta konfiguracja zawiera wszystko, czego potrzebujesz do symulacji wyścigów, w tym kierownicę, pedały i kokpit.
Sprzęt używany w tej konfiguracji Simracing
Przejdźmy od razu do produktów, które składają się na ten zestaw do symulacji wyścigów z napędem bezpośrednim.
Image | Produit | Features | Prix |
---|---|---|---|
LA MEILLEURE BASE | Voir le prix | ||
LE MEILLEUR VOLANT | Fanatec Podium R300 | Voir le prix | |
LE MEILLEUR PÉDALIER | Voir le prix | ||
LE MEILLEUR CHASSIS | Voir le prix | ||
LE MEILLEUR SIÈGE | Voir le prix |
Pierwszą decyzją, jaką należy podjąć, jest wybór bazy.
Istnieją dwie opcje:
- Podstawowy CSL DD lub Gran turismo DD Pro: najtańsza opcja
- Podstawa Fanatec Podium DD2 lub Simucube: mocniejsza, ale droższa
Chociaż CSL DD to niezwykła baza, osobiście wybrałbym drugą opcję. Aby uzyskać najlepsze wrażenia z jazdy z napędem bezpośrednim, najlepiej jest użyć najbardziej solidnej podstawy.
Poniżej omówię różne opcje produktów, przyglądając się bardziej szczegółowo każdej części tego symulatora wyścigowego, ponieważ nie ma jednej najlepszej trasy dla tej kompilacji. Oto jednak moja ostateczna rekomendacja. Gdybym budował symulator wyścigów z napędem bezpośrednim, wybrałbym poniższe opcje.
Dlaczego warto wybrać tę konfigurację Simracing Direct Drive?
Większość Simracerów rozpoczyna swoją przygodę ze skromną kierownicą wyścigową z napędem paskowym lub przekładnią, taką jak Logitech G923 lub Thrustmaster TMX.
Osobiście zacząłem od starej kierownicy Logitech, którą przykleiłem taśmą do biurka. I to wystarczyło, by zapałać miłością do symulacji wyścigowych.
Następnie ulepszyłem swoją konfigurację, kupując lepszą podpórkę, a następnie kompletny kokpit, jednocześnie ulepszając kierownicę wyścigową do mocniejszej kierownicy Fanatec.
Powoli doszedłem do punktu, w którym chciałem mieć najlepszy sprzęt do symulacji wyścigów, na jaki było mnie stać, i to przyszło w postaci Fanatec Podium DD2 w połączeniu z kokpitem SimLab P1-X.
Jest to podróż, którą podąży wielu pilotów symulacyjnych. Aby doświadczyć najlepszego siłowego sprzężenia zwrotnego, naprawdę potrzebujesz mocnej kierownicy Direct Drive. Aby móc utrzymać kierownicę Direct Drive, potrzebny jest solidny kokpit, zwykle w postaci wytłaczanej aluminiowej platformy.
Jeśli chcesz stworzyć najlepszą konfigurację do symulacji wyścigów lub ulepszyć swoją obecną konfigurację, ten przewodnik jest dla Ciebie. Oto jedna z najlepszych konfiguracji symulacji wyścigów na rynku
Podstawa: Fanatec Podium DD2
Najlepszą i najpotężniejszą dostępną obecnie bazą simracingową jest Fanatec Podium DD2.
Podium DD1 vs DD2
Podstawa DD1, choć tańsza, nie ma tak dużego momentu obrotowego jak DD2. Co więcej, jest on obecnie niedostępny.
Podium DD2 wytwarza do 25 Nm momentu obrotowego, w porównaniu do 20 Nm w przypadku DD1. Jeśli kiedykolwiek grałeś z DD2 z pełną mocą, będziesz wiedział, jak trudne jest to urządzenie. Właśnie dlatego uwzględniliśmy ją w tej konfiguracji.
Co z bazami SimuCube?
Podstawy SimuCube są doskonałą alternatywą dla serii Fanatec Podium. Obecnie w sprzedaży dostępne są trzy rozstawy osi;
- Sport, który wytwarza 17 Nm momentu obrotowego
- Pro, który wytwarza 25 Nm momentu obrotowego
- Ultimate, który wytwarza 32 Nm momentu obrotowego.
Modele Sport i Pro są stosunkowo porównywalne do DD1 i DD2 i są nieco tańsze.
Fanatec posiada jednak szeroką gamę kół zamachowych i urządzeń peryferyjnych kompatybilnych z ich bazami, podczas gdy w przypadku bazy SimuCube trzeba znaleźć koła zamachowe innych producentów. Osobiście lubię wygodę kupowania sprzętu tej samej marki, aby skorzystać z kompatybilności.
Co więcej, DD2 jest kompatybilny z konsolami Xbox, jeśli jesteś konsolowym symulatorem wyścigów. Obecnie żadna podstawa SimuCube nie jest kompatybilna z konsolami domowymi.
Jaka jest najlepsza baza Direct Drive kompatybilna z Playstation?
Ponieważ baza DD2 nie jest kompatybilna z Playstation, użytkownicy Playstation będą musieli skorzystać z Podium Racing Wheel F1 (lub Gran turismo DD Pro w przypadku mniejszych budżetów).
Kierownica : Fanatec Podium R300 V2
Bardzo ważne jest dopasowanie kierownicy do podstawy DD2 Direct Drive. Należy wybrać kierownicę, która poradzi sobie z mocą napędu bezpośredniego i będzie wygodna podczas długich sesji wyścigowych.
Kierownica Podium R300 spełnia wszystkie te wymagania. Posiada szeroki zakres funkcji oraz wysokiej jakości konstrukcję i wykończenie. I może być używany w szerokim zakresie dyscyplin wyścigowych.
W zestawie otrzymasz Podium Advanced Paddle Module, który jest najwyższej klasy modułem zmiany biegów Fanatec.
Łącznie dostępnych jest sześć wysokiej jakości palet, co zapewnia wiele opcji dostosowywania. Same łopatki mają mechanizm magnetyczny, który naśladuje ten z prawdziwego samochodu wyścigowego. Dzięki bezkontaktowym czujnikom Halla, wydajność nie ulegnie pogorszeniu wraz z upływem czasu.
R300 jest również dostarczany z pakietem przycisków ClubSport, który dodaje dodatkowe przyciski do użytku wyścigowego, a także Podium Hub.
Piasta Podium jest sercem tej konfiguracji symulacji wyścigu, działając jako szybkozłączka między podstawą a kierownicą. Wszystkie produkty z serii Podium, a w szczególności Podium Hub, charakteryzują się niezwykle wysoką jakością wykonania. Wykorzystuje materiały klasy motoryzacyjnej dla optymalnej wydajności i trwałości i jest szeroko kompatybilny z większością produktów z gamy Fanatec.
Alternatywna kierownica dla kierowców preferujących otwarte kierownice
Jeśli jesteś kierowcą symulacyjnym, który woli prowadzić samochody z otwartym kołem, możesz również rozważyć kierownicę Fanatec Formula V2.5. Formula V2.5 lub V2.5X to jedne z najlepszych kół Formula, na jakich kiedykolwiek grałem. Jest niezwykle wszechstronny, świetnie wygląda i przyjemnie się z nim ściga, a także oferuje wiele opcji konfiguracji.
Jego wymiary są nieco mniejsze niż R300, z szerokością zaledwie 270 mm, w porównaniu do 300 mm w przypadku R300. Oznacza to, że kierownica jest lżejsza i bardziej zwrotna niż niektóre większe okrągłe kierownice.
Pedały: Fanatec ClubSport V3
Wybór pedałów dla tej konfiguracji symulacji napędu bezpośredniego zależy od dwóch rzeczy. Czy zależy Ci na kompatybilności z konsolami domowymi i chcesz pozostać w ekosystemie Fanatec?
Jeśli odpowiedź na którekolwiek z tych pytań jest twierdząca, to pedały ClubSport V3 są zdecydowanie najlepszym wyborem. ClubSport V3 to najlepsze pedały, jakie Fanatec ma do zaoferowania. Są one naszpikowane technologią i mają na celu jak najwierniejsze odwzorowanie rzeczywistych samochodów.
Jest to przyjemnie wyglądający zestaw pedałów, z całkowicie metalową aluminiową konstrukcją i czerwonymi akcentami. Zarówno z przodu, jak i z boku, pedały te prezentują się znakomicie.
Za pedałami znajduje się ogromna ilość technologii. Zastosowano ogniwo obciążnikowe o masie 90 kg zaprojektowane tak, aby odwzorować rzeczywisty pedał hamulca. Pedały wykorzystują technologię magnetyczną i bezdotykowe czujniki na pedale gazu i sprzęgła.
Istnieje wiele możliwości regulacji, z wymiennymi pedałami, konfigurowalnym ustawieniem pedałów i regulowanym ciśnieniem hamowania. Pedały ClubSport V3 są tak mocne, jak to tylko możliwe.
Kokpit: SimLab P1-X
Aby naprawdę być w stanie obsłużyć potężną bazę napędu bezpośredniego, taką jak Podium DD2, naprawdę potrzebujesz kokpitu do symulacji wyścigów, który poradzi sobie z generowanymi siłami. Ekonomiczny lub średniej klasy kokpit wyścigowy może mieć trudności z radzeniem sobie z bazą napędu bezpośredniego serii Podium i może uginać się wraz ze wzrostem momentu obrotowego.
Oznacza to, że być może będziesz musiał poszukać bardziej wytrzymałego fotela symulacyjnego. Najlepszą opcją będzie platforma z wytłaczanego aluminium. Ten styl platformy symulacyjnej wykorzystuje grube kawałki wytłaczanego aluminium, aby zasadniczo zbudować podwozie.
SimLab P1-X: nasza opinia
SimLab jest powszechnie znany z produkcji jednych z najlepszych aluminiowych symulatorów 8020 na rynku, a nawet jest oficjalnym dostawcą e-sportowym dla zespołu Mercedes AMG F1.
Kokpit do symulacji wyścigów P1-X znajduje się na szczycie gamy produktów SimLab. Jest to kokpit symulacyjny zaprojektowany tak, aby wytrzymać najbardziej ekstremalne siły. Bez problemu obsługuje prawie wszystkie kierownice Direct Drive.
Każda część tego podwozia jest regulowana, od odległości i kąta pedału po pozycję montażową kierownicy. To symulator, którego nigdy nie powinieneś wymieniać. P1-X zawiera standardowy uchwyt boczny, który umożliwia podłączenie akcesoriów i dodatkowych urządzeń peryferyjnych, takich jak joysticki.
Fotel: Sparco R100
Aby uzupełnić tę konfigurację symulacji wyścigów z napędem bezpośrednim, wybraliśmy fotel wyścigowy. SimLab P1-X nie jest standardowo dostarczany z fotelem, więc możesz wybrać fotel, który chcesz. P1-X jest kompatybilny z większością foteli symulujących wyścigi i niektórymi prawdziwymi fotelami wyścigowymi takich marek jak Sparco.
Siedzenie, które wybrałem dla tej konfiguracji to Sparco R100.
To, co naprawdę przekonało mnie do tego fotela, to komfort, jaki zapewnia podczas długich symulowanych sesji wyścigowych. Spędziwszy wiele godzin w Sparco R100, mogę śmiało powiedzieć, że jest to jeden z najwygodniejszych dostępnych foteli do symulacji wyścigów.
Ten fotel został zaprojektowany jako prawdziwy fotel wyścigowy dla kierowców symulacyjnych, a nawet zawiera system umożliwiający dodanie 4-punktowej uprzęży wyścigowej, jeśli chcesz.
Jak sprawuje się ta konfiguracja napędu bezpośredniego w symulatorach wyścigowych?
Teraz, gdy wszystkie produkty zostały przedstawione bardziej szczegółowo, przyjrzyjmy się wydajności tej konfiguracji symulacji napędu bezpośredniego.
Dzięki jakości projektowania i produkcji SimLab, montaż obudowy jest stosunkowo łatwy. Montaż zajmuje trochę czasu, ale tak jest w przypadku wszystkich zestawów z wytłaczanego aluminium. Wstępnie wywiercone otwory montażowe dla Fanatec DD2 i pedałów ułatwiają montaż.
Podczas sesji symulacji wyścigu, jakość każdego produktu jest naprawdę podkreślana przez tę platformę symulacyjną. Pod maksymalnym obciążeniem Fanatec DD2, obudowa P1-X nie ugina się w najmniejszym stopniu.
Nie ma też zauważalnego ugięcia płyty pedału. A kiedy mocno naciśniesz hamulec, siedzenie również się nie porusza. Częstym problemem związanym z niektórymi odchylanymi fotelami wyścigowymi jest to, że oparcie fotela często przesuwa się podczas gwałtownego hamowania. Ale tutaj nie będzie to problemem.
Podsumowując, jest to zestaw do symulacji wyścigów, który będzie ci służył przez wiele lat. Po zmontowaniu tej konfiguracji nie powinno być potrzeby wymiany lub modernizacji żadnych części przez kilka lat. A za cenę około 3000 euro trudno będzie znaleźć tak dobry zestaw do symulacji z napędem bezpośrednim, jak ten.
Image | Produit | Features | Prix |
---|---|---|---|
LA MEILLEURE BASE | Voir le prix | ||
LE MEILLEUR VOLANT | Fanatec Podium R300 | Voir le prix | |
LE MEILLEUR PÉDALIER | Voir le prix | ||
LE MEILLEUR CHASSIS | Voir le prix | ||
LE MEILLEUR SIÈGE | Voir le prix |
0 komentarzy