Zaznacz stronę

Fanatec Porsche Vision GT: test i recenzja

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Fanatec Porshe Vision GT

Korzyści

  • Prototypowa replika kierownicy Porsche w Gran Turismo®
  • Dobre wykończenie i jakość wykonania
  • Aluminiowa konstrukcja
  • Tactaris dookoła

Wady

  • Wykorzystanie plastiku na praktycznie wszystkich widocznych częściach

To era odnowy dla Fanatec, napędzana głównie przez przejęcie przez Corsair. Dzięki nowym bazom DD dla serii ClubSport, nowemu kokpitowi i nowym kierownicom, Fanatec po raz kolejny ma doskonałą pozycję w segmencie symulatorów wyścigowych.

Wśród dodatków do jej katalogu znajduje się CSL Elite Porsche Vision GT, kierownica zaczerpnięta bezpośrednio z koncepcyjnego samochodu Porsche Gran Turismo. W poniższym tekście zamierzamy umieścić tę kierownicę w naszej konfiguracji i powiedzieć, co oferuje w zamian.

Główne cechy techniczne kierownicy

  • Kierownica na licencji Porsche dla samochodu koncepcyjnego Vision w Gran Turismo®
  • Aluminiowa konstrukcja
  • Otoczenie w Tactaris
  • 2 palety aluminiowe i magnetyczne
  • Łącznie 16 elementów sterujących na płycie czołowej, w tym elementy sterujące na kierownicy za centralnym logo Porsche.
  • Montowany z tyłu QR2 Lite
  • Średnica 31 cm, waga 2,1 kg
  • Kompatybilny z PC i Playstation
  • Kompatybilność z całym ekosystemem Fanatec

Czym jest Tactaris?

Tactaris to najwyższej klasy mikrofibra opracowana przez Fanatec, oferująca miękkość w dotyku, dobrą oddychalność i doskonałą odporność na zużycie i pot. Bardziej wytrzymała niż Alcantara, jest idealna do długich sesji wyścigowych, w rękawicach lub bez.

GT DD PRO

Projekt

Design Vision GT jest bardzo futurystyczny, z prostokątnym kształtem i taktami na całej kierownicy. Pośrodku znajduje się logo Porsche na kołpaku lub AirBag, a wokół niego rozmieszczone są elementy sterujące.

Wizualnie jest piękna, z czarnym wykończeniem na całej kierownicy, z czerwonymi akcentami na 6 przyciskach i pasku na górze kierownicy. Z tyłu, 2 magnetyczne łopatki są również w kolorze czarnym, co moim zdaniem podkreśla dyskretny wygląd kierownicy. Czarne są również przeszycia na taktaris, aby zachować ten sam motyw. Jest to mniej więcej taka sama kierownica jak w Batmobilu i osobiście bardzo mi się podoba.

Montaż na zamówienie

Vision GT bazuje na modelu QR2 Lite, który jest częścią serii CSL. Jest to co prawda Elite, ale mimo wszystko CSL, a ta seria jest przyjazna dla budżetu, więc nie jest zbyt droga.

Aby zamontować koło do podstawy, wystarczy pociągnąć za pierścień wokół QR2, wyrównać oba urządzenia, zwracając uwagę na piny łączące, włożyć koło na miejsce i zwolnić pierścień. Jeśli chcesz, możesz to również zrobić bez ciągnięcia za pierścień i nie sądzę, aby miało to znaczący wpływ na zużycie mechanizmu.

Produkcja i wykończenie

Chociaż nie jest to tak naprawdę widoczne, gdy trzymasz Vision GT w rękach, struktura kierownicy lub ramy jest wykonana w całości z aluminium. Poza kilkoma elementami wokół bocznych elementów sterujących, metal jest niewidoczny, dobrze ukryty za plastikiem.

Szczerze mówiąc, spodziewałem się plastiku, ponieważ Vision GT to w końcu CSL. Jeśli chodzi o wykończenie, to jest ono całkiem dobre pod względem różnych części, które składają się na tę kierownicę. Nie zauważyłem żadnych szczelin, krzywych części lub przycisków, które nie klikały prawidłowo, z wyjątkiem plastikowej osłony na górze płyty czołowej, która wystaje nieco poza aluminiową konstrukcję i może potencjalnie powodować dyskomfort podczas długich sesji symulacyjnych.

Jeśli chodzi o jakość wykonania, cóż, nadal jest to plastik. Pozytywnym punktem jest tutaj taktaris. Jest miękki w dotyku, dobrze wykończony i bardzo atrakcyjny dzięki czarnym przeszyciom. Jest jednak cienki, co może stanowić niewielki problem, jak zobaczymy w następnej sekcji.

GT DD PRO

Obsługa kierownicy

Vision GT jest łatwy w obsłudze z ergonomicznego punktu widzenia. Elementy sterujące łatwo wchodzą pod palce podczas wyścigu i są rozsądnie rozmieszczone. Jednocześnie jest to Porsche i można oczekiwać dobrej, wyścigowej ergonomii.

Kierownica o średnicy 31 cm zapewnia dobrą przyczepność na torze jak na kierownicę typu GT. Mały ekran OLED pod prawym ramieniem kierownicy wyświetla niektóre dane telemetryczne, ale jest używany głównie do podstawowych menu ustawień, do których można uzyskać dostęp za pomocą niewidocznego przycisku za logo Porsche (przypomina klakson samochodowy).

Przejdźmy teraz do tactaris. Jest naprawdę miękka, co moim zdaniem jest świetne, zwłaszcza jeśli jeździsz bez rękawiczek. Tekstura dobrze leży w dłoni i zapewnia odpowiednią przyczepność, aby zachować kontrolę nawet podczas długich sesji. Szczerze mówiąc, uważam, że komfort jest bardzo dobry, a materiał dobrze trzyma się dłoni, nie ślizgając się, nawet gdy zaczynasz się trochę pocić. A biorąc pod uwagę, że jest bardziej odporny niż Alcantara, to prawdziwy plus pod względem trwałości.

Wrażenia podczas gry

Nadszedł czas, aby zapoznać się z Vision GT. Pozycja za kierownicą jest naturalna w modelu 9.15, z kciukami spoczywającymi na górnej części płyty czołowej. Ale ponieważ plastikowa osłona wystaje nieco poza ramę, kciuki są nieco niewygodne podczas długiej jazdy, nawet w rękawiczkach.

Oprócz tego małego problemu zauważyłem również, że 3 pionowe przyciski obok kciuków po obu stronach są nieco zbyt blisko siebie. Bez rękawiczek praktycznie nie ma szans na naciśnięcie dwóch przycisków jednocześnie. W rękawiczkach może się to zdarzyć, zwłaszcza jeśli rękawiczki są duże. Nie jest to ograniczające w kategoriach bezwzględnych i można po prostu zmapować dwa z trzech bez utraty kontroli. Do tego dochodzą dwa pokrętła obok tych przycisków, które również nie są zbyt precyzyjne, gdy nosisz rękawiczki.

Jeśli chodzi o resztę, historia jest całkiem dobra. Kształt kierownicy zapewnia bardzo dobry chwyt w dłoniach, zwłaszcza przy grubości kierownicy, którą muszę powiedzieć, że jest hojna. Łopatki z tyłu klikają mocno i czujesz się jak w prawdziwym samochodzie wyścigowym. Co więcej, mechanizm działa płynnie, ułatwiając szybką zmianę biegów.

GT DD PRO

Kompatybilność

Vision GT jest kompatybilna z komputerami PC i Playstation, pod warunkiem, że posiadasz bazę Fanatec, która obsługuje platformę Sony. Jeśli chodzi o ekosystem niemieckiej marki, cały katalog zaakceptuje tę kierownicę bez konieczności jej podłączania. Wszystko, czego potrzebujesz, to baza DD z QR2 Base Side, aby używać jej z Vision GT.

Jeśli chodzi o tytuły, przeprowadziłem testy na AC i ACC i nie miałem z nimi żadnych problemów. Mapowanie przycisków jest łatwe do wykonania za pośrednictwem interfejsu gry wideo, a jeśli jesteś na PS5, masz niewidoczny przycisk kierownicy / menu podstawowego, który jest emblematem Porsche. Szczerze mówiąc, jest to dobrze przemyślane, bardzo dyskretne i przede wszystkim sprytne ze strony Fanatec, aby wykorzystać pustą przestrzeń.

Stosunek jakości do ceny

Mimo że Vision GT jest częścią serii CSL Elite i wykorzystuje dużo plastiku jak na mój gust, kosztuje 350 euro. Tak, jest to cena zbliżona do kół ClubSport, ale jednocześnie Vision GT to koło Porsche, a ta plakietka ma swoją cenę.

Mój werdykt

Dla fanów wyścigów GT, Vision GT jest prawdziwą propozycją jako kierownica. Jakość wykonania jest dobra w kategoriach bezwzględnych, z wyjątkiem plastikowego elementu, który wystaje nieco poza ramę kierownicy i może powodować dyskomfort, gdy kciuki są zbyt mocno do niego dociskane. Ergonomia kierownicy jest również całkiem dobra podczas jazdy w rękawiczkach, choć bez nich jest znakomita, zwłaszcza jeśli chodzi o niektóre elementy sterujące. Cena wywoławcza jest, co prawda, nieco wysoka, ale to wciąż CSL Elite, więc tuż poniżej gamy ClubSport.

Czy poleciłbym tę kierownicę? Cóż, tak, jeśli dużo jeździsz w wyścigach GT i szukasz dobrze zaprojektowanej, przemyślanej kierownicy, która dobrze leży w dłoni.

gt dd pro

Fanatec Porshe Vision GT

Równowaga między wyglądem a wydajnością

gt dd pro

Fanatec Porshe Vision GT

Równowaga między wyglądem a wydajnością

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

Sim Racing
GT DD PRO
GT DD PRO
GT DD PRO
gt dd pro
gt dd pro
Moza R5 lub Fanatec CSL DD: najlepszy wybór w kategorii  2025
Odnowiony Fanatec: rabaty do 40% taniej
Revosim RS Pure: Wszystko, co musisz wiedzieć o nowym zestawie Direct Drive
MOZA Essenza SCV12: test i opinie
Fanatec prezentuje nową aplikację all-in-one
Fanatec obniża ceny: limitowana edycja zestawów Ready2Race!
ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar