Zaznacz stronę

Gamescom 2024: Thrustmaster powraca z mocą w Sim Racing (Direct Drive)

Sim Racer

Jako kierowca e-sportowy i entuzjasta Sim Racing postanowiłem podzielić się swoją pasją na tej stronie.

Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem naszych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską.

Na targach Gamescom to zazwyczaj studia tworzące gry wideo i wydawcy są gwiazdami. Znajdziesz tam zapowiedzi kolejnych tytułów, DLC i całą masę wiadomości związanych w taki czy inny sposób z grami wideo na konsole, PC, a także handheldy (Switch, Steam Deck itp.).

Ale to, co nas interesuje, to wyścigi symulacyjne. W tym roku było miłym zaskoczeniem, gdy Thrustmaster pośrednio ogłosił, że zamierza odzyskać swoje miejsce w sim-racingu. Ze swoją pierwszą bazą Direct Drive, 818, Thrustmaster zamierzał zdobyć udział w rynku w segmencie DD, ale tak naprawdę nie trafił w mój gust. Czy Thrustmaster wyciągnął wnioski ze swoich błędów? Cóż, biorąc pod uwagę dwa produkty „zaprezentowane” na tegorocznych targach Gamescom, wydaje się, że tak.

Thrustmaster na Gamescom: pedalboard z możliwością rozbudowy i nowa baza Direct Drive dla Playstation i PC, z hasłem Drive Into The New Era

Zacznijmy od pedałów. Nazywa się Raceline Pedals LTE i ma wypełnić lukę, która obecnie istnieje w ofercie Thrustmaster. Jego konstrukcja jest dość minimalistyczna, z metalową konstrukcją, 2 pedałami i sprężynowym systemem oporu.

LTE to po prostu skrót od „Long-Term Evolution”, jak operatorzy komórkowi nazywali i nadal nazywają 4G. Zasada działania jest dość prosta, ale myślę, że obiecująca. Masz standardowy mechanizm korbowy z dwoma pedałami i czujnikami Halla, dwie wymienne i regulowane sprężyny, z dość podstawowym elastomerem do hamulca, a całość można rozbudować.

Dużym plusem tego pedalboardu w porównaniu z obecną gamą Thrustmastrer, a także konkurencją, jest możliwość jego rozbudowy. Będziesz mógł go ulepszyć za pomocą zestawów, w tym Load Cell planowanego na 2025 rok. Pod względem czucia nie jest wcale zły, lepszy niż T3PA. Cena i dostępność nie zostały jeszcze ogłoszone.

Jeśli chodzi o bazę Direct Drive, to udało mi się ją wypróbować, ale niejako za zasłoną. Nie mam żadnych informacji technicznych na jej temat, a nawet nie widziałem jej na własne oczy. Udało mi się jedynie przejechać okrążenia w GT7 na PS5 i ACC na PC, a wrażenia były znakomite, znacznie lepsze niż w T-GT.

Jeśli chodzi o moment obrotowy, spodziewałbym się czegoś poniżej 8 nm. Z drugiej strony byłem zaskoczony poziomem szczegółowości, który przechodzi przez wał napędowy. Mówiąc o wale napędowym, wydaje się, że Thrustmaster zaktualizował swój QR, który moim zdaniem jest bardziej wytrzymały.

Jeśli ta nowa, nieznana baza jest dobrze pozycjonowana pod względem mocy, a przede wszystkim ceny, jestem pewien, że będzie wielkim hitem w klasie podstawowej Direct Drive. Teraz pozostaje nam tylko czekać na wieści o nowych produktach Thrustmastera.

Notez cet article

Możesz także polubić…

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest