Zaznacz stronę

Next Level Racing HF8: Test i recenzja

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Next Level Racing HF8

Korzyści

  • Dodaj wrażenia dotykowe do dowolnej konfiguracji
  • Atrakcyjne ceny
  • Kompatybilny z Simhub

Wady

  • Zwiększa grubość siedzeń
  • Wrażenia szybko stają się nasycone
  • Istnieje opóźnienie, którego nie da się zmniejszyć

Nasza ocena: 8,8/10

Na rynku symulatorów wyścigowych działa wiele firm. Niektóre z nich produkują sprzęt aktywny, taki jak bazy Direct Drive, przełączniki nożne itp., podczas gdy inne działają w segmencie pasywnych urządzeń peryferyjnych, w szczególności kokpitów.

Te podwozia są kluczowym elementem immersji w wyścigach symulacyjnych, ponieważ dają nam wrażenie przebywania w samochodzie wyścigowym, otoczonym w większości przypadków klatką bezpieczeństwa. W wyścigach symulacyjnych ostatecznym celem nie jest dobra zabawa, choć wielu kierowców ściga się tylko po to, by odreagować i zabić czas, ale raczej po to, by zanurzyć się w kombinezonie i poczuć się jak prawdziwy kierowca wyścigowy.

Obecnie istnieje wielu graczy oferujących sprzęt i podwozia do wyścigów symulacyjnych. Należą do nich takie nazwy jak PlaySeat, Simlab i Next Level Racing. Firmy te produkują i sprzedają kokpity, ale także oferują rozwiązania i sprzęt zwiększający immersję wyścigową. Na przykład dynamiczne podwozia, które poruszają się w odpowiedzi na ruchy ciała. Pod względem immersji, wyścigi symulacyjne nie są dużo lepsze, kosztem ceny, która często jest nierozsądna. Istnieją jednak rozwiązania, które zapewniają dodatkowe efekty, w szczególności haptyczne sprzężenie zwrotne.

Niektóre urządzenia peryferyjne do symulatorów wyścigów, zwłaszcza pedalboardy, wykorzystują wibratory do generowania haptycznego sprzężenia zwrotnego podczas hamowania, w celu symulacji blokowania kół, interwencji ABS i ESP itp. Opierając się na tej zasadzie, Next Level Racing opracował produkt w postaci pokrowca, który zapewnia dodatkowe sprzężenie zwrotne poprzez wibracje lub haptyczne sprzężenie zwrotne. Nazywa się HF8 i zamierzamy dowiedzieć się, ile jest wart.

Główne i techniczne właściwości

  • Podkładka w formie pokrowca nakładanego na siedzisko
  • 8 silników rozmieszczonych na całej podkładce, aby zapewnić wciągające haptyczne sprzężenie zwrotne
  • Może być używany we wszystkich grach, zarówno wyścigowych, symulatorach lotu, jak i FPS.
  • Kompatybilny z PC za pośrednictwem Simhub, a także „obsługiwany” na konsolach
  • Możliwość regulacji za pomocą oprogramowania Next Level Racing, oprócz Simhub
  • Może być również używany z filmami, serialami telewizyjnymi i muzyką za pośrednictwem gniazda 3,5 mm.
GT DD PRO

Czym jest NLR HF8?

Zamiast mówić o konstrukcji HF8, jak to mamy w zwyczaju robić z testowanymi przez nas produktami, ponieważ szczerze mówiąc, jest to tylko podkładka lub pokrowiec, który zakładasz na siedzenie, aby uzyskać dodatkową informację zwrotną; projekt nie będzie miał tak naprawdę wpływu na zakup, nawet jeśli ten produkt Next Level Racing jest raczej dyskretny. Porozmawiajmy o prawdziwej rzeczy.

HF8 firmy NLR to podkładka z haptycznym sprzężeniem zwrotnym, której misją jest zapewnienie dodatkowej informacji zwrotnej podczas symulacji wyścigów lub grania w dowolną prawdziwą grę. Haptyczne sprzężenie zwrotne jest emitowane przez 8 silników elektrycznych, rozmieszczonych na całej powierzchni oparcia i siedziska.

Dane są pobierane z tytułu symulatora wyścigowego za pomocą telemetrii na komputerze, a regulacje i ustawienia można wprowadzać za pomocą oprogramowania Next Level Racing lub Simhub, ponieważ HF8 jest kompatybilny z tym ostatnim. Możesz również używać tego pada do grania w gry, takie jak symulatory lotu, FPS itp., zarówno na komputerze PC przez gniazdo USB, jak i na konsoli przez gniazdo 3,5 mm.

Instalacja HF8

HF8 instaluje się tak, jak każdy inny pokrowiec: masz paski, które obejmują siedzenie, zapewniając dobry chwyt podkładki. Następnie masz kabel USB i gniazdo 3,5 mm do podłączenia do konfiguracji, a także zasilacz.

Jeśli korzystasz z komputera PC, użyjesz kabla USB. A jeśli jesteś na konsoli, to Jack będzie odpowiedzialny za pobieranie informacji i przekształcanie ich w haptyczne sprzężenie zwrotne. Istnieje jednak inny sposób, który omówimy poniżej.

Produkcja i wykończenie

Jest to podkładka, więc nie należy oczekiwać wysokiego poziomu jakości. Jest dobrze wykonana, z dobrej jakości skórą i dobrym komfortem. Imitacja skóry ma strukturę plastra miodu, co oznacza, że dobrze oddycha, nawet jeśli klimat nie sprzyja latem.

W dolnej części, części stykającej się z siedzeniem, wykończenie jest dobre, unikając jakichkolwiek uszkodzeń sprzętu. HF8 jest jednak miejscami gruby, od 4 do 6 cm w zależności od obszaru. Według testów nie wpływa to na komfort, ale zwiększa wysokość siedziska.

GT DD PRO

Ustawienia i parametry

Na komputerze PC do konfiguracji HF8 można użyć oprogramowania NLR lub Simhub. Możesz kontrolować 8 silników niezależnie, zapewniając bardzo dobry poziom zanurzenia po znalezieniu odpowiedniej konfiguracji. To samo dotyczy intensywności wibracji, którą można regulować dla każdego silnika, czyli w sumie 8 stref, a także dla każdego efektu. Możesz mieć jeden silnik zapewniający haptyczne sprzężenie zwrotne dla ABS, inny dla ESP, jeszcze inny dla wstrząsów i tak dalej. Kombinacji jest wiele, a oprogramowanie pozwala dostosować praktycznie wszystko.

Komfort i doznania podczas gry

Porozmawiajmy o komforcie HF8. Pomimo tego, że podkładka ma 6 cm grubości w niektórych obszarach, nadal jest wygodna. W ogóle nie czuć silników i można by pomyśleć, że HF8 nie jest wyposażona w haptyczne sprzężenie zwrotne. Podkładka nieuchronnie wpłynie jednak na pozycję za kierownicą, ponieważ zwiększa wysokość. Będziesz musiał zmienić ustawienia fotela, aby dostosować je do zmienionej pozycji za kierownicą.

Kolejną kwestią, o której warto wspomnieć, jest siedzisko. W przypadku fotela kubełkowego traci się nieco na szczelności i głębokości. A na fotelu gamingowym staje się on bardzo płaski. Na niektórych platformach można to zrekompensować, ale nic nie jest gwarantowane, ostrzegam.

Przejdźmy teraz do wrażeń zapewnianych przez HF8 i jego haptyczne sprzężenie zwrotne. Po pierwsze, będziesz potrzebował trochę czasu, aby znaleźć ustawienia, biorąc pod uwagę, że każdy silnik jest konfigurowany niezależnie. Pomiędzy dostosowywaniem efektów i ich krzywych, przydzielaniem silników do efektów i intensywności, spodziewaj się, że spędzisz nad tym trochę czasu.

W kategoriach bezwzględnych, HF8 spełnia swoje zadanie dostarczania informacji zwrotnej, ale ma wiele szarych stref. Opóźnienie: istnieje opóźnienie między wizualnym odczuwaniem efektu, takiego jak wibrator lub wstrząs, a odczuwaniem tego wrażenia za pośrednictwem HF8. Opóźnienia tego nie da się zmniejszyć ze względu na bezwładność wibratorów. Jest to problem fizyczny, więc nie można go skorygować za pomocą oprogramowania.

Nasycenie. Silniki elektryczne mają mały zakres, a raczej małą krzywą. W rezultacie wibracje szybko się nasycają, rozmywając efekty praktycznie we wszystkich przypadkach, zwłaszcza jeśli na ekranie występuje działanie (wibracje, wstrząsy, hamowanie itp.).

HF8 może jednak współpracować, jeśli zmniejszysz procentowy efekt silnika. Daje to niemałe przyspieszenie pod względem wyczucia wyścigu, ale muszę przyznać, że nie jest to coś, czego oczekiwałem.

GT DD PRO

Kompatybilność

HF8 jest technicznie kompatybilny z komputerami PC i konsolami, ale w przypadku tych drugich trzeba wykazać się kreatywnością. Na komputerze PC nie ma się czym martwić, poza czasem potrzebnym na dostrojenie ustawień. Na konsoli wejścia pochodzą z gniazda Jack, co oznacza dźwięk. Nie jest to najlepszy sposób na odczuwanie efektów, ponieważ jest zbyt rozmyty. W przeciwnym razie sztuczka polega na umieszczeniu komputera i jego konsoli w tej samej sieci, pobraniu danych telemetrycznych i wstrzyknięciu ich do Simhub, a następnie ponownym przesłaniu ich do HF8. Skomplikowane, oczywiście, ale wykonalne.

Stosunek jakości do ceny

W cenie 249 euro, HF8 jest rozsądnie wyceniony, zwłaszcza jak na dodatkowe doznania, które oferuje. Jakość wykonania jest odpowiednia, a publiczność jest obecna, więc jest to dobry stosunek jakości do ceny.

Mój werdykt

Jeśli szukasz substytutu Bass Shakera lub dynamicznego kokpitu, masz go w HF8, ale w lekkiej wersji. Nie jest to ten sam poziom, co produkty stworzone specjalnie w celu dodania wrażeń, ale spełni swoje zadanie w kategoriach bezwzględnych, jeśli jesteś przeciętnym kierowcą, który po prostu chce się dobrze bawić na Forza Horizon lub Need For Speed.

Jeśli chcesz całkowitego zanurzenia, obawiam się, że Next Level Racing HF8 nie jest dla Ciebie, chyba że chcesz dodatkowego sprzężenia zwrotnego. Co więcej, to rozwiązanie jest tańsze niż Bass Shaker.

gt dd pro

Next Level Racing HF8

Więcej immersji w przystępnej cenie!

gt dd pro

Next Level Racing HF8

Więcej immersji w przystępnej cenie!

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

Sim Racing
GT DD PRO
GT DD PRO
GT DD PRO
gt dd pro
gt dd pro
Aktywne pedały Moza mBooster: test i recenzja
Next Level Racing wprowadza na rynek F-GT PRO: jedno podwozie do GT, F1 i rajdów
Tobii Eye Tracker 5: Test i recenzja
Uprząż Sim Racing: Dlaczego warto dodać ją do kokpitu?
Przedłużenie wału Fanatec DD: test i recenzja
Symulator wiatru w Sim Racing: Test i recenzja symulatora wiatru Alpha
ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar