Zaznacz stronę

Simlab prezentuje DDX39: najpotężniejszą bazę z napędem bezpośrednim, jaką kiedykolwiek wprowadzono na rynek

Sim Racer

Jako kierowca e-sportowy i entuzjasta Sim Racing postanowiłem podzielić się swoją pasją na tej stronie.

Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem naszych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską.

21 paź 2025

Simlab przejął Grid Engineering kilka lat temu, dodając kolejną strunę do swojego łuku. Przez długi czas Simlab koncentrował się na wysokiej jakości obudowach, ale w cenach, które mogą być przystępne, jeśli zostaną inteligentnie skonfigurowane.

A dziś, na SimRacing Expo 2025, możemy zobaczyć „duży obraz” Simlab. Holenderska firma właśnie zaprezentowała swoją pierwszą gamę baz z napędem bezpośrednim, DDX TorqueSync. Simlab zamierza konkurować z czołowymi firmami Fanatec, Simagic, Simucube i Asetek, jeśli chodzi o bazy DD rozwijające ponad 20 nm momentu obrotowego.

W menu tej nowej gamy znajdują się DDX26 i DDX39, rozwijające odpowiednio 26 i 39 nm szczytowego momentu obrotowego, co czyni DDX39 najpotężniejszym obecnie na rynku.

Według Simlab, firma zainwestowała znaczne środki w badania i rozwój, aby osiągnąć idealną równowagę między wydajnością, jakością, materiałami, a przede wszystkim wyczuciem. Wszystko zostało przeanalizowane i zaprojektowane tak, aby zapewnić maksymalną informację zwrotną dla rowerzystów, a także mieć projekt, który moim zdaniem jest sukcesem.

Silnik elektryczny działa na magistrali 350 V z 24-bitowym enkoderem. Pozwala to DDX TorqueSync na bardzo szybkie zwiększanie i zmniejszanie prędkości, ograniczając opóźnienia i wahania peryferyjne. Simlab ogłosił doskonałą wydajność w symulatorach wyścigowych, z wysokim poziomem immersji w wyścigach.

Mówiąc o podstawie, mówisz również o ekosystemie kierownicy. Obecnie Simlab ma w swoim katalogu 3 koła zamachowe, głównie opracowane przez Grid, które mają piastę z tyłu, a nie QR jako taki. Jednak wraz z pojawieniem się DDX to się zmieni. Simlab wprowadził zupełnie nowy system Quick Release dla swoich baz Direct Drive o nazwie Xero-Play. Jest on inspirowany wyścigami samochodowymi i zapewni stalowe połączenie z podstawą, a także rozszerzy katalog kierownic marki.

Porozmawiajmy teraz o dostępności i cenach. Simlab ogłosił, że zamówienia przedpremierowe rozpoczną się jeszcze w tym roku, a pierwsze dostawy zaplanowano na marzec 2026 roku. Jeśli chodzi o ceny, myślę, że marka mocno uderza. Jeśli zamówisz DDX26 w przedsprzedaży, będzie to kosztować 1399 euro, a 1499 euro, jeśli przegapisz ten okres. DDX39 jest wyceniony na 1999 euro, co stawia go poniżej Simucube 3 Ultimate, ale jest o 4 nm mocniejszy.

Wszystko, co musimy teraz zrobić, to poczekać na dostarczenie nowych baz DDX, zanim będziemy mogli przeprowadzić pełny test.

Notez cet article

Możesz także polubić…

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest