Zaznacz stronę

Aktywne pedały Simucube: test i recenzja

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Aktywne pedały Simucube

Korzyści

  • Haptyczne sprzężenie zwrotne z ABS znacznie zwiększa poczucie immersji
  • Ustawienia odpowiednie dla wszystkich rowerzystów
  • Naturalne odczucia pod stopami

Wady

  • Cena sprzedaży przekraczająca wszelkie pojęcie
  • Pedał hamulca zbyt duży i przede wszystkim zbyt ciężki

Simucube jest głównym innowatorem w dziedzinie symulatorów wyścigowych, dlatego marka ta jest najczęściej wybierana przez zespoły sportów motorowych. Prawie wszystkie profesjonalne symulatory są wyposażone w urządzenia peryferyjne Simucube i inne produkty.

Podstawy DD tego producenta są uważane za najlepsze na rynku i po ich wypróbowaniu mogę to potwierdzić. Nie znajdziesz nic lepszego, może z wyjątkiem innej od Simucube. Reszta katalogu tej marki jest raczej skromna w porównaniu do Simagic czy Fanatec. Trzeba przyznać, że nie jest to ten sam segment, w którym działają niemieckie i chińskie marki urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, ponieważ są one skierowane do ogółu społeczeństwa, podczas gdy Simucube znajduje się w wyższej kategorii klientów. Pomyśl o Simagic i Fanatec jak o Lamborghini i Ferrari wśród samochodów; premium, wysokiej jakości i drogie, ale Simucube to Pagani; ekskluzywne, rasowe, wysoko cenione.

Pomiędzy bazami DD i kilkoma kołami zamachowymi, Simcube zrewolucjonizował segment pedalboardów dzięki swoim ActivePedals. Jest to pedał hamulca z silnikiem elektrycznym, który jest w całości zarządzany przez oprogramowanie w celu zapewnienia oporu, a poniżej przyjrzymy się wartości tego produktu, którego cena jest po prostu wygórowana.

Główne cechy techniczne mechanizmu korbowego

  • Zestaw dostępny w kilku konfiguracjach
  • Maks. ciśnienie hamowania 170 kg
  • Waga 6 kg dla aktywnego pedału
  • Wymiary 100 mm x 250 mm x 402 mm
  • Może być używany do hamulca, sprzęgła i akceleratora w zależności od konfiguracji
  • Symulacja sprzężenia zwrotnego z ABS, pedału przyspieszenia, prędkości obrotowej silnika, sił działających na samochód itp.
  • W pełni metalowa konstrukcja
  • Regulacja pedału za pomocą oprogramowania
  • Kompatybilność z komputerami PC i produktami Simucube
GT DD PRO

Projekt

Trzeba przyznać, że konstrukcja ActivePedals jest wyjątkowa. Jest to duże, całkowicie metalowe pudełko w kolorze czarnym z pomarańczowymi akcentami. Z pewnością jest bardzo przystojny, ale także bardzo duży, o długości ponad 40 cm.

Pod względem estetycznym pedały ActivePedals – i mówię tu tylko o pedale hamulca – nie wyglądają jak zestawy korbowe innych marek, ale raczej jak futurystyczny dodatek typu Rail Gun, który naprawdę rzuca się w oczy. Jest bardzo przystojny i można go zauważyć bezpośrednio na sprzęcie, zwłaszcza gdy widać jego dolną część.

Jeśli chodzi o akcelerator, jego konstrukcja jest znacznie bardziej konwencjonalna, a także bardziej minimalistyczna. Na płytce pedału znajduje się logo Simucube, podczas gdy reszta urządzenia jest całkowicie czarna, poza pomarańczowym pokrętłem i chromowaną sprężyną.

Montaż na zamówienie

Zestaw ActivePedals ma dość standardowy wzór montażu od dołu, z 6 punktami dla pedału hamulca (aktywnego) i 4 dla pedału przyspieszenia. Zestaw można zamontować bezpośrednio na podwoziu lub za pomocą płyty oferowanej przez Simucube.

Jeśli zdecydujesz się na to drugie rozwiązanie, będziesz musiał najpierw zmontować płytę, a następnie przymocować pedały. Simucube dokonał tego wyboru, aby uzyskać modułowe wsparcie, które można dostosować do wszystkich rowerzystów, a jednocześnie solidne.

Produkcja i wykończenie

Czy naprawdę muszę zagłębiać się w ten punkt dotyczący produktów Simicube? Nie bardzo i dlatego nie będę się tutaj nad tym rozwodził.

Mówiąc prościej: ActivePedals to zestaw, który kosztuje rękę i nogę, co znajduje odzwierciedlenie w jakości wykonania i wykończeniu, które są wzorowe. W tym urządzeniu marki Simucube nie znajdziesz ani jednej wady i dotyczy to każdej części. Nawet montaż jest idealny, bez żadnych szczelin, szczelin, szczelin ani niczego innego. Jest to produkt bardzo wysokiej jakości, który emanuje aurą jakości już po zobaczeniu go w konfiguracji i uwielbiam to.

GT DD PRO

Regulacja wspornika dolnego

Oprócz pedału przyspieszenia, gdzie potrzebne będą narzędzia do dostosowania jego pozycji do stylu jazdy, wszystko na hamulcu odbywa się za pomocą oprogramowania, ponieważ ActivePedals jest zmotoryzowany.

Dzięki oprogramowaniu Simucube można ustawić opór pedału, skok pedału, ogranicznik skoku, napięcie wstępne, strefę martwą (jeśli chcesz), tłumienie, ABS, tarcie i cały szereg innych parametrów. Jest to bardzo wszechstronne, a jednocześnie bardzo łatwe w użyciu.

Nawet komfort stopy można regulować za pomocą oprogramowania, na przykład przesuwając pedał nieco bliżej lub zmieniając jego kąt itp. Jest to co najmniej magiczne, zwłaszcza jeśli korzystasz ze standardowego pedału. I wcale nie jest kruchy ani nie wykazuje żadnych luzów na osi pedału; wszystko jest bardzo solidne i nie porusza się.

Wrażenia podczas gry

Przejdźmy do tego, co ActivePedals Simucube są warte na platformie. Przede wszystkim ten mechanizm korbowy jest dość prosty mechanicznie; masz silnik elektryczny, który zarządza sprzężeniem zwrotnym i całym zachowaniem pedału hamulca, a najważniejszym aspektem jest oprogramowanie. Mówiąc wprost, oprogramowanie opracowane przez Simucube jest więcej niż doskonałe do zarządzania pedałami ActivePedals.

Wrażenia pod stopą – lub stopami, ponieważ możesz używać ActivePedals do hamulca, pedału przyspieszenia i sprzęgła – są niezwykle realistyczne i naturalne, dzięki czemu po naciśnięciu pedału masz wrażenie, że jesteś w prawdziwym samochodzie wyścigowym i przed hydraulicznym mechanizmem korbowym. Co więcej, pedał ten dostosowuje się do preferencji kierowcy, a nie odwrotnie, ponieważ w przypadku większości pedałów będziesz musiał pójść na ustępstwa, czy to pod względem oporu, skoku pedału, wyczucia, czy wszystkiego innego. Ten pedał dostosowuje się do użytkownika w ciągu zaledwie kilku minut.

Kolejnym interesującym wrażeniem zapewnianym przez ActivePedals jest efekt ABS. Niewiele zestawów korbowych na rynku symulatorów wyścigowych oferuje taką funkcję i to za pomocą silników haptycznych. Jest to bardzo przydatne podczas wyścigów, aby wiedzieć, kiedy koła się blokują, a także jest bardzo wciągające podczas sesji wyścigowych. Rozwiązanie Simucube polega na wykorzystaniu silnika elektrycznego do sprzężenia zwrotnego ABS i mój Boże, jest to ultra-realistyczne. Widzisz, kiedy koła samochodu blokują się i czujesz to na pedale hamulca? Z ActivePedals jest tak samo, z silnikiem elektrycznym nakładającym wibracje na cały pedał. To czysta przyjemność w praktyce, ale na razie nie jest natywnie zarządzana przez tytuły wyścigowe. Więc jak to działa? Oprogramowanie Simucube wykorzystuje telemetrię do wykrywania blokady kół i stosowania efektu ABS zgodnie z ustawieniami użytkownika.

GT DD PRO

Kompatybilność

Oczywiście ActivePedals jest kompatybilny tylko z platformą Windows PC. Jest to normalne dla rowerzystów korzystających z komputera i tylko ta platforma jest w stanie w pełni wykorzystać potencjał tego mechanizmu korbowego, a przede wszystkim skonfigurować go według własnego uznania.

Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, lista jest długa i obejmuje wszystkie dostępne obecnie na rynku. Nie zapominajmy, że Simucube jest uważany za lidera w segmencie ultra-premium, więc…

Stosunek jakości do ceny

Wydaje mi się, że wspomniałem już o tym, że ActivePedals jest drogi, a to dalekie od prawdy. W zależności od konfiguracji produktu, zapłacimy rachunek, który zaczyna się od ponad 2250 euro, wzrastając do prawie 6700 euro, bez wsparcia, które mogę dodać.

Skłamałbym, gdybym powiedział, że stosunek jakości do ceny ActivePedals nie jest taki zły. To prawda, że dostarczane wrażenia są na granicy między wirtualnymi a realistycznymi, a jakość wykonania jest godna Bentleya, oprócz posiadania mniej lub bardziej nieskończonej regulacji pedałów. Ale nadal jest za drogi, jeśli o mnie chodzi.

Mój werdykt

Oczywiste jest, że docelowymi odbiorcami Simucube są zespoły sportów motorowych, które mogą wyposażyć swoje symulatory. Pod tym względem nie możemy zrobić nic lepszego, poza sesją z prawdziwym samochodem wyścigowym, ale to kosztuje, czy to pod względem paliwa, zużycia pojazdu, czy ryzyka wypadku, nawet jeśli samochody są teraz bardzo bezpieczne dla kierowców.

Poza kilkoma wirtualnymi pilotami, którzy są bardzo zainteresowani realizmem, a przede wszystkim mogą sobie na to pozwolić, niewiele osób kupi ActivePedals. Cena może spaść, ale tylko wtedy, gdy inne marki zaczną pracować nad tą technologią. Jeśli tak się nie stanie, a Simucube pozostanie sam, nie spodziewaj się, że ActivePedals staną się przystępne cenowo, a szkoda, bo to ostatecznie najlepszy pedał hamulca na świecie.

gt dd pro

Aktywne pedały Simucube

Ekstremalna immersja i ultra-realistyczne doznania!

gt dd pro

Aktywne pedały Simucube

Ekstremalna immersja i ultra-realistyczne doznania!

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

P1Sim Mistral: Test i opinie

P1Sim Mistral: Test i opinie

P1Sim MistralKorzyści Dostępne z 2 lub 3 pedałami Doskonałe opinie o wyścigu Haptyczne sprzężenie zwrotne na pedale...

Moza CRP: Test i przegląd

Moza CRP: Test i przegląd

Moza CRPKorzyści Konstrukcja ze stopu aluminium Doskonała jakość wykonania Load Cell na hamulcu i regulowane sprężyny...

Moza SR-P : Testy i opinie

Moza SR-P : Testy i opinie

Moza SR-PKorzyści Całkowicie metalowa konstrukcja Pedał hamulca z ogniwem obciążnikowym Doskonała jakość wykonania...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

Sim Racing
GT DD PRO
GT DD PRO
GT DD PRO
gt dd pro
gt dd pro
P1Sim Mistral: Test i opinie
Mechanizm korbowy Simlab XP1: test i opinie
Pedały Fanatec CSL : Testy i recenzje
Moza CRP: Test i przegląd
Moza SR-P : Testy i opinie
Thrustmaster T3PM: Test i recenzja
ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar