Simlab XP1
Korzyści
- Wysoce regulowany mechanizm korbowy
- Doskonała jakość wykonania
- Ogniwo obciążnikowe 200 kg
Wady
- Brak dotykowego sprzężenia zwrotnego (wibracji) dla ABS
- Brak podpórki lub podnóżka w standardzie
Nasza ocena: 9,6/10
Firma Simlab jest nieco młodą firmą na rynku symulatorów wyścigowych. Została uruchomiona w 2015 roku z prostego powodu: jej założyciel nie mógł znaleźć kokpitu do wyścigów sym ulacyjnych, który byłby zarówno dobrej jakości, jak i przystępny cenowo. Opcje w tamtym czasie, i nadal tak jest w przypadku niektórych marek, były drogie w stosunku do jakości, a inne były skierowane do amatorskiej publiczności grającej w Forza Horizon, a nie Assetto Corsa.
Asortyment Simlab obejmuje głównie kokpity, ale jego katalog obejmuje również urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych, w tym pedały, hamulce ręczne, deski rozdzielcze i inne akcesoria wyścigowe do dostosowywania konfiguracji.
Mówiąc o pedałach XP1 to odpowiedź holenderskiej marki na branżowe ciężary. Podczas gdy większość konkurentów, przynajmniej w tym segmencie, oferuje zestawy korbowe Load Cell o sile 100 kg, XP1 podwaja tę wartość, a w niektórych przypadkach można go nawet porównać do urządzeń hydraulicznych. Poniżej przyjrzymy się bliżej, jak XP1 wypada na tle konkurencji.
Główne cechy techniczne mechanizmu korbowego
- Cała konstrukcja aluminiowa
- Dostępny w 2 wersjach: 2 lub 3 pedały
- Kompatybilny z PC i RaceDirector
- Regulowane pedały we wszystkich punktach
- Ogniwo obciążnikowe 200 kg
- 16-bitowa rozdzielczość na pedałach
- Skrzynka kontrolna do łatwego zarządzania okablowaniem i połączeniem z komputerem PC
- Dostarczany z szeregiem elastomerów i sprężyn zarówno do hamulca, jak i akceleratora.
- Pedał przyspieszenia i sprzęgła z czujnikiem magnetycznym
Projekt
Konstrukcja XP1 jest po prostu wspaniała, krzycząc premium od pierwszego kontaktu wizualnego. Jest on nie tylko piękny, ale i minimalistyczny, dzięki czemu idealnie pasuje do każdej konfiguracji.
Pedały są czarne i stanowią część szarej ramy. Z przodu znajduje się małe pokrętło do regulacji pedałów. Z tyłu znajduje się system oporu, również w kolorze niebieskim i złotym dla LC. Po prostu, jeśli o mnie chodzi, jest to jeden z najpiękniejszych zestawów korbowych dostępnych obecnie na rynku.
Montaż na zamówienie
Pierwszym rozczarowaniem jest montaż XP1. W pudełku znajdują się tylko 2 lub 3 pedały, w zależności od wyboru dokonanego w momencie zakupu. W standardzie z XP1 nie ma płyty, wspornika ani nawet podnóżka. Będziesz musiał zapłacić przy kasie, aby je otrzymać i myślę, że to wygląda tanio ze strony Simlab, aby wybrać tę drogę, zwłaszcza, że XP1 nie jest dokładnie przyjazny dla budżetu, a regulowana podstawka kosztuje mniej niż 90 euro.
Każdy pedał jest indywidualny i będziesz potrzebować nowoczesnej obudowy, która to pomieści. Montaż jest stosunkowo prosty: po każdej stronie pedałów znajdują się 2 szyny do montażu śrub i wkrętów oraz do montażu na obudowie. Cały sprzęt znajduje się w pudełku XP1, a nawet otrzymujesz ” T “dla kokpitów z profili aluminiowych.
Produkcja i wykończenie
XP1 bazuje na całkowicie aluminiowej konstrukcji z metalowymi komponentami. Jakość wykonania jest po prostu na najwyższym poziomie, godna innych produktów Simlab. Widać to już po pierwszym rozpakowaniu jednego z pedałów.
Jeśli chodzi o wykończenie, jest ono oczywiste: premium i jeszcze więcej premium. Każda część pedałów jest perfekcyjnie obrobiona, bez skaz, zadziorów czy czegokolwiek innego. Wszystko jest po prostu idealne, od płytki pedału, przez pokrętła regulacyjne, po montaż komponentów produktu. Trzeba było jednak pójść na ustępstwa, co znalazło odzwierciedlenie w skrzynce kontrolnej XP1. Jest to rodzaj naprawdę taniego plastiku, który będziesz bał się ścisnąć zbyt mocno między dłońmi lub upuścić. Na szczęście ta część jest przeznaczona do montażu z tyłu kokpitu i nie będzie się więcej pokazywać.
Ustawienia wspornika dolnego
Tak więc, ustawienia dostępne w XP1. Do niektórych potrzebne będą narzędzia. Dla większości nie ma takiej potrzeby. W tym mechanizmie korbowym można regulować wysokość i kąt pedałów, kąt płyty pedału, ogranicznik krańcowy, twardość sprężyn, twardość elastomerów, wstępne napięcie sprężyny za pomocą pokrętła i ogólną twardość pedałów.
Dotyczyło to ustawień fizycznych. Oczywiście Simlab oferuje ustawienia oprogramowania poprzez RaceDirectorpo podłączeniu XP1 do komputera. Mówiąc prościej: pedały są wysoce regulowane, zarówno w przypadku pedału przyspieszenia, hamulca, jak i sprzęgła.
Wrażenia podczas gry
Po zainstalowaniu XP1 w kokpicie nadszedł czas, aby zabrać go na kilka okrążeń. Muszę przyznać, że pierwsze wrażenia są doskonałe, z bardzo płynnym pedałem gazu pod prawą stopą. Pedał jest regulowany, aby pasował do różnych zawodów sim-racingowych. Co więcej, sprężyna jest wymienna, dzięki czemu można dostosować opór.
Pedał hamulca to zupełnie inna historia. Dostępne są te same ustawienia, co w przypadku pedału przyspieszenia, a także opcja zamiany elastomeru i sprężyny w celu zmiany wyczucia pod prawą stopą.
Load Cell to dwustopniowy system, który można znaleźć w większości produktów z tego segmentu. Sprężyna (pierwszy stopień) odpowiada za około 70-80% siły hamowania, oczywiście z wymienną sprężyną, a elastomer odpowiada za pozostałe procenty, zapewniając solidne wyczucie. Jeśli chodzi o wyczucie, XP1 to czysta symulacja wyścigów, zwłaszcza w przypadku pedału hamulca i 200 kg LC. Wystarczy kilka okrążeń toru, aby opanować hamowanie za pomocą XP1, mimo że nie ma on haptycznego sprzężenia zwrotnego dla ABS, co muszę przyznać, jest trochę wstydem.
Nie zauważyłem żadnej martwej strefy na początkowym skoku hamulca, RaceDirector pozwala dostosować wszystkie aspekty tego mechanizmu korbowego.
Kompatybilność
Podobnie jak wszystkie urządzenia peryferyjne Simlab, XP1 jest kompatybilny tylko z komputerami PC. Małe pudełko dostarczone z pedalboardem umożliwia podłączenie go przez USB do dowolnego komputera z systemem Windows.
A jeśli chodzi o tytuły symulujące wyścigi, będziesz mieć natywną kompatybilność z liderami branży, a mianowicie AC, ACC, iRacing, AM2, RF2itp. Co więcej, RaceDirector pozwala skonfigurować to urządzenie do pracy z mniej więcej wszystkim, co ma związek z wyścigami symulacyjnymi.
Stosunek jakości do ceny
Dostępne są 4 opcje do wyboru dla XP1: wersja 2-pedałowa za 499 euro, wersja 3-pedałowa za 649 euro, wersja 3-pedałowa za 399 euro i XP1 Black Edition. Black Edition za 649 euro, a sam pedał sprzęgła za 199 euro. Istnieje również opcjonalna sekcja akcesoriów, aby utrzymać niski stosunek jakości do ceny.
W porównaniu do konkurencji, XP1 jest bardzo agresywnie wyceniony, co zapewnia doskonały stosunek jakości do ceny. Co prawda, jeśli weźmiesz go w konfiguracji 3-pedałowej z płytą podstawową, cena wyniesie około 740 euro, ale to wciąż bardzo dobra cena za produkt najwyższej jakości, a do tego o wysokiej wydajności. Nie zapominajmy, że pedały Fanatec ClubSport V3 Inverted kosztują 600 euro.
Mój werdykt
Naprawdę podobało mi się używanie XP1 od Simlab. Jest piękny, użyteczny, wydajny, regulowany, a przede wszystkim atrakcyjny cenowo w porównaniu do konkurencji. Jeśli masz już dobry pedalboard Load Cell na swoim komputerze, XP1 nie sprawi, że zmienisz zdanie i zakochasz się w ofercie Simlab. Pozostaje wysokiej klasy urządzeniem peryferyjnym do wyścigów symulacyjnych, jak wszystkie inne, ale też nie rewolucjonizuje swojego segmentu. A jeśli jesteś kierowcą konsolowym, nie warto go nawet rozważać, ponieważ nie jest kompatybilny z platformami Xbox i Playstation. Fanatec pozostaje niekwestionowanym mistrzem tego segmentu.
Jeśli jednak zastanawiasz się nad pedalboardem Load Cell do konfiguracji PC, XP1 jest zdecydowanie warty uwagi. Otrzymujesz doskonałe ustawienia pedałów, 200 kg Load Cell, jakość wykonania godną luksusowych niemieckich samochodów i przystępną cenę. Szczerze mówiąc, dla początkujących nabywców XP1 spełnia wszystkie wymagania dobrego pedalboardu LC.
0 komentarzy