Zaznacz stronę

P1Sim Mistral: Test i opinie

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

P1Sim Mistral

Korzyści

  • Dostępne z 2 lub 3 pedałami
  • Doskonałe opinie o wyścigu
  • Haptyczne sprzężenie zwrotne na pedale przyspieszenia i hamulca
  • W pełni regulowane pedały (sprzęt i oprogramowanie)

Wady

  • Niewiele, poza haptycznym sprzężeniem zwrotnym, które trochę hałasuje

Nasza ocena: 9,7/10

Wydaje się, że w branży wyścigów symulacyjnych nie brakuje marek i graczy, zwłaszcza tych skupiających się na rynku high-end. Od czasu do czasu pojawia się nowa marka, która chce konkurować z wielkimi nazwiskami w branży. W segmencie mainstream, czyli marek dla każdego, projekt będzie prawdopodobnie trudny do zrealizowania, ponieważ gracze tacy jak Fanatec, Simagic i Moza są w grze już od jakiegoś czasu. Możesz to zrobić, jeśli oferujesz konkurencyjne ceny, a przede wszystkim innowacyjne produkty.

W górnej części rynku, cóż, to może zadziałać, biorąc pod uwagę, że jest to dość mały rynek. Jako przykład mogę podać małą francuską firmę P1SIM, która oferuje ręcznie robione urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych skierowane do segmentu premium, a nawet wyższego.

Wśród produktów sprzedawanych na stronie internetowej marki znajduje się zestaw korbowy Mistral. Na papierze jest to model z 2 lub 3 pedałami, czujnikiem HALL na pedale gazu, 200 kg Load Cell na hamulcu i sprzęgłem, które wygląda jak pedał gazu. W dalszej części przedstawię ten pedalboard i opowiem, co robi na symulatorze wyścigowym.

Główne cechy techniczne mechanizmu korbowego

  • Całkowicie metalowa konstrukcja, od płyty pedału po ramę, w tym wszystkie systemy oporu (pedał przyspieszenia, hamulca i sprzęgła)
  • Ogniwo obciążnikowe na hamulcu z oporem 200 kg
  • Czujnik HALL na pedale przyspieszenia
  • Wszystkie aspekty pedałów można regulować
  • Kompatybilność z PC i Simhub za pomocą wtyczki
  • Dostępne w różnych kolorach komponentów suportu
  • Haptyczne sprzężenie zwrotne na pedałach hamulca i przyspieszenia
  • Indywidualne pedały dla wybranej pozycji na podwoziu i możliwość zainstalowania ich na płycie sprzedawanej przez P1SIM

Projekt

Projekt Mistrala można podsumować jednym słowem: wspaniały. Często myślę i mówię to samo, że wiele produktów sim-racingowych jest pięknych, ale Mistral naprawdę ustawia poprzeczkę bardzo wysoko w porównaniu do konkurencji. Nie wiem, czy to za sprawą designu, czy też elementów personalizacji kolorystycznej do wyboru, ale jest naprawdę bardzo piękny. Myślę, że jest to jedyny produkt do simracingu, a przynajmniej pedalboard, w którym dostępnych jest kilka kolorów, jeśli oczywiście nie jestem głupi.

Dostępne są trzy kolory: czarny matowy, czarny błyszczący i czarny błyszczący z białymi lub bardzo jasnoszarymi pedałami w zależności od oświetlenia. Jest piękny, ale nie krzykliwy, chyba że weźmiesz pod uwagę fioletowe elementy. Kiedy zobaczysz go po raz pierwszy, pomyślisz, że jest to produkt zaczerpnięty z samochodu wyścigowego i tak właśnie twierdzi firma na swojej stronie internetowej: „Zaprojektowany przez prawdziwych inżynierów wyścigowych i opracowany z prawdziwymi kierowcami”.

GT DD PRO

Montaż na zamówienie

Mistral można zamontować na dwa różne sposoby: bezpośrednio na kokpicie lub na płycie bazowej lub wsporniku, jeśli wolisz. Mocowanie pedałów odbywa się za pomocą dwóch śrub, które trafiają bezpośrednio na ramę lub płytę bazową, przy użyciu śrub i wkrętów dostarczonych wraz z Mistralem. Do wykonania tej operacji potrzebne są jedynie narzędzia.

Muszę jednak poinformować o jednej rzeczy: mocowanie płyty bazowej nie jest standardowe, aby dostosować się do rozwiązań już dostępnych na rynku, z wyjątkiem profili aluminiowych. Jeśli masz rurową obudowę, prawie na pewno będziesz musiał wywiercić płytę, aby wyrównać otwory na śruby. Trochę szkoda, ale jednocześnie P1SIM ujrzał światło dzienne dopiero w 2022 roku, więc myślę, że firma powinna naprawić to na czas.

Produkcja i wykończenie

W tej kwestii na wszystkich spotkaniach podkreślano „bardzo wysoką jakość”. Za tę cenę otrzymujemy metal, metal i tylko metal. Jakość wykonania znacznie przewyższa to, co można znaleźć w segmencie Mistral, i to z dużym marginesem. Wszystkie części są montowane ręcznie, zgodnie ze stroną internetową marki, z wielką dbałością o szczegóły.

Niezależnie od tego, czy chodzi o strukturę komponentów pedałów, łożyska, sprężyny czy śruby i wkręty, wszystko jest wspaniałe i bardzo wysokiej jakości. Rozpoczynając symulację wyścigów, aby konkurować z popularnymi markami, konieczne było zaoferowanie produktu wysokiej jakości, a P1SIM i jego Mistral wygrały.

GT DD PRO

Ustawienia pedału

Biorąc pod uwagę, że mamy niezależne pedały, regulacja jest doskonała w zależności od ich położenia na podwoziu lub płycie bazowej. Można dowolnie bawić się ich rozstawem, głową w górę, głową w dół, symetrycznie, asymetrycznie itd. A to tylko w celu ich zamocowania.

Po zainstalowaniu można zmienić nachylenie pedałów, opór sprężyn (z wyjątkiem sprzęgła, które jest standardowe), kąt pedałów i wszystko pomiędzy. Jest to naprawdę bardzo zaawansowane i musiało być, w przeciwnym razie Mistral nie byłby w stanie znaleźć chętnych na rynku wyścigów symulacyjnych zaludnionym przez zaciekłych konkurentów.

A to tylko mechaniczna część ustawień. Ten mechanizm korbowy jest kompatybilny z Simhub dzięki specjalnej wtyczce, która jeszcze bardziej rozszerza aspekt konfiguracji i parametryzacji. Zasadniczo można zrobić wszystko za pomocą oprogramowania, od kalibracji i krzywych pedałów po haptyczne sprzężenie zwrotne na hamulcu i przepustnicy. Jak już wspomniałem, jest kompletny i musiał taki być, w przeciwnym razie po co ryzykować z marką, która wciąż jest w powijakach?

Wrażenia podczas gry

Przejdźmy do tematu, który najbardziej interesuje nas w Mistralu: czucie. Krótko mówiąc, jest to doskonały mechanizm korbowy do wyścigów symulacyjnych, zwłaszcza od firmy, która dopiero co weszła na rynek.

Jeśli chodzi o komfort jazdy, Mistral urzekł mnie z tego prostego powodu, że ten mechanizm korbowy oferuje szeroki zakres regulacji pedałów. Od nachylenia do rozstawu, nie zapominając o skoku i twardości sprężyn, absolutnie wszystko można regulować, dzięki czemu można mieć korbę dostosowaną do wszystkich sytuacji w sim-racingu. Niezależnie od tego, czy jest to GT, F1, czy jazda na luzie, Mistral jest idealny w każdym kokpicie.

Jeśli chodzi o pedał hamulca – i powiedzmy sobie jasno, jest to najważniejszy z nich – różne elastomery dostarczane z Mistral oferują określony poziom oporu. W połączeniu z ustawieniami pedału, zarówno sprzętowymi, jak i programowymi, szybko przekonasz się, że jesteś zadowolony z precyzyjnego pedału, który zapewnia realistyczne odczucia. Co więcej, Mistral jest wyposażony w haptyczne sprzężenie zwrotne na hamulcu i przepustnicy, co doskonale nadaje się do uzyskania dodatkowej dawki realizmu, gdy interweniuje ABS, kontrola trakcji lub po prostu utrata przyczepności. Szczerze mówiąc, haptyczne sprzężenie zwrotne powinno być montowane we wszystkich wysokiej klasy mechanizmach korbowych.

Kompatybilność

Nic dziwnego, że Mistral jest kompatybilny tylko z komputerami z systemem Windows 10 i 11. W przypadku wirtualnych sterowników, które nie chcą rezygnować z systemu Windows 7, może to być czas na aktualizację lub ryzyko utraty wyjątkowego doświadczenia z tym pedalboardem.

Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, lista jest długa i obejmuje AC, ACC, iRacing, rFactor i inne. Jest ona wyczerpująca i nie powinieneś mieć żadnych problemów z kompatybilnością, a nawet wykrywaniem, o ile masz najnowszą maszynę i aktualny tytuł.

Ponadto, jak wspomniałem powyżej, Mistral jest obsługiwany przez Simhub poprzez zainstalowanie specjalnej wtyczki pedalboard.

GT DD PRO

Stosunek jakości do ceny

Mistral zaczyna się od 649 euro w konfiguracji z 2 pedałami i kosztuje 899 euro, jeśli weźmiesz go ze sprzęgłem. Jest oczywiście drogi, ale jednocześnie jest to produkt premium i o wysokiej wydajności. Powiedziałbym, że jego stosunek jakości do ceny, w porównaniu do konkurencji Simagic,Asetek Simsports i innych marek, czyni go świetnym, szczególnie pod względem czucia.

Mój werdykt

Mistral to doskonały mechanizm korbowy z najwyższej półki, który ma na celu zdobycie udziału w rynku wyścigów symulacyjnych przeciwko markom o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. Biorąc pod uwagę wyczucie, konstrukcję i jakość wykonania tego mechanizmu korbowego, muszę powiedzieć, że ma on wszelkie szanse.

Graczom PC poleciłbym go bez najmniejszego wahania, zwłaszcza jeśli kupujesz między 700 a 900 euro.

gt dd pro

P1Sim Mistral

Najwyższa precyzja i komfort podczas zakupów

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Moza CRP: Test i przegląd

Moza CRP: Test i przegląd

Moza CRPKorzyści Konstrukcja ze stopu aluminium Doskonała jakość wykonania Load Cell na hamulcu i regulowane sprężyny...

Moza SR-P : Testy i opinie

Moza SR-P : Testy i opinie

Moza SR-PKorzyści Całkowicie metalowa konstrukcja Pedał hamulca z ogniwem obciążnikowym Doskonała jakość wykonania...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar