Wszyscy wiedzą, że duńska marka Asetek to marka premium, z wysokowydajnymi podstawami i wspaniałymi kołami. Hasła przewodnie to jakość i wydajność, i trzeba powiedzieć, że Asetek wie, jak zachwycić i zadowolić najbardziej wymagających pilotów symulatorów wyścigowych na całym świecie.
Tyle tylko, że oferowanie najwyższej jakości urządzeń peryferyjnych ma swoją cenę, dosłownie. Weźmy na przykład bazę Direct Drive La Prima, która stanowiła podstawowy produkt marki. Rozwija 12 nm momentu obrotowego i kosztuje prawie 790 euro, co jest kosztowne jak na produkt „podstawowy”. Ale marka chce dodać kolejną strunę do swojego łuku, zajmując się rynkiem, na którym zawodnicy oczekują 3-cyfrowego rachunku za konfigurację do symulacji wyścigów, a nie 4.
Fanatec i Moza Racing oferują zestawy, których nie można wymienić na ramię, więc dlaczego Asetek nie miałby zrobić tego samego? Otworzyłoby to duńską markę dla bardzo szerokiego grona odbiorców, zwłaszcza tych, którzy chcą wejść w wyścigi symulacyjne.
Podczas targów Gamescom 2025 zaprezentowano Initium firmy Astek, gamę urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych zaprojektowanych z myślą o początkujących kierowcach, którzy chcą się dobrze bawić i nauczyć jeździć bez rozbijania banku lub zaciągania pożyczki.
2 zestawy Initium dla początkujących pilotów
5% zniżki z kodem SRFR5
Rynek podstawowy jest w dużej mierze zdominowany przez Logitech i Thrustmaster, przynajmniej jeśli chodzi o podstawy inne niż Direct Drive. Fanatec ma spory udział w rynku dzięki CSL DD, która jest wszechstronną i przede wszystkim niedrogą bazą w porównaniu do konkurencji.
Asetek celuje w ten sam segment, w którym walczą Fanatec i Moza Racing, czyli bazy o momencie obrotowym poniżej 6nm. Pierwszy zestaw Initium zawiera więc 5,5 cm bazę momentu obrotowego DD, pedały i kierownicę, a wszystko to za… trzymajcie się swoich pasów bezpieczeństwa… 680 euro! Tak, dobrze przeczytałeś, Asetek oferuje kompletny zestaw, który kosztuje mniej niż jego baza La Prima.
Jeśli chodzi o drugi pakiet, to jest to to samo, z jedną tylko różnicą: raczej podstawowe podwozie w stylu pit-stopu, ale takie, które sprawdzi się w przypadku niedzielnych kierowców. Cena jest prawie dwukrotnie wyższa i wynosi 1180 euro. Niektórzy mogą powiedzieć, że to droga cena za takie podwozie, ale Asetek zawiera w pakiecie fotel kubełkowy, oprócz pakietu Initium.
Baza Initium

5% zniżki z kodem SRFR5
Co nie jest zaskakujące w tej cenie, baza Direct Drive rozwija tylko 5,5 nm momentu obrotowego, co stawia ją w porównaniu z CSL DD, Moza R5 i Thrustmaster T598. Bazę można kupić samodzielnie, a jej cena wynosi 420 euro. To bardzo rozsądna cena za ten wysokowydajny produkt, a dodatkowo otrzymujemy kompatybilność z PC i Xbox, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem dla Asetek i rynku konsol. Duńska marka wyraziła chęć oferowania urządzeń peryferyjnych dla Xbox i Playstation i dotrzymała słowa.
Kierownica Initium

5% zniżki z kodem SRFR5
Nowa seria oznacza nową kierownicę. Initium to piękna kierownica, całkowicie okrągła, co stanowi odmianę od innych oferowanych przez Asetek. Projekt jest raczej krzykliwy, z czymś, co wydaje się być skórą dookoła i prawdopodobnie kompozytową płytą czołową wzmocnioną włóknem węglowym, przynajmniej z kolorów.
Dostępnych jest łącznie 21 elementów sterujących, RevLED i 2 tylne łopatki, a także QR marki, który został opracowany we współpracy z Simucube, ale produkt Asetek umożliwia szybszą wymianę kół bez konieczności używania agrafki. Kierownica kosztuje około 180 euro, co wcale nie jest złą ceną. Nie ma jednak informacji o jej średnicy, ale na podstawie zdjęć zgaduję, że wynosi ona 30 cm.
Pedały Initium

5% zniżki z kodem SRFR5
Przejdźmy teraz do mechanizmu korbowego marki. W menu: 2 pedały, czujniki Halla i kompozytowa konstrukcja wzmocniona włóknem węglowym. Jest wizualnie piękna, minimalistyczna, z kilkoma pomarańczowymi akcentami. Jeśli chodzi o cenę, spodziewaj się zapłacić około 140 euro, co ponownie nie jest złe, biorąc pod uwagę konkurencję i rodowód marki.
Obudowa Initium

5% zniżki z kodem SRFR5
Skończmy szybko z podwoziem, które jest hybrydą GT i F1. Konstrukcja jest metalowa, z kubełkowym fotelem z tkaniny. Jest to podstawowa konstrukcja, ale celem jest zaoferowanie taniej opcji, aby przyciągnąć jak najwięcej kierowców wyścigowych do ekosystemu marki.
Zanim wydamy werdykt, poczekajmy na przetestowanie tego nowego zestawu od Asetek.









0 komentarzy