Zaznacz stronę

Asetek La Prima bundle : Test i recenzja

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Asetek La Prma Bundle

Korzyści

  • Doskonała jakość wykonania
  • 12 nm momentu obrotowego dla podstawy
  • Mechanizm korbowy Load Cell oparty na technologii zastosowanej w Forté

Wady

  • Pedał hamulca raczej trudny w użyciu
  • Pedały w pozycji zbliżonej do pionowej

Ofensywa Asetek Sim-racing rozpoczęła się od urządzeń peryferyjnych podzielonych na 3 zakresy: Prima dla urządzeń klasy podstawowej, Forte dla klasy średniej i Invicta dla ultra-premium. Pierwsze 2 serie są dostarczane w komplecie z kierownicą, pedałami i podstawą. W przypadku ultra-premium Invicta jest to tylko tylny trójkąt i hydrauliczna korba z kierownicą Forte. Plotka głosi jednak, że Asetek przygotowuje kierownicę Invicta, aby uzupełnić swoją ofertę z najwyższej półki.

Trzeba przyznać, że duńska marka mocno uderzyła ze swoimi produktami, nawet jeśli brakuje jej doświadczenia w tej dziedzinie. Asetek posiada jednak bogatą wiedzę na temat świata przemysłowego, a przede wszystkim sporą dawkę gotówki. Kiedy nie wiesz nic na dany temat, zwracasz się do najlepszych, aby uzyskać dostęp do ich wiedzy. I zgadnijcie, kto podpisał umowę partnerską z Asetek w celu wymiany technologii, oprogramowania i innych gadżetów? Simucube ! A raczej firma Granite Device która jest właścicielem Simucube, i dlatego Asetek szybko stał się godnym konkurentem w górnej części rynku.

W dalszej części przedstawię ci “tani” pakiet marki, La Prima. Obejmuje to podstawę Direct Drive, kierownicę w stylu GT/F1 i oczywiście mechanizm korbowy Load Cell.

 

Główne i techniczne cechy zestawu

  • Podstawa napędu bezpośredniego z momentem obrotowym 12 nm i przyciskiem Kill Switch
  • Mechanizm korbowy z ogniwem obciążnikowym do 180 kg nacisku
  • Mechanizm korbowy i konstrukcja chainstay wykonane z najwyższej klasy aluminium
  • Kompozytowa kierownica i aluminiowa płyta czołowa
  • 12 przycisków, 2 przełączniki, 3 enkodery z przodu i 2 inne w pobliżu kciuków
  • RevLED w górnej części panelu przedniego
  • Zestaw kompatybilny tylko z komputerami PC

 

Projekt

Ci, którzy widzieli już urządzenia peryferyjne Asetek, natychmiast rozpoznają kod stylistyczny marki. Kierownica jest praktycznie identyczna jak w serii Forte, z wyjątkiem zastosowanych materiałów. Rezultatem jest kierownica z uchwytami, które nie są przymocowane do ramy, oraz przednia płyta ze szczotkowanego aluminium. Trzeba przyznać, że jest bardzo ładny, a wyścigowy wygląd podkreśla kilka pomarańczowych elementów.

Mechanizm korbowy La Prima jest mniej więcej taki sam jak Forte lub Invicta, przynajmniej pod względem konstrukcji. Pedały są wspaniałe i wyglądają, jakby pochodziły z Hyper Car. Czerń dominuje na tych peryferiach, z kilkoma jasnymi pomarańczowymi elementami, które są naprawdę bardzo ładne. Podobnie jak w przypadku innych pedalboardów, pedały na peryferiach La Prima są pionowe, co nie jest idealne ze względów ergonomicznych, z wyjątkiem obudowy typu F1.

Zakończmy bazą La Prima. Ten ostatni ma identyczną konstrukcję jak pozostałe dwa modele Asetek, tylko jest mniejszy, co jest normalne, ponieważ jest mniej wydajny. Obudowa ma piękny kolor “Gun Metal” z dużą ilością żeberek chłodzących silnik.

Zestaw Asetek La Prima 2

Montaż na zamówienie

Istnieją 2 sposoby montażu podstawy La Prima. Masz standardową opcję przednią, albo na obudowie, która to uwzględnia, albo za pośrednictwem wsparcia sprzedawanego przez markę. Dostępna jest również opcja montażu dolnego, która umożliwia dopasowanie tej podstawy do praktycznie każdego kokpitu na rynku. Instalacja jest prosta: wystarczy kilka śrub i gotowe. Jeśli wybierzesz opcję montażu z przodu, muszę cię ostrzec, że przednia pokrywa jest wykonana z tworzywa sztucznego i najprawdopodobniej będziesz mieć szczelinę między nią a wspornikiem. Nie martw się, to czysto kosmetyczne.

Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, cóż, wszystko jest takie samo, jeśli chodzi o montaż: na podwoziu i nic więcej. Nie powiedziałbym nawet o wsporniku kierownicy, ponieważ nacisk 180 kg będzie dość trudny do zniesienia. Do zamocowania wszystkiego na miejscu trzeba użyć śrub i jest to dość standardowe rozwiązanie. A jeśli zdecydujesz się na pedał sprzęgła, będzie on zamontowany tuż obok pedału hamulca.

I wreszcie kierownica. Kierownica La Prima wykorzystuje mniej więcej ten sam system Simucube QR, który umożliwia osadzenie kierownicy na podstawie, zapewniając solidne, wolne od zgięć dopasowanie.

 

Produkcja i wykończenie

Asetek nie owijał w bawełnę na temat swojego pakietu low-end. Muszę powiedzieć, że tylko kierownica jest “low-endowa”, z kompozytową strukturą wykorzystującą tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem węglowym i szczotkowaną aluminiową płytą czołową. Wykończenie jest najwyższej jakości, podobnie jak w przypadku pozostałych produktów marki. Nie mam wiele do powiedzenia na temat kierownicy, może poza tym, że przyciski czasami się zacinają.

Tymczasem mechanizm korbowy wykorzystuje aluminium we wszystkich swoich częściach, a obróbka odbywa się za pomocą maszyn CNC. Jest po prostu idealny pod każdym względem. To urządzenie jest tak bliskie dziełu złotnika, jak to tylko możliwe, jest tak dobrze wykonane.

Podstawa La Prima jest również aluminiowa, ale z plastikowymi osłonami z przodu i z tyłu. Wykończenie jest idealne dla aluminium, ale nieco gorsze dla plastiku. To tylko kwestia wizualna; pokrywy nie są idealnie dopasowane do obudowy, ale reszta jest w porządku.

 

Zapoznanie się z pakietem

Kierownica La Prima ma 29 cm średnicy, podobnie jak Forte, a pod względem kształtu są one praktycznie identyczne. Kształt kierownicy jest otwarty w dolnej części, co zapewnia bardzo dobrą ergonomię uchwytów. Co więcej, są one dość duże w porównaniu do konkurencji, co ułatwia ich trzymanie.

Różne przyciski i inne elementy sterujące na tej kierownicy są bardzo dobrze rozmieszczone, bardzo blisko palców. Nie będziesz miał problemów z używaniem przycisków w środku wyścigu, niezależnie od tytułu, który masz przed sobą. To samo dotyczy 2 tylnych łopatek, które idealnie leżą w dłoniach.

Z mechanizmem korbowym La Prime jest mniej więcej tak samo, jak z jego większymi braćmi: regulacja jest ograniczona, a pedały są prawie pionowe, co nie jest idealne do długich sesji sim-racingowych. Szybko poczujesz ból w stopach po ponad godzinie biegu, a nawet mniej w przypadku niektórych biegaczy. Jedynymi graczami, którzy uznają ten pedalboard za ergonomiczny, są ci z typową obudową F1.

Pakiet Asetek La Prima

Wrażenia podczas gry

Podstawa

“Przyjazny dla budżetu” model podstawowy Asetek rozwija 12 nm momentu obrotowego, a wyczucie jest naprawdę doskonałe. Trzeba przyznać, że duńska marka współpracuje z najlepszymi w tym segmencie, czyli Simucube. Moc jest doskonale modulowana, od najlżejszych efektów do najsilniejszych, jakie mogłem poczuć w połowie biegu. Co więcej, podstawa jest niezwykle responsywna na torze, niezależnie od tego, czy chodzi o zmiany podparcia, trajektorii, wyboje, nierówności drogi czy cokolwiek innego. Zasadniczo jest to mniej wydajny Forte, ale w niektórych sytuacjach będziesz miał trochę przycinania, ponieważ Prima rozwija tylko 12 Nm momentu obrotowego, szczególnie przy dość ciężkiej kierownicy.

Kierownica

Jeśli chodzi o kierownicę La Prima, jej kompozytowo-aluminiowa konstrukcja sprawia, że nie jest ona aż tak ciężka, ale nie odczuwa się tego zbytnio na podstawie zestawu. Czucie jest bardzo dobre, z uchwyconym każdym szczegółem, co zresztą jest w dużej mierze zasługą bazy. Ale ta kierownica dobrze nadaje się w szczególności do tytułów Formuły i GT. Osobiście nie używałbym go w wyścigach wytrzymałościowych, ponieważ 2 tylne łopatki nie zrobią tego zbyt wiele.

Pedały

Zakończmy na pedalboardzie La Prima. Domyślnie dostępne są 2 pedały, ale zestaw “Clutch” umożliwia dodanie pedału sprzęgła. Pedał przyspieszenia jest lekki jak piórko i połączony z 16-bitowym czujnikiem Halla. Rezultat: gdy tylko lekko go dotkniesz, zapada się. Niektórym się spodoba, innym nie. To subiektywne preferencje i nie zamierzam się w nie zagłębiać.

Jeśli chodzi o pedał hamulca, jest on wykonany z Load Cell, zaczerpniętego z większej siostry Forte. W menu: dość standardowy dwustopniowy LC, który może wytrzymać ciśnienie do 180 kg. Osprzęt jest po prostu bardzo wytrzymały i nie drgnie przy gwałtownym hamowaniu. Jeśli chodzi o odczucia, to są one mieszane, podobnie jak w przypadku mechanizmu korbowego Forte. Pierwsze piętro jest bardzo krótkie, a zaraz potem jest tak, jakbyś próbował pchać 45-tonowy głaz. 2th Podłoga LC nie porusza się, ale jest bardzo twarda dla stopy. Z drugiej strony, świetną rzeczą w wykorzystywaniu samochodów wyścigowych jako inspiracji dla swoich produktów jest to, że wkłady są doskonale wyważone.

 

Kompatybilność

Pakiet La Prima nie różni się niczym od obecnej oferty Asetek, a zatem oferuje kompatybilność tylko z komputerami PC. Jeśli chodzi o tytuły sim-racingowe, to nie będziesz miał z nimi żadnych problemów, na iRacing, AC, ACC, rFactor, F1 i całej reszcie. Urządzenia peryferyjne Asetek są natychmiast rozpoznawalne i będą doskonale współpracować z każdym tytułem wyścigowym dostępnym na rynku.

Pakiet Asetek La Prima

Stosunek jakości do ceny

Na stronie Asetek ten zestaw La Prima kosztuje 1480 euro z VAT, co jest dość wysoką ceną za 12 nm bazę DD i plastikową kierownicę. W złożonym, przepraszam.

Jakość wykonania z pewnością jest na wysokim poziomie, a gwiazdą zestawu jest podstawa La Prima i jej wysublimowane siłowe sprzężenie zwrotne. Wciąż są to jednak produkty elitarne, które zostaną przyjęte tylko przez garstkę osób.

Mój werdykt

W tym pakiecie są bardzo piękne, piękne i przeciętne. Piękno jest podstawą. Nie ma co do tego wątpliwości. Informacje zwrotne i wrażenia przeniosą Cię prosto na tor wyścigowy. To niesamowite, jak tak mała baza (pod względem mocy) jest w stanie zaoferować tak wysoki poziom immersji na torze. Bez wahania polecam bazę La Prima.

Piękno to kierownica. Wybrane materiały są wątpliwe, ale całość jest dobrze wykonana, ergonomiczna i bardzo przydatna na torze. A środkiem są pedały. Trzeba przyznać, że LC wyróżnia się precyzją hamowania, ale przepustnica jest lżejsza niż spust joysticka, pedały są pionowe, więc na dłuższą metę niezbyt ergonomiczne, a hamulec jest bardzo twardy (podobnie jak mechanizm korbowy Forte) po wejściu na drugie piętro LC.

Jeśli chodzi o mnie, pedały wyróżniają się w tym zestawie. Jeśli możesz sobie pozwolić na urządzenia peryferyjne Asetek, kup podstawę i kierownicę, a następnie kup sobie Fanatec lub Simagicktóre, nawiasem mówiąc, będą kosztować praktycznie tyle samo.

Zestaw Asetek La Prima 2

Pakiet Asetek La Prima

Doskonały zestaw zapewniający realistyczne doznania

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Moza ES: Test i recenzja

Moza ES: Test i recenzja

Moza ESAvantages Plusieurs commandes entièrement paramétrables Finition et matériaux prémiums Excellente ergonomie...

Moza CS V2P: Test i recenzja

Moza CS V2P: Test i recenzja

Moza CS V2PAvantages Volant premium d’excellente qualité Structure en alliage d’aluminium Connexion à la base en...

Moza FSR: Test i recenzja

Moza FSR: Test i recenzja

Moza FSRKorzyści 4,3-calowy ekran Wykończenie z włókna węglowego Liczne zamówienia Wady Nieco wysoka cena i waga Brak...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar