Świat sim-racingu kręci się wokół kilku platform, głównie dwóch pod kątem jakości sprzętu. Mamy konsole domowe z Xbox i Playstation oraz komputery PC z systemem Windows.
W przypadku pierwszej platformy istnieje tylko kilku graczy oferujących produkty zdolne do zanurzenia się w realistycznych wyścigach. Mamy takie marki jak Logitech i Thrustmaster, a także Fanatec. Logitech potrzebował trochę czasu, zanim zaoferował ekosystem Direct Drive, podobnie jak Thrustmaster. Przez długi czas obaj producenci oferowali urządzenia peryferyjne napędzane paskiem lub przekładnią, co czyniło je znacznie bardziej dostępnymi dla zwykłych zawodników. Tyle tylko, że zawodnicy konsolowi zaczęli wymagać więcej, a tylko Fanatec mógł zaoferować im produkty wysokiej jakości.
Na PC historia jest zupełnie inna, ponieważ platforma ta jest znana z dostępności pod względem wsparcia oprogramowania i dostosowywania. Istnieje wiele marek na tej platformie, z graczami z wieloletnim doświadczeniem, takimi jak Fanatec, lub zaledwie kilkoma latami istnienia, jak w przypadku Simagic.
Simagic jest głównym graczem w branży wyścigów symulacyjnych, ale tylko na PC. Jej produkty słyną z wysokiej wydajności, immersyjności, a przede wszystkim możliwości dostosowania do własnych potrzeb, co jest łatwe do osiągnięcia na PC. Jednak wyścigi symulacyjne stają się coraz bardziej popularne na konsolach domowych, a oferta wysokiej jakości urządzeń peryferyjnych jest naprawdę ograniczona.
Czy można używać sprzętu Simagic na PS5? Odpowiedź brzmi zarówno tak, jak i nie. Technicznie rzecz biorąc, chiński producent urządzeń peryferyjnych do sim-racingu nie obsługuje konsol Sony, ponieważ japońska firma nie zatwierdziła swoich produktów. Aby baza DD była kompatybilna z PS5, Sony musi być zaangażowane, aby marka mogła przyznać kontroler, aby konsola rozpoznała sprzęt.

Na rynku istnieją rozwiązania pozwalające obejść ten problem, w szczególności Ras1ution 2 i Sigma Cortex. Produkty te działają jako pośrednik między stacją bazową a konsolą, dzięki czemu mogą się ze sobą komunikować. Zasada jest dość prosta: pudełko, takie jak Ras1ution 2, stosuje parametry bazy, która już działa na konsoli (na przykład Logitech G923), aby ukryć sygnał z bazy Simagic i uczynić go „kompatybilnym” z PS5.
W prawdziwym życiu ma to poważny wpływ na wrażenia, ze znacznym spadkiem mocy, powolnym sprzężeniem zwrotnym siły z podstawy, osłabionymi doznaniami i znacznie zmniejszoną immersją. Najlepszym sposobem na symulowanie wyścigów na konsoli jest użycie sprzętu kompatybilnego z daną platformą, takiego jak te od Fanatec. Niemiecka firma oferuje kompletny katalog urządzeń peryferyjnych do sim-racingu, z bazami od 5 do 15 nm w zależności od preferencji, wszystkie w pakietach lub jako samodzielny sprzęt.







0 komentarzy