Zaznacz stronę

Simagic FX Pro: Test i recenzja

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Simagic FX Pro

Korzyści

  • Jednomiejscowa kierownica klasy premium
  • Doskonałe wykończenie i jakość wykonania
  • Naturalna obsługa i nienaganna ergonomia

Wady

  • Cena premium, ale wciąż konkurencyjna

Nasza ocena: 9,2/10

W segmencie symulatorów wyścigowych premium jest kilka marek, które oferują w swoim katalogu produkty z najwyższej półki. Należą do nich Fanatecniemiecki gigant simracingowy, który działa w branży od ponad 20 lat i oferuje szeroki wybór urządzeń peryferyjnych, zarówno klasy podstawowej, jak i premium. Są też luksusowi giganci, tacy jak Simucube, których produkty są najczęściej używane przez zespoły wyścigowe w ich symulatorach.

Można również wymienić inne nazwy, takie jak Moza Racing i Simagicobaj chińscy gracze i raczej młodzi, ale oferujący bardzo konkurencyjny katalog w porównaniu do tego, co jest dostępne w tym segmencie.

Mówiąc o Simagic, muszę powiedzieć, że katalog marki jest więcej niż wystarczający, obejmując praktycznie wszystkie dyscypliny sim-racingu, a także wszystkie budżety. Wśród kół tego producenta mamy FX Pro, które reprezentują to, co najlepsze pod względem kół jednomiejscowych. A dziś testujemy je, aby zobaczyć, jak sprawdzają się w symulatorach wyścigowych.

Główne cechy techniczne kierownicy

  • Jednomiejscowa kierownica z włókna węglowego
  • Konstrukcja wykonana w całości z włókna węglowego
  • 6 CF i magnetyczne tylne łopatki
  • 4,3-calowy ekran LCD do wyświetlania telemetrii
  • 12 podświetlanych przycisków na płycie czołowej, 5 enkoderów i 4 przełączniki obrotowe
  • QR50mm wywodzący się z wyścigów samochodowych z tyłu
  • Gniazdo USB-C z tyłu również do użytku z podstawą inną niż te od Simagic
  • Kompatybilny z PC
  • Średnica 29 cm, z niestandardowymi silikonowymi uchwytami zapobiegającymi gromadzeniu się ciepła i potu
  • RevLED na górnej części napierśnika
GT DD PRO

Projekt

Jak już zdążyliśmy się spodziewać po Simagic, FX Pro to znakomita kierownica jednomiejscowa. Jej konstrukcja jest prosta i minimalistyczna, ale jednocześnie przyciąga wzrok, jeśli chcesz, z niestandardowym RGB na wszystkich przyciskach.

Włókno węglowe jest proste, a nie kute, ale to zrozumiałe, ponieważ FX Pro należy do segmentu, który nie jest elitarny. Oprócz czerwonych przełączników obrotowych, które są w zasięgu kciuków, wszystkie pozostałe elementy sterujące są stonowane, a w pudełku znajduje się wiele naklejek umożliwiających dostosowanie kierownicy do własnych potrzeb.

I oczywiście charakterystyczna cecha FX Pro: jego centralny ekran. Zajmuje on, powiedziałbym, 1/3 płyty czołowej i wyświetla informacje o telemetrii pojazdu. Podsumowując, ta kierownica Simagic jest bardzo przystojna, ale nie jest zbyt ekstrawagancka.

Montaż na zamówienie

Z tyłu znajduje się QR50mm Simagic, który oferuje dość standardowy wzór i który uważam za dość podobny do tego z Moza Racing. Ten QR pozwoli ci używać FX Pro z dowolną podstawą Simagic, pod warunkiem, że masz ten sam rozmiar QR Base Side, ponieważ chińska marka oferuje QR50mm i QR70mm.

Instalacja FX Pro na podstawie Direct Drive jest bardzo prosta: należy pociągnąć czerwony pierścień, wyrównać i wcisnąć QR, a następnie zwolnić pierścień, aby zabezpieczyć wszystko na miejscu. W przeciwieństwie do QR firmy Fanatec, piny łączące są nieliczne, krótkie i poziome, więc praktycznie nie ma ryzyka ich uszkodzenia.

Produkcja i wykończenie

FX Pro ma konstrukcję wykonaną w całości z włókna węglowego, co jest dość rzadkie w tym segmencie. Zazwyczaj w cenie Simagic otrzymujemy aluminiową płytę tylną i płytę czołową z włókna węglowego.

Jeśli chodzi o jakość wykonania, można by pomyśleć, że będzie ona na najwyższym poziomie, i tak jest. Wszystko jest idealne, od przycisków i enkoderów po ekran, a nawet silikonowe uchwyty, które zostały specjalnie opracowane, aby zapobiec gromadzeniu się ciepła i potu. I to działa!

Wykończenie FX Pro jest bez zarzutu. Przyciski nie zaczepiają się podczas użytkowania, wszystkie części kierownicy idealnie do siebie pasują, nie pozostawiając praktycznie żadnych szczelin między nimi, a uchwyty są doskonałe w użyciu, nawet podczas długich sesji wyścigowych bez rękawiczek. Łopatki z tyłu są również bardzo dobrze wykonane i wykonane z włókna węglowego.

GT DD PRO

Obsługa kierownicy

FX Pro ma średnicę 29 cm i kształt specyficzny dla tej dyscypliny, a mianowicie prostokątny. Pozycja do jazdy wynosi od 09H15 do 10H10, co oznacza, że dłonie będą znajdować się nieco powyżej środka. Silikonowe uchwyty są dość duże, co jest miłą odmianą od tego, co można znaleźć w niektórych konkurencyjnych markach, z ich małymi rozwiązaniami, które nadal wymagają sporej dawki zanurzenia.

Jeśli chodzi o elementy sterujące, to poza enkoderami i kilkoma przyciskami umieszczonymi w dolnej części płyty czołowej, wszystko inne jest łatwo dostępne w locie za pomocą palców, bez opuszczania rąk z uchwytów. To samo dotyczy 6 łopatek (z których 4 są magnetyczne) z tyłu FX Pro. Są one regulowane pod względem rozstawu, dzięki czemu można je dostosować do każdego pilota.

Jeśli chodzi o ekran, jest on duży (4,3″), wyraźny i jasny, wyświetlając niezbędne dane telemetryczne do wyścigów. Widoki można dostosować za pomocą oprogramowania SimPro Manager.

Wrażenia podczas gry

Przejdźmy teraz do kierownicy FX Pro firmy Simagic dla modelu Alpha z 15 nm momentem obrotowym. Kierownica jest już bardzo intuicyjna w użyciu, czy to ze względu na ekran, który wyświetla naprawdę przydatne dane w środku wyścigu, a jednocześnie jest wysoce konfigurowalny za pomocą SimPro Manager, czy też ze względu na przyciski, które można konfigurować w nieskończoność.

FX Pro jest bardzo łatwa do trzymania, w szczególności dzięki prostokątnemu kształtowi i pozycji do jazdy, a raczej pozycji rąk. Silikonowe uchwyty w ogóle nie przeszkadzają, jeśli nie masz na sobie rękawiczek, co jest doskonałym rozwiązaniem dla kierowców, którzy wykonują dość długie sesje simracingowe, ale nie chcą inwestować w parę, aby chronić swoje dłonie.

Mimo że FX Pro waży około 1,7 kg na wadze, nie poczujesz się, jakbyś miał w rękach ciężką kierownicę. Ale to w dużej mierze zasługa Alpha, na której ją testowałem; przy 15 nm momentu obrotowego każde koło będzie wydawało się dość lekkie, nawet gdy przesuniesz podstawę do granic możliwości, co jest dość trudne w prawdziwym życiu.

I wreszcie, tylne łopatki. W sumie jest ich 6, w tym 4 magnetyczne. Oczywiście wszystkie są regulowane, ale tylko pod względem rozstawu, co jest trochę wstydem, biorąc pod uwagę, że FX Pro jest topowym modelem Simagic. Ale w tej cenie jest to zrozumiałe i nie oczekujesz, że będziesz mieć wszystkie dostępne opcje. Ponadto łopatki nie są w konfiguracji Push-Pull, jak w niektórych kierownicach Fanatec, a szkoda, bo byłoby to bardzo praktyczne w środku wyścigu.

GT DD PRO

Kompatybilność

Seria Simagic jest kompatybilna wyłącznie z platformą PC i Windows, a FX Pro nie jest wyjątkiem od reguły. Oczywiście kierownica ta będzie doskonale współpracować z bazami DD Simagic (Alpha), a nawet z bazami innych marek, pod warunkiem, że masz odpowiednią stronę QR Base Side, a także gniazdo USB-C w komputerze.

A jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, FX Pro będzie rozpoznawany przez mniej więcej wszystko na rynku, od rFactor do Assetto Corsa, przez sagę F1.

Stosunek jakości do ceny

We Francji FX Pro kosztuje 899 euro z VAT, co jest bardzo konkurencyjną ceną w porównaniu do innych kół w stylu F1 z ekranami i włóknem węglowym na rynku. Oczywiście jest też FSR od Moza Racing, ale pod względem jakości wykonania i materiałów nie dorównuje FX Pro, mimo że oba koła wyglądają bardzo podobnie.

Mój werdykt

Jeśli masz budżet, nie ma wątpliwości: kup FX Pro, ponieważ jest to doskonała kierownica F1. Pod względem wykończenia, jakości wykonania, funkcji i materiałów, ta kierownica Simagic spełnia wszystkie kryteria doskonałej kierownicy do wyścigów symulacyjnych.

A jeśli masz napięty budżet, zawsze możesz wrócić do FSR Moza, który jest… jak mogę to ująć… bardziej przystępną cenowo kopią, ale ogólnie nie tak dobrą jak FX Pro.

gt dd pro

Simagic Fx Pro

Najwyższej jakości immersja F1 dla entuzjastów

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

PXN V10: Test i recenzja

PXN V10: Test i recenzja

PXN V10Korzyści Kompletny zestaw z podstawą, kierownicą, pedałami i dźwignią zmiany biegów Całkiem przyzwoite wrażenia...

Simucube 2 Sport: Test i opinie

Simucube 2 Sport: Test i opinie

Simucube 2 SportKorzyści Maksymalny moment obrotowy 17 nm Doskonała jakość wykonania Doskonałe wrażenia z wyścigów...

P1Sim Eau Rouge: test i recenzja

P1Sim Eau Rouge: test i recenzja

P1Sim Red WaterKorzyści Wysokiej jakości konstrukcja z wyborem kolorów przełączników Kierownica w stylu F1 Środkowy...

P1Sim Arnage: Test i opinie

P1Sim Arnage: Test i opinie

P1Sim ArnageKorzyści Kierownica klasy premium w stylu GT/F1 Pionowy ekran na środku do telemetrii Kompatybilny z...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar