Moza GS V2P GT
Korzyści
- Kierownica Formula
- Kute włókno węglowe do konstrukcji i palet
- 4 magnetyczne tylne łopatki
- Wiele w pełni konfigurowalnych elementów sterujących
Wady
- Brak ekranu
- Palety są nieco hałaśliwe w konfiguracji magazynowej
Nasza ocena: 9,6/10
Od momentu pojawienia się na rynku wyścigów symulacyjnych, marka Moza Racing pokazał swoją determinację, by zmierzyć się z największymi nazwiskami w grze. Muszę przyznać, że potrzeba pewnej dozy odwagi, by rywalizować z innymi. Fanatec która mniej więcej dominowała w tym segmencie przez ostatnie dwadzieścia lat, zwłaszcza dzięki swojej bazie fanów w każdym kraju na świecie. Niemiecki producent urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych ma duże znaczenie, a Moza ma zamiar odebrać mu udział w rynku.
Tak więc Moza jest nowicjuszem w puli producentów urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych i w ciągu około 3 lat udało jej się stworzyć kilka dobrych produktów. Asortyment obejmuje około 6 podstaw, 6 kierownic (niektóre z nich są dostępne w kilku wariantach), pedalboardy i inne urządzenia peryferyjne i akcesoria do wyścigów symulacyjnych. To niewiele w porównaniu z Fanatec, który sam oferuje ponad dwadzieścia kół, ale nie jest źle.
Kierownice Moza obejmują GS V2P GTByła to pierwsza kierownica Formula marki, w jej pierwszej wersji GS. W menu: kute włókno węglowe, aluminium, w pełni mapowalne przyciski i doskonała przyczepność. W dalszej części przedstawię ten produkt, opowiem o jego mocnych i słabych stronach oraz przedstawię moją opinię na jego temat.
Główne cechy techniczne kierownicy
- Kierownica w stylu Formula o średnicy 30 cm
- Konstrukcja z kutego włókna węglowego
- Dobrej jakości skóra na uchwytach
- 19 w pełni konfigurowalnych elementów sterujących
- Przyciski z podświetleniem LED
- RevLED w górnej części panelu przedniego
- Kompatybilny z podstawkami od R9 do R21
- Tylko PC
- Kompatybilny z uniwersalnym koncentratorem Moza
Projekt
Kiedy mówi się, że kierownica jest wykonana z kutego włókna węglowego, jej projekt jest często jednym z najbardziej udanych, i tak jest w przypadku GS V2P GT. Jak dla mnie ta kierownica jest po prostu wysublimowana i z pewnością przypadnie do gustu kierowcom Formuły.
Kute włókno węglowe wygląda świetnie na tej kierownicy, podkreślonej perforowanymi skórzanymi uchwytami. Wszystkie elementy sterujące GS V2P GT znajdują się na przednim panelu, strategicznie rozmieszczone w celu zapewnienia doskonałej ergonomii. Co więcej, wszystkie przyciski są podświetlane różnokolorowymi diodami LED, co jeszcze bardziej podkreśla ekskluzywny charakter tej kierownicy.
Montaż na zamówienie
Podobnie jak w przypadku wszystkich kierownic chińskiej marki, ta kierownica jest wyposażona w Moza Racing QR. Wielu zawodników uważa ją za jedną z najlepszych na rynku i ja się z tym zgadzam.
Aby zamontować to koło na jednej z podstaw Moza (od R9 do R21), wystarczy pociągnąć pierścień QR, wyrównać koło z podstawą, wcisnąć je na miejsce i zwolnić pierścień. Komunikacja pomiędzy dwoma urządzeniami (kierownicą i stacją bazową) odbywa się bezprzewodowo i jest to główna różnica pomiędzy Moza QR i Fanatec QR.
Produkcja i wykończenie
Moza nie owijała w bawełnę przy produkcji kierownicy Formula: kute włókno węglowe, skóra, stop aluminium na QR, kompozyt wzmocniony włóknem węglowym na tylną płytę i gotowe. Jest bardzo wysokiej jakości, zwłaszcza gdy bierze się tę kierownicę do ręki po raz pierwszy.
Jakość wykonania nowego GS V2P GT jest na najwyższym poziomie i została poprawiona w stosunku do pierwszej wersji kierownicy. Teraz kierownica jest znacznie lepiej wykończona i zgodna ze standardami produkcyjnymi chińskiej marki.
Po wzięciu do ręki tej kierownicy można odnieść wrażenie, że jest ona bardzo solidna i nie sprawi żadnych problemów podczas sesji symulacyjnych. V2P GT jest bardzo dobrej jakości i bardzo dobrze wykończony.
Obsługa kierownicy
GS V2P GT to kierownica w stylu Formuły, o prostokątnym kształcie typowym dla kierownic Formuły 1. Wszystkie przyciski, z wyjątkiem przełączników, są umieszczone tuż obok dłoni i palców, co zapewnia doskonałą ergonomię tej kierownicy.
Pozycja za kierownicą jest dość standardowa, a skórzane uchwyty są przyjemne w dotyku. Nawiasem mówiąc, myślę, że lepiej mieć skórzane uchwyty, ponieważ są bardziej trwałe niż alcantara, jak w pierwszym GS.
Przyciski na tej kierownicy są podświetlane, co ułatwia ich chwytanie i nadaje kierownicy atrakcyjny wygląd. Przełączniki na środku płyty czołowej są również łatwo dostępne w locie, podobnie jak 4 łopatki z tyłu. Mówiąc o tym, wszystkie 4 są magnetyczne i wykonane z włókna węglowego, a także doskonale klikają. Masz 2 do biegów, a pozostałe mogą być używane do sprzęgła, kontroli startu itp.
Wrażenia podczas gry
Pierwszą rzeczą, którą zauważysz po umieszczeniu tej kierownicy na podstawie, jest sekwencja, w jakiej zapalają się diody LED. Szczerze mówiąc, myślałem, że to fajne, naprawdę fajne, nawet jak na kierownicę, aby wszystkie diody LED zapalały się sekwencyjnie.
Na torze kierowcy, którzy są przyzwyczajeni do sesji Formuły, nie potrzebują dużo czasu, aby się odnaleźć. Kierownica jest bardzo solidna na wale napędowym, zarówno z QR dla baz Moza, jak i z uniwersalną piastą, która pozwala na zainstalowanie tej kierownicy na praktycznie każdej bazie . Napęd bezpośredni .
GS V2P GT to doskonała kierownica do wyścigów F1, GT i Formuły 1. Będąc dość lekkim dzięki kutej strukturze z włókna węglowego, nie poczujesz tak dużego przycinania, nawet na podstawie, która ma mniej niż 12 nm. Co więcej, kierownica nie jest aż tak duża, a jej przyczepność również jest doskonała.
Nawiasem mówiąc, GS V2P GT jest również bardzo wygodny, dzięki czemu można z łatwością spędzić w nim wiele godzin bez odczuwania dyskomfortu lub czegokolwiek innego. Kolejnym pozytywnym aspektem pod względem wyczucia na torze jest to, że kierownica jest niejako niskoprofilowa, co zapewnia dobre pole widzenia nad nią.
Kompatybilność
Na papierze GS V2P GT jest kompatybilny z praktycznie wszystkimi bazami oferowanymi przez Moza, z wyjątkiem R5 i R3. Szczerze mówiąc, rozumiem to, nawet jeśli tego nie popieram, ponieważ Fanatec pozwala używać swoich kół zamachowych Podium na bazach CSL. Jednak GS V2P GT to kierownica klasy premium i Moza uznała, że zapewnienie jej kompatybilności z potężną bazą jest niezbędne.
Jeśli chodzi o platformy, ta kierownica będzie działać tylko na komputerach PC, podobnie jak w przypadku baz, z którymi jest kompatybilna. Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, lista jest dość obszerna, od ACC po iRacing i Forza Motorsport.
Stosunek jakości do ceny
Cena GS V2P GT u autoryzowanego dystrybutora Moza Racing we Francji wynosi 479 euro. Jeśli chodzi o mnie, jest to świetny stosunek jakości do ceny, zwłaszcza że jest wykonany z kutego włókna węglowego. Kierownica jest po prostu najwyższej jakości, od skóry i stopu aluminium po włókno węglowe. Naturalne jest więc, że jego cena również powinna być wyższa.
Mój werdykt
Moza Racing naprawiła sytuację z GS V2P GT, przynajmniej w porównaniu do pierwszego GS. To prawda, że w GS było kilka niedociągnięć, takich jak wykończenie nie do końca odpowiadające jego cenie, kilka źle zmontowanych części i naklejek oraz drobne szczegóły tu i tam.
Ale w przypadku GS V2P GT otrzymujesz doskonałą kierownicę, która jest świetnie wykończona i zbudowana w bardzo wysokim standardzie. Co więcej, to doskonałe wyczucie jest dziesięciokrotnie wzmocnione przez doskonały chwyt, zapewniający komfort i ergonomię podczas długich sesji symulacyjnych.
Jeśli szukasz świetnie wyglądającej, najwyższej klasy kierownicy w stylu Formula, bez wahania polecam GS V2P GT. Co więcej, nie musisz nawet zagłębiać się w świat Moza, aby w pełni wykorzystać możliwości tego koła, ponieważ dzięki uniwersalnej piaście marki możesz go używać z praktycznie każdą bazą Direct Drive.
0 komentarzy