Zaznacz stronę
Moza R9

Moza R9: Test i recenzja

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Moza R9

Korzyści

  • Dobry stosunek jakości do ceny
  • Doskonała jakość wykonania
  • Łatwy, stabilny montaż
  • Maksymalny moment obrotowy 9 nm
  • Wciągające siłowe sprzężenie zwrotne

Wady

  • Raczej ograniczona kompatybilność: tylko z komputerami PC

Nasza ocena: 9,7/10

Urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych przeszły długą drogę w ostatnich latach, zwłaszcza od czasu demokratyzacji technologii Direct Drive niezbyt drogie. Kiedyś taka baza kosztowała całkiem sporo. Ale dziś możesz mieć jeden z najlepszych na rynku za mniej niż 400 euro.

Demokratyzacja takich produktów oznacza również pojawienie się nowych konkurentów, którzy chcą mieć udział w rynku wyścigów symulacyjnych. W ciągu niespełna 10 lat byliśmy świadkami narodzin takich marek jak Simagic, Sim-Lab lub nawet Moza Racingzaczęły konkurować z głównymi graczami na rynku wyścigów symulacyjnych, takimi jak Fanatec, Thrustmaster i Simucube. Cóż, dla Simucube jest nadal jednym z najlepszych na świecie, jeśli nie najlepszym, pod względem innowacji, technologii i know-how.

Mówiąc o Moza RacingChiński producent oferuje dość szeroką gamę urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych i celuje w szczególności w jednego konkurenta: Fanatec. Dziś przyjrzymy się jednej z jej podstawek ze średniej półki cenowej, tj. R9.

 

Główne i techniczne właściwości bazy

  • Podstawa napędu bezpośredniego z maksymalnym momentem obrotowym 9 nm
  • Aluminiowa konstrukcja
  • Kompatybilny tylko z komputerami PC
  • Nieograniczony maksymalny kąt skrętu
  • Kompaktowy rozmiar 240 x 157 x 124 mm
  • Waga: 6,8 kg

 

Projekt

A więc R9 czerpie wzorce projektowe z innego podstawowego modelu Moza Racing w dolnej części zakresu, R5. R5. Jest dość kompaktowy, wykonany z aluminium i cały w kolorze czarnym z kilkoma logo w kolorze białym. Szczerze mówiąc, jest to sukces, jeśli o mnie chodzi, i można się tego spodziewać, biorąc pod uwagę, że Moza Racing czerpała wiele inspiracji z Fanatec dla swoich baz(CSL DD). Ten punkt w ogóle mi nie przeszkadza, ponieważ jeśli kopiujesz pracę najlepszych, to dlatego, że chcesz być taki jak oni, jeśli nie lepszy.

Wał napędowy jest w kolorze czarnym, ma większą średnicę niż konkurencja, a wewnętrzny QR bardzo dobrze sprawdza się w tym procesie. Ogólnie rzecz biorąc, bardzo podoba mi się konstrukcja R9 i będzie idealnie pasować do każdej konfiguracji.

Moza R9

Montaż na zamówienie

Montaż R9 jest montowany od dołu za pomocą 4 otworów na śruby. Jeśli masz kokpit, zamontujesz tę podstawę bezpośrednio na wsporniku, aby w pełni wykorzystać jej możliwości. Dla tych bez kokpitów R9 można zamontować na stole lub biurku za pomocą podstawy wkręcanej w spód podstawy i wspornika zaciskowego.

Montaż R9 jest bardzo łatwa do wykonania, niezależnie od tego, czy wykonujesz ją na podwoziu, czy na stole, i nie poruszy nawet mięśniem, zwłaszcza jeśli zdecydujesz się na kokpit. W przypadku stołów/biurek należy po prostu upewnić się, że używane są dość solidne meble, które wytrzymają moment obrotowy podstawy, a także wagę urządzenia, biorąc pod uwagę, że waży ono około 6,8 kg bez akcesoriów.

 

Produkcja i wykończenie

Do produkcji i wykończenia, Moza Racing nie robił rzeczy na pół gwizdka i opracował podstawę ze stopu aluminium lotniczego. Jeśli chodzi o mnie, jest po prostu świetny, bardzo dobrze skonstruowany.

Wykończenie jest skrupulatne, a wszystkie części pasują do siebie z milimetrową precyzją. Nie zauważyłem żadnych zadziorów ani wad produkcyjnych na całej zewnętrznej powłoce. Jest idealny, to słowo, które jest imponujące, jeśli chodzi o firmę z zaledwie kilkuletnim doświadczeniem w grze.

Co więcej, R9 wykorzystuje pasywny system chłodzenia, przekształcając całą obudowę w rodzaj dużego radiatora. Wewnątrz nie ma wentylatora, co eliminuje dodatkową ruchomą część, a tym samym zmniejsza prawdopodobieństwo awarii. To sprytny projekt.

 

Zapoznanie się z bazą

Pierwszą rzeczą, którą poczujesz, gdy weźmiesz do ręki R9 w ręku jest jego waga: bestia waży prawie 7 kg na wadze! To stawia go praktycznie w tej samej klasie co CSL DD z zasilaczem od Fanatec.

Szczerze mówiąc, nie będziesz zbytnio manipulować podstawą, ponieważ wyjmiesz ją z pudełka, umieścisz na swojej konfiguracji i to wszystko. Ale operacja jest mniej lub bardziej łatwa do wykonania i wystarczy zwrócić uwagę na wymiary urządzenia. R9ponieważ jest dość mały.

Jednak to, co uważam za doskonałe w porównaniu z Fanatec, to połączenie między kierownicą a podstawą. W produktach niemieckiego producenta, przynajmniej tych konkurujących z R9, masz fizyczne połączenie za pomocą pinów. A te można łatwo uszkodzić, jeśli nie jest się ostrożnym.

Z R9Wszystko odbywa się bezprzewodowo, zapewniając spokój ducha i produkt, który jest bardzo łatwy w codziennym użytkowaniu. Tak więc bierzesz kierownicę Moza i zakładasz ją bezpośrednio na wał napędowy bez zbytniego zastanawiania się, a ja to uwielbiam.

Moza R9

Wrażenia podczas gry

Nadszedł czas, aby przejść do podstaw: co robi R9 jako doznania? Prosta odpowiedź na to pytanie brzmi R9 zapewnia doskonałe wrażenia w grach, niezależnie od tytułu, w który grasz.

Jeśli chodzi o siłowe sprzężenie zwrotne, jest ono wyjątkowo dobrze wyważone, nawet przy zmniejszeniu mocy silnika (maksymalny moment obrotowy 9 nm). Zazwyczaj, gdy tylko zaczniesz bawić się maksymalnymi ustawieniami mocy, możesz wyraźnie zobaczyć słabe punkty silników. Ale z R9Wcale tak nie jest. Otrzymasz te same doznania, ale rozcieńczone, mniej intensywne, mniej agresywne.

Mimo że baza jest stosunkowo niewielka, moc jest. Przy maksymalnym momencie obrotowym poczujesz praktycznie wszystko, co robi samochód w symulatorze, od utraty przyczepności po zmiany trajektorii, wibracje i kolizje. Mówię prawie wszystko, bo w doznaniach przekazywanych przez tę bazę jest kilka plam tu i ówdzie. Jest potężny, tak, ale nie tak cienki jak 8nm CSL DD, i to jest całkowicie normalne. Fanatec ma wieloletnie doświadczenie w grze (ponad 20 lat), podczas gdy Moza Racing istnieje zaledwie od kilku lat, a ich zespoły wciąż mają przed sobą długą drogę, aby w pełni konkurować z wielkimi nazwiskami w wyścigach symulacyjnych.

Moim zdaniem fundamenty są na miejscu, z doskonałym silnikiem, który napędza od R9Teraz pozostało tylko dopracować oprogramowanie, aby było jak najlepsze. Ponadto masz do dyspozycji wewnętrzne oprogramowanie Moza Racing (Pit House), która umożliwia wprowadzenie szeregu ustawień w tej bazie.

 

Kompatybilność

Podobnie jak w przypadku praktycznie wszystkich innych produktów w tym segmencie R9 jest kompatybilny tylko z produktami chińskiego producenta. Innymi słowy, jeśli planujesz zagłębić się w świat Moza Racing, musisz kupić wszystkie produkty do symulacji wyścigów tej marki, w szczególności podstawy i kierownice. Dla przypomnienia, to właśnie robią Fanatec, Logitech, Thrustmaster, Simucube i praktycznie wszyscy inni.

Jeśli chodzi o platformy, to R9podobnie jak cała seria Moza Racing, jest kompatybilna tylko z komputerami PC. To prawdziwa szkoda, zwłaszcza że główny konkurent marki (Fanatec) oferuje produkty działające na wszystkich platformach (PC i konsole).

Moza R9

Stosunek jakości do ceny

W sprzedaży detalicznej za około 480 euro, Moza R9 Oferuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny za produkt tego typu. Dużym plusem tego podstawowego modelu jest moment obrotowy 9 nm, którego nie ma u głównych konkurentów na tym samym poziomie cenowym.

Jakość wykonania jest doskonała, wydajność jest na najwyższym poziomie (poza kilkoma problemami z detalami jazdy), a cena jest dość atrakcyjna, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że CSL DD 8nm, który jest głównym konkurentem R9, kosztuje prawie 500 euro w normalnych warunkach i 450 euro w specjalnej ofercie.

 

Mój werdykt

Szczerze mówiąc, bardzo podobał mi się czas spędzony na Moza R9To świetne doświadczenie, zarówno pod względem wyczucia jazdy, siłowego sprzężenia zwrotnego, jak i wrażeń z sesji symulacyjnych. Czy poleciłbym tę bazę? Absolutnie, zwłaszcza jeśli grasz tylko na PC i nie boisz się wejść w nowy ekosystem, bo spójrzmy prawdzie w oczy: Moza Racing ma tylko kilka lat doświadczenia w grze. Jeśli jesteś użytkownikiem konsoli, radziłbym trochę poczekać, ponieważ Moza planuje oferować kompatybilne produkty dla Playstation i Xbox.

Napęd bezpośredni moza racing r9

Moza R9

Doskonała baza oferująca dobry stosunek jakości do ceny

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Moza R5: Test i recenzja

Moza R5: Test i recenzja

Moza R5Avantages Base Direct Drive développant 5.5 nm Caisson entièrement en aluminium Format compact Très bonnes...

Moza R16: Test i recenzja

Moza R16: Test i recenzja

Moza R16Korzyści Silnik Direct Drive rozwijający 16 nm momentu obrotowego Opcja montażu z przodu Doskonała...

Moza R12: Test i recenzja

Moza R12: Test i recenzja

Moza R12Avantages Excellente qualité de fabrication Très bonne sensation de conduite Software complet Plus à l’aise...

Moza R21: Test i recenzja

Moza R21: Test i recenzja

Moza 21Korzyści Doskonała jakość wykonania Maksymalny moment obrotowy 21 nm Potężny i wysoce komunikatywny powrót Wady...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar