Zaznacz stronę

PXN V10: Test i recenzja

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

PXN V10

Korzyści

  • Kompletny zestaw z podstawą, kierownicą, pedałami i dźwignią zmiany biegów
  • Całkiem przyzwoite wrażenia na PC jak na podstawy
  • Atrakcyjna cena

Wady

  • Rozczarowująca jakość wykonania
  • Wrażenia z konsoli nie dorównują konkurencji
  • Kompatybilność z konsolą tylko za pośrednictwem oficjalnego kontrolera

Nasza ocena: 5,2/10

Wśród aktywnych na rynku odtwarzaczy symulatorów wyścigowych niewiele marek oferuje produkty kompatybilne zarówno z komputerami PC, jak i konsolami. Najbardziej znane z nich to Fanatec, Logitech i ThrustmasterZ urządzeniami peryferyjnymi, które zwykle mogą być używane na PC i innej platformie (PC i Playstation, PC i Xbox), przynajmniej w zakresie podstawowym.

Fanatec oferuje kierownice, które mogą być używane na PC, Xbox i Playstation, takie jak ClubSport Porsche 911 GT3 R ale będziesz potrzebować podstawy specyficznej dla używanej konsoli. Nie będzie można używać ClubSport DD+ na Xbox z tą kierownicą, ponieważ podstawa jest kompatybilna tylko z PC i Playstation. Mniej więcej tak samo jest w przypadku Logitech i Thrustmaster, przy czym obie marki oferują określone warianty swoich produktów dla każdej konsoli.

Jest jednak jeden gracz, który nie jest wcale znany w świecie wyścigów symulacyjnych, który twierdzi, że jego pakiet jest kompatybilny ze wszystkimi trzema platformami. To PXN i według marki, jego V10 może być używany na PC, Xbox i Playstation. I to właśnie zobaczymy w następnej kolejności.

Główne i techniczne cechy zestawu

  • Zestaw zawiera podstawę, kierownicę, mechanizm korbowy i manetkę.
  • Kierownica z wykończeniem z alcantary o średnicy 27 cm
  • Podstawa z dwoma silnikami i jedną przekładnią
  • Pedały z 3 regulowanymi pedałami
  • Dźwignia zmiany biegów z 6 przełożeniami i biegiem wstecznym
  • Kompatybilny z PC i konsolami, ale tylko za pośrednictwem oficjalnego kontrolera
GT DD PRO

Projekt

Trzeba przyznać, że design V10 nie jest zły, czerpiąc inspirację od konkurencji. Kierownica ma nieco płaską podstawę, alcantarę dookoła i kilka elementów w kolorze czerwonym.

Jeśli chodzi o podstawę, jest ona całkowicie czarna i dość duża jak na rower bez napędu bezpośredniego. Mechanizm korbowy jest mniej więcej kopią Wish Thrustmastera, z plastikowym ramieniem i aluminiową płytką pedału.

Ogólnie rzecz biorąc, jest całkiem ładny, ale nic więcej.

Montaż na zamówienie

Kierownica mocowana jest do podstawy za pomocą czegoś w rodzaju QR, przypominającego stare Thrustmaster, ale znacznie mniej solidnego. System mocowania jest wykonany w całości z tworzywa sztucznego, ale jest to w porządku dla mocy generowanej przez silniki, które są dość słabe.

Jeśli chodzi o podstawę, zestaw zawiera metalową płytkę, ale jest ona trudna w użyciu na niektórych obudowach, ponieważ nie ma otworów mocujących. W rezultacie V10 jest montowany na meblach z założenia.

Produkcja i wykończenie

Nic dziwnego, że wykończenie nie dorównuje temu, co ma do zaoferowania konkurencja. Biorąc pod uwagę cenę, jest to zrozumiałe. Alcantara na kierownicy jest tania, plastik jest tani i słabo zmontowany, przyciski wyglądają dobrze, ale często są irytujące w użyciu, to samo dotyczy aluminiowych łopatek.

Mechanizm korbowy nie zapewnia dużej stabilności na ziemi, a manetka nie jest świetna. Jak wspomniałem wcześniej, ten zestaw jest tani, co znajduje odzwierciedlenie w jego budowie i wykończeniu.

GT DD PRO

Obsługa kierownicy

Kierownica ma średnicę 27 cm, co plasuje ją w kategorii małych do uniwersalnego użytku. Niemniej jednak elementy sterujące idealnie leżą pod palcami, gdy jesteś na torze, co jest dobrą rzeczą. To, co nie jest dobre, to przyciski, które są irytujące w użyciu ze względu na brak responsywności, coś, co można znaleźć również na łopatkach, pedałach i manetce, która jest bardzo miękka podczas zmiany biegów.

Wrażenia podczas gry

Na PC podstawa jest poprawna, ale nic więcej. Dwa silniki i przekładnia w stylu Logitech zapewniają dość dobre wyczucie w kategoriach bezwzględnych. Sprzężenie zwrotne jest obecne, a kierownica jest precyzyjna, ale odczucia są słabo mierzone i zbyt rozmyte. Zasadniczo nie jest to precyzyjne, jeśli chodzi o siłowe sprzężenie zwrotne.

Na konsolach to już zupełnie inna historia. Biorąc pod uwagę, że V10 jest kompatybilny z Xbox (One i Series) i PS4 (bez PS5) za pośrednictwem oficjalnego kontrolera, sprzężenie zwrotne jest mniej więcej haptyczne, a opór kierownicy rośnie wraz z kątem obrotu. Efekty ruchów ciała, terenu i wszystkiego innego są pomijane w równaniu. Zasadniczo jest to tak, jakbyś używał kontrolera Xbox lub Playstation.

GT DD PRO

Kompatybilność

Kompatybilny z konsolą to duże słowo. Jest „kompatybilny”, ale tylko za pośrednictwem oficjalnego kontrolera Xbox lub Playstation. Podłączasz kontroler do podstawy, a następnie podłączasz podstawę do konsoli. W rezultacie platforma (Xbox lub PS) rozpoznaje produkt jako kontroler i stosuje profil kontrolera. Pozostawię ci do przemyślenia, co ci się w tym podoba.

Stosunek jakości do ceny

Cena 300 euro może wydawać się atrakcyjna, ale w rzeczywistości wcale tak nie jest, zwłaszcza jeśli korzystasz z konsoli. Na PC pigułka jest bardziej smaczna, a mimo to wolałbym, aby V10 był sprzedawany za około 250 euro, biorąc pod uwagę oferowane przez niego funkcje, a przede wszystkim jakość wykonania.

Mój werdykt

Cóż mogę powiedzieć… na konsolach równie dobrze można grać w symulatory wyścigowe za pomocą kontrolera, ponieważ jest to mniej więcej to samo pod względem odczuć, a także nic nie kosztuje. Na PC, V10 może być opcją, jeśli G923 lub T248 są niedostępne. Szczerze mówiąc, wolę rozwiązania Logitech lub Thrustmaster od PXN i jego V10. Mogą być droższe, ale są znacznie lepsze pod względem czucia.

gt dd pro

PXN V10

Niedroga opcja z ograniczeniami

gt dd pro

PXN V10

Niedroga opcja z ograniczeniami

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Simagic FX Pro: Test i recenzja

Simagic FX Pro: Test i recenzja

Simagic FX ProKorzyści Jednomiejscowa kierownica klasy premium Doskonałe wykończenie i jakość wykonania Naturalna...

Simucube 2 Sport: Test i opinie

Simucube 2 Sport: Test i opinie

Simucube 2 SportKorzyści Maksymalny moment obrotowy 17 nm Doskonała jakość wykonania Doskonałe wrażenia z wyścigów...

P1Sim Eau Rouge: test i recenzja

P1Sim Eau Rouge: test i recenzja

P1Sim Red WaterKorzyści Wysokiej jakości konstrukcja z wyborem kolorów przełączników Kierownica w stylu F1 Środkowy...

P1Sim Arnage: Test i opinie

P1Sim Arnage: Test i opinie

P1Sim ArnageKorzyści Kierownica klasy premium w stylu GT/F1 Pionowy ekran na środku do telemetrii Kompatybilny z...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

Sim Racing
GT DD PRO
GT DD PRO
GT DD PRO
gt dd pro
gt dd pro
MOZA Essenza SCV12: test i opinie
Fanatec Bentley GT3: Test i recenzja
Simagic FX Pro: Test i recenzja
Simucube 2 Sport: Test i opinie
P1Sim Eau Rouge: test i recenzja
P1Sim Arnage: Test i opinie
ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar