Zaznacz stronę

Thrustmaster T598: test i recenzja

Sim Racer

Jako kierowca e-sportowy i entuzjasta Sim Racing postanowiłem podzielić się swoją pasją na tej stronie.

Thrustmaster T598

Korzyści

  • 5 nm stałego momentu obrotowego z funkcją overboost dla 100% więcej mocy
  • Kompletny zestaw w atrakcyjnej cenie
  • Skalowalne pedały
  • Kompatybilny z PC i Playstation

Wady

  • Przeciętna jakość wykonania, zwłaszcza kierownicy
  • Ergonomia, która pozostawia wiele do życzenia
  • Integracja z Playstation nie jest jeszcze optymalna dla większości tytułów

Nasza ocena: 8,5/10

Nadchodzi nowa era w wyścigach symulatorów, zwłaszcza dzięki przejęciu Fanateca przez Corsair, ale także dla Thrustmastera, który rozpoczyna misję odzyskania udziału w rynku w obliczu coraz ostrzejszej konkurencji.

Thrustmaster jest, mówiąc wprost, kluczowym graczem w branży sim-racing, z tego prostego powodu, że ta francuska marka jest celem dla każdego, kto chce rozpocząć wirtualne wyścigi, a także pilotowanie samolotów. Przez długi czas marka ta dominowała na podstawowym poziomie rynku symulatorów wyścigowych, zwłaszcza dzięki przystępnym cenowo opcjom, zapewniającym sporą dawkę wyścigowych emocji.

Ale postęp technologiczny na tym się nie kończy, a podstawowa gama gier wyścigowych szybko zapełniła się niedrogimi zestawami z napędem bezpośrednim. Najbardziej konkretnymi przykładami są Fanatec CSL i Moza R3, które oferują odpowiednio 5 nm i 4 nm momentu obrotowego, a jednocześnie są kompatybilne z komputerami PC i konsolami.

Thrustmaster z pewnością nie zamierzał pozwolić konkurentom na przejęcie udziału w rynku, zwłaszcza że marka potrzebowała dużo czasu, aby zabezpieczyć swoje fundamenty. Nowy slogan marki brzmi „Drive Into The New Era ” i zapowiada wiele przyszłych produktów, w tym pakiet T598. Poniżej przyjrzymy się, czym jest i czy może sprostać konkurencji.

Główne i techniczne cechy zestawu

  • Podstawa napędu bezpośredniego rozwijająca 5 nm momentu obrotowego przy stałej wartości i 10 nm przy wartości szczytowej
  • Kompletny pakiet z podstawą DD, nową kierownicą i pedałami LTE z możliwością rozbudowy
  • Podstawa z osiowym silnikiem elektrycznym z napędem bezpośrednim
  • Kompatybilność z PS4, PS5 i PC
  • Kierownica o średnicy 30 cm
  • Rozszerzalny mechanizm korbowy dla zestawu Load Cell
  • Ekran zintegrowany z podstawą, a zajmowana powierzchnia jest naprawdę niewielka jak na dostarczaną moc
  • 21 przycisków i 2 łopatki
  • QR pobrany z T818

Projekt

Konstrukcja T598 jest nieco inspirowana modelem T818, przynajmniej jeśli chodzi o podstawę. Ma ona całkowicie czarny, sześciokątny kształt i naprawdę niewielką powierzchnię. Wymiary podstawy T598 przypominają mi te z Cammus C5, jest tak mała. Z przodu podstawy znajduje się mały ekran i 4 elementy sterujące do różnych ustawień.

Jeśli chodzi o kierownicę, jest to nowa pozycja w katalogu Thrustmaster, a jej nazwa to Sportcar. Jej design jest stonowany, z całkowicie okrągłym kształtem, skórą z włókna węglowego na panelu czołowym i kilkoma czerwonymi akcentami, w szczególności 4 paskami na kierownicy. Po bokach znajduje się teksturowany silikon zapewniający przyczepność.

Pedały to Raceline Pedals LTE i moim zdaniem wyglądają świetnie. Konstrukcja przypomina pedały Fanatec CSL, z podnóżkiem działającym jako płyta główna i pedałami przymocowanymi do niego od tyłu. Jest stonowany, z całkowicie czarną obudową i kilkoma logo TM na podnóżku i płytkach pedałów.

GT DD PRO

Montaż na zamówienie

T598 montuje się do mebli za pomocą znanego wszystkim zacisku Thrustmaster, a dodatkowo otrzymujemy płytkę do ustawienia podstawy pod określonym kątem. Montaż jest nie tylko szybki, ale i bardzo prosty.

Jeśli chodzi o pedały, masz silikonowe podkładki, które pozwalają umieścić je na podłodze, a także punkty mocowania do montażu w kokpicie. Należy jednak pamiętać o dwóch kwestiach:

  • Jeśli masz podłogę wyłożoną kafelkami, dywanem lub parkietem, radziłbym przymocować mechanizm korbowy do jakiejś płyty pośredniej, ponieważ w standardowej konfiguracji nie będzie wystarczającej powierzchni styku.
  • W przypadku graczy z kokpitami i/lub stojakami może być konieczne wywiercenie otworów w celu wyrównania i zamocowania pedałów.

Produkcja i wykończenie

Aby osiągnąć atrakcyjną cenę sprzedaży, trzeba było pójść na ustępstwa. Chodzi oczywiście o materiały, które ucierpiały. Podstawa jest wykonana w całości z tworzywa sztucznego, podobnie jak kierownica. Tylko pedały mają metalową konstrukcję, ponieważ w przyszłości mają otrzymać zestaw Load Cell.

Jeśli chodzi o wykończenie, nie zauważyłem żadnych wad. Szczeliny na podstawie są minimalne, a ogólny montaż jest całkiem niezły. Pedalboard podąża za tą samą filozofią, z metalem i dobrym wykończeniem w stosunku do ceny.

Jeśli chodzi o kierownicę, konstrukcja wykonana jest w całości z tworzywa sztucznego, z powłoką z włókna węglowego na płycie czołowej, która wygląda po prostu dobrze. Wokół obręczy zastosowano gumowe uchwyty. Tylko jeden element na kierownicy jest metalowy: łopatki i są one również magnetyczne, co muszę powiedzieć, jest naprawdę niezwykłe w tak konkurencyjnej cenie.

GT DD PRO

Zapoznanie się z pakietem

Kierownica Sportcar ma średnicę 30 cm i całkowicie okrągły kształt. Pozycja za kierownicą jest wyścigowa, nieco poniżej 09:15. Łopatki znajdujące się z tyłu kierownicy idealnie leżą pod palcami i są łatwe w obsłudze.

Ogólna ergonomia kierownicy pozostawia jednak nieco do życzenia. Dolna część kierownicy jest dobra pod względem ergonomii i dotyczy to praktycznie wszystkich przycisków z wyjątkiem krzyżyka kierunkowego. Górna część to już inna historia. 6 przycisków (po 3 z każdej strony) ma złe proporcje i często trudno je wcisnąć. Korzystanie z nich jest dziwne, zwłaszcza jeśli zmapujesz je na przykład na hamulec ręczny. Szczerze mówiąc, Thrustmasterowi często udawało się poprawić ergonomię swoich kierownic, ale tym razem nie jest to do końca zadowalające.

Wrażenia podczas gry

Przejdźmy do tego, co ma do zaoferowania ten nowy pakiet symulatorów wyścigowych. Po pierwsze, w bazie dostępnych jest wiele ustawień, a także na pedałach. Cóż, przynajmniej jeśli chodzi o pozycję pedałów.

Na komputerze wyczucie T598 jest dobre w kategoriach bezwzględnych. Nie jest tak doskonałe jak u konkurencji, zwłaszcza Fanatec i Moza, które mają znacznie lepsze wrażenia z Direct Drive niż Thrustmaster. Ale T598 trzyma poziom.

Silnik elektryczny Axial zapewnia mnóstwo wrażeń w tytułach takich jak ACC czy AC, a różne ustawienia bazowe pomagają dostroić ogólne wrażenia. 5 nm stałego momentu obrotowego i zdolność silnika do wykorzystania niepożądanych efektów napędu Axial Drive zapewniają bogate w wibracje wrażenia z dobrym wyczuciem, ale czasami trochę za dużo. Na przykład na wibratorach, gdzie może być trudno stwierdzić, która strona dostaje wstrząsy. Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, Raceline LTE jest po prostu zbyt miękki, aby poradzić sobie z LC, ale mimo to jest bardzo precyzyjny w użyciu.

Na PS5 historia wygląda inaczej. Jasne, można poczuć przyzwoite sprzężenie zwrotne, wibracje, precyzję sterowania i całą resztę. Ale z jednej gry na drugą trzeba zmieniać wszystkie ustawienia, aby uzyskać jakiekolwiek spójne wrażenia, a to bez wspominania o wibracjach, które mogą być prawie w dowolnym miejscu spektrum.

Kompatybilność

Kierownica T598 jest nie tylko kompatybilna z całą obecną gamą produktów Thrustmaster, o ile posiadasz kierownicę, która wykorzystuje nowy QR marki lub zdecydujesz się na adapter.

Jeśli chodzi o platformy, mamy tylko PC i Playstation (PS4 i PS5). Thrustmaster nie wspomniał na razie o kompatybilności z Xbox.

GT DD PRO

Stosunek jakości do ceny

Ten zestaw jest sprzedawany w naprawdę konkurencyjnej cenie 499 euro, co stawia go bezpośrednio naprzeciwko 5nm CSL DD, który nie jest w specjalnej ofercie i Moza R5. T598 ma jednak jeden atut w rękawie, a jest nim overboost na silniku, który pozwala mu chwilowo rozwinąć 10 nm momentu obrotowego, oprócz stałych 5 nm. Pozostałe bazy mają te same wartości momentu obrotowego, ale na poziomie szczytowym.

Jeśli chodzi o mnie, T598 oferuje dobry stosunek jakości do ceny w porównaniu do konkurencji. Co prawda dominuje plastik, ale nie będziesz rozczarowany w dziale wydajności.

Mój werdykt

Jeśli szukasz wydajnego i stosunkowo niedrogiego komputera klasy podstawowej, zestaw T598 jest dla Ciebie idealny. Prawdą jest, że ma on kilka niedociągnięć, ale wszystkie one dotyczą integracji z tytułami i platformami do wyścigów symulacyjnych.

Sprzęt T598 działa dobrze i wyobrażam sobie, że Thrustmaster naprawi wszystkie małe wady tej bazy dzięki aktualizacjom i lepszej integracji oprogramowania.

gt dd pro

Thrustmaster T598

Wydajność i atrakcyjna cena na dobry początek!

gt dd pro

Thrustmaster T598

Wydajność i atrakcyjna cena na dobry początek!

Notez cet article

Możesz także polubić…

Simagic FX Pro: Test i recenzja

Simagic FX Pro: Test i recenzja

Simagic FX ProKorzyści Jednomiejscowa kierownica klasy premium Doskonałe wykończenie i jakość wykonania Naturalna...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

Sim Racing
GT DD PRO
GT DD PRO
GT DD PRO
gt dd pro
gt dd pro
Simagic GT NEO: Test i recenzja
MOZA Essenza SCV12: test i opinie
Fanatec Porsche Vision GT: test i recenzja
Fanatec Bentley GT3: Test i recenzja
Revosim RS Pure: Wszystko, co musisz wiedzieć o nowym zestawie Direct Drive
Simagic FX Pro: Test i recenzja
ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar