Zaznacz stronę

Test i recenzja CSL DD Ready2race: Najlepszy pakiet Sim Racing?

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Zestaw CSL DD Ready2race

Korzyści

  • Doskonała jakość wykonania
  • Doskonałe wyczucie w grze
  • Możliwość rozszerzenia zestawu o zestaw boost (dla podstawy) i zestaw Load Cell (dla pedalboardu).
  • Bezkonkurencyjna cena dzięki nowej promocji

Wady

  • Prawie żadnych, z wyjątkiem niektórych kierownic z plastikowym QR.

Sim-racing znacznie się rozwinął w ostatnich latach wraz z pojawieniem się marek takich jak Logitech, Thrustmaster i Fanatec. Giganci tej dyscypliny to gracze, którzy są w grze od bardzo dawna, niektórzy od ponad 20 lat, i można śmiało powiedzieć, że mają doświadczenie.

Głównym celem wyścigów symulacyjnych jest sprawienie, byś poczuł się jak w środku wyścigu podczas sesji na swoim sprzęcie. Aby to osiągnąć, potrzebujesz kilku kluczowych urządzeń peryferyjnych, w tym podstawy, kierownicy i pedałów. Jasne, możesz przesunąć przełącznik realizmu na maksimum, kupując manetkę, hamulec ręczny i kokpit, ale w większości przypadków będzie cię to kosztować rękę i nogę, a celem gry jest dobra zabawa, a nie nękanie przez bankiera z powodu dużej dziury w finansach.

Wiele marek oferuje gotowe do użycia zestawy, które obejmują podstawę, kierownicę i pedały w cenach, które czasami są bardzo atrakcyjne, a nawet bezkonkurencyjne w tym segmencie. A od czasu do czasu gracze wymyślają specjalną ofertę, która przeczy wszelkiej konkurencji, tak jak w przypadku zestawu READY2RACE firmy Fanatec, który zawiera bazę DD, kierownicę i pedalboard za 399,85 € z VAT!

 

Główne i techniczne cechy zestawu

  • Baza napędu bezpośredniego o momencie obrotowym 5 nm kompatybilna z opcjonalnym zestawem doładowania
  • Aluminiowa konstrukcja
  • Zgodność z konsolami Xbox i komputerami PC
  • System mocowania do stołu i biurka z zaciskiem, a podstawa jest kompatybilna z praktycznie wszystkimi kokpitami dostępnymi na rynku
  • Zestaw ogniw obciążnikowych dostępny dla pedałów
  • Baza sprzedawana za prawie połowę ceny, jeśli kupisz ją w pakiecie Ready2Race

Projekt

Jeśli jesteś fanem wyścigów symulacyjnych, nie muszę ci mówić o konstrukcji podstawy CSL DD . Jeśli jednak nie, to warto wiedzieć, że jest to piękna, kompaktowa i dość ciężka maszyna. Zewnętrzna obudowa wykonana jest z czarnego metalu, a jej konstrukcja przypomina chłodnicę, która rozprasza ciepło generowane przez silnik. Jest piękny i przede wszystkim praktyczny, ponieważ nie wymaga wentylatora do chłodzenia.

 

Jeśli chodzi o kierownicę w tym zestawie Ready2Race, możesz mieć CSL Steering Wheel P1 V2 lub dowolną inną pozycję z katalogu Fanatec. Ta kierownica jest idealna dla fanów różnych dyscyplin, takich jak rajdy, GT, a nawet F1. Kierownica jest okrągła, ma 30 cm średnicy i jest wykończona w całości na czarno.

 

Jeśli chodzi o pedały, masz Pedały CSL które można ulepszyć za pomocą zestawu Load Cell, a to urządzenie jest wykonane z metalu, który jest dość piękny, ale kolor może wyróżniać się na całkowicie czarnej konfiguracji.

 

Montaż na zamówienie

Podstawę tego zestawu Ready2Race można zamontować na stole/biurku za pomocą łatwego w użyciu, ale solidnego zacisku lub bezpośrednio na obudowie kompatybilnej z CSL DD. W przypadku kokpitów na powierzchni podstawy znajdują się punkty mocowania, które umożliwiają zastosowanie przedniego wspornika.

Niezależnie od wybranej metody montażu podstawy, jest to bardzo łatwe i nie zajmie dużo czasu. Jeśli chodzi o kierownicę, wszystkie modele Fanatec są wyposażone w wewnętrzny system Quick Release, z tworzywa sztucznego lub metalu, w zależności od serii. Po raz kolejny, niezależnie od szybkiego zwalniania kierownicy, jest ona bardzo łatwa w obsłudze i umożliwia szybką wymianę kierownicy, w przeciwieństwie na przykład do Thrustmaster i jego T300RS .

 

Produkcja i wykończenie

W porównaniu do Thrustmaster i Logitech w tym samym segmencie cenowym, Fanatec wyróżnia się jakością wykonania. Bezpośredni konkurenci zestawu CSL DD Ready2Race pod względem ceny (poniżej 400 euro) używają plastiku do praktycznie wszystkich swoich urządzeń peryferyjnych. Tak jest w przypadku Logitech G29 i G923 oraz pakietów Thrustmaster z serii T ( T300RS itp.). Fanatec wykorzystuje metal do produkcji praktycznie wszystkich swoich urządzeń peryferyjnych.

Podstawa ma pięknie wykończoną aluminiową strukturę, bez zadziorów i wad produkcyjnych. Wykończenie jest na najwyższym poziomie, niezależnie od tego, czy chodzi o podstawę, kierownicę czy pedały. Jest po prostu idealny, godny bycia częścią wyposażenia samochodu wyścigowego. Trzeba przyznać, że Fanatec wyprzedził Logitecha i Thrustmastera w swoich podstawowych/średnich zestawach pod względem jakości wykonania i wykończenia, ale za znacznie wyższą cenę.

 

Zapoznanie się z pakietem

Zestaw ten jest więc niezwykle łatwy w obsłudze, zwłaszcza z kierownicą P1 V2. Koło ma średnicę 30 cm, czyli taką samą jak w samochodzie. Elementy sterujące znajdują się w zasięgu palców, więc nie trzeba odrywać rąk od kierownicy. Palety są duże i świetnie się je klika. Co więcej, w górnej części kierownicy znajduje się mały ekran LED, który wyświetla informacje o samochodzie.

Jeśli chodzi o pedalboard, standardowa wersja bez Load Cell jest nieco podstawowa, podobnie jak na przykład G29 lub T300RS. Jednakże, i to jest miejsce, w którym Fanatec wyróżnia się na tle Thrustmaster i Logitech, możesz ulepszyć pedały CSL za pomocą zestawu Load Cell, aby uzyskać pedał hamulca godny wyścigów. Co prawda zestaw ten będzie kosztował 140 euro, ale dzięki specjalnej ofercie, a przede wszystkim CSL DD za jedyne 199,95 euro, jeśli weźmiesz go z dowolną kierownicą i pedałami z katalogu Fanatec, nadal jest to doskonała okazja, a stosunek jakości do ceny znacznie wyprzedza konkurencję.

csl dd fanatec

Wrażenia podczas gry

Przejdźmy do tego, co najważniejsze: związanych z tym doznań. Po pierwsze i najważniejsze, CSL DD to baza Direct Drive, a przy cenie 400 euro z VAT i dostawą (w pakiecie), konkurencją jest nikt inny jak Thrustmaster ze swoimi T300RS/GT (380/450 euro) i Logitech z G29 i G923 (350 euro z VAT, bezpłatna dostawa i oferta specjalna). I ta konkurencja wcale nie jest z napędem bezpośrednim, ale z silnikami z napędem pasowym / zębatym.

Zasadniczo, ten zestaw to studnia wrażeń, z wyjątkowo dobrze wyważonym siłowym sprzężeniem zwrotnym w każdej sytuacji. Jeśli jesteś profesjonalnym kierowcą symulacyjnym i czujesz ograniczenia CSL DD i jego 5 nm momentu obrotowego, możesz kupić zestaw doładowania (za dodatkowe 99,95 €), a odblokujesz pełny potencjał bazy z 8 nm momentu obrotowego.

Czucie kierownicy jest doskonałe, zwłaszcza jeśli wybierzesz kierownicę z metalowym QR. Wszystkie siły wywierane na samochód będą przenoszone na kierownicę, niezależnie od tego, czy będą to wibracje, wstrząsy, zmiany przyczepności czy trajektorii. Poczujesz absolutnie wszystko, a konkurencja nie może zrobić tego samego za cenę tego zestawu. Mówiąc wprost, Fanatec mniej lub bardziej zrujnował grę, oferując zestaw Direct Drive za 399,85 euro, z darmową dostawą!

Jeśli chodzi o kierownicę, jest ona sztywna i nie chwieje się podczas pokonywania ostrych zakrętów. To samo dotyczy pedalboardu, zwłaszcza jeśli wydasz dodatkowy grosz na zestaw Load Cell, który zrobi ogromną różnicę w odczuciach. Również w tym przypadku Thrustmaster i spółka nie mogą się równać z Fanatec i jego wysoce konfigurowalnym ekosystemem.

 

Kompatybilność

Jak każdy dobry uczeń w swojej klasie, Fanatec oferuje kompatybilność międzyplatformową z tym pakietem, a mianowicie Xbox i PC. Dla graczy Playstation dostępna jest wersja Gran Turismo CSL DD, która jest kompatybilna ze wszystkimi obecnymi platformami, ale jest droższa, jeśli bierzesz ją na własną rękę.

Możesz mieć ten zestaw z pedałami CSL i kierownicą CSL P1 V2 w tej samej cenie. Należy jednak pamiętać, że produkty Fanatec są czasami niedostępne z powodu popytu znacznie przekraczającego dostępność. Ale nie panikuj! Promocja dotyczy całego katalogu Fanatec i możesz wziąć udział w konkursie CSL WRC lub McLaren GT3 V2 które są znacznie bardziej premium niż P1 V2, za dodatkowe 80 euro. Nawet przy ostatecznej cenie wynoszącej niecałe 480 euro z VAT, wciąż jest to bezkonkurencyjna cena.

Porównanie z innymi konkurencyjnymi pakietami

Jak już wspomnieliśmy, ten nowy zestaw plasuje się dokładnie naprzeciwko T300RS i G29/G923, przynajmniej pod względem ceny. Ale reszta to już inna historia.

Specyfikacja Zestaw Fanatec z CSL DD, CSL P1 V2 i pedałami CSL Thrustmaster T300RS Logitech G29/G923
Budowa Metal Tworzywo sztuczne Tworzywo sztuczne
Średnica koła 30 CM 28 CM 28 CM
System szybkiego zwalniania Tak, z metalowym lub plastikowym QR Tak, z bardzo podstawowym plastikowym QR Nie
Technologia siłowego sprzężenia zwrotnego Napęd bezpośredni Silnik napędzany paskiem Silnik z przekładnią
Maksymalny moment obrotowy 5 nm lub 8 nm (z zestawem doładowania) Mniej niż 4 nm Mniej niż 4 nm
Kompatybilność PC i Xbox Playstation i PC Playstation/PC lub Xbox/PC
Kąt obrotu Nieskończoność 1080° 900°
Złącza Wyjście USB do platformy + pedały + hamulec ręczny + 2 porty Wyjście USB do platformy + pedały + skrzynia biegów Wyjście USB do platformy + pedalboard
Pedały Standardowo wyposażony w 2 pedały z czujnikami magnetycznymi i dostępny w wersji z ogniwem obciążnikowym lub 3 pedałami. Standardowe 3 pedały z potencjometrami Standardowe 3 pedały z potencjometrami
Ceny Od 399,85 € z VAT, dostawa wliczona w cenę Od 380 € z VAT, ale niedostępne. Będziesz musiał uaktualnić do wersji GT, która kosztuje 70 € więcej, wliczając dostawę. Od 430 € z VAT, ale często około 350 € z VAT, dostawa wliczona w cenę

Stosunek jakości do ceny

W swojej początkowej cenie zestaw CSL firmy Fanatec był już doskonały pod względem wydajności, jakości i wrażeń dotykowych. A teraz, dzięki specjalnej ofercie 400 € z VAT, jest po prostu bezkonkurencyjny. Stosunek jakości do ceny jest tak dobry, że nie widzę, jak konkurencja zareaguje i dostosuje się do tego.

Mój werdykt

Jeśli szukasz zestawu z podstawą Direct Drive, kierownicą i pedałami, z których wszystkie można ulepszyć, Fanatec jest miejscem, do którego powinieneś się udać, szczególnie w ostatnim okresie promocyjnym.

W cenie 399,85 € z VAT i dostawą, nie znajdziesz nic lepszego od konkurencji. Możesz mi powiedzieć, że istnieją inne opcje napędu bezpośredniego w znacznie niższych cenach na stronie, która zaczyna się od A i kończy się na SDo tego dochodzi dostawa, która kosztuje krocie, biorąc pod uwagę, że urządzenie pochodzi z Chin, a ceny w ogóle nie zawierają podatku VAT, więc będziesz musiał zapłacić VAT, a czasem nawet cło. W rezultacie można otrzymać produkt o znacznie niższej jakości, mniejszej wydajności i znacznie wyższej cenie. Jeśli chodzi o mnie, ten zestaw od Fanatec jest zdecydowanie najlepszy na rynku.

hamulec ręczny-heusinkveld

Zestaw CSL DD Ready2Race

Najlepszy zestaw Sim Racing w 2024

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Moza ES: Test i recenzja

Moza ES: Test i recenzja

Moza ESAvantages Plusieurs commandes entièrement paramétrables Finition et matériaux prémiums Excellente ergonomie...

Moza CS V2P: Test i recenzja

Moza CS V2P: Test i recenzja

Moza CS V2PAvantages Volant premium d’excellente qualité Structure en alliage d’aluminium Connexion à la base en...

Moza FSR: Test i recenzja

Moza FSR: Test i recenzja

Moza FSRKorzyści 4,3-calowy ekran Wykończenie z włókna węglowego Liczne zamówienia Wady Nieco wysoka cena i waga Brak...

Moza KS: Test i recenzja

Moza KS: Test i recenzja

Moza KSAvantages Volant prémium pour la Formula Structure en métal 4 palettes à l’arrière magnétiques Inconvénients...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar