Fanatec Clubsport GT Cockpit
Korzyści
- Doskonała jakość wykonania
- Konkurencyjna cena
- Solidny i wytrzymały
- Dostępne w dwóch kolorach
Wady
- Dostępne akcesoria opcjonalne
Nasza ocena: 9,7/10
Fanatec przeżywał w ostatnich latach zawirowania, głównie z powodu braku płynności finansowej. Niemiecki producent urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych jest znany i popularny na całym świecie, ale jego finanse cierpiały z powodu bardzo ograniczonych zapasów. Jeśli nie masz pieniędzy na opłacenie fabryk, nie będziesz miał żadnych urządzeń peryferyjnych do sprzedania, więc nie będzie pieniędzy w kasie.
Ale na szczęście dla marki, a przy okazji dla nas, wirtualnych zawodników, Corsair przyszedł na ratunek, kupując Fanatec. W rzeczywistości amerykański gigant gamingowy spłacił znaczną część długów Fanatec, jednocześnie likwidując działalność Endor AG, firmy, pod którą działał Fanatec. Amerykańska marka nie chce jednak zbytnio ingerować w działalność Fanatec w ramach koncepcji „lekkich rąk”.
Po niedawnym wydaniu kokpitu CSL Cockpit, Fanatec właśnie zaprezentował kolejny, aby uzupełnić swoją gamę ClubSport. Jest to GT Cockpit, a my zamierzamy przekonać się, ile jest wart.
Główne i techniczne cechy podwozia
- Rurowa konstrukcja stalowa o średnicy 50 mm
- Typowe pozycje jazdy GT, F1 i rajdowej w zależności od ustawień łyżki
- Rurki przelotowe do niewidocznego zarządzania kablami
- Kompatybilny z całym ekosystemem Fanatec, a także z ekosystemami innych marek
- Dostępnych jest kilka wsporników do dźwigni zmiany biegów, hamulca ręcznego, ekranu, komputera itp.
- Beznarzędziowa regulacja wanny, mechanizmu korbowego i wsporników podstawy
- Podwozie dostarczane jest całkowicie zdemontowane, ale łatwe w montażu
- Dostępna w kolorze czarnym i białym, podobnie jak wanna Fanatec.
Projekt
Muszę powiedzieć, że praktycznie wszystkie produkty Fanatec są wizualnie oszałamiające, może z wyjątkiem tych, które pokazują swój wiek. GT Cockpit nie jest wyjątkiem, ponieważ jest to co najmniej wspaniałe podwozie.
Wiele marek przestawiło się na profile aluminiowe ze względu na wytrzymałość, a przede wszystkim wysoki poziom personalizacji. Fanatec zdecydował się na rurowy GT Cockpit, bezpośrednio inspirowany wyścigami samochodowymi.
Całkowicie czarna lub całkowicie biała obudowa, z kilkoma dyskretnymi żółtymi akcentami, nadaje mu zapierający dech w piersiach wygląd. GT Cockpit to minimalistyczna obudowa, idealna do wszystkich konfiguracji symulatorów wyścigowych.
Jednak ci, którzy mają bystre oko, zauważą już podobieństwo do Corsair Cockpit ogłoszonego kilka miesięcy temu. Mówiąc prościej, Corsair i Fanatec są takie same, tylko z innym herbem. Biorąc pod uwagę, że Corsair kupił Fanatec we wrześniu, ale prawie zakończył rozwój swojego kokpitu, sensowne było zintegrowanie GT Cockpit z katalogiem Fanatec, ponieważ ta marka specjalizuje się w wyścigach symulacyjnych.
Montaż na zamówienie
Podobnie jak w przypadku praktycznie wszystkich rozwiązań sprzedawanych na rynku, GT Cockpit jest dostarczany w pełni zdemontowany w pudełku. Operacja montażu jest łatwa do wykonania, wspierana przez szczegółowy przewodnik w formacie PDF. W pudełku znajdują się rurki, narzędzia i sprzęt do montażu, a także kod QR do pobrania przewodnika.
Będziesz potrzebował miejsca w salonie lub sypialni, najlepiej tam, gdzie planujesz umieścić swoją konfigurację, ponieważ GT Cockpit jest nieco ciężki po złożeniu. Będziesz także potrzebował laptopa, smartfona lub tabletu, aby postępować zgodnie z instrukcjami montażu. Nie martw się, jest to abstrakcyjnie proste, nawet jeśli nie masz smykałki do majsterkowania.
Produkcja i wykończenie
Konstrukcja wykonana jest z rur stalowych o średnicy 50 mm, dzięki czemu jest wytrzymała i odporna na zginanie. Jakość wykonania GT Cockpit jest doskonała, nie ustępując standardom Fanatec.
Niezależnie od tego, czy chodzi o części, lakier, wsporniki, czy jakikolwiek inny element tego kokpitu, wszystko jest idealne. Kiedy weźmiesz do ręki części składające się na to podwozie, od razu poczujesz wagę, ale także jakość. Trzeba powiedzieć, że standardy Fanatec są wysokie, mimo że marka oferuje „tanią” gamę dla początkujących symulatorów wyścigów.
Jednak GT Cockpit jest częścią gamy ClubSport, która jest skierowana do doświadczonych kierowców. W rezultacie wykończenie tego podwozia jest idealne i muszę przyznać, że nie spodziewalibyśmy się niczego mniej.
Regulacja podwozia
Podejście Fanatec do konfiguracji tego podwozia jest beznarzędziowe; oznacza to, że można regulować łyżkę i jej prowadnice, a także różne wsporniki (podstawa, pedały, ekran, klawiatura, dźwignia zmiany biegów itp.) bez użycia narzędzi. Jest to praktyczne, intuicyjne i bardzo cenione, zwłaszcza jeśli używasz swojej konfiguracji do różnych wyścigów samochodowych (GT, F1 itp.).
Można regulować nachylenie dolnego wspornika i jego odległość od stóp, płytę bazową Fanatec lub innych modeli oraz jej odległość od użytkownika. To samo dotyczy siodełka i ekranu. Wszystko w GT Cockpit jest regulowane, bez wyjątku. I to też jest normalne, ponieważ Fanatec zajmuje się segmentem, w którym konkurencja jest silna ze strony Next Level Racing, Simlab lub PlaySeat.
Wrażenia podczas gry
Jako rurowa obudowa, GT Cockpit cieszy się doskonałą sztywnością w pełnym wyścigu, nawet jeśli zainstalujesz podstawę rozwijającą ponad 20 nm momentu obrotowego. Cała konstrukcja nie rusza się, co wskazuje na doskonałą pracę inżynierów Corsair/Fanatec. Tak, powtarzam się, ale GT Cockpit został pierwotnie opracowany przez Corsair, tylko po to, by skończyć w katalogu Fanatec, biorąc pod uwagę, że jest to marka specjalizująca się w sim-racingu.
Różne regulacje wsporników GT Cockpit są beznarzędziowe, więc nie potrzebujesz do nich żadnych narzędzi. Oznacza to, że możesz dostosować GT Cockpit do swoich urządzeń peryferyjnych w locie, nawet jeśli zmienisz sprzęt wyścigowy w środku wyścigu.
Fotel kubełkowy oferowany przez Fanatec (za 340 euro) można skonfigurować do pozycji GT i F1. OK, więc nie jest to ten sam poziom, co podwozie zaprojektowane specjalnie dla kierowców jednomiejscowych, ale jest blisko.
Kolejną interesującą kwestią są wibracje. Jeśli masz mechanizm korbowy z haptycznym sprzężeniem zwrotnym dla ABS, będziesz odczuwać wibracje, w granicach rozsądku, rozchodzące się od twoich stóp w całym podwoziu. I zgadnij co? Pedały ClubSport V3 i V3 Inverted są wyposażone w wibratory do ABS i blokady kół, co jest bardzo praktyczne. W każdym razie Fanatec stawia na jednolity ekosystem i tak jest dobrze, ponieważ marka oferuje praktycznie wszystkie urządzenia peryferyjne i akcesoria potrzebne do osiągnięcia tego celu.
Kompatybilność
Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat kompatybilności GT Cockpit z urządzeniami peryferyjnymi do symulatorów wyścigów, odwiedź stronę danego produktu. Ale w skrócie: cała gama urządzeń Fanatec jest obsługiwana, podobnie jak większość urządzeń Logitech i Thrustmaster, a także większość innych konkurentów Fanatec, jeśli chodzi o podstawy Direct Drive, pedały i inne akcesoria, takie jak hamulce ręczne, manetki, ekrany itp.
To samo dotyczy foteli kubełkowych oferowanych przez Fanatec lub innego producenta, o ile masz do nich prowadnice.
Stosunek jakości do ceny
Podobnie jak w przypadku innych konkurentów GT Cockpit, jest on sprzedawany w stanie surowym, w cenie 914,95 euro. Szczerze mówiąc, nie jest to zła cena, zwłaszcza jeśli porównamy ją z Simlab GT1 Pro lub P1X, które są droższe z podstawką pod monitor.
Stosunek jakości do ceny GT Cockpit jest naprawdę dobry, zwłaszcza dzięki unikalnym elementom, których nie mogę znaleźć u konkurencji, takim jak kabel zarządzający zintegrowany bezpośrednio z rurami obudowy. Jest to praktyczne i sprawia, że zestaw jest bardzo czysty z zewnątrz.
Mój werdykt
GT Cockpit był dla mnie prawdziwym zaskoczeniem, gdy został wydany pod nazwą Fanatec. Spodziewałem się raczej, że zobaczę dedykowany katalog symulatorów wyścigowych oferowany przez Corsair obok Fanateca, ale tak się nie stało.
Ta obudowa jest piękna, solidna, bardzo dobrze przemyślana pod względem konstrukcji i niezbyt droga, zwłaszcza pod względem akcesoriów. Jeśli szukasz ładnego, nowoczesnego, solidnego i niedrogiego kokpitu, GT Cockpit firmy Fanatec jest idealnym kandydatem. Jestem za.
0 komentarzy