Zaznacz stronę

Fanatec CSL Cockpit: Test i opinie

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Fanatec CSL Cockpit

Korzyści

  • Modułowa i wytrzymała konstrukcja
  • Kompatybilny ze wszystkimi produktami Fanatec
  • Może wytrzymać moment obrotowy DD2 Podium

Wady

  • Siedzisko i inne wsporniki sprzedawane oddzielnie
  • Opracowany z myślą o kompatybilności wyłącznie z urządzeniami peryferyjnymi Fanatec

Nasza ocena: 9,7/10

Od momentu założenia firmy, Fanatec zawsze był obecny w segmencie wyścigów symulacyjnych. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu w branży, Fanatec jest uważany przez wielu wirtualnych kierowców za lidera rynku, oferującego wysokiej jakości, wydajne, realistyczne i stosunkowo niedrogie urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych.

Asortyment Fanatec obejmuje podstawy Direct Drive, kierownice, pedały i wiele innych akcesoriów i urządzeń peryferyjnych. Jeśli chodzi o mnie, jest to kompletny pakiet dla tych, którzy szukają konfiguracji, ponieważ znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby zrobić zakupy, i to zgodnie z twoim poziomem i budżetem.

Fanatec dotknął praktycznie wszystkiego w sim-racingu, z wyjątkiem kokpitów. Trzeba przyznać, że konkurencja w tym segmencie jest nieco trudna, zwłaszcza z takimi markami jak PlaySeat i Next Level Racing, z których pierwsza jest obecna w grze od późnych lat 90-tych. Fanatec jest jednak zdeterminowany, aby zdobyć udział w rynku kokpitów, a ofensywa rozpoczęła się od CSL Cockpit. Jest to proste, rurowe podwozie, które nie jest zbyt drogie i przedstawię je poniżej.

Główne i techniczne cechy kokpitu

  • Rurowa konstrukcja aluminiowa ze stalowymi wzmocnieniami i kołami zębatymi
  • Obsługuje wszystkie najnowsze urządzenia peryferyjne dostępne w katalogu Fanatec.
  • Podwozie z pozycjami jazdy GT, Rally i Nascar. Może być również skonfigurowany do kartingu
  • Dolny wspornik z regulacją kąta i głębokości
  • Podstawa regulowana w zakresie od 0 do 30°.
  • Regulowane podparcie fotela, z opcją
  • Obsługa monitorów o przekątnej do 34″ i 49″ ultrawide

Projekt

Zacznijmy od konstrukcji kokpitu CSL. Jest bardzo minimalistyczny, z rurową aluminiową konstrukcją i stalowymi wzmocnieniami. Obudowa jest w przeważającej części czarna, z kilkoma logo Fanatec w kolorze białym i dwoma pionowymi rurkami (wspornik ekranu i podstawa) w kolorze żółtym.

GT DD PRO

Poza tym jest to stonowana, minimalistyczna obudowa. Nawet jeśli zdecydujesz się na CSL Cockpit Seat, fotel specjalnie zaprojektowany przez Fanatec do kokpitu, projekt zawsze pozostanie stonowany, ponieważ ten fotel kubełkowy jest całkowicie czarny z żółtymi przeszyciami. Osobiście uważam, że CSL Cockpit wygląda bardziej jak podstawka niż podwozie, ale i tak jest piękny.

Montaż kokpitu

Jak można sobie wyobrazić, kokpit do wyścigów symulacyjnych będzie w kawałkach, gdy zostanie dostarczony. Nadal mówimy o dość nieporęcznym produkcie, nawet jeśli CSL Cockpit jest raczej kompaktowy w swojej kategorii.

Otrzymasz wszystkie części obudowy, a także akcesoria (wsporniki), jeśli wybrałeś je podczas składania zamówienia, dobrze zapakowane, z instrukcją instalacji lub instrukcją montażu, którą powinienem powiedzieć, oraz wszystkimi narzędziami potrzebnymi do ukończenia operacji.

Kokpit CSL Cockpit jest szybki w montażu, głównie dlatego, że nie ma wielu części, a także dlatego, że kokpit jest dość kompaktowy. Jeśli zdecydujesz się na manetkę zmiany biegów i mocowania ekranu, są one również szybkie w montażu.

GT DD PRO

Montaż na zamówienie

Po zmontowaniu można zainstalować całą gamę urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigów, zwłaszcza tych od Fanatec. CSL Cockpit obsługuje wszystkie 6 baz marki, od CSL DD po Podium DD1 i DD2, nie zapominając o ClubSport DD. Podstawy są bardzo łatwe w montażu dzięki otworom i punktom mocowania na wsporniku podstawy. Kąt nachylenia podstaw wynosi od 0° do 30°, w zależności od urządzenia (CSL oferują najszerszy kąt, podczas gdy Podium są ograniczone przez swój rozmiar).

W przypadku mechanizmów korbowych dostępna jest regulowana płytka dla wszystkich wersji pedałów CSL i ClubSport. Siedzisko jest zamontowane na stałym, ale regulowanym wsporniku.

Produkcja i wykończenie

Rurowa rama wykonana jest z aluminium, ze stalowymi wzmocnieniami i kołami zębatymi. W rezultacie jest bardzo solidna, a Fanatec twierdzi, że jego CSL Cockpit może obsłużyć 25 nm momentu obrotowego Podium DD2, co jest po prostu ogromne dla tak małej, chudej obudowy.

Jeśli chodzi o wykończenie, lakier na wszystkich elementach kokpitu CSL jest po prostu doskonały. Niezależnie od tego, czy chodzi o rury, wsporniki czy wzmocnienia, wszystko jest nieskazitelne, bez wad i zadziorów. Ten kokpit jest godnym dodatkiem do gamy Fanatec i jasne jest, że doświadczenie producenta zostało po raz kolejny wykorzystane do perfekcji.

GT DD PRO

Wrażenia podczas gry

Przyjrzyjmy się wrażeniom z kokpitu w grze. Po pierwsze, sztywność jest dostępna, nawet jeśli masz mocną podstawę, taką jak Podium DD1 lub DD2. Na przykład w ClubSport DD+ nie zauważyłem ani nie poczułem żadnego ugięcia podwozia. Jest solidny, podobnie jak produkty innych marek, które czasami są znacznie droższe.

Pozycja za kierownicą to zazwyczaj GT, z siedzeniem na ziemi. Co więcej, podwozie jest dość otwarte, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Jednak brak suwaka pod siedzeniem sprawia, że regulacja między wyścigami jest uciążliwa. Będziesz musiał wyjąć kluczyki, aby zmienić pozycję za kierownicą, a to będzie jeszcze bardziej niekorzystne, jeśli z tego podwozia korzysta dwoje osób. Ale ten produkt jest częścią gamy CSL i nie jest też zbyt drogi. Więc…

Kontynuujmy z drobnymi niedociągnięciami CSL Cockpit, z jego unikalnym wsparciem dla urządzeń peryferyjnych Fanatec. Cóż, zwłaszcza podstawy. Ci, którzy mają bystre oko, zauważą, że wspornik podstawy zawiera charakterystyczne boczne mocowania nowych podstaw DD Fanatec. I tak jest w tym przypadku: jeśli masz bazę innej marki, możesz ją pominąć, ponieważ CSL Cockpit jej nie obsłuży, chyba że jesteś złotą rączką. To samo dotyczy mocowania dźwigni zmiany biegów, które jest wąskie i, co dziwne, idealne do hamulca ręcznego i dźwigni zmiany biegów Fanatec.

Zakończmy na wsporniku dolnym. Obsługuje wszystkie mechanizmy korbowe Fanatec, od CSL do ClubSport, ale nadal odczuwałem pewne ugięcie przy silnym hamowaniu. Z drugiej strony, nie będziesz ograniczony do mechanizmów korbowych Fanatec, co jest dobrą rzeczą dla rowerzystów z ograniczonym budżetem.

 

Kompatybilność

Obudowa ta została opracowana z myślą o urządzeniach peryferyjnych Fanatec i dlatego jest kompatybilna z całą obecną gamą produktów niemieckiego producenta. W przypadku pedalboardów można zainstalować pedały innych marek, takich jak Thrustmaster i inne. Dotyczy to również częściowo dźwigni zmiany biegów i/lub hamulców ręcznych.

Jednak tylko produkty Fanatec mogą być instalowane na wsporniku podstawy i tylko nowoczesne produkty z systemami montażu bocznego. Z jednej strony jest to dobre, ponieważ zapewnia kompatybilność z ekosystemem marki. Ale z drugiej strony, jest to przepis Apple, który ma zastosowanie: budowanie murów wokół użytkowników.

 

GT DD PRO

Stosunek jakości do ceny

CSL Cockpit jest sprzedawany za 400 euro na stronie internetowej Fanatec w konfiguracji barebone. Otrzymujesz tylko podwozie, bez wsporników. Fotel CSL Cockpit Seat kosztuje 100 euro, wspornik dźwigni zmiany biegów/hamulca 40 euro, a wspornik monitora 120 euro. Jeśli zdecydujesz się na cały pakiet, CSL Cockpit kosztuje 660 euro, co nie jest złe, jeśli weźmie się pod uwagę, że jest wystarczająco wytrzymały, aby wytrzymać moment obrotowy Podium DD2.

 

Mój werdykt

Pierwsza wyprawa Fanateca na nieznane terytorium podwozia była raczej satysfakcjonująca dzięki nowemu CSL Cockpit. Trzeba przyznać, że ta obudowa ma swoje wady, w szczególności suport, który ma tendencję do wyginania się pod wpływem silnego hamowania, a także ograniczoną kompatybilność z urządzeniami peryferyjnymi innych marek. Ale szczerze mówiąc, czego można oczekiwać od producenta urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigów, gdy opracowuje on kokpit? Zapewnić kompatybilność ze wszystkimi produktami konkurencji? Nie jest to zbyt przyjazne dla biznesu, a Fanatec chce zwiększyć sprzedaż.

Jeśli chodzi o mnie, wybór został szybko dokonany: jeśli konfigurujesz konfigurację Fanatec, CSL Cockpit jest dobrą opcją, szczególnie jeśli zamierzasz pozostać w ekosystemie niemieckiej marki. Jeśli masz amalgamat urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych opartych na czymkolwiek innym niż Fanatec, musisz przejść dalej, ponieważ CSL Cockpit w ogóle ci nie odpowiada.

Fanatec csl cockpit featured img

Fanatec CSL Cockpit

Doskonały kokpit w 2024

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

RSeat S1: Test i recenzja

RSeat S1: Test i recenzja

Na rynku symulatorów wyścigowych dostępnych jest wiele modeli kokpitów i podwozi, ale nie wszystkie z nich są bardzo...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar