Zaznacz stronę

Kierownica Porsche 911 RSR: test i recenzja

Sim Racer

Jako kierowca e-sportowy i entuzjasta Sim Racing postanowiłem podzielić się swoją pasją na tej stronie.

Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem naszych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską.

Porshe 911 RSR

Korzyści

  • Doskonała jakość wykonania
  • Kompatybilny z wieloma bazami DD
  • Doskonała ergonomia

Wady

  • Wysokie ceny

Nasza ocena: 9,8/10

Grid Engineering produkuje urządzenia peryferyjne do sim-racingu od kilku lat, ale w dość niskim tempie w porównaniu do konkurencji. Co prawda producent ten oferuje sprzęt wysokiej jakości, premium i bardzo elitarny, ale w jego katalogu znajduje się zaledwie kilka pozycji.

Simlab niedawno przejął Grid Engineering, dodając do swojego parasola markę produkującą kierownice. Rozszerza to katalog Simlab o kierownice i inny sprzęt do wyścigów symulacyjnych, jeszcze bardziej wzmacniając ekosystem producenta.

Jednym z produktów Grid Engineering jest Porsche 911 RSR, oficjalna replika kierownicy używanej w samochodach o tej samej nazwie. Dziś trafiła ona do naszego symulatora wyścigowego w celu przeprowadzenia pełnego testu, aby dowiedzieć się, co ma w rękawie, a raczej w klatce piersiowej.

GT DD PRO

Główne cechy techniczne kierownicy

  • 30 cm średnicy, o prostokątnym kształcie, typowym dla wyścigów długodystansowych/GT i Formuły.
  • Tylna piasta ze wzorem 6×70 mm, który może pomieścić praktycznie każdy QR
  • Przekładka dystansowa 50 mm dostarczana z kierownicą
  • 5-calowy wyświetlacz na panelu przednim
  • Uchwyty TPU otwierają się u dołu
  • Płyta czołowa z włókna węglowego o grubości 5 mm
  • Łącznie 20 elementów sterujących z przodu kierownicy, w tym przełączniki, przyciski i pokrętła.
  • 6 regulowanych tylnych łopatek magnetycznych
  • Gniazdo Aviation z tyłu kierownicy do bezpiecznego połączenia z komputerem PC
  • Tylko kompatybilne z Simhub i PC
  • RevLED wokół centralnego ekranu

Projekt

Porsche jest często synonimem pięknej kierownicy, a 911 RSR Grid nie jest wyjątkiem. Kierownica ma 30 cm średnicy i jest całkowicie prostokątna, dzięki czemu idealnie nadaje się do wyścigów wytrzymałościowych, GT i Formuły.

Pośrodku znajduje się ogromny 5-calowy kolorowy ekran wyświetlający dane telemetryczne, a tuż pod nim logo Porsche. Ekran ten można skonfigurować tak, aby wyświetlał różne pulpity nawigacyjne, w zależności od preferencji użytkownika.

Wszystkie przyciski w 911 RSR są RGB, więc można je skonfigurować za pomocą oprogramowania dla diod LED, a nawet krawędzie wirników są podświetlane. Myślę, że to bardzo ładna kierownica, która idealnie pasuje do dyscyplin, w których będzie używana.

Montaż na zamówienie

Podobnie jak w przypadku wielu kierownic z najwyższej półki, 911 RSR wykorzystuje standardowy wzór 6×70 mm z tyłu, aby pomieścić piasty i QR. Oznacza to, że kierownica może być używana z podstawami Fanatec, Simagic, Moza, Simucube, Asetek i wieloma innymi, pod warunkiem, że masz odpowiedni QR.

W zależności od wybranego urządzenia, tj. podstawy, montaż 911 RSR może się nieznacznie różnić. Dobrą rzeczą w tej kierownicy jest to, że masz już podkładkę dystansową, która jest dostarczana z kierownicą, a to pozwala na rozstawienie kierownicy o dodatkowe 50 mm, tj. aby kierownica była bliżej Ciebie, co może być przydatne w niektórych dyscyplinach. Ponadto wszystkie nakrętki i śruby oraz narzędzia potrzebne do montażu QR są już dołączone do 911 RSR.

GT DD PRO

Produkcja i wykończenie

Jeśli chodzi o jakość wykonania, 911 RSR wykorzystuje aluminium w całej swojej strukturze, a także włókno węglowe w panelu czołowym o grubości 5 mm. Jeśli chodzi o strukturę, jest ona najwyższej klasy pod każdym względem, zarówno w widocznych, jak i niewidocznych częściach.

Jeśli chodzi o resztę kierownicy, montaż jest po prostu idealny. Nie zauważysz żadnych wystających lub źle ustawionych części, ani żadnych innych wad produkcyjnych. Nawet jeśli nie jest to zauważalne, płyta czołowa wykonana jest z włókna węglowego.

Przejdźmy do wykończenia. Aluminium i włókno węglowe są doskonale obrobione, podobnie jak elementy sterujące na płycie czołowej i aluminiowe łopatki z tyłu. Przyciski z przodu nie zacinają się podczas użytkowania, podobnie jak przełączniki i pokrętła.

Obsługa kierownicy

Średnica 30 cm i prostokątny kształt sprawiają, że kierownica Grid bardzo dobrze leży w dłoni. Trzeba jednak przyznać, że jest ona nieco za duża dla małych dłoni, a nawet tych o przeciętnym wzroście, a dostęp do wszystkich elementów sterujących na panelu czołowym będzie nieco utrudniony.

Jeśli chodzi o chwyt, uchwyty są doskonałe, wykonane z TPU, co jest standardem dla lotek w tej kategorii. Są one odpowiedniej grubości dla kciuków, co nie powoduje dyskomfortu podczas długotrwałego użytkowania, zwłaszcza gdy dłonie znajdują się w pozycji 09H15.

Kolejnym plusem są tylne łopatki. W sumie jest ich 6, z czego dwa to Push-Pull, jeśli lubisz wyścigi F1. Co więcej, łopatki mają regulowany rozstaw, co powinno pomóc osobom o małych dłoniach, a nawet tym, którzy szukają lepszej ergonomii.

Wrażenia podczas gry

Porozmawiajmy o wrażeniach zapewnianych przez 911 RSR Grid. Przede wszystkim poczujesz, że ta kierownica trzyma się znakomicie, zwłaszcza uchwyty i ich listwy. Chwyt na uchwytach jest wysublimowany, oferując bardzo wysoki poziom przyczepności dzięki materiałowi, który zapobiega ślizganiu się dłoni. Co więcej, kierownicy można używać zarówno w rękawiczkach, jak i bez nich.

911 RSR to nieco ciężka kierownica, ze względu na jej aluminiową, a nie karbonową konstrukcję. A jeśli dodamy do tego 50 mm podkładkę dystansową i QR, to moim zdaniem będzie to blisko 2 kilogramy. Przyznaję, że nie ważyłem tej kierownicy, ale kiedy weźmie się ją w ręce ze wszystkimi akcesoriami, jest dość ciężka. Aby w pełni wykorzystać jego możliwości, będziesz potrzebować podstawy, która zapewnia co najmniej 12 Nm momentu obrotowego.

Kierownica jest konfigurowana za pomocą SimHub i jest natywnie obsługiwana przez to oprogramowanie. Możesz zarządzać każdym aspektem kierownicy, od przycisków LED po ekran i deski rozdzielcze, nie zapominając o łopatkach.

Ekran wyświetla dane telemetryczne, co może być bardzo przydatne, jeśli nie masz pulpitu nawig acyjnego w swojej konfiguracji. Trzeba to lubić, tak, a ja mam raczej mieszane zdanie na ten temat. Jeśli twoja konfiguracja to wyłącznie Formuła lub wytrzymałość, prawdopodobnie nie będziesz mieć na niej ekranu, a ekran 911 RSR będzie bardzo przydatny w takich sytuacjach.

GT DD PRO

Kompatybilność

Nic dziwnego, że Grid 911 RSR jest kompatybilny tylko z platformą Windows PC. SimHub obsługuje to koło natywnie, a lista kompatybilnych baz zależy tylko od piasty, której zamierzasz użyć. Innymi słowy, kierownica 911 RSR może być używana z praktycznie każdą bazą Direct Drive dostępną na rynku.

Stosunek jakości do ceny

OK, a więc będzie to bardzo dotkliwe dla Twojego konta bankowego. Spodziewaj się zapłacić prawie 2300 euro, aby mieć przyjemność, a przede wszystkim zaszczyt, używania jej do symulacji wyścigów. Wiem, to bardzo drogo jak na kierownicę i jest to wyraźnie część bardzo wysokiej klasy asortymentu oferowanego przez producentów urządzeń peryferyjnych do symulacji.

Kierownica ta jest skierowana do bardzo specyficznej grupy wirtualnych kierowców, którzy mogą sobie pozwolić na jej zakup. Dla przeciętnego zawodnika ta kierownica jest po prostu zbyt droga. Ale dla purystów stosunek jakości do ceny nie jest zły.

Mój werdykt

Grid Engineering przyzwyczaił nas do bardzo wysokiej klasy urządzeń peryferyjnych do simracingu, a 911 RSR nie jest inny. Dzięki najwyższej jakości materiałom, po prostu doskonałym elementom sterującym i ergonomii samochodu wyścigowego, ta kierownica plasuje się w czołówce najlepszych kierownic do simracingu.

Jeśli możesz sobie na to pozwolić i kochasz wyścigi GT, wytrzymałościowe lub Formuły, kup 911 RSR. Prawdopodobnie nie będziesz szukał nigdzie indziej, chyba że Grid wypuści następcę 911 RSR.

gt dd pro

Porshe 911 RSR

Ultra realistyczna kierownica Sim Racing klasy premium

Notez cet article

Możesz także polubić…

Simlab XQ1: Test i recenzja

Simlab XQ1: Test i recenzja

Simlab XQ1Korzyści Doskonała jakość wykonania Magnetyczny czujnik zmiany biegów Możliwość dostosowania do własnych...

GSI Hyper P1: Test i recenzja

GSI Hyper P1: Test i recenzja

GSI Hyper P1Korzyści Duża kierownica z szerokimi uchwytami Płyta czołowa z włókna węglowego z dużym ekranem środkowym...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest