Zaznacz stronę

NSH racing: Skoncentruj się na marce wyścigów symulacyjnych wyprodukowanej we Francji

Sim Racing FR

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Świat wyścigów symulacyjnych jest dość zatłoczony, z markami, które są w grze od ponad dwóch dekad. Nie da się zaprzeczyć, że w sim-racingu zawsze chodzi o innowacje, jeśli chce się pozostać konkurencyjnym, ponieważ udział w rynku zdobywa się oferując innowacyjne produkty, które są tańsze w całym okresie użytkowania, a przede wszystkim rewolucyjne.

Najbardziej konkretnym przykładem jest tour de force osiągnięty przez Fanatec z CSL DD, pierwszą bazą Direct Drive dostępną dla ogółu społeczeństwa. Ta sama podstawa jest obecnie wyceniona na 350 euro za wersję 5 nm, co czyni ją Go-To dla wszystkich fanów wyścigów symulacyjnych z ograniczonym budżetem.

Wśród światowych liderów wyścigów simracingowych mamy wiele marek. Fanatec jest marką niemiecką, Playseat jest holenderska, Logitech jest szwajcarski, Thrustmaster (dział gier) jest francuski. To, co łączy tych graczy, to ich doświadczenie w grze, które często wynosi 20 lat lub więcej. Z tym, że mamy też gracza z Francji, NSH Racing. Firma ta, założona przez entuzjastę wyścigów symulacyjnych, powstała w 2016 r. i szybko wkroczyła na nowe horyzonty.

Poniżej przyjrzę się bliżej tej francuskiej marce. Opowiem o jej historii, flagowych produktach i o tym, co o niej myślę.

Historia NSH Racing

Wszystko zaczęło się w 2016 roku, kiedy Nicolas Plançon, założyciel NSH Racing, zainteresował się wyścigami simracingowymi, a przede wszystkim innowacyjnymi produktami tamtych czasów. W 2016 roku wszystko kręciło się wokół baz Direct Drive i tego, co miały one do zaoferowania szerokiej publiczności. W rzeczywistości główny nacisk położono na cenę, ponieważ po raz pierwszy widzieliśmy elitarną technologię dostosowaną do budżetu przeciętnej osoby.

Niemniej jednak, pan Plançon chciał zaryzykować i założyć własną firmę, NSH dla Nico Sim Hardware. Pierwszy model NSH był dynamicznym podwoziem, które było idealne dla profesjonalnych jeźdźców i pro sim racerów. Do tego czasu Nicolas pracował na własną rękę, ale nie mógł tego kontynuować, ponieważ wciąż miał sporo do zrobienia, projektując, rozwijając i tworząc produkty.

Potrzebował więc pomocy, która nadeszła w postaci pana Juliena Lenne’a. W 2018 roku Julien rozpoczął pracę w NSH jako inżynier. Jej praca obejmuje projektowanie, rozwój, prototypowanie i produkcję produktów.

Ale to w 2020 roku firma naprawdę się rozwinęła, podczas globalnego kryzysu zdrowotnego COVID 19. Wszyscy poszli do domu i nic nie zrobili. Więc równie dobrze możesz dać upust swojej pasji, prawda? Reputacja NSH rośnie, a firma stała się głównym graczem w wyścigach symulacyjnych we Francji i za granicą.

Działania NSH

W przeciwieństwie do innych marek symulatorów wyścigowych, NSH produkuje nie tylko urządzenia peryferyjne. Firma opracowuje konfiguracje dla profesjonalnych kierowców i profesjonalnych symulatorów wyścigów, a także produkuje i sprzedaje własne urządzenia peryferyjne.

Biorąc pod uwagę, że marka jest stosunkowo nowa, konieczne jest, aby zdywersyfikowała swój asortyment, a przede wszystkim usługi, jeśli chce zdobyć udział w rynku. I mogę powiedzieć, że to nie lada wyczyn na tak konkurencyjnym rynku jak wyścigi symulacyjne.

Jak wspomniałem wcześniej, NSH oferuje produkty i rozwiązania dla profesjonalnych kierowców w postaci kompletnych zestawów z dynamicznym lub niedynamicznym podwoziem. Celem jest zapewnienie konfiguracji, która pozwoli kierowcom trenować w rzeczywistych warunkach. Ale to nie wszystko. NSH oferuje również rozwiązania dla szkół jazdy i symulatorów wyścigowych, oprócz produktów, które opracowuje i sprzedaje.

Muszę przyznać, że to trochę nietypowe widzieć to od gracza sim-racingowego, ale konieczne jest dostosowanie się i przezwyciężenie trudności w danym segmencie, aby dobrze się w nim rozwijać. W każdym razie podoba mi się to, co pan Plançon robi ze swoją firmą.

Asortyment produktów NSH

Oprócz kompleksowych, konfigurowalnych konfiguracji oferowanych przez NSH, firma opracowuje własne produkty. Praca z największymi nazwiskami wyścigów symulacyjnych i kierowcami ma swoje zalety. Gama NSH obejmuje obecnie hydrauliczne mechanizmy korbowe, przerzutkę, piastę i koło zamachowe, hydrauliczny hamulec ręczny, deskę rozdzielczą i własny QR kompatybilny z praktycznie wszystkimi dostępnymi na rynku widełkami łańcuchowymi o średnicy 70 mm.

Jak na firmę, która nie ma nawet 10 lat, jest to całkiem spora oferta, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że są to produkty premium, przeznaczone dla kierowców wyścigowych.

Mechanizmy korbowe NSH

SimPedals Sport

Jest to podstawowy pedalboard NSH, nawet jeśli jego cena odstraszy wielu entuzjastów sim-racingu. Model ten ma 3 pedały, z których pedał przyspieszenia i sprzęgła działają w trybie czujnika Halla (magnetycznego), a hamulec jest hydrauliczny z pojedynczym cylindrem głównym.

Design Sport jest raczej industrialny, z czarną sukienką i kilkoma kolorami na różnych częściach. W kategoriach bezwzględnych wygląda jak amalgamat części tworzących urządzenie peryferyjne opracowane przez inżyniera tworzącego prototypy. Mówiąc prościej: nie jest to ładny widok, ale jest super skuteczny.

Czujniki magnetyczne w pedale przyspieszenia i sprzęgle zapewniają precyzyjny odczyt ruchów kierowcy, podczas gdy układ hydrauliczny doskonale odtwarza uczucie hamowania w samochodzie wyścigowym. System może wytrzymać ciśnienie do 70 barów, a wszystko to bez ogranicznika krańcowego. Jest po prostu idealny, zwłaszcza jeśli pochodzisz z pedalboardu Load Cell. Cena: nieco ponad 1000 euro.

SimPedals Pro

Teraz nadszedł czas na średniej klasy pedalboard NSH, SimPedals Pro. Zasadniczo jest to ten sam raczej przemysłowy projekt co Sport, ale z kilkoma znaczącymi ulepszeniami. Po raz kolejny konstrukcja wykonana jest w całości z metalu, ale jest lepiej wykończona niż jej mniejszy brat. Widać, że jest to produkt znacznie lepszej jakości.

Pro posiada 3 pedały, z których 2 są hydrauliczne(hamulec i sprzęgło), oraz jeden pedał z czujnikiem Halla. Hamulec ma dwa cylindry główne, a sprzęgło jeden, co zapewnia najwyższą jakość i realizm.

Systemy odczytu danych wprowadzanych przez kierowcę są bardzo dokładne, co pozwala błyskawicznie ulepszyć symulację wyścigów. W rzeczywistości, jeśli chcesz poprawić swoje umiejętności symulatora, radziłbym najpierw ulepszyć pedalboard, zanim pomyślisz o bazie Direct Drive.

Jeśli chodzi o wyczucie hamulca, jest ono praktycznie takie samo jak w przypadku korby Sport. Nawet jeśli są 2 pompy hamulcowe, maksymalne ciśnienie pozostaje na poziomie 70 barów, również bez ogranicznika. Hamowanie jest jednak znacznie lepsze, znacznie bardziej kontrolowane, a przede wszystkim znacznie bardziej komunikatywne.

Porozmawiajmy o cenie. SimPedals Pro kosztuje 1 498,99 euro, co jest ceną premium. Należy jednak pamiętać, że jest to urządzenie z najwyższej półki, przeznaczone dla kierowców wyścigowych.

SimPedals Ultimate

Nadszedł czas, aby porozmawiać o wielkim ojcu pedalboardów NSH, SimPedals Ultimate. Mówiąc wprost: to ciężka sprawa. Ten mechanizm korbowy jest dostępny w wersjach z 2 lub 3 pedałami(2000 euro i 2500 euro), oczywiście z hydrauliką.

W układzie hamulcowym znajdują się 2 pompy hamulcowe, 1 czujnik Halla dla pedału przyspieszenia i sprzęgło hydrauliczne. Pod względem wzornictwa wygląda bardzo podobnie do innych mechanizmów korbowych NSH, z metalową konstrukcją, włóknem węglowym i wykończeniem ze szczotkowanego aluminium. Jest piękny z przodu, ale nie tak bardzo z tyłu.

Podnóżek jest regulowany, dzięki czemu możesz przyjąć pozycję jazdy, która najbardziej Ci odpowiada. Jeśli chodzi o wyczucie, to jest to samo 70 barów nacisku na hamulec. Ogólnie rzecz biorąc, ten mechanizm korbowy jest podobny do innych, ale ma znacznie wyższą jakość, co ułatwia rowerzystom pobijanie czasów, a także lepsze wyczucie.

Jeśli chodzi o cenę, nadal jest droga. Za wersję z 2 pedałami należy zapłacić 2000 euro, a za pedał sprzęgła dodatkowe 500 euro.

Węzły NSH

Podobnie jak wszyscy dobrzy producenci urządzeń peryferyjnych do simracingu, NSH oferuje piasty do kierownic Simucube, OMP i innych. Celem nie jest oferowanie kompletnego urządzenia peryferyjnego, ponieważ opracowanie kierownicy kosztuje dużo pieniędzy, ale posiadanie koncentratora, który współpracuje z kierownicami najlepszych producentów, a mianowicie Simucube i innych. Partnerstwo takie jak to nie tylko zapewnia NSH klientelę premium, ale także umożliwia francuskiej firmie obecność w elitarnym segmencie.

A więc piastun. Dostępne są 2 z nich: GT-BLE Sport i Pro. Pod względem wzornictwa są one praktycznie identyczne, różniąc się jedynie kolorami niektórych elementów, a także ceną. Obydwie piasty są wykonane z włókna węglowego i można je zamontować na wielu kierownicach simracingowych różnych marek premium.

Jeśli chodzi o łopatki, to są dwie (naprawdę chciałbym mieć co najmniej 4, biorąc pod uwagę cenę tych zabawek) i również są wykonane z włókna węglowego. Nie mam nic do powiedzenia na temat wykończenia czy jakości wykonania. Jest po prostu na najwyższym poziomie, to wszystko.

Jeśli chodzi o ceny, te dwa koncentratory są w pełni konfigurowalne, zarówno pod względem koloru, jak i centralnej płyty czołowej. W przypadku wersji Sport rachunek zaczyna się od 500 euro i wzrasta do 772 euro za piastę i kierownicę (do wyboru z listy). Ceny wersji Pro zaczynają się od 700 euro, a kończą na 973 euro za piastę i wybraną kierownicę.

Hydrauliczny hamulec ręczny

Nawet jeśli to urządzenie nie jest niezbędne dla każdego symulatora, należy pamiętać, że niektórzy kierowcy ścigają się w rajdach, a posiadanie hamulca ręcznego jest niezbędne w ich konfiguracji. Nie chcąc robić rzeczy na pół gwizdka, NSH stworzyło doskonałe urządzenie peryferyjne, w dodatku hydrauliczne.

Konstrukcja jest bardzo stonowana, z całkowicie metalową konstrukcją zarówno stojaka, jak i uchwytu. Ten ostatni, uchwyt, jest przykręcony do wspornika i ma piankę na górze. Jest bardzo prosty i wolałbym ładniejsze urządzenie.

Niemniej jednak, dzięki systemowi hydraulicznemu pozostaje on hamulcem ręcznym o wysokiej wydajności. Mała pompa hamulcowa jest szara i zapewnia doskonałe wyczucie na odcinkach rajdowych. Uchwyt można zamontować na praktycznie każdej obudowie dostępnej obecnie na rynku.

Jeśli chodzi o cenę, ten hydrauliczny hamulec ręczny można wymienić za niecałe 300 euro i szczerze mówiąc, nie jest to wcale drogie, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, co otrzymujesz za swoje pieniądze.

Deska rozdzielcza i RevLED

Mówiłem już, że NSH stara się robić wszystko w wyścigach symulacyjnych, a ta dywersyfikacja jest doskonała dla francuskiej firmy. Kolejny dodatek do katalogu producenta: deska rozdzielcza i RevLED. Deska rozdzielcza ma ekran o przekątnej 4 cali, który wyświetla wiele danych niezbędnych do pilotażu i jest kompatybilny z kilkoma ekosystemami, w tym z Fanatec, Thrustmaster i Simucube.

Jest produkowany zgodnie z tymi samymi wysokimi standardami, co inne produkty producenta. Cena waha się od 150 do 173 euro, co moim zdaniem jest uczciwą kwotą.

W przypadku RevLED w katalogu dostępnych jest kilka opcji: prosty RevLED, który pasuje do deski rozdzielczej, obudowa montowana bezpośrednio do podwozia oraz kompletny zestaw z RevLED, obudową i deską rozdzielczą. Moim zdaniem jest to dobra wartość, a cena jest dość przystępna, zaczynając od 49 €, a kończąc na 219 €.

Shifter NSH

Gama symulatorów wyścigowych byłaby niczym bez shiftera i na szczęście NSH go opracował. Cóż, tak naprawdę nie opracował jednego, ale raczej wprowadził ulepszenia do istniejącego shiftera: SRT Lebois Racing.

NSH SimGear to w 100% konfigurowalny shifter oparty na wysokiej jakości dźwigni zmiany biegów. Główną różnicą między manetką NSH a manetką Lebois Racing są ustawienia. Dzięki SimGear można dostosować odczucia za pomocą wymiennych gąsienic.

Co więcej, manetka NSH jest wyposażona w sprzęgło eClutch, które blokuje biegi, jeśli zapomnisz wcisnąć sprzęgło. To coś, czego nie widziałem w żadnym innym shifterze na rynku. SimGear jest również H Pattern i sekwencyjny, podobnie jak wiele przełączników z najwyższej półki.

Jedynym minusem jest cena. Zakup tego shiftera kosztuje 699 euro, a to naprawdę drogo, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że wersja Lebois Racing kosztuje tylko 200 euro, ale będziesz musiał samodzielnie zamontować shifter. To jak mini TP dla majsterkowiczów w środku.

Reszta asortymentu NSH

Jeśli chodzi o resztę asortymentu francuskiego producenta, obejmuje on Rig, który można dostosować do własnych potrzeb i platformy, a także produkty opracowane we współpracy z wieloma graczami sim-racingowymi, takimi jak Simucube.

Z góry uprzedzam: wszystko, co zostanie dostosowane przez NSH, jest drogie, ponieważ firma opracowuje dla Ciebie konkretne produkty.

Czy NSH naprawdę nie jest warte rozważenia?

Podobnie jak wielu innych graczy premium sim-racing, NSH jest marką, która oferuje doskonałe produkty, czasami o bardzo dobrym stosunku jakości do ceny. Jeśli chodzi o mnie, jeśli możesz sobie na to pozwolić i chcesz mieć sim-racingowe zwyczaje, NSH jest tego warte.

Największą przeszkodą marki, przynajmniej moim zdaniem, jest brak siły roboczej. Firma zatrudnia zaledwie kilku pracowników, wśród których są Plançon i Lenne. Z większym zespołem, powiedziałbym, że NSH ma przed sobą świetlaną przyszłość, a nawet przejmie większy udział w rynku wyścigów symulacyjnych, oferując nowe produkty.

W każdym razie NSH pozostaje dobrze znanym graczem w świecie wyścigów symulacyjnych, przede wszystkim dzięki swoim osiągnięciom dla profesjonalnych graczy. Po raz kolejny, jeśli szukasz wysokiej jakości, niestandardowego urządzenia do wyścigów symulacyjnych wyprodukowanego we Francji, NSH jest firmą, do której powinieneś się zwrócić.

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar