Zaznacz stronę

Simlab: Skoncentruj się na ulubionej marce kokpitów simracerów w 2024

Sim Racing FR

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Istnieje wiele marek gier symulacyjnych, a w ostatnich latach pojawiło się kilka nowych. Najstarszymi graczami w tym segmencie są firmy, które zostały założone ponad 20 lat temu. Mówię oczywiście o Logitech , Thrustmaster , Fanatec i Playseat by wymienić tylko kilka. Jeśli jesteś fanem wyścigów symulacyjnych lub gier w ogóle, prawdopodobnie słyszałeś o jednej z tych firm. Dla niektórych są one najlepsze na świecie, z urządzeniami peryferyjnymi dla każdego rowerzysty.

Istnieją również młode firmy, które zrewolucjonizowały ten segment. Przykładem może być Simagic, Asetek lub Simlab. Marki te mogą być młode, ale ich produkty szybko stały się niezbędne w świecie wyścigów symulacyjnych, zarówno pod względem urządzeń peryferyjnych, jak i kokpitu/podwozia.

Dziś przyjrzę się bliżej marce, której prawdopodobnie nie znasz: Simlab. Firma jest jedną z nielicznych, które produkują zarówno urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych, jak i kokpity, a także zaopatrują oficjalne zespoły sportów motorowych. Zamierzam opowiedzieć o marce, jej flagowych produktach i przedstawić moją opinię na ich temat.

Historia Simlab

Wszystko zaczęło się kilka lat temu, gdy szef firmy, niejaki Richard Schouteren, nie mógł znaleźć żadnego kokpitu z najwyższej półki, który odpowiadałby jego gustom bez płacenia fortuny. Jak często powtarzam, wysokiej klasy urządzenia peryferyjne do symulatorów wyścigowych kosztują rękę i nogę, a nawet dwie, jeśli kupujesz u producentów specjalizujących się w produktach z najwyższej półki.

Dla Richarda Schouterena było nie do pomyślenia, by kosztem swojej wirtualnej pasji do wyścigów. W 2015 roku obecny szef Simlab rzucił się w wir przygody z sim-racingiem, zakładając firmę, która specjalizuje się w wysokiej klasy, ale raczej “przystępnych cenowo” kokpitach i urządzeniach peryferyjnych do sim-racingu.

Dziś producent jest oficjalnym partnerem Mercedes-AMG Petronas Esports , co świadczy o jakości produktów Simlab i jego zaangażowaniu w wyścigi na całym świecie. Nawet jeśli marka przemyka pod radarem zwykłych sim-racerów, profesjonaliści w tym sporcie znają ją bardzo dobrze i przysięgają na jej produkty.

Produkty Simlab

Obecnie Simlab produkuje kokpity, a także inne produkty do wyścigów symulacyjnych. Asortyment holenderskiego producenta obejmuje obecnie kokpity/podwozia, siedzenia, wsporniki dla monitory i telewizja przerzutnikiAsortyment obejmuje uchwyty do praktycznie wszystkich urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych od głównych marek gier, deski rozdzielcze, rękawice, pełną gamę akcesoriów i szeroką gamę akcesoriów. Siatka dla urządzeń peryferyjnych do sim-racingu (sprzedawanych na innej stronie internetowej, ale będących częścią Simlab) i całej masy innych akcesoriów do sim-racingu.

Holenderska firma zaczynała od kokpitów, a obecnie specjalizuje się w tych produktach. Pozostałe akcesoria/peryferia są wynikiem dywersyfikacji firmy, mającej na celu dotarcie do szerszego grona sim-racerów.

Jeśli chodzi o kokpity i podwozia, producent oferuje obecnie 4, w mniej lub bardziej rozsądnych cenach i z naciskiem na personalizację. Na przykład większość producentów podwozi oferuje cały kokpit, w tym konstrukcję, wsporniki, siedzenie itp. Simlab działa inaczej, na przykład oferując tylko stojak na koła WS-Pro. Pozwala to na posiadanie solidnej konstrukcji, na której można zamontować podstawę Direct Drive i pedalboard, a jednocześnie nadal można korzystać z fotela do gier, jeśli budżet jest ograniczony lub jest w całości przeznaczony na wysokiej jakości urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych. Podoba mi się i widać, że firma myśli o sim-rajdowcach.

Kokpity Simlab

Jak już wspomniałem, marka oferuje obecnie 4 produkty oraz konfigurowalną podstawę i wsparcie dla mechanizmu korbowego. Można powiedzieć, że to niewiele, zwłaszcza gdy porówna się Simlab z Playseat i jego 43 obudowami wszystkich typów. Z jednej strony masz rację; katalog Simlab jest naprawdę ograniczony. Z drugiej jednak strony, holenderski producent ma zaledwie 8 lat, a to niewiele w porównaniu z ponad 20-letnim doświadczeniem Playseat.

Niemniej jednak Simlab oferuje nam produkty wysokiej jakości, które są bardzo solidne i zaprojektowane tak, aby zaspokoić potrzeby najbardziej wymagających jeźdźców. Chociaż Simlab oferuje tylko 5 kokpitów, są one więcej niż wystarczające dla profesjonalnych kierowców i fanów wyścigów symulacyjnych.

Simlab GT1 EVO

simlab gt1 evo

GT1 EVO GT1 EVO reprezentuje podstawową gamę kokpitów Simlab. W rzeczywistości jest to podwozie, a nie kokpit, ponieważ GT1 EVO nie jest dostarczany z fotelem i trzeba go kupić osobno od Simlab lub od konkurencji.

Podwozie wykonano z aluminiowych profili, dzięki czemu jest ono stosunkowo wytrzymałe i lekkie, gdyż bestia waży ponad 50 kg bez siedziska. Jak już wspomniałem, aluminiowy profil zapewnia sztywną konstrukcję, ale można go również rozbudowywać: pozwala to dostosować podwozie do praktycznie każdej konfiguracji sim-racingowej, co jest dla mnie świetne.

Podstawa została zaprojektowana tak, aby pomieścić Fanatec DD2 i jej 25 nm momentu obrotowego, co oznacza, że jest bardzo solidna. Warto zauważyć, że duża część symulatorów wyścigowych jest oparta na 8-15 nm, więc GT1 EVO jest kompatybilny ze wszystkimi konfiguracjami na rynku, niezależnie od używanej bazy. Bez obaw.

Projekt jest piękny, bardzo stonowany i bardzo mi się podoba. Wspornik pedalboardu jest wstępnie nawiercony, aby pomieścić praktycznie wszystkie urządzenia peryferyjne dostępne na rynku, przynajmniej te znanych marek. Wspornik podstawy jest również wstępnie nawiercony, ale konieczne będzie dokupienie adapterów do każdej podstawy, aby przymocować je do wspornika.

W cenie GT1 EVO można spodziewać się 449 euro za to podwozie, oczywiście bez fotelika i prowadnic. Możesz kupić fotel od Simlab lub innego producenta kubełków, ale nie zapomnij o prowadnicach, które są do niego dołączone.

Podsumowując, GT1 EVO stanowi dobrą bazę do symulacji wyścigów w rozsądnej cenie, nawet jeśli jego cena twierdzi inaczej. Należy jednak pamiętać, że Simlab jest marką premium, więc…

Sim Racing Cockpit P1-X

simlab p1x

Przechodzimy teraz do produktu znajdującego się tuż nad GT1 EVO, czyli P1-X. Tak więc, podobnie jak jego mniejszy brat, P1-X jest bardziej podwoziem niż kokpitem, w tym sensie, że nadal jest dostarczany bez siedzenia lub prowadnic.

Zastosowano tę samą konstrukcję, z aluminiowymi sekcjami zapewniającymi wytrzymałość, elastyczność i możliwość dostosowania. Również w tym przypadku mamy do czynienia z konstrukcjami, które zapewniają podparcie dla mechanizmu korbowego (uprzednio nawierconego), podparcie dla tylnego trójkąta/kierownicy oraz podparcie dla dźwigni zmiany biegów i/lub manetki.

Główną różnicą między P1-X i GT1-EVO jest podstawa, którą można skonfigurować podczas zakupu obudowy. Można kupić “płaski” wspornik, który może pomieścić szeroką gamę opcji podstawek, przynajmniej tych z dolnym mocowaniem, lub można kupić wspornik specjalnie dla podstawek Fanatec lub standardowy z mocowaniem z przodu. Pod tym względem jest już bardziej elastyczny, ponieważ będziesz miał wiele do wyboru, zamiast kupować obudowę, a następnie przejść do sekcji “akcesoria” na stronie, aby znaleźć to, czego szukasz.

Po raz pierwszy P1-X jest dostarczany bez siedzenia i prowadnic. Aby wziąć udział w wyścigach symulacyjnych, trzeba je więc kupić osobno. Szczerze mówiąc, na GT1-EVO jest w porządku, ale na P1-X jest to trochę pigułka do przełknięcia, zwłaszcza że ta obudowa kosztuje 830 euro. Ta cena, jak dla mnie, jest nieuzasadniona, zwłaszcza że P1-X to nic innego jak ulepszenie projektu GT1-EVO, który był sprzedawany za prawie dwukrotnie wyższą cenę i bez siedzenia.

X1-PRO Sim Racing Cockpit

simlab x1 pro

Jest to najwyższej klasy model X1-PRO firmy Simlab. Dla mnie jest to prawdziwy kokpit marki, ponieważ jest wyposażony w fotel kubełkowy Sparco i zjeżdżalnie, a także inne gadżety w pudełku.

Jak dla mnie ten kokpit jest rewolucyjny. Konstrukcja jest również wykonana z profilowanego aluminium, ale jest znacznie bardziej wytrzymała niż jej dwaj bracia. Podłoga jest modułowa, dzięki czemu można ją dostosować do swoich preferencji w zakresie wyścigów symulacyjnych i jazdy. Przed sobą masz stojak na monitor, stojak na pedalboard i stojak na podstawę/kierownicę. Z boku znajdują się punkty montażowe dla dźwigni zmiany biegów i/lub wspornika dźwigni zmiany biegów, ale ten ostatni jest sprzedawany oddzielnie. To trochę wstyd w kokpicie kosztującym prawie 1800 euro, ale przynajmniej dostajesz fotel, który jest z nim dostarczany.

Mówiąc o fotelu kubełkowym, pochodzi on od Sparco i jest po prostu wysublimowany. Oprócz wygody, prowadnice umożliwiają przyjęcie idealnej pozycji za kierownicą, niezależnie od wzrostu. Jeśli chodzi o design, w kokpicie dominuje czerń, z kilkoma białymi logotypami. Jest wspaniały i bardzo mi się podoba.

Pozycja za kierownicą jest typowa dla GT, podobnie jak we wszystkich podwoziach Simlab. Wolałbym mieć wybór pozycji za kierownicą, jak niektórzy konkurenci, ale hej, GT jest wystarczająco dobre.

Jeśli chodzi o mnie, X1-PRO to doskonały kokpit, bardzo dobrze wykończony i bardzo wysokiej jakości. Cena może być nieco wysoka, ale jednocześnie otrzymujemy produkt wysokiej jakości z doskonałymi funkcjami. Jestem jak najbardziej za, oczywiście jeśli kogoś na to stać.

RaceX Pro

simlab racex pro

Ostatni na liście, RaceX Pro to podwozie, które można skonfigurować z siedziskiem lub bez niego. Pierwszą dużą zmianą w porównaniu do pozostałych jest struktura. Zamiast profili aluminiowych mamy rurową konstrukcję aluminiową, która jest jedną z najpiękniejszych na świecie.

Konstrukcja jest bardzo atrakcyjna, z czarnym kolorem na całej powierzchni RaceX Pro i kilkoma pomarańczowymi akcentami tu i ówdzie. Masz regulowaną podstawę / kierownicę i mocowania pedałów, które mogą pomieścić szeroką gamę urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych. Ponieważ Simlab jest marką premium, to RaceX Pro obsługuje najpotężniejsze bazy danych Direct Drive na rynku (Fanatec DD2, Simucube 2itp.). W tym punkcie pamiętaj tylko, aby wziąć wsporniki dla każdej podstawy, ponieważ są one ponownie sprzedawane osobno… Staje się to powtarzającym się schematem w Simlab.

Jeśli chodzi o siedzenie, masz możliwość wyboru samego podwozia za 700 euro i kokpitu z fotelem kubełkowym za 1000 euro. Niezależnie od wybranej opcji, oba podwozia są solidne i pozostaną stabilne podczas sesji symulacyjnych.

Przewagą RaceX Pro nad swoimi braćmi jest to, że wygląda dobrze i będzie wyglądać bardziej stylowo w salonie/sypialni. Inne modele Simlab są z pewnością bardziej elastyczne i można je dostosować do własnych preferencji, ale nie będą wyglądać tak dobrze w salonie jak RaceX Pro, jeśli o mnie chodzi.

Zakres urządzeń peryferyjnych Grid

Simlab dokonał przewrotu stulecia, przejmując Grid Engineering, producenta najwyższej klasy urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych. Grid, obecnie działający pod szyldem Simlab, dysponuje znacznym budżetem na badania i rozwój swoich produktów, co pozwoli mu oferować jeszcze więcej urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigów samochodowych.

Gama kierownic Grid składa się obecnie z 2 wejść: GRID MPX i Porsche 911 RSR . Grid MPX to kierownica z włókna węglowego w stylu Formula z wieloma elementami sterującymi i niezrównaną ergonomią. Cena detaliczna wynosi 1200 euro, co oznacza, że jest znacznie droższa niż konkurencja, ale jednocześnie jest to wyjątkowa kierownica.

Jeśli chodzi o Porsche 911 RSR, jest to kierownica w stylu GT/endurance na oficjalnej licencji Porsche, z ogromnym ekranem i mnóstwem przycisków sterujących. To wspaniała kierownica, surrealistyczna, niezwykła, granicząca z ideałem. Nie, jest po prostu idealny. Jedynym minusem jest cena. Cena detaliczna wynosi prawie 2500 euro, więc mogę zapewnić, że znajdzie on nabywców tylko wśród światowej elity symulatorów wyścigów i tylko tych z nieograniczonym budżetem.

Akcesoria Simlab

Jeśli zauważyłeś, wiele części, wsporników i akcesoriów nie jest dołączonych do podwozi i kokpitów Simlab. Powodem jest to, że nie wszystkie ustawienia do wyścigów symulacyjnych są takie same, a potrzeby kierowców różnią się w zależności od osoby.

Niektórzy będą jeździć tylko w sesjach GT, a inni tylko na odcinkach rajdowych. Najlepszą rzeczą do zrobienia jest więc oferowanie obudów typu barebones, innymi słowy podstawowych obudów, i oferowanie szerokiej gamy akcesoriów, które pozwalają na dostosowanie obudowy do własnych potrzeb. Z jednej strony jest to doskonałe podejście do zaspokojenia wszystkich potrzeb hodowców simów, a z drugiej świetny sposób na zarobienie większej ilości pieniędzy poprzez zapewnienie mniej podstawowego sprzętu.

Długa lista akcesoriów dostępnych na stronie Simlab obejmuje uchwyty dźwigni zmiany biegów/hamulca ręcznego, zupełnie nową dźwignię zmiany biegów w konfiguracji Push-Pull dla kierowców rajdowych, uchwyty do monitorów i ekranów, rękawice, śruby, nakrętki i cały szereg osprzętu do montażu różnych elementów wyposażenia w ofercie, deski rozdzielcze, fotele kubełkowe od 360 euro i tak dalej. Jeśli chodzi o akcesoria, Simlab posiada obszerny katalog produktów i urządzeń peryferyjnych, które z pewnością zachwycą każdego sim-racera.

Dlaczego Simlab jest tak popularny?

Marka ta jest popularna z tego prostego powodu, że opracowuje i produkuje doskonałe kokpity, które są odpowiednie dla kierowców na całym świecie i które można błyskawicznie dostosować dzięki obszernemu katalogowi akcesoriów.

Co więcej, wraz z przejęciem Grid Engineering, Simlab zamierza jeszcze bardziej rozszerzyć swój katalog produktów, oferując ultrawysokiej klasy, elitarne urządzenia peryferyjne do simracingu (zwłaszcza kierownice).

Simlab pozostaje bezpiecznym wyborem, niezależnie od tego, czy chcesz kupić kokpit, podwozie czy inne akcesoria dostępne w magazynie. Stosunek jakości do ceny podwozia marki jest całkiem dobry, nawet jeśli chciałbym zobaczyć fotele dodane do niektórych modeli (mówię o tobie, P1-X), które wciąż są dość drogie. Niemniej jednak pozostaje dobrą marką, której można zaufać przy tworzeniu konfiguracji do wyścigów symulacyjnych.

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Najlepsze zestawy Fanatec

Najlepsze zestawy Fanatec

Sim-rajdowcy na całym świecie stanęli przed tym samym problemem: co kupić, by rozpocząć zakupy? To bardzo trudne...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar