Zaznacz stronę

SIMAGIC P-HPR: Testy i opinie

Sim Racer

Jako kierowca e-sportowy i entuzjasta Sim Racing postanowiłem podzielić się swoją pasją na tej stronie.

Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem naszych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską.

Simagic P-HPR

Korzyści

  • Większe zanurzenie
  • Dobry stosunek jakości do ceny
  • Bardzo dobra jakość wykonania

Wady

  • Wymaga czasu na dostrojenie ustawień
  • Ograniczona kompatybilność, zarówno pod względem sprzętu, jak i gier symulacyjnych

Nasza ocena: 9,5/10

Simagic to stosunkowo młoda marka w branży wyścigów symulacyjnych, podobnie jak Moza Racing. Obaj producenci zaczynali od zera i szybko wyrobili sobie markę w grze, konkurując z takimi tuzami branży jak Fanatec.

Przepis na sukces Simagic jest dość prosty: zespół z pasją do wyścigów symulacyjnych wspierany przez profesjonalnych pilotów. Rezultat: wysokiej jakości, wciągające i przede wszystkim wydajne produkty.

Katalog Simagic obejmuje trochę wszystkiego w wyścigach symulacyjnych, w tym Formuły, wytrzymałościowych i GT, z bazami Direct Drive, kierownicami, pedałami i innymi akcesoriami. Obejmują one P-HPR, który jest silnikiem elektrycznym typu wibracyjnego, który pasuje do korb Simagic. Celem takiego produktu jest dodanie dodatkowej warstwy immersji poprzez haptyczne sprzężenie zwrotne dla stóp. Poczujesz interwencje ABS, blokady kół i kontroli trakcji, zwiększając swoje wrażenia z jazdy.

Dziś powróciliśmy do konfiguracji symulatora wyścigowego w celu przeprowadzenia pełnego testu.

Główne i techniczne właściwości silnika

  • Liniowy silnik elektryczny zapewniający precyzyjne wibracje
  • Aluminiowa obudowa obrabiana na maszynach CNC
  • Kompatybilny z przełącznikami nożnymi Simagic P1000 i P2000, ale może być używany z urządzeniami innych producentów, pod warunkiem, że mają wsporniki.
  • Czerpie dane o wibracjach z telemetrii toru symulacyjnego

Projekt

Nie każdego dnia można znaleźć w testach silniki haptyczne i trzeba korzystać z nadarzających się okazji. Zazwyczaj tego rodzaju sprzęt jest już obecny w pedalboardach, a nie jako dodatek. Myślę jednak, że podejście Simagic jest dobre.

W każdym razie przejdźmy do projektu. Jest to czarna obudowa z czerwonymi osłonami. Jest dość dyskretna, ponieważ kolor czarny dominuje w tym urządzeniu i nie będzie go widać po zainstalowaniu na pedalboardzie P1000 lub P2000. Nie ma wiele do dodania, poza okablowaniem, które wychodzi z tyłu.

Montaż na zamówienie

P-HPR jest montowany bezpośrednio do Simagic P1000 lub P2000, ponieważ pedalboard ma otwory do montażu silników. Z każdym silnikiem dostarczana jest pewnego rodzaju płytka, którą mocuje się do tylnej części pedału, a raczej do płyty pedału.

Operacja jest stosunkowo łatwa do przeprowadzenia, a jedyną napotkaną trudnością jest konieczność usunięcia płyty pedału w celu zamocowania silnika. To nie koniec świata i pozwoli ci to nieco wyczyścić mechanizm korbowy, tak jak miało to miejsce w moim przypadku.

Jeśli chcesz zamontować go na urządzeniu innym niż Simagic, będziesz potrzebować specjalnego wspornika wydrukowanego w 3D. Wydaje mi się, że niektórzy fani wyścigów simracingowych wykonali już takie wsporniki, ale nie jestem tego w 100% pewien. W każdym razie, jeśli chcesz zainstalować te silniki na przykład na pedalboardzie Fanatec, odrób pracę domową na temat wsporników dostępnych na rynku.

Produkcja i wykończenie

Obudowa wykorzystuje anodyzowane aluminium, które jest obrabiane CNC. W rezultacie jakość wykonania jest bardzo dobra, zarówno na samej obudowie, jak i na pokrywach po obu stronach.

Jeśli chodzi o wykończenie, po raz kolejny jest dobrze zrobione. Jasne, to Simagic, ale nie zapominajmy, że jest to urządzenie peryferyjne, które zostanie zainstalowane za pedalboardem, więc jest poza zasięgiem wzroku. Nawet biorąc pod uwagę ten punkt, marka dołożyła starań, aby zaoferować nam produkt wysokiej jakości.

Ustawienia silnika

Ustawienia silnika są obsługiwane przez Sim Pro Manager, wewnętrzne oprogramowanie Simagic. Nawiasem mówiąc, jeśli nie masz tego oprogramowania, komputer nie rozpozna P-HPR jako urządzenia USB.

Nic dziwnego, że interfejs jest intuicyjny, dzięki czemu łatwo jest ustawić silniki. W zależności od ich liczby (maksymalnie 3), do każdego wibratora można zastosować różne efekty. Przykładami są TC i ABS, z jednym silnikiem dla pedału przyspieszenia i jednym dla hamulca. Można również ustawić częstotliwości dla każdego kanału, wraz z intensywnością wibracji.

Możesz także użyć SimHub, aby dostosować P-HPR, a będziesz mieć o wiele więcej parametrów do dostrojenia, co powinno pomóc doświadczonym pilotom.

Wrażenia podczas gry

Przejdźmy teraz do technicznej strony produktu. P-HPR posiada liniowy silnik haptyczny, który wykorzystuje pole magnetyczne na jednej osi do generowania wibracji. Jest zarówno precyzyjny, jak i przede wszystkim bardzo szybki w generowaniu wibracji, w przeciwieństwie do innych technologii, takich jak wibratory obrotowe, w których połowa ciężaru jest przymocowana do wału, a gdy silnik się obraca, wytwarza wibracje, ponieważ masy nie są zrównoważone.

Przejdźmy teraz do wrażeń. W zależności od oprogramowania użytego do skonfigurowania P-HPR, uzyskasz te same wrażenia, ale uruchamiane w inny sposób. W SimHub masz lepszą kontrolę nad wyzwalaczami, jeśli chcesz. Na przykład masz blokadę dla każdego koła, a nie dla wszystkich 4, więc możesz aktywować wibracje tylko wtedy, gdy przednie koła się zablokują.

W przeciwnym razie, jeśli chodzi o ogólne odczucia, dodaje to wiele informacji zwrotnych podczas jazdy, zapewniając znacznie bardziej satysfakcjonujące i wciągające wrażenia z jazdy. Wibracje bardzo dobrze współpracują z SimHub, a nawet Sim Pro Manager, pozwalając poczuć dodatkowe efekty z układu napędowego. Szczerze mówiąc, nie można nie docenić haptycznego sprzężenia zwrotnego na pedałach.

Kompatybilność

P-HPR jest kompatybilny z pedalboardami Simagic natywnie, a także na platformie PC. Jeśli masz pedalboard innej marki, możesz używać z nim P-HPR, ale będziesz musiał zbudować lub kupić specjalny wspornik, a także skrzynkę kontrolną.

Stosunek jakości do ceny

Byłem zaskoczony, gdy odkryłem, że P-HPR to urządzenie, które nie kosztuje dużo, około 75 euro. Jeśli zdecydujesz się na zestaw z wibratorem, skrzynką kontrolną, stojakiem i zasilaczem, rachunek wyniesie około 120 euro, co czyni go dobrym stosunkiem jakości do ceny. Należy jednak pamiętać, że cena ta dotyczy pojedynczego silnika.

Mój werdykt

P-HPR jest skierowany do doświadczonych wirtualnych pilotów, którzy szukają najdrobniejszych szczegółów, które można dodać do wrażeń z jazdy. Jeśli należysz do tej kategorii kierowców i jeszcze nie zdecydowałeś się na zakup takiego produktu, P-HPR jest dla Ciebie bez najmniejszego wahania, zwłaszcza jeśli Twój ekosystem pochodzi od Simagic. A jeśli nie, z łatwością znajdziesz wsparcie dla silnika haptycznego.

Jest to wysokiej jakości urządzenie, które dodaje ogromną ilość informacji zwrotnych do wrażeń z jazdy i polecam je.

gt dd pro

Simagic P-HPR

Zanurzenie na wyższym poziomie

Notez cet article

Możesz także polubić…

Simagic P1000: Test i recenzja

Simagic P1000: Test i recenzja

Simagic P1000Korzyści Bardzo dobra jakość wykonania Modułowy mechanizm korbowy w wersji LC i hydraulicznej Opcjonalne...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest