Zaznacz stronę
Thrustmaster Direct Drive T818

Thrustmaster Direct Drive T818: Test i recenzja

Sim Racer

Jako kierowca e-sportowy i entuzjasta Sim Racing postanowiłem podzielić się swoją pasją na tej stronie.

Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem naszych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską.

Thrustmaster Direct Drive T818

Korzyści

  • Bardzo dobra jakość wykonania
  • Kompatybilność z całym ekosystemem Thrustmaster
  • Dobre wrażenia z jazdy dla entuzjastów

Wady

  • Tylko kompatybilny z PC
  • Wymaga specjalnego plastikowego adaptera QR do mocowania kierownic Thrustmaster.
  • Istniejący ekosystem nie został zaprojektowany dla bazy napędu bezpośredniego

Nasza ocena: 8,4/10

To jest to! Nadszedł dzień, w którym Thrustmaster postanawia zagłębić się w podstawy Napęd bezpośredni ! Trzeba powiedzieć, że miłośnicy francuskiego producenta urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych prawie stracili nadzieję, zwłaszcza po tym, jak Logitech wypuścił G Pro w zeszłym roku. Ale lepiej późno niż wcale, co?

Wyścig o bazy Direct Drive trwa więc już od kilku lat, zwłaszcza wraz z pojawieniem się nowych marek, którym udało się wywrócić rynek do góry nogami. Producenci tacy jak Moza Racing, Simagic, Asetek Simsports i wiele innych, są „nowi” w branży urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, ale nadal mają bardzo dobry katalog produktów, zwłaszcza jeśli chodzi o bazy Direct Drive.

Tendencje w branży są niezaprzeczalne Fanatec, Logitech i ThrustmasterSą to marki, które są zaangażowane w wyścigi symulacyjne od bardzo dawna. Nasz krajowy producent urządzeń peryferyjnych potrzebował trochę czasu, zanim zagłębił się w podstawy napędu bezpośredniego, ale mimo to udało mu się postawić na nogi. Dzisiaj zamierzam przedstawić wam T818Zamierzam opowiedzieć o jego mocnych i słabych stronach oraz przedstawić moją opinię na jego temat.

 

Główne i techniczne właściwości bazy

  • Podstawowy napęd bezpośredni ze stałym momentem obrotowym 10 nm
  • Panel przedni RGB
  • Kompatybilny tylko z komputerami PC
  • Waga 5 kg
  • Gniazda USB-C, RJ45 i pedalboardowe
  • Metalowa konstrukcja
  • Wybór konfigurowalnych kolorów
  • Kąt obrotu od 40° do 1080

 

Projekt

Niezależnie od tego, co mówią ludzie T818 ma dość unikalny design. Zamiast robić to, co robi każda inna marka, Thrustmaster wybrał dość oryginalną drogę w postaci sześciokątnej konstrukcji swojej pierwszej podstawy Direct Drive.

Mamy metalową konstrukcję, pasek RGB z przodu, który biegnie dookoła podstawy, a po bokach dwa konfigurowalne elementy w postaci metalowych płytek w różnych kolorach. Oczywiście płytki te są opcjonalne i jest ich 5 (niebieska, pomarańczowa, biała, szara i czarna), a według krążących informacji inne zostaną dodane do katalogu w późniejszym terminie.

Szczerze mówiąc T818 nie jest podstawą, która kłuje w oczy, ale taką, którą można docenić z czasem. Jak dla mnie to wciąż świetne peryferia, które przypadną do gustu wielu graczom.

Thrustmaster Direct Drive T818

Montaż na zamówienie

Montaż T818 jest montowana od dołu za pomocą 4 otworów na śruby M6. W zależności od konfiguracji, dostępne są 2 opcje montażu: jedna do kokpitu (zestaw sprzedawany oddzielnie w cenie 40 euro) i jedna do biurka.

Naprawianie T818 jest naprawdę łatwy do wykonania, zarówno na biurku, jak i w kokpicie. W przypadku komputerów stacjonarnych dostępny jest bardzo dobrej jakości, całkowicie metalowy zacisk, który został zaprojektowany tak, aby wytrzymać moment obrotowy podstawy. Po umieszczeniu na miejscu w ogóle się nie porusza, jak ma to miejsce w przypadku innych urządzeń peryferyjnych Thrustmaster. W tej kwestii nie jesteśmy rozczarowani francuskim producentem urządzeń peryferyjnych do sim-racingu. Jednak zdecydowanie radzę używać kokpitu z uchwytem T818Moment obrotowy podstawy może uszkodzić meble.

 

Produkcja i wykończenie

Pierwsza baza z napędem bezpośrednim, Thrustmaster użyła metalu do wykonania obudowy T818. Jest bardzo dobrze wykonana, bardzo dobrze wykończona i posiada konfigurowalne płytki po bokach. QR z przodu, który jest nowy, jest wykonany z metalu z pierścieniem, który pozwala szybko zdjąć i przymocować koła do podstawy. QR przymocowany do wału napędowego jest metalowy, tak, ale po stronie koła zamachowego wcale tak nie jest, ponieważ do wykonania połączenia potrzebny będzie plastikowy adapter. Wrócę do tego poniżej.

Poza tym reszta jest bardzo dobrze skonstruowana. Jakość jest na wysokim poziomie, a to dobra rzecz, biorąc pod uwagę cenę!

 

Zapoznanie się z bazą

Jeśli jesteś przyzwyczajony do podstawek Direct Drive, zauważysz coś raczej dziwnego, gdy weźmiesz ją do ręki. waga. Pomimo tego, że konstrukcja wykonana jest z metalu, a silnik rozwija 10 Nm stałego momentu obrotowego (co sugeruje, że daje więcej niż ten maksymalny), podstawa waży zaledwie 5 kg.

Jak dla mnie jest dość skromna, to samo tyczy się wymiarów. La T818 to kompaktowa, lekka podstawa, która jest łatwa do trzymania i instalowania w konfiguracji. O tak, bierzesz podstawę do ręki tylko po to, aby ją zainstalować i nie zamierzasz jej później dotykać, z wyjątkiem zmiany jej miejsca lub konfiguracji.

Thrustmaster Direct Drive T818

Wrażenia podczas gry

Nadszedł czas, aby zobaczyć, co T818 ma w swoim brzuchu. Zanim przejdziemy do rzeczy, chciałbym zauważyć, że T818 można regulować za pomocą oprogramowania Thrustmaster. Chociaż nie ma wielu ustawień, jest to przydatne do zmiany trybów jazdy (Comfort, Sport, Performance i Extreme).

Pod względem odczuć jesteśmy całkiem dobrze obsługiwani. Stały moment obrotowy na poziomie 10nm wystarcza, aby zapewnić dobre wrażenia z jazdy i dość wysoki poziom realizmu, w zależności od używanego trybu. Ja preferuję tryb osiągiponieważ jest to jedyny, który naprawdę komunikuje, co robi samochód przede mną.

Podstawa jest responsywna i komunikatywna, podobnie jak jej rywale z napędem bezpośrednim (CSL DD, Moza R9), ale nie ma prawdziwej personalizacji, jeśli chodzi o siłowe sprzężenie zwrotne. Ograniczenie to wyraźnie wynika z oprogramowania Thrustmaster, które nie zostało zaktualizowane w celu uwzględnienia bazy Direct Drive. I nie jest to jedyny problem z tym urządzeniem.

Biorąc pod uwagę, że T818 to zupełnie nowa podstawa z nowym QR, więc musiał istnieć jakiś rodzaj pośrednika między tym urządzeniem peryferyjnym a starymi kierownicami Thrustmaster. Przywitaj się z plastikowym adapterem QR, który szczerze mówiąc nie pasuje do reszty. Nieuchronnie poczujesz pewne ugięcie między podstawą a kierownicą, niezależnie od używanej kierownicy. Nie wzbudza to zaufania, aby pójść na całość z tą podstawą, przynajmniej do czasu, gdy Thrustmaster wypuści nowe kierownice.

 

Kompatybilność

Dzięki adapterowi QR można używać wszystkich kółek Thrustmaster w modelu T818. Jest to zarówno plus dla tych, którzy są już częścią ekosystemu marki, jak i minus, ponieważ Thrustmaster wypuścił tylko podstawę bez reszty urządzeń peryferyjnych.

W przypadku platform jest to duża niespodzianka: T818 jest obecnie kompatybilna tylko na PC, a to prawdziwa szkoda. Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, wszystkie dostępne na rynku będą współpracować z konsolą. T818 bez żadnych problemów. Spodziewaj się jednak raczej niewielkiego wsparcia oprogramowania.

Thrustmaster Direct Drive T818

Stosunek jakości do ceny

Wyceniona na 650 euro podstawka dobrze wypada na tle konkurencji, ale tylko pod względem ceny. Trzeba przyznać, że jest to urządzenie wysokiej jakości, dobrze wykonane i z wzorowym wykończeniem, ale niektóre wybory producenta są zupełnie nieuzasadnione, jak na przykład adapter QR.

Jednakże T818 oferuje całkiem dobry stosunek jakości do ceny, jak na pierwszą próbę w świecie baz z napędem bezpośrednim firmy Thrustmaster.

 

Mój werdykt

Z niecierpliwością czekałem na tę podstawę od Thrustmaster, ale ostatecznie nie jestem z niej zadowolony. Jeśli jesteś zagorzałym fanem producenta i nigdy wcześniej nie kładłeś rąk na podstawie Direct Drive, to tak, możesz rozważyć T818. To wciąż dobre urządzenie peryferyjne, które zapewni ci niemałe wrażenia z jazdy.

Jeśli jednak wypróbowałeś już bazę DD od jednego z konkurentów (Fanatec, Simagic lub innych), trudno będzie Ci dostosować się do T818. T818. Pomiędzy prawie całkowitym brakiem regulacji momentu obrotowego, tanim plastikowym adapterem QR i oprogramowaniem, które jest tam tylko po to, by zadowolić, T818 blednie w porównaniu z konkurencją. Jeśli jesteś profesjonalnym kierowcą symulatorów, nie mogę polecić tej bazy, chyba że Thrustmaster naprawi oprogramowanie i uczyni je użytecznym, a także wyda kierownice do nowego QR. Dopóki tak się nie stanie, będziesz musiał zrezygnować z tego produktu. T818. Naprawdę, naprawdę szkoda, że czekaliśmy tak długo, aby to zostawić.

Thrustmaster Direct Drive T818

Thrustmaster Direct Drive T818

Dobre urządzenie peryferyjne z kilkoma wadami

Notez cet article

Możesz także polubić…

Simucube 2 Sport: Test i opinie

Simucube 2 Sport: Test i opinie

Simucube 2 SportKorzyści Maksymalny moment obrotowy 17 nm Doskonała jakość wykonania Doskonałe wrażenia z wyścigów...

Moza R5: Test i recenzja

Moza R5: Test i recenzja

Moza R5Korzyści Rozwijająca się baza napędu bezpośredniego 5,5 nm Całkowicie aluminiowa obudowa Kompaktowy rozmiar...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest