#1 Konfiguracja Gran Turismo Extreme
✅ Najlepsza konfiguracja Sim-Racing na PS5
„Uwielbiamy jego precyzję, stałą moc i wyjątkową immersję, jaką oferuje na PS5”.
⭐ Ocena : 9.8/10
Jak bez wątpienia wiesz, istnieje wiele konfiguracji symulatorów wyścigowych, obejmujących praktycznie każdą dyscyplinę sportów motorowych. Niezależnie od tego, czy są to wyścigi długodystansowe, GT, Formuła, rajdy, czy też konfiguracja, która jest wszystkim po trochu, wszystkie mają jedną wspólną cechę: bazę Direct Drive, kierownicę, pedały i kokpit.
Rynek symulatorów wyścigowych na PC jest bardzo konkurencyjny, a marki oferują wydajne, wysokiej jakości i przede wszystkim konkurencyjne cenowo urządzenia peryferyjne. W przypadku konsol jest inaczej. Producenci muszą współpracować z Sony i Xbox, aby zapewnić, że ich podstawy lub kierownice są wyposażone w chipy, które umożliwiają im komunikację z Playstation i Xbox.
Obecnie niewiele marek oferuje ekosystem dla konsol ze względu na kwestię chipów.
Ale nie martw się, możliwe jest uzyskanie konfiguracji wyścigów symulacyjnych, zarówno na Playstation, jak i Xbox, a dziś przyjrzymy się najlepszym na PS5, podzielonym na 3 kategorie.
Najlepsze konfiguracje do symulatorów wyścigów na PS5 z najwyższej półki
Fanatec ClubSport DD+, Porsche GT3 R i pedały ClubSport V3
Zaczynamy tę listę od najwyższej klasy zestawu od Fanatec. Podstawą jest ClubSport DD+ i jego 15 nm stałego momentu obrotowego. Jeśli chodzi o kierownicę, jestem zwolennikiem Porsche GT3 R w wersji skórzanej, która jest po prostu niesamowicie piękna. Jest to kierownica z płaskim dnem o średnicy 32 cm, oficjalna replika tych montowanych w samochodach Porsche GT3, 6 łopatek i mnóstwo elementów sterujących na czymś w rodzaju piasty z tyłu kierownicy. Wspaniałą rzeczą w Fanatec jest to, że marka oferuje ponad
Jeśli chodzi o pedały, proponuję ClubSport Pedals V3 z 3 pedałami, wspaniałym designem i Load Cell, który jest uważany za jeden z najlepszych w swojej kategorii.
Jeśli chodzi o podwozie, kontynuujemy ten sam motyw Fanatec z ClubSport GT Cockpit.
I wreszcie, pożyczka bankowa! Podstawę można wymienić za 1000 euro, kierownica kosztuje 860 euro bez promocji, ale obecnie korzysta z rabatu w wysokości 210 euro, a pedały 330 euro. Łącznie daje to około 3200 euro za kompletną, wydajną i przede wszystkim możliwą do rozbudowy konfigurację.
Najlepsze średniej klasy konfiguracje do symulatorów wyścigów na PS5
Zestaw Fanatec GT DD Extreme
Kontynuujemy tę listę z jednym z liderów na rynku symulatorów wyścigowych od wielu lat, obecnym w tym segmencie od ponad 2 dekad i mniej więcej pierwszą marką, o której myślisz, gdy myślisz o symulatorach wyścigowych. Tak, Fanatec, niemiecki gigant symulacji wyścigowych.
Jeśli chcesz skonfigurować zestaw Fanatec, producent ma wszystko, czego potrzebujesz, a posunąłbym się nawet do stwierdzenia, że więcej niż wystarczająco.
W naszym zestawieniu wybrałem GT DD Extreme, z bazą ClubSport DD+ z 15 nm stałego momentu obrotowego, kierownicą na licencji Gran Turismo i wyborem pedałów, albo CSL Elite, albo ClubSport Pedals V3.
Pod względem odczuć, ta baza służy nam bardzo dobrze. Jest precyzyjna, liniowa i wciągająca, a to więcej niż wystarcza do symulacji wyścigów na PS5. Kierownica jest trochę tania, przynajmniej w porównaniu do tego, co Fanatec oferuje w swoim katalogu, ale można ją bardzo łatwo zmienić. Jeśli chodzi o pedały, oba są typu Load Cell, z 3 pedałami.
Przejdźmy teraz do ceny. Kierownica i podstawa kosztują 1300 euro, a pedały odpowiednio 300 i 330 euro. Jeśli chodzi o podwozie, jestem za utrzymaniem Fanatec GT Cockpit, który jest wysoce adaptowalny do wielu dyscyplin sim-racingowych.
Fanatec oferuje również tę konfigurację jako kompletny zestaw za około 2735 euro, idealny dla tych, którzy chcą czegoś pod klucz.
Zestaw Logitech G Pro
Przez długi czas Logitech zadowalał się celowaniem w rynek low-endowych urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych, konkurując głównie z Thrustmasterem. Obaj producenci zdominowali ten segment nawet w 2025 roku, zwłaszcza jeśli nie chcesz płacić więcej niż 250 euro za kompletny zestaw.
Ale sytuacja zmieniła się kilka lat temu wraz z pojawieniem się G Pro, pierwszego zestawu z podstawą Direct Drive. Ten jest estetycznie bardzo piękny, nawet jeśli jest dość duży jak na moc, którą rozwija. Mówiąc o mocy, silnik wypluwa około 11 nm stałego momentu obrotowego, co naprawdę nie jest złe dla konfiguracji PS5.
Do tej podstawy przymocowana jest bardzo atrakcyjna kierownica z płaskim dnem, i to wysokiej jakości. Jest ona wyposażona w szybkozłączkę inspirowaną tymi używanymi w wyścigach samochodowych, dzięki czemu można szybko wymienić koła, jeśli zajdzie taka potrzeba. Na podstawie znajduje się łącznie 13 elementów sterujących (przyciski, pokrętła, zabawny przełącznik), 4 łopatki i mały ekran.
Pedały to pedały RS. Można je rozbudować o pedał sprzęgła, a hamulec jest wyposażony w Load Cell. Porozmawiajmy teraz trochę o cenie. Zestaw kosztuje około 1250 euro za kompatybilność z PS5 i PC. Jeśli chodzi o podwozie, jestem zwolennikiem Fanatec ClubSport GT Cockpit, który kosztuje około 1200 euro z kubełkowym fotelem.
Najlepsze podstawowe konfiguracje do symulatorów wyścigów na PS5
Zestaw Thrustmaster T598
Thrustmaster to wielka marka w branży gier od ponad 20 lat. Marka dominuje w przyjaznym dla budżetu segmencie symulatorów wyścigowych z bazami napędzanymi paskiem, które oferują bardzo dobre wyczucie dla grupy docelowej.
Marka zmieniła jednak swoją melodię kilka lat temu, wypuszczając swoją pierwszą bazę Direct Drive, T818, z 10 nm momentu obrotowego. Niedawno producent zaprezentował i jednocześnie wprowadził na rynek model T598, rozwijający 5 nm momentu obrotowego, z funkcją over boost, która może podwoić moc.
Wybrany przez nas zestaw zawiera wspomnianą podstawę, 30-centymetrową okrągłą kierownicę kompozytową i raczej podstawowy, ale możliwy do ulepszenia pedalboard LTE. Ten zestaw jest idealny do rozpoczęcia sim-racingu na PS5 i kosztuje zaledwie 500 euro. Dodajmy do tego podwozie od Playseat, takie jak Evolution za 300 euro, i jesteśmy gotowi na pierwsze okrążenia po torze.
Zestaw Logitech RS50
Podobnie jak Thrustmaster, Logitech jest dobrze znany w branży gier i wyścigów symulacyjnych. Przez długi czas szwajcarska marka działała w tym samym segmencie co Thrustmaster, oferując podstawy z napędem zębatym, w szczególności
Ta podstawa jest wyposażona w silnik elektryczny, który rozwija 8 nm maksymalnego momentu obrotowego w bardzo małej obudowie. W połączeniu z tym, Logitech ustawia poprzeczkę dość wysoko w stosunku do Thrustmaster z całkowicie metalową i skórzaną kierownicą TPU o średnicy 29 cm i pięknie wykończoną. Jest to najwyższa jakość w porównaniu do T598 firmy Thrustmaster i dlatego będzie kosztować nieco więcej.
Niestety, Logitech nie oferuje standardowego pedalboardu w tym zestawie. Ale możesz mieć pedały RS, które są Load Cell, z metalową konstrukcją i minimalistycznym designem.
Przejdźmy do faktury. Baza i kierownica kosztują 650 euro, a korba 150 euro. To drogo, przyznaję, ale baza jest mocniejsza, kierownica jest metalowa, a nie kompozytowa, a korba to Load Cell. Technicznie rzecz biorąc, ten zestaw powinien znajdować się na liście średniej klasy, ale po prostu nie daje rady, jeśli chodzi o moc. Więc…
Aby uzupełnić konfigurację, polecam tę samą obudowę, co w poprzednim zestawie, Playseat Evolution.











0 komentarzy