KIEROWNICA WYŚCIGOWA LOGITECH G PRO
Korzyści
- Doskonała jakość wykonania
- Świetne wyczucie toru
- Kompatybilność na wszystkich platformach
Wady
- Cena trochę wysoka
- Nieistniejący ekosystem
- True Force zbyt inwazyjne w niektórych grach symulacyjnych
- Plastikowy mechanizm korbowy wygląda nieco tanio
Nasza ocena: 9,6/10
Dawno temu, Logitech zawsze był na rynku podstawowych symulatorów wyścigowych, oferując głównie urządzenia peryferyjne dla początkujących i zawodników, którzy po prostu chcą bardziej wciągających wrażeń niż na kontrolerach. Silniki w podstawach Logitech wykorzystujące technologię napędu zębatego są z pewnością niezawodne, ale niezbyt komunikatywne.
Od jakiegoś czasu firma Logitech chciała wejść do powyższego segmentu, aby zainteresować Fanatec, Simagic i inne Moza Racing. Cependant, ces marques sont actives sur leur marché depuis quelques temps, sauf pour Moza qui a vu le jour il y a à peine 3 ans, et elles possèdent toutes des bases Direct Drive. Mais l’histoire risque fort bien de changer avec le nouveau bundle : le G Pro Racing Wheel.
Logitech po raz pierwszy wkracza w świat Direct Drive od dłuższego czasu, a wynik jest co najmniej zaskakujący. Poniżej przyjrzymy się temu zestawowi i zobaczymy, jak wypada na tle konkurencji.
Główne i techniczne cechy zestawu
- Podstawa napędu bezpośredniego rozwijająca stały moment obrotowy 11 nm
- Kierownica ze szczotkowanego aluminium o średnicy 30 cm
- Materiały najwyższej jakości
- Mechanizm korbowy Load Cell sprzedawany oddzielnie
- Kompatybilny z Xbox, Playstation i PC
- Waga 8,5 kg dla kierownicy (1,5) i podstawy (7 kg)
- 4 łopatki z tyłu kierownicy
- Łącznie 14 zamówień
- Mały ekran na podstawie zapewniający telemetrię
Projekt
Zacznijmy więc od projektu kierownicy G Pro Racing Wheel. Jeśli o mnie chodzi, jest wspaniały, niezależnie od tego, czy chodzi o kierownicę, pedały czy podstawę. Kierownica dostępna jest w dwóch odcieniach: czarnym i szarym. Czarny jest na całej skórzanej podstawie, a szary na szczotkowanej aluminiowej płycie czołowej. To połączenie kolorów naprawdę wzmacnia wygląd urządzenia klasy premium.
Podstawa jest całkowicie czarna, z czerwonym przyciskiem z przodu i logo True Force z tyłu. Poza tym projekt jest stonowany, ale szczerze mówiąc, jest to duży ziemniak pod względem wielkości i Logitech musi popracować nad tym punktem w przyszłych wersjach G Pro Racing Wheel.
Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, jeśli oczywiście weźmiemy go pod uwagę, konstrukcja jest bardzo podobna do tych, które można znaleźć w G923, ale tym razem jest znacznie wyższej jakości.
Montaż na zamówienie
Mimo że kierownica G Pro Racing Wheel jest wyposażona w klips meblowy, nie zalecałbym jej używania, jeśli zamierzasz uprawiać wyścigi symulacyjne na wysokim poziomie. W zabawnych tytułach, takich jak Forza Horizon, tak, możesz go używać. Ale w przypadku poważniejszych gier należy go unikać, ponieważ może on uszkodzić meble, chyba że są one wykonane z metalu.
W przeciwnym razie masz punkty montażowe na spodzie tylnego trójkąta i dolnego wspornika, a koło G Pro Racing powinno być kompatybilne z większością podwozi i innych wsporników dostępnych na rynku. Montaż odbywa się od dołu, a przy okazji masz możliwość użycia zacisku na podwoziu.
Kierownica zawiera szybkozłączkę, która wygląda bardzo podobnie do tych używanych przez Moza Racing i Simagic i z pewnością musi być oparta na D1-Spec. Pozwala to na szybką wymianę kierownicy, a także zapewnia doskonałe połączenie z wałem napędowym.
Produkcja i wykończenie
Wykończenie jest po prostu premium. Kierownica ma aluminiową konstrukcję ze szczotkowaną powierzchnią czołową. Wokół kierownicy znajduje się skóra i czarne szwy. Jest bardzo wysokiej jakości, porównywalna z tym, co można znaleźć w Fanatec lub Simagic. Logitech pokazał już światu, że szwajcarska marka może produkować produkty premium, zwłaszcza w przypadku G923. Jest to jednak wyraźnie o 1 stopień wyżej niż inne produkty Logitech.
Jeśli chodzi o tylny trójkąt i mechanizm korbowy, obowiązuje ten sam motyw: metal z tworzywem sztucznym oraz doskonała jakość wykonania i wykończenia. Doświadczenie marki można poczuć na kierownicy G Pro Racing Wheel.
Zapoznanie się z pakietem
Kierownica G Pro Racing Wheel ma średnicę 30 cm i płaski spód. Chwyt jest doskonały, a elementy sterujące są rozmieszczone na całym obwodzie płyty czołowej. Przyciski są smukłe i doskonale klikają, to samo dotyczy pokręteł i łopatek z tyłu.
Mówiąc o biegach, są ich 4 i są również magnetyczne. Dolne mogą być używane do kontroli startu, sprzęgła i całej reszty. Nawiasem mówiąc, magnesy mają dobry rozmiar i znajdują się w dużej odległości od kierownicy, co znacznie ułatwia korzystanie z nich w trybie wyścigowym. To samo dotyczy wszystkich przycisków na kierownicy, które są bardzo blisko dłoni.
Wrażenia podczas gry
Przejdę teraz do tego, jak kierownica G Pro Racing Wheel sprawdza się w grze. Po pierwsze i najważniejsze, test ten został przeprowadzony na komputerze PC, ponieważ na konsolach, czy to Xbox czy Playstation, odczucia są inne, nawet zbyt inne na konsoli Microsoftu.
Jeśli chodzi o ustawienia, nie będziesz musiał tak bardzo majstrować przy płycie bazowej Direct Drive, aby działała prawidłowo. Ustawienia domyślne, a także predefiniowane, będą idealne dla większości rowerzystów. Silnik DD, z momentem obrotowym 11 nm, zapewnia doskonałe efekty sprzężenia zwrotnego siły, zarówno delikatne, lekkie, jak i ciężkie, a także precyzję momentu obrotowego i dostarczania mocy. Szczerze mówiąc, jest to doskonały silnik do użytku w symulatorach wyścigowych, bez problemu konkurujący z każdym innym w swojej kategorii mocy.
Jednak jedyną skazą, jaką mogę znaleźć na niemal idealnym obrazie, jest True Force, ewolucja Force Feedback. Na papierze ma to zapewnić lepsze efekty dla większej immersji. W rzeczywistości jednak wibracje są źle rozmieszczone, a efekty są zazwyczaj zbyt delikatne i zbyt płynne. W niektórych tytułach symulujących wyścigi jest to kremowe, ale na przykład w Assetto Corsa rozmywa wrażenia.
Jeśli chodzi o pedały Load Cell, są one całkowicie wystarczające. Pedały przyspieszenia i sprzęgła są bardzo lekkie pod stopami. Jeśli chodzi o hamulec, można go wyregulować, zamieniając sprężynę i elastomer, a wyczucie pod stopą jest naprawdę dobre, godne konkurencji.
Kompatybilność
Podobnie jak inne zestawy Logitech, kierownica G Pro Racing Wheel jest kompatybilna z konsolami (PC/Xbox, PC/PS), a także tylko z komputerami PC. Jeśli chodzi o tytuły symulujące wyścigi, lista jest nie tylko długa, ale także obszerna, z obsługą gier, które są po części zręcznościowe, po części symulacyjno-zręcznościowe i po części symulacyjne. Czapki z głów dla Logitech za to, że tym razem się udało.
Stosunek jakości do ceny
Największym mankamentem kierownicy G Pro Racing Wheel jest więc cena, a to naprawdę wpływa na stosunek jakości do ceny. Standardowy zestaw kosztuje 1100 euro, a pedały 390 euro, co daje łączną cenę prawie 1500 euro. Szczerze mówiąc, jest to jeden z najgorszych stosunków jakości do ceny, jaki można znaleźć obecnie na rynku, znacznie wyprzedzając pakiet Fanatec F1 od ClubSport DD+.
Mój werdykt
Kierownica Logitech G Pro Racing Wheel pozostaje doskonałym zestawem do rozważenia na PC, a nawet konsole, jeśli jesteś graczem hybrydowym. Wrażenia są realistyczne, jakość wykonania jest na najwyższym poziomie, a integracja z większością gier wyścigowych jest dobrze przemyślana.
Jednak największą wadą Logitecha jest cena wywoławcza. 1500 zł za cały zestaw to po prostu za dużo jak na to, co otrzymujemy. Trzeba przyznać, że jest potężniejszy niż 8nm CSL DD z pedalboardem Load Cell, a także bardziej hojny pod względem szczegółowości i wyczucia. Ale różnica w cenie jest zbyt duża, a na konsolach uzyskasz znacznie lepsze ustawienia z bazami Fanatec niż z G Pro Racing Wheel. Za tę samą cenę można nawet uaktualnić do 15nm ClubSport DD+, z kierownicą i pedałami Load Cell.
Dla fanów firmy Logitech, kierownica G Pro Racing Wheel to strzał w dziesiątkę. Ale dla reszty z was radziłbym odrobić pracę domową i znaleźć zestaw, który najbardziej wam odpowiada.
0 komentarzy