Zaznacz stronę

SimNet SP Pro: Test i recenzja

Sim Racer

Jako kierowca e-sportowy i entuzjasta Sim Racing postanowiłem podzielić się swoją pasją na tej stronie.

Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem naszych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską.

SimNet SP Pro

Korzyści

  • Bardzo konkurencyjna cena
  • Metalowy mechanizm korbowy dostępny w kilku konfiguracjach
  • Ogniwo obciążnikowe 100 kg na hamulcu

Wady

  • Wykończenie pozostawia wiele do życzenia, zwłaszcza na lakierze.
  • Lekkie przesunięcie sprężyny sprzęgła, tworzące rodzaj martwej strefy na końcu skoku.

Nasza ocena: 9,2/10

Na światowym rynku jest wielu producentów urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych, a niektóre marki są dobrze ugruntowane w naszej świadomości. Są tacy gracze jak Fanatec, Simagic i Moza w segmencie premium/średnim, Thrustmaster i Logitech w segmencie podstawowym oraz Asetek i Simucube na najwyższym końcu rynku.

Istnieją jednak inni producenci, którzy nie są w ogóle znani masom, ze względu na ich młodość w branży. Należy powiedzieć, że Chiny są miejscem, w którym produkuje się mniej więcej cały sprzęt elektroniczny, a także miejscem narodzin wielu marek sim-racingowych.

Moza, Simagic i wiele innych pochodzi z Chin, podobnie jak SimNet. Marka ta nie jest zbyt dobrze znana w Europie, ale nadal oferuje wysokiej jakości urządzenia peryferyjne. W naszej dzisiejszej konfiguracji sim-racingowej mamy SP Pro, który jest pedalboardem producenta Load Cell, sprzedawanym w niskiej cenie, ale który znacznie przewyższa swoją kategorię. I dobrze, bo zobaczymy, co ma w zanadrzu.

Główne cechy techniczne mechanizmu korbowego

  • Całkowicie metalowa konstrukcja (stal i aluminium)
  • Dostępne w kilku konfiguracjach, z 2 lub 3 pedałami
  • Haptyczne sprzężenie zwrotne dostępne na każdym pedale z kilkoma silnikami
  • Rozdzielczość 12 bitów
  • Hamulec ogniwa obciążnikowego dla sił do 100 kg
  • Przyspieszacz i sprzęgło ze sprężyną i amortyzatorem
  • Szeroki zakres ustawień pedału
  • Kilka elastomerów dostępnych w pudełku
  • Skrzynka kontrolna do podłączenia wszystkich akcesoriów pedalboardu, a także połączenie z bazą Fanatec.
  • Kompatybilność z komputerem PC przez kabel USB
GT DD PRO

Projekt

Konstrukcja SP Pro jest minimalistyczna, z pudrową czarną sukienką dominującą nad całym urządzeniem. Jeśli weźmiemy pod uwagę opcję podnóżka z przodu, będziemy mieli na nim logo marki. Poza tym i kolorami elastomerów użytych do ich rozróżnienia, SP Pro jest bardzo stonowanym urządzeniem.

Pedały są identyczne pod względem budowy, składając się z płytek połączonych ze sobą. Hamulec ma dość dużą płytkę pedału, a rozmiar ten zmniejsza się na sprzęgle i pedale przyspieszenia (najmniejszy). Jeśli chodzi o mnie, to nadal jest to dobrze wyglądający produkt, który stanowi odmianę od tego, co jest na rynku, zwłaszcza tych z różnymi kolorami na elementach oporowych.

Montaż na zamówienie

SP Pro to przede wszystkim możliwość personalizacji. Możesz więc kupić mechanizm korbowy z płytą podporową lub bez niej oraz z podnóżkiem lub bez.

W zależności od konfiguracji i biorąc pod uwagę, że każdy pedał jest niezależny, będziesz musiał albo zamontować urządzenie na płycie, a następnie przymocować je do obudowy, albo zainstalować każdy pedał osobno.

Co prowadzi nas do samego montażu. Operacja jest stosunkowo łatwa do przeprowadzenia, z kilkoma śrubami (które są dostarczane w opakowaniu) i kluczami do zabezpieczenia wszystkiego. Biorąc pod uwagę, że hamulec LC może wywierać siłę do 100 kg, zapomnij o zamontowaniu go na ziemi lub na chudym podwoziu, ponieważ siła nie będzie w ogóle znośna. Będziesz potrzebował wysokiej jakości, solidnego kokpitu do symulacji wyścigowych, aby zamontować SP Pro.

Produkcja i wykończenie

Wykonany w całości z metalu (aluminium i stal), SimNet SP Pro jest w 90% wysokiej jakości. Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie części są dobrze wycięte i dobrze zmontowane. Na pedałach nie ma praktycznie żadnych luzów, przynajmniej takich, które można wyczuć na stopie, ale urządzenie nie jest idealne.

Biorąc pod uwagę, że każdy pedał składa się z kilku części, a cena jest bardzo agresywna, nie ma łożysk na wszystkich ruchomych częściach, zwłaszcza na amortyzatorach i sprężynach. W rezultacie nie można ich zbyt mocno dokręcić, ponieważ spowoduje to dodatkowe tarcie w pedale, zniekształcając odczucia.

Kolejną kwestią, o której warto wspomnieć, jest wykończenie farbą. Jest malowany proszkowo i piękny prawie wszędzie, ale zauważyłem kilka smug i zadrapań na mechanizmie korbowym, co wskazuje na nieco tandetne wykończenie. Nie ma to jednak wpływu na odczucia na torze, a nawet jeśli mechanizm korbowy nie jest doskonale wykończony, nie będzie to zauważalne po ustawieniu.

GT DD PRO

Regulacja wspornika dolnego

Bardzo podobają mi się ustawienia dostępne w SP Pro. Możesz dosłownie uczynić go idealnym dla swoich stóp i konfiguracji. Pomiędzy fizycznymi ustawieniami, których jest mnóstwo na każdym pedale, a dobrym oprogramowaniem marki, znajdziesz to, czego szukasz, jeśli poświęcisz na to około trzydziestu minut.

Po wyjęciu z pudełka SP Pro oferuje zupełnie przyzwoite ustawienia, jeśli jesteś osobą, która nie lubi spędzać czasu na dostosowywaniu swoich urządzeń peryferyjnych. A jeśli jesteś przeciwieństwem, możesz dostosować ogniwo obciążnikowe, wywrotki, sprężyny, kąt, odstępy, nachylenie pedału, płyty itp. po stronie fizycznej. Po stronie oprogramowania dostępne są krzywe, kalibracja, wygładzanie, martwe strefy i wiele więcej. Szczerze mówiąc, jest bardzo wszechstronny i zachwyci nawet najbardziej wymagających kierowców symulatorów wyścigowych.

Wrażenia podczas gry

Przejdźmy do tego, co SP Pro ma pod maską, a raczej do pedałów. W przypadku pedału przyspieszenia i sprzęgła system oporu składa się ze sprężyny i amortyzatora na tych dwóch pedałach. Można regulować opór, siłę wymaganą do wciśnięcia pedału, a nawet zatrzymanie końcowe. Czucie pod stopami jest bardzo liniowe, wręcz naturalne. Amortyzator umożliwia stopniowy powrót pedału do pozycji wyjściowej, co jest naprawdę dobrym rozwiązaniem. Jednak przepustnica ma małą płytkę pedału, co może powodować dyskomfort na długich trasach, z mrowieniem stóp, szczególnie jeśli jeździsz bez butów.

Przejdźmy teraz do hamulców. Środkowy pedał lub lewy pedał, jeśli zdecydujesz się tylko na dwa, ma 3 elastomery i sprężynę, a także wywrotkę. W rezultacie Load Cell jest systemem dwustopniowym, który można znaleźć w prawie wszystkich zestawach korbowych w tej chwili.

Przy pierwszym skoku sprężyna ściska się, a następnie elastomery wchodzą do gry po osiągnięciu maksimum. Czucie pod stopami jest naprawdę doskonałe, nawet przy bardzo niewielkiej regulacji, zarówno sprzętowej, jak i programowej. Jest ultra responsywne, liniowe i przede wszystkim naturalne. 12-bitowy sensor spisuje się poprawnie, choć wolałbym 16-bitowy. Ale hej, jest poprawny i to jest najważniejsze. A jeśli chodzi o ogólny skok pedału, to jest naprawdę świetny, dość długi i nie będziesz miał stopy uderzającej w ścianę po 2 centymetrach.

I wreszcie, dotykowe sprzężenie zwrotne. Możesz umieścić po jednym na każdym pedale, z liniowym, dudnieniem (wibracją) i PTT. Liniowy jest świetny dla hamulca, a dudnienie dla pedału przyspieszenia i sprzęgła. Daje to dodatkową informację zwrotną, zwiększając immersję.

GT DD PRO

Kompatybilność

SimNet SP Pro jest kompatybilny tylko z komputerami z systemem Windows za pośrednictwem połączenia USB ze skrzynki kontrolnej. Jeśli chodzi o podstawy, masz możliwość korzystania z Fanateca i byłem szczerze zaskoczony, widząc niemieckie urządzenie peryferyjne wspaniale współpracujące z tym pedalboardem.

Stosunek jakości do ceny

SP Pro to pedalboard, który można w dużym stopniu dostosować do własnych potrzeb. Tak więc, w zależności od konfiguracji, może kosztować od 210 do prawie 555 euro. Jego stosunek jakości do ceny jest doskonały, zwłaszcza biorąc pod uwagę wrażenia, jakie może zapewnić podczas wyścigu.

Mój werdykt

Co więcej mogę powiedzieć o tym SP Pro od SimNet, poza tym, że byłem naprawdę zaskoczony tym pedalboardem. OK, wykończenie nie jest tak doskonałe jak w przypadku Fanateca czy Moza, ale biorąc pod uwagę cenę, a przede wszystkim wrażenia z użytkowania, jestem w stanie przeoczyć kilka niedociągnięć w lakierze.

SP Pro znajduje się naprzeciwko Fanatec ClubSport V3, który jest uważany za najlepszy w swoim segmencie, w konfiguracji bez haptycznego sprzężenia zwrotnego. Szczerze mówiąc, oba są takie same i nie będziesz miał żadnych skrupułów, aby wybrać którykolwiek z nich. To powiedziawszy, ClubSport V3 wciąż jest o krok do przodu dzięki nienagannemu wykończeniu i dojrzałemu ekosystemowi, co jest uspokajające w dłuższej perspektywie.

Tak czy inaczej, wydaje się, że jesteśmy w erze chińskich producentów podbijających rynek symulatorów wyścigowych, a SimNet naprawdę oferuje produkt wysokiej jakości. Bez wahania polecam go graczom PC.

gt dd pro

SimNet SP Pro

Najwyższej klasy doznania w niskich cenach

Notez cet article

Możesz także polubić…

Simagic P1000: Test i recenzja

Simagic P1000: Test i recenzja

Simagic P1000Korzyści Bardzo dobra jakość wykonania Modułowy mechanizm korbowy w wersji LC i hydraulicznej Opcjonalne...

P1Sim Mistral: Test i opinie

P1Sim Mistral: Test i opinie

P1Sim MistralKorzyści Dostępne z 2 lub 3 pedałami Doskonałe opinie o wyścigu Haptyczne sprzężenie zwrotne na pedale...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest