Simlab GT1 Pro
Korzyści
- Obudowa o profilu aluminiowym z możliwością rozbudowy
- Bardzo solidna konstrukcja
- Kompatybilny z wieloma urządzeniami peryferyjnymi do wyścigów symulacyjnych
Wady
- Dość wysoka cena w konfiguracji z pełną opcją
Nasza ocena: 9,7/10
Simlab ma dość długą historię, jeśli chodzi o kokpity do symulatorów wyścigowych. Europejska firma jest znana na całym świecie ze swoich kokpitów, które są często uważane za premium, modułowe i przede wszystkim bardzo wysokiej jakości.
Simlab obejmuje dość szeroką gamę wirtualnych pilotów z obudową z profili aluminiowych. Ideą jest zaoferowanie solidnego, modułowego, nowoczesnego produktu w stosunkowo atrakcyjnej cenie. I trzeba przyznać, że marka radzi sobie całkiem nieźle. Wśród podwozi Simlab mamy GT1 Pro, aluminiowy kokpit skierowany do kierowców, którzy kochają wyścigi wytrzymałościowe i GT. W dalszej części przetestujemy ten kokpit i zobaczymy, co ma do zaoferowania.
Główne i techniczne cechy podwozia
- Obudowa z profilu aluminiowego
- Wymiary 1350 mm x 580 mm x 770 mm
- Dostępna z szeroką gamą akcesoriów do personalizacji obudowy
- Kompatybilny z wieloma fabrycznymi urządzeniami peryferyjnymi do wyścigów symulacyjnych
- Możliwość konfiguracji ze wspornikami monitora lub bez nich
- Wspornik mechanizmu korbowego dla obciążeń do 200 kg
Projekt
Konstrukcja GT1 Pro jest bardzo Simlab: jednokolorowa obudowa, w tym przypadku czarna, z niewielką ilością logo marki. Na dolnym wsporniku znajduje się wycięcie „Simlab”, kolejne pomalowane na biało na słupkach podstawy i to wszystko.
Więc tak, podwozie jest stonowane, ale marka wie również, jak robić efektowne rzeczy, zwłaszcza ze słynnym niebieskim fotelem kubełkowym Speed 1. Nie martw się, dostępne są inne opcje siedzeń, z których niektóre są idealne do utrzymania minimalistycznego wyglądu podwozia.
Montaż na zamówienie
Oczywiście taki kokpit zostanie dostarczony całkowicie zdemontowany i będziesz musiał go samodzielnie złożyć. Jest to stosunkowo łatwe do zrobienia, jeśli trochę majsterkujesz.
GT1 Pro składa się z kilku części i wsporników, które służą jako konstrukcja podwozia. Radzę skorzystać z pomocy przy montażu podwozia. Podwozia nie są łatwe w montażu, nawet jeśli niektóre marki starają się uprościć montaż.
Tylko jedna uwaga: upewnij się, że zamawiasz potrzebne akcesoria, aby otrzymać wszystko od Simlab. Jeśli nie masz wiadra, marka oferuje kilka na stronie produktu GT1 Pro.
Produkcja i wykończenie
Dzięki aluminiowemu profilowi 80×40 mm, a przede wszystkim reputacji, którą należy podtrzymywać, Simlab wyciągnął wszystkie przystanki z GT1 Pro. Jeśli chodzi o jakość wykonania, to otrzymujemy obudowę klasy premium pod każdym względem. Od wycięć po wsporniki i punkty montażowe, wszystko w tej obudowie jest absolutnie idealne.
Jeśli chodzi o wykończenie, jest ono po prostu bezbłędne. Kwadratowe rury są bardzo dobrze wycięte, z wykończeniem zapobiegającym urazom, a wsporniki pasują do siebie co do milimetra, dzięki czemu GT1 Pro ma konstrukcję, która wytrzyma każdą konfigurację symulatora wyścigowego.
Jak wspomniałem powyżej, Simlab ma reputację, a przede wszystkim standardy, które musi utrzymywać, jeśli chodzi o swoje produkty, a GT1 Pro nie zawodzi pod tym względem.
Regulacja podwozia
GT1 Pro to przede wszystkim podwozie GT, jak sama nazwa wskazuje. Możesz ścigać się w wyścigach wytrzymałościowych, GT, rajdach, wyścigach turystycznych, drifcie, a także w Formule. Jest to możliwe dzięki dużej modułowości podwozia.
Mostek tylnego trójkąta można regulować pod względem wysokości, nachylenia i głębokości. Dolny wspornik jest mniej więcej taki sam, z naciskiem na sztywność (może wytrzymać siłę 200 kg). Jeśli chodzi o siodełko, wszystko zależy od zamówionego lub posiadanego siodełka.
Simlab pozwala skonfigurować GT1 Pro z kilkoma opcjami łyżek, które mogą być dostarczane ze wspornikami i prowadnicami, co jeszcze bardziej ułatwia dostosowanie podwozia. Marka Simlab stawia na kompletne rozwiązania „pod klucz”, dlatego GT1 Pro jest nie tylko wysoce modułową obudową, ale także zaskakująco łatwą do dostosowania do preferowanych typów wyścigów i potrzeb ergonomicznych.
Wrażenia podczas gry
Przyjrzyjmy się, co Simlab GT1 Pro ma do zaoferowania w wyścigu. Po pierwsze, sztywność tej obudowy jest po prostu wyjątkowa i muszę przyznać, że nie spodziewałbym się niczego mniej po sprzęcie premium od Simlab.
Wspornik suportu jest bardzo solidny i jest w stanie wytrzymać nawet najcięższe urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych o sile 200 kg. Płyta suportu w ogóle nie porusza się podczas wyścigu, nawet podczas gwałtownego hamowania. Jest bardzo solidna, co daje ci pewność co do twoich umiejętności jazdy i pozwala ci popchnąć sprzęt jeszcze dalej.
Jeśli chodzi o płytę bazową, jest to prawie to samo, co w przypadku suportu. Na stronie internetowej marki, a także na stronie GT1 Pro, można zobaczyć
Mogę powiedzieć, że pokład nie wykazywał żadnych oznak zginania podczas mojego użytkowania w teście lub podczas moich sesji symulacyjnych. Jest bardzo sztywna i typowa dla tego, co oferuje Simlab. Wiem, trochę się powtarzam, ale marka jest premium, więc…
Zauważyłem, że fotel Sparco oferuje doskonałe podparcie boczne, a także w dolnej części pleców, a dokładniej w okolicy lędźwiowej. W kategoriach bezwzględnych nie przyniesie to wiele dobrego, chyba że przekształcisz GT1 Pro w dynamiczne podwozie. Muszę jednak przyznać, że miło jest mieć poczucie bycia obejmowanym przez kubeł.
Kompatybilność
Kompatybilność GT1 Pro z pedalboardami do wyścigów symulacyjnych jest bardzo szeroka, z wyczerpującą listą urządzeń peryferyjnych. Wspornik może wytrzymać 200 kg przyłożonej do niego siły, co jest więcej niż wystarczające do ścigania się z Load Cell lub hydraulicznym mechanizmem korbowym.
W przypadku podstawy można wybrać montaż przedni lub dolny. Lista kompatybilnych podstawek DD jest również obszerna, z Simagic, Simucube, Fanatec, Logitech i wieloma innymi.
W przypadku siedziska wystarczy zapewnić zjeżdżalnię i będzie dobrze. Oczywiście możesz zdecydować się na opcje oferowane przez Simlab i jego wanny.
Stosunek jakości do ceny
Jak zwykle w przypadku obudów Simlab, GT1 Pro zaczyna się od ceny, która jest szczerze przystępna, ale kosztuje prawie 3 razy więcej w pełnej opcji. Jego początkowa cena wynosi około 650 euro w stanie surowym, bez żadnych akcesoriów ani wsparcia. A jeśli zaznaczysz wszystkie pola w konfiguratorze Simlab, GT1 Pro będzie kosztować 1672 euro.
Więc tak, jest drogi, ale jeśli weźmiesz tylko fotel kubełkowy z kokpitem, otrzymasz rachunek w wysokości około 1000 euro za sztywne, modułowe i bardzo wciągające podwozie.
Mój werdykt
Jeśli szukasz idealnego podwozia do wyścigów symulacyjnych, to GT1 Pro jest kokpitem dla Ciebie. Jest wysokiej jakości, sztywna, modułowa, a przede wszystkim przystępna cenowo – oczywiście bez zaznaczania wszystkich opcji dostępnych na stronie produktu.
Polecam ten kokpit, jeśli lubisz wszystko po trochu w wyścigach symulacyjnych, z naciskiem na wyścigi GT. GT1 Pro może być nawet używany w konfiguracjach F1, ale z mniejszą immersją dla zawodników.










0 komentarzy