Fanatec Porsche 911
Korzyści
- Doskonała jakość wykonania
- Wykończenie ze skóry lub alcantary
- Solidna aluminiowa konstrukcja
Wady
- Jego cena
Nasza ocena: 9,8/10
Kierownice w FanatecIstnieją łopaty. Są modele tanie, oficjalnie licencjonowane, a niektóre nawet przeznaczone do konkretnych dyscyplin. W kilku słowach: to raj dla sim-racerów. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu w grze, niemiecki producent urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych wie co nieco o kierownicach, podstawach, pedałach i wszystkim innym, co składa się na konfigurację. W rzeczywistości Fanatec jest oficjalnym dostawcą sprzętu do BWM w GT od kilku sezonów.
Wizja Fanatec jest dość prosta: zaoferować urządzenie peryferyjne dla biegaczy na całym świecie. I to wszystko. I z ponad 40 pozycjami w katalogu kierownic, muszę powiedzieć, że naprawdę tak jest. Z tego co pamiętam, żadna inna marka nie ma tylu kierownic do sim-racingu. Cóż, przynajmniej wszystkie kompatybilne z innymi urządzeniami peryferyjnymi producenta.
Kierownice tej marki obejmują Porsche 911 GT3 RJest to kierownica klasy premium i oficjalna replika prawdziwej kierownicy samochodu wyścigowego. W dalszej części przedstawię ci ją, opowiem o jej mocnych stronach i jedynym słabym punkcie ( spoiler, taka jest cena) i przedstawić moją opinię na jego temat.
Główne cechy techniczne kierownicy
- Konstrukcja z anodyzowanego aluminium
- Wykończenie ze skóry lub alcantary
- Średnica 32 cm
- Metalowe podium QR
- 6 tylnych łopatek, w tym 2 magnetyczne
- Moduł przycisków z wyświetlaczem OLED i RevLED
Projekt
Cokolwiek ludzie mówią Porsche to doskonałe samochody, zarówno pod względem wzornictwa (z możliwym wyjątkiem Taycana), jak i osiągów. Punkt projektowy nie jest wyjątkiem od tej reguły, z Porsche 911 GT3 RWspaniała kierownica zaczerpnięta wprost z wyścigów samochodowych.
Konstrukcja kierownicy jest minimalistyczna, z płaską podstawą, skórą lub alcantarą dookoła, paskiem u góry i całą resztą na module przycisków. Podium. OK, ten moduł jest krzykliwy, muszę przyznać, ale tak naprawdę nie ma to wpływu na ogólny wygląd kierownicy. Jak mówią Anglicy: ta kierownica ” oznacza biznes „I to widać na pierwszy rzut oka. Osobiście uwielbiam ten projekt, który moim zdaniem jest idealny, zwłaszcza jeśli planujesz ścigać się w GT3.
Montaż na zamówienie
Montaż Porsche 911 GT3 R jest bardzo łatwy do wykonania dzięki metalowemu QR Podium. Ze wszystkich szybkozłączek opracowanych i sprzedawanych przez Fanatec, ta jest najlepsza. Możesz więc zamontować Porsche 911 GT3 R na dowolnej bazie sprzedawanej przez Fanatec, niezależnie od gamy.
Co więcej, jest bardzo łatwy w montażu: wystarczy pociągnąć pierścień zabezpieczający, wyrównać kierownicę, umieścić ją w podstawie, a następnie zwolnić pierścień. To proste, łatwe, eleganckie i dobrze się trzyma.
Produkcja i wykończenie
Anodyzowane aluminium, wykończenie skórą lub alcantarą, żółty lub czerwony pałąk, łopatki z włókna węglowego i metalowy QR, jest po prostu idealny. Idealna, mówię ci! Kierownica jest doskonale wykończona, zarówno pod względem aluminium, które nie ma zadziorów na krawędziach, jak i skóry/alcantary, która jest najwyższej jakości.
Mamy też przeszycia, ale tym razem Fanatec wybrał dyskretne podejście do koloru, który jest identyczny z kolorem wykończenia. Nadaje to kierownicy charakter premium, który jest już bardzo widoczny.
Moduł paletowy składa się z 6 palet, z których 2 są magnetyczne. Jest również bardzo dobrze wykończony, zarówno pod względem montażu, jak i wybranych materiałów. Jeśli chodzi o moduł przycisków Podium, jest on wykonany z włókna węglowego i metalowej konstrukcji. Jest on równie dobrze wykończony, jak pozostałe akcesoria z serii. Porsche 911 GT3 R.
Obsługa kierownicy
Porsche 911 GT3 R Porsche 911 GT3 R jest dostępna tylko w wersji z kierownicą, bez dodatkowych modułów. Tak czy inaczej, ta kierownica jest bardzo łatwa do opanowania dzięki ergonomii zaczerpniętej bezpośrednio z wyścigów samochodowych. Wszystkie elementy sterujące idealnie mieszczą się pod palcami, z wyjątkiem przełączników, w przypadku których trzeba zdjąć ręce z kierownicy.
Średnica koła wynosi 32 cm, co jest nieco za duże dla mojego zwykłego stylu, ale nie przeszkadza mi to w najmniejszym stopniu. Nawiasem mówiąc, jeśli jesteś fanem małych kół, przyzwyczaisz się do przyczepności kierownicy. Porsche 911 GT3 R raczej szybko, uwierz mi.
Skóra jest lekko teksturowana, dzięki czemu zapewnia lepszy chwyt bez konieczności używania rękawiczek podczas załatwiania spraw. Mówiąc o ochronie dłoni, radziłbym ją nosić, jeśli zdecydujesz się na wersję alcantara, aby chronić materiał. Co prawda Fanatec używa wysokiej jakości materiału, ale alcantara jest znana z szybkiego zużywania się w obecności płynów (potu).
Dostępnych jest 6 łopatek, wszystkie łatwo dostępne opuszkami palców. 2 są magnetyczne i doskonale klikają podczas zmiany biegów. Jeśli chodzi o pozostałe, możesz je zmapować według własnego uznania, zgodnie z własnymi potrzebami. Jednak ich rozmiar jest raczej niewielki i będziesz potrzebował trochę czasu, aby przyzwyczaić się do tego, gdzie się znajdują. Ale nie ma się czym martwić.
Wrażenia podczas gry
Jaka jest więc wartość Porsche 911 GT3 R w grze? Cóż, to doskonała kierownica! Ergonomia jest po prostu idealna i można się tego spodziewać, biorąc pod uwagę, że jest oficjalnie licencjonowana przez Porsche. Dzięki płaskiemu spodowi średnica 32 cm nie jest tak naprawdę odczuwalna, zwłaszcza jeśli masz kokpit.
Aby w pełni wykorzystać możliwości Porsche 911 GT3 Rtrzeba sparować go z potężnymi podzespołami, takimi jak Podium DD1 lub DD2które zapewniają odpowiednio 20 nm i 25 nm momentu obrotowego. O tak, nie zamierzasz też kupować tak drogiego koła zamachowego, aby przykleić je do podstawy za 350 euro!
Aluminiowa konstrukcja zapewnia dużą sztywność, zwłaszcza jeśli jesteś fanem GT3. Skóra świetnie leży w dłoni i zapewnia doskonałą przyczepność podczas sesji symulacyjnych. Jeśli chodzi o Porsche 911 GT3 Rmasz ekran, który wyświetla wszystkie dane telemetryczne gry, co jest bardzo przydatne, jeśli chcesz mieć oko na swoich prześladowców.
Kierownica ta jest jednak dość ciężka, jeśli dołączyć do niej wszystkie akcesoria. W rzeczywistości ta bestia waży prawie 4 kg na wadze z kierownicą, modułem przycisków, łopatkami i QR, a to będzie zauważalne w twoich rękach. Dlatego radziłbym mieć mocną podstawę, aby nieco zrekompensować wagę kierownicy. Porsche 911 GT3 R.
Kompatybilność
Na papierze Porsche 911 GT3 R jest kompatybilny z PC i Playstation, co jest trochę wstydem dla graczy Xbox. Jeśli chodzi o bazy, masz wszystkie oferowane przez Fanatec, niezależnie od tego, czy są to CSL DD do Podium DD2. Ponownie, ta kierownica została zaprojektowana do użytku z potężną bazą, a nie podstawowymi modelami Fanatec.
Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, na rynku dostępne są praktycznie wszystkie, które obsługują Porsche 911 GT3 R bez najmniejszego problemu. Jedna rada: wybieraj głównie wyścigi GT3.
Stosunek jakości do ceny
W cenie 730 euro bez ofert specjalnych i 650 euro z ofertami specjalnymi Porsche 911 GT3 R to droga kierownica i jest to jej jedyna poważna wada. Niemniej jednak ta kierownica Fanatec oferuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny, zwłaszcza jeśli chodzi o akcesoria, które są do niej dołączone.
Należy zauważyć, że Porsche 911 GT3 R jest dostępna tylko jako kierownica za 150 euro. W tej cenie jest to nadal dobra opcja dla tych, którzy mają już QR i moduł łopatek.
Mój werdykt
Szczerze mówiąc, bardzo podobały mi się sesje z Porsche 911 GT3 R. Ta kierownica jest jednym z 10 najlepszych urządzeń peryferyjnych do sim-racingu dostępnych w ofercie Fanatec i jest najlepsza, jeśli szukasz kierownicy GT3. Jakość wykonania jest wyjątkowa, dbałość o szczegóły została doprowadzona do ekstremum, a oferowana funkcjonalność jest praktycznie nieograniczona.
Jeśli o mnie chodzi, to Porsche 911 GT3 R to doskonała kierownica dla wszystkich profesjonalistów wyścigów symulacyjnych, niezależnie od preferowanej kategorii. Po prostu spełnia wszystkie wymagania dla idealnego narzędzia, które pomoże ci pobić czasy okrążeń na najbardziej legendarnych torach świata.








0 komentarzy