Zaznacz stronę

Jak skalibrować kierownicę Fanatec?

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Fanatec to niemiecka firma, która produkuje jedne z najlepszych kierownic Sim-racing dostępnych na rynku na PC, Xbox i PlayStation.

Oferuje szeroką gamę produktów w różnych cenach, ale wszystkie bardzo wysokiej jakości.

Podczas gdy większość podstawek, kół i urządzeń peryferyjnych Fanatec jest typu plug and play, nadal istnieje mnóstwo opcji konfiguracji, które można dostosować, aby zmaksymalizować swoje wrażenia z kierownicy Fanatec. Nie zawsze łatwo jest znaleźć drogę!

W tym artykule powiemy ci wszystko, co musisz wiedzieć, aby dowiedzieć się, jak skalibrować swój Fanatec. Wyjaśnimy wszystkie kroki, które należy wykonać, aby podłączyć i skonfigurować stację bazową Fanatec i kierownicę.

Podłączanie podstawy kierownicy Fanatec

Przed rozpoczęciem właściwej konfiguracji kierownicy Fanatec należy upewnić się, że podstawa jest bezpiecznie przymocowana do wybranej platformy, na biurku lub w dowolnym miejscu, w którym planujesz ją zainstalować.

Ponieważ kalibracja i konfiguracja kierownicy będą bezużyteczne, jeśli będziesz musiał ponownie przesunąć podstawę i kierownicę do innej pozycji. Wtedy musiałbyś zacząć wszystko od nowa.

Podstawę kierownicy można zmontować na wiele różnych sposobów, dlatego zdecydowanie zalecamy skorzystanie z dołączonych schematów montażu lub obejrzenie filmów instruktażowych (można je znaleźć w Internecie, w zależności od modelu), aby upewnić się, że montaż został przeprowadzony prawidłowo, jest bezpieczny i zapewni komfortowe sesje gry.

Jeśli grasz na PlayStation lub Xbox, nie zapomnij, że musisz podłączyć swoją kierownicę do komputera, aby zainstalować aktualizacje oprogramowania Fanatec, zanim będziesz mógł skalibrować kierownicę i z niej korzystać.

Jeśli komputer nie znajduje się w zasięgu sprzętu wyścigowego, przed skonfigurowaniem bazy należy wykonać kroki 2 i 3 naszego przewodnika.

Po prawidłowym i bezpiecznym zainstalowaniu podstawy można przejść do instalacji reszty sprzętu.

Montaż koła zamachowego Fanatec

Aby zainstalować kierownicę Fanatec, przed podłączeniem jej do podstawy należy wziąć pod uwagę posiadany model. Instalacja nie jest taka sama, niezależnie od tego, czy używasz kierownicy z serii ClubSport (która będzie wyposażona w system QuickRelease), czy kierownicy CSL Elite.

Jeśli posiadasz kierownicę ClubSport wyposażoną w system QuickRelease, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:

  1. Wyjmij zawleczkę i schowaj ją w bezpiecznym miejscu, ponieważ nie będzie ona potrzebna, dopóki kierownica znajduje się na podstawie.
  2. Podnieś kierownicę do podstawy i ustaw ją tak, aby rowek znajdował się w górnej środkowej części.
  3. Pociągnij mechanizm szybkiego zwalniania w kierunku kierownicy.
  4. Wsuń kierownicę do końca na oś podstawy. Przyłóż niewielką siłę, zbliżając się do końca, mocno i wystarczająco mocno, aby zablokować go na miejscu. Po prawidłowym zamontowaniu kierownicy poczujesz/słyszysz kliknięcie.
  5. Zwolnij mechanizm szybkiego zwalniania, a następnie lekko pociągnij kierownicę, aby upewnić się, że jest mocno przymocowana do podstawy.

Jeśli posiadasz kierownicę CSL Elite bez QuickRelease, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:

  1. Wyrównaj wycięcie na wsporniku kierownicy z rowkiem we wsporniku podstawy.
  2. Mocno wsuń wspornik kierownicy w podstawę, wywierając dodatkowy nacisk na końcu, aby upewnić się, że wspornik jest całkowicie wsunięty.
  3. Obróć kierownicę o 180 stopni (odpowiednik połowy obrotu), tak aby oznaczenia na niej znajdowały się prawą stroną do góry.
  4. Wywierać dalszy nacisk na pokrętło ręczne – wrzeciono powinno być teraz całkowicie wsunięte, a otwór na śrubę w dolnej części osi podstawy wyrównany z otworem na śrubę w dolnej części wrzeciona.
  5. Użyj klucza imbusowego i śruby dołączonej do kierownicy, aby przymocować wał kierownicy do podstawy.
  6. Po dokładnym przykręceniu, lekko potrząśnij kołem zamachowym, aby upewnić się, że nie ma luzu w osi. Jeśli zauważysz niewielki luz, w razie potrzeby dokręć i powtórz tę czynność, aż podstawa i kierownica będą stanowić jeden blok.

Instalacja sterowników Fanatec i aktualizacja oprogramowania

W następnym kroku należy podłączyć podstawę do komputera, aby skorzystać z oprogramowania Fanatec i zainstalować najnowsze sterowniki w celu zapewnienia maksymalnej wydajności i kompatybilności.

Nawet jeśli planujesz używać kierownicy na konsoli, nie możesz pominąć tego kroku, który jest absolutnie niezbędny do prawidłowego działania urządzenia.

Aby zainstalować sterowniki, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:

  1. Upewnij się, że stacja bazowa Fanatec jest podłączona do zasilania, a port USB jest podłączony do kompatybilnego portu USB w komputerze.
  2. W przeglądarce internetowej otwórz następującą stronę: www.fanatec.com/downloads
  3. Kliknij menu rozwijane “wybierz produkty”, aby znaleźć model odpowiadający Twojej kierownicy i kliknij go. Powinieneś teraz znaleźć się na dedykowanej stronie swojego produktu i uzyskać dostęp do zakładki “pliki do pobrania”.
  4. Kliknij najnowszy sterownik i pobierz/zapisz go na komputerze.
  5. Po zakończeniu pobierania otwórz sterownik i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby go zainstalować.
  6. Po zakończeniu instalacji sterownika uruchom ponownie komputer.

Masz już zainstalowane sterowniki na komputerze, więc nadszedł czas, aby użyć oprogramowania Fanatec do aktualizacji oprogramowania układowego kierownicy.

Powiązane oprogramowanie powinno utworzyć skrót na pulpicie, ale jeśli tak się nie stało, kliknij menu Start systemu Windows i wpisz Fanatec, aby je znaleźć. Po jej znalezieniu otwórz oprogramowanie.

Postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby zaktualizować oprogramowanie sprzętowe.

  1. Kliknij menu rozwijane “Wybierz produkt”, znajdź model odpowiadający Twojej bazie i kliknij go.
  2. Kliknij “Właściwości”.
  3. Wyskakujące okno poprosi o aktualizację oprogramowania sprzętowego – kliknij “tak”, a następnie “rozpocznij aktualizację oprogramowania sprzętowego”, gdy pojawi się komunikat.
  4. Postępuj zgodnie z instrukcjami oprogramowania aż do zakończenia procesu aktualizacji.

Kalibracja koła zamachowego Fanatec

Kalibracja kierownicy Fanatec obejmuje wycentrowanie kierownicy, a następnie (ewentualnie) modyfikację różnych parametrów, aby dostosować wszystko do własnych upodobań i zapewnić jak największy komfort podczas gry.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z Sim-racingiem lub po prostu nie wiesz, jakie preferencje możesz mieć w zakresie konfiguracji, możesz na razie zignorować te ustawienia i, jeśli to konieczne, powrócić do różnych menu później, aby dokonać niezbędnych zmian.

Centrowanie kierownicy Fanatec

Aby wycentrować kierownicę Fanatec, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:

  1. Na kierownicy naciśnij przycisk z ikoną klucza – spowoduje to otwarcie menu ustawień na ekranie OLED kierownicy.
  2. Obracaj kierownicą, aż zostanie precyzyjnie ustawiona w najbardziej centralnym położeniu.
  3. Jednocześnie naciśnij przycisk menu i przycisk A na kierownicy (w przypadku kierownic PlayStation naciśnij przycisk menu i przyciski X).
  4. Uruchom grę wyścigową i sprawdź, czy pozycja kierownicy odpowiada pozycji na ekranie. Jeśli się nie zgadzają, powtórz kroki od 1 do 3, aby rozwiązać problem.

Dostosuj parametry Fanatec

I to wszystko, wszystko powinno być gotowe do pracy. Możliwe jednak, że napotkasz problemy, takie jak niedziałające siłowe sprzężenie zwrotne, i będziesz musiał wrócić do ustawień.

Parametry te są bardzo przydatne dla ekspertów wyścigów symulacyjnych, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności. Są one również bardzo praktyczne dla początkujących graczy, którzy rozwijają swoje preferencje gry.

Wiemy, że nie wszystkie ustawienia będą miały zastosowanie do wszystkich konfiguracji lub będą używane w każdych okolicznościach, ale oto przydatna mała lista niektórych z najbardziej przydatnych i powszechnych ustawień, dostępnych po wejściu do menu ustawień na kierownicy:

SEN – Czułość, domyślnie 900° (od 90° do 1080°)

Umożliwia to dostosowanie zakresu ruchu kierownicy.

FF – Siła sprzężenia zwrotnego, domyślnie 100 (od 0 do 100)

Reguluje siłę silnika sprzężenia zwrotnego

SHO – Wstrząs, domyślnie 100 (od 0 do 100)

Reguluje siłę silnika wibracyjnego kierownicy (tylko dla kompatybilnych modeli kierownic).

W skrócie

Pamiętaj, że zawsze możesz przywrócić domyślne ustawienia kierownicy, otwierając menu ustawień i przytrzymując przycisk ustawień przez 10 sekund. Na ekranie pojawi się komunikat “rSt” potwierdzający.

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Najlepsze zestawy Fanatec

Najlepsze zestawy Fanatec

Sim-rajdowcy na całym świecie stanęli przed tym samym problemem: co kupić, by rozpocząć zakupy? To bardzo trudne...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar