Zaznacz stronę

Test i recenzja CSL DD Ready2race: Najlepszy pakiet Sim Racing?

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Zestaw CSL DD Ready2race

Korzyści

  • Doskonała jakość wykonania
  • Doskonałe wyczucie w grze
  • Możliwość rozszerzenia zestawu o zestaw boost (dla podstawy) i zestaw Load Cell (dla pedalboardu).
  • Bezkonkurencyjne ceny dzięki nowej ofercie specjalnej

Wady

  • Prawie żadnych, z wyjątkiem niektórych kierownic z plastikowym QR.

Sim-racing zyskał na popularności w ostatnich latach wraz z pojawieniem się takich marek jak Logitech, Thrustmaster i Fanatec. Giganci tej dyscypliny to gracze, którzy są w grze od bardzo dawna, nawet ponad 20 lat w przypadku niektórych nazwisk, i można śmiało powiedzieć, że mają doświadczenie.

Głównym celem wyścigów symulacyjnych jest sprawienie, abyś poczuł się jak w środku wyścigu podczas sesji na swoim sprzęcie. Aby to osiągnąć, potrzebujesz kilku kluczowych urządzeń peryferyjnych, w tym podstawy, kierownicy i pedałów. Oczywiście można podkręcić realizm do maksimum, kupując manetkę, hamulec ręczny i kokpit, ale w większości przypadków będzie to kosztować rękę i nogę, a w grze chodzi przecież o to, by dobrze się bawić, a nie być nękanym przez bankiera z powodu dużej dziury w finansach.

Wiele marek oferuje gotowe do użycia zestawy zawierające bazę, kierownicę i pedały w cenach, które czasami są bardzo atrakcyjne, a nawet bezkonkurencyjne w tym segmencie. A od czasu do czasu niektórzy producenci wychodzą ze specjalną ofertą, która przeczy wszelkiej konkurencji, jak ma to miejsce w przypadku zestawu READY2RACE firmy Fanatec, który zawiera bazę DD, kierownicę i pedalboard za 399,85 € z VAT!

Główne i techniczne cechy zestawu

  • Baza napędu bezpośredniego o momencie obrotowym 5 nm kompatybilna z opcjonalnym zestawem doładowania
  • Aluminiowa konstrukcja
  • Zgodność z konsolami Xbox i komputerami PC
  • System montażu na stole i biurku z zaciskiem, a podstawa jest kompatybilna z praktycznie wszystkimi kokpitami dostępnymi na rynku
  • Zestaw ogniw obciążnikowych dostępny dla pedałów
  • Baza sprzedawana za prawie połowę ceny, jeśli kupisz ją w pakiecie Ready2Race

Projekt

Jeśli jesteś fanem wyścigów symulacyjnych, nie muszę ci mówić o konstrukcji podstawy CSL DD. Ale jeśli nie jesteś, z przyjemnością dowiesz się, że jest bardzo przystojny, kompaktowy i dość ciężki. Jego zewnętrzna obudowa wykonana jest z czarnego metalu, a jej konstrukcja przypomina radiator, który rozprasza ciepło generowane przez silnik. Jest piękna, a przede wszystkim praktyczna, ponieważ nie ma potrzeby stosowania wentylatora do chłodzenia.

 

Jeśli chodzi o kierownicę w tym zestawie Ready2Race, możesz mieć CSL Steering Wheel P1 V2 lub dowolną pozycję z katalogu Fanatec. Ta kierownica jest idealna dla fanów różnych dyscyplin, takich jak rajdy, GT, a nawet F1. Kierownica jest okrągła, ma 30 cm średnicy i jest wykończona w całości na czarno.

 

W przypadku pedalboardu masz pedały CSL, które można ulepszyć za pomocą zestawu Load Cell, a to urządzenie jest wykonane z metalu, całkiem piękne, ale kolor może wyróżniać się na całkowicie czarnej konfiguracji.

 

Montaż na zamówienie

Podstawę tego zestawu Ready2Race można zamontować na stole/biurku za pomocą bardzo łatwego w użyciu i solidnego zacisku lub bezpośrednio na podwoziu kompatybilnym z CSL DD. Jeśli chodzi o kokpity, na powierzchni podstawy znajdują się punkty mocowania, które pozwalają na użycie przedniego wspornika.

Niezależnie od wybranej metody montażu podstawy, jest to bardzo łatwe i nie zajmie dużo czasu. Jeśli chodzi o kierownicę, wszystkie kierownice Fanatec są dostarczane z własnym systemem Quick Release, z tworzywa sztucznego lub metalu, w zależności od serii. Po raz kolejny, niezależnie od tego, którą kierownicę Quick Release wybierzesz, jest ona bardzo łatwa w obsłudze i pozwala na szybką wymianę kół, w przeciwieństwie do Thrustmaster i jego T300RS na przykład.

 

Produkcja i wykończenie

Tam, gdzie Fanatec błyszczy w porównaniu z Thrustmaster i Logitech w tym samym segmencie cenowym, jest jakość wykonania. Bezpośredni konkurenci zestawu CSL DD Ready2Race pod względem ceny (poniżej 400 euro) używają plastiku do produkcji praktycznie wszystkich swoich urządzeń peryferyjnych. Tak jest w przypadku Logitech G29 i G923i Thrustmaster z serii T (T300RS itp.). Fanatec wykorzystuje metal do produkcji praktycznie wszystkich swoich urządzeń peryferyjnych.

Podstawa ma pięknie wykończoną aluminiową strukturę, bez zadziorów i wad produkcyjnych. Wykończenie podstawy, kierownicy i pedałów zestawu nie ma sobie równych. Jest po prostu idealna, godna bycia częścią wyposażenia samochodu wyścigowego. Trzeba przyznać, że Fanatec wyprzedził Logitecha i Thrustmastera w swoich podstawowych/średnich zestawach pod względem jakości wykonania i wykończenia, ale za znacznie wyższą cenę.

 

Zapoznanie się z pakietem

Ten zestaw jest więc niezwykle łatwy w obsłudze, zwłaszcza z kierownicą P1 V2. Kierownica ma średnicę 30 cm, czyli taką samą jak w samochodzie. Elementy sterujące są na wyciągnięcie ręki, więc nie trzeba odrywać rąk od kierownicy. Łopatki są duże i doskonale klikają podczas korzystania z nich. Co więcej, w górnej części kierownicy znajduje się mały ekran LED, który wyświetla informacje o samochodzie.

Jeśli chodzi o pedały, standardowa wersja bez Load Cell jest nieco podstawowa, podobnie jak na przykład G29 lub T300RS. Jednak, i to jest miejsce, w którym Fanatec wyróżnia się na tle Thrustmaster i Logitech, masz możliwość ulepszenia pedałów CSL za pomocą zestawu Load Cell, aby uzyskać pedał hamulca godny zawodów. Co prawda zestaw ten będzie kosztował 140 euro, ale dzięki specjalnej ofercie, a przede wszystkim CSL DD za jedyne 199,95 euro, jeśli weźmiesz go z dowolną kierownicą i pedałami z katalogu Fanatec, nadal jest to doskonała oferta, a stosunek jakości do ceny znacznie wyprzedza konkurencję.

csl dd fanatec

Wrażenia podczas gry

Przejdźmy do rzeczy najważniejszych: odczucia z gry. Po pierwsze i najważniejsze, CSL DD to podstawka Direct Drive, a przy cenie 400 euro z VAT i dostawą (w pakiecie) konkurencją jest nikt inny jak Thrustmaster ze swoimi T300RS/GT (380/450 euro) i Logitech z G29 i G923 (350 euro z VAT, darmowa dostawa i oferta specjalna). I ta konkurencja wcale nie ma napędu bezpośredniego, ale silniki z napędem pasowym / zębatym.

Zasadniczo ten zestaw to studnia wrażeń, z wyjątkowo dobrze dozowanym sprzężeniem zwrotnym siły w każdej sytuacji. Jeśli jesteś profesjonalnym kierowcą symulacyjnym i czujesz ograniczenia CSL DD i jego 5 nm momentu obrotowego, masz możliwość zakupu zestawu doładowania (za dodatkowe 99,95 €), a odblokujesz pełny potencjał podstawy z 8 nm momentu obrotowego.

Czucie za kierownicą jest doskonałe, zwłaszcza jeśli weźmiemy kierownicę z metalowym QR. Wszystkie siły, których doświadcza samochód, są przenoszone na kierownicę, niezależnie od tego, czy są to wibracje, wyboje, zmiany przyczepności czy trajektorii. Poczujesz absolutnie wszystko, a konkurencja nie jest w stanie zrobić tak wiele za cenę tego zestawu. Mówiąc wprost, Fanatec mniej lub bardziej zrujnował grę, oferując zestaw Direct Drive za 399,85 €, a do tego z bezpłatną dostawą!

Jeśli chodzi o kierownicę, jest ona sztywna i nie chwieje się podczas ostrych zakrętów. To samo dotyczy pedałów, zwłaszcza jeśli zapłacisz trochę więcej za zestaw Load Cell, który robi ogromną różnicę w odczuciach z gry. Również w tym przypadku Thrustmaster i spółka nie mogą się równać z Fanatec i jego wysoce konfigurowalnym ekosystemem.

 

Kompatybilność

Jak każdy dobry uczeń tej klasy, Fanatec oferuje kompatybilność międzyplatformową z tym pakietem, a mianowicie Xbox i PC. Dla graczy Playstation dostępna jest wersja Gran Turismo CSL DD, która jest kompatybilna ze wszystkimi obecnymi platformami, ale jest droższa, jeśli weźmiesz ją samodzielnie.

Jeśli chodzi o kierownice, możesz mieć ten zestaw z kierownicą CSL Steering Wheel P1 V2 lub innymi kierownicami w tej samej cenie. Należy jednak pamiętać, że produkty Fanatec są czasami niedostępne ze względu na popyt znacznie przekraczający dostępność. Ale bez paniki! Oferta specjalna dotyczy całego katalogu Fanatec i możesz wziąć na przykład CSL WRC lub McLaren GT3 V2które są znacznie bardziej premium niż P1 V2, za 80 € więcej. Nawet przy ostatecznej cenie zbliżonej do 480 euro z VAT, moim zdaniem jest to nadal nie do pobicia.

Porównanie z innymi konkurencyjnymi pakietami

Jak już wspomnieliśmy, ten nowy zestaw plasuje się dokładnie naprzeciwko T300RS i G29/G923, przynajmniej pod względem ceny. Ale reszta to już inna historia.

Specyfikacja Zestaw Fanatec z CSL DD, CSL P1 V2 i pedałami CSL Thrustmaster T300RS Logitech G29/G923
Konstrukcja Metal Plastik Tworzywo sztuczne
Średnica koła 30 CM 28 CM 28 CM
System szybkiego zwalniania Tak, z metalowym lub plastikowym QR Tak, z bardzo podstawowym plastikowym QR Nie
Technologia siłowego sprzężenia zwrotnego Napęd bezpośredni Silnik napędzany paskiem Silnik napędzany przekładnią
Maksymalny moment obrotowy 5 nm lub 8 nm (z zestawem doładowania) Mniej niż 4 nm Mniej niż 4 nm
Kompatybilność PC i Xbox Playstation i PC Playstation/PC lub Xbox/PC
Kąt obrotu Nieskończony 1080° 900°
Połączenia Wyjście USB do platformy + mechanizm korbowy + hamulec ręczny + 2 porty Wyjście USB do platformy + mechanizm korbowy + skrzynia biegów Wyjście USB do platformy + pedały
Pedały Standardowy 2-pedałowy z czujnikami magnetycznymi, dostępny w wersji Load Cell lub 3-pedałowej Standardowy 3-pedałowy z potencjometrami Standardowy 3-pedałowy z potencjometrami
Ceny Od 399,85 € z VAT, dostawa wliczona w cenę Od 380 € z VAT, ale niedostępne. Będziesz musiał uaktualnić do wersji GT, która kosztuje 70 € więcej wraz z dostawą. Od 430 € z VAT, ale często około 350 € z VAT, w tym dostawa

Stosunek jakości do ceny

Już w swojej początkowej cenie zestaw CSL firmy Fanatec był doskonały pod względem wydajności, jakości i wrażeń dotykowych. A teraz, dzięki specjalnej cenie 400 € z VAT, jest po prostu nie do pobicia. Stosunek jakości do ceny jest tak dobry, że nie widzę, jak konkurencja zareaguje i dostosuje się do niego.

Mój werdykt

Jeśli szukasz zestawu zawierającego podstawę Direct Drive, kierownicę i pedały, z których wszystkie można ulepszyć, Fanatec jest miejscem, do którego powinieneś się udać, zwłaszcza w ostatnim okresie promocyjnym.

Przy cenie 399,85 € z VAT i dostawą, nie znajdziesz lepszej wartości od jakości konkurencji. Możesz mi powiedzieć, że istnieją inne opcje Direct Drive w znacznie niższych cenach na stronie, która zaczyna się na A i kończy na S, ale potem jest dostawa, która kosztuje rękę i nogę, biorąc pod uwagę, że urządzenie pochodzi z Chin, a także ceny nie zawierają w ogóle podatku VAT, więc będziesz musiał zapłacić VAT, a czasem nawet cła. W rezultacie możesz otrzymać produkt znacznie niższej jakości, o mniejszej wydajności i znacznie wyższych cenach. Jeśli o mnie chodzi, ten zestaw Fanatec jest zdecydowanie najlepszy na rynku.

hamulec ręczny-heusinkveld

Zestaw CSL DD Ready2Race

Najlepszy zestaw Sim Racing w 2025

hamulec ręczny-heusinkveld

Zestaw CSL DD Ready2Race

Najlepszy zestaw Sim Racing w 2025

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Simagic FX Pro: Test i recenzja

Simagic FX Pro: Test i recenzja

Simagic FX ProKorzyści Jednomiejscowa kierownica klasy premium Doskonałe wykończenie i jakość wykonania Naturalna...

PXN V10: Test i recenzja

PXN V10: Test i recenzja

PXN V10Korzyści Kompletny zestaw z podstawą, kierownicą, pedałami i dźwignią zmiany biegów Całkiem przyzwoite wrażenia...

Simucube 2 Sport: Test i opinie

Simucube 2 Sport: Test i opinie

Simucube 2 SportKorzyści Maksymalny moment obrotowy 17 nm Doskonała jakość wykonania Doskonałe wrażenia z wyścigów...

P1Sim Eau Rouge: test i recenzja

P1Sim Eau Rouge: test i recenzja

P1Sim Red WaterKorzyści Wysokiej jakości konstrukcja z wyborem kolorów przełączników Kierownica w stylu F1 Środkowy...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

Sim Racing
csl dd fanatec
hamulec ręczny-heusinkveld
hamulec ręczny-heusinkveld
MOZA Essenza SCV12: test i opinie
Fanatec Bentley GT3: Test i recenzja
Simagic FX Pro: Test i recenzja
PXN V10: Test i recenzja
Simucube 2 Sport: Test i opinie
P1Sim Eau Rouge: test i recenzja
ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar