Wraz ze wzrostem popularności wyścigów symulacyjnych, wielu graczy myśli o rozpoczęciu przygody z tą dyscypliną, a gama dostępnego sprzętu nie ułatwia zadania kierowcom-amatorom. Trzeba przyznać, że obecnie rynek symulatorów wyścigowych jest dość zatłoczony, a marki celują w konkretne segmenty.
Dla początkujących mamy Thrustmaster i Logitech które mają bardzo mocną pozycję z oczywistych powodów: bezkonkurencyjna cena sprzedaży. A dla kogoś, kto chce wejść w wirtualne wyścigi, najlepiej jest wydać jak najmniej.
Amatorzy i doświadczeni zawodnicy mają swoje ulubione marki, takie jak Fanatec, Moza i Simagic. Ci trzej producenci walczą ze sobą w dość soczystym segmencie, a przede wszystkim z największym potencjałem innowacji. Jeśli szukasz wysokiej jakości, wciągających i stosunkowo niedrogich produktów, znajdziesz to, czego szukasz w tych trzech markach.
Są też kierowcy zawodowi. Niektórzy z nich zwracają się ku rozwiązaniom dostosowanym do ich potrzeb, oferowanym przez takie firmy jak Simucube i Heusinkveld. Jednak te dwie marki są bardzo drogie i często pobierają stratosferyczne ceny. W rezultacie profesjonalni kierowcy często korzystają z urządzeń peryferyjnych Fanatec lub Simagic ze względu na wydajność i budżet. Trzeba powiedzieć, że nie każdy może sobie pozwolić na bazę Direct Drive kosztującą ponad 3000 euro, aby przejechać okrążenia w Assetto Corsa.
Mówiąc o tej grze symulacyjnej, jest ona bardzo popularna wśród doświadczonych kierowców wyścigowych. Poniżej przedstawię listę najlepszych kierownic symulacyjnych do tego tytułu. Lista zostanie podzielona na dwie kategorie: Touring/GT i Formula.
#1 : Fanatec ClubSport Formula V2.5
⭐ Ocena : 9.8/10
✅ Wybór entuzjastów Formuły 1
„Uwielbiamy go za włókno węglowe i dobrze rozmieszczone elementy sterujące, idealne do precyzyjnej jazdy”.
#2: Moza GS V2P GT
Ocena : 9.5/10
✅ Wszechstronność i doskonała kontrola
„Uwielbiamy go za zaawansowaną ergonomię i czułe łopatki magnetyczne, idealne do wszystkich dyscyplin GT”.
Kierownice Touring/GT dla Assetto Corsa
Kierownica Fanatec ClubSport GT V2
Fanatec ClubSport GT V2 to koło o średnicy 33 cm z płaską podstawą. Jego struktura wykorzystuje szczotkowane aluminium pokryte zamszową skórą. Wykończenie jest po prostu idealne, podobnie jak przyczepność na kierownicy.
Kierownica jest technicznie pusta, a elementy sterujące znajdują się na uniwersalnym koncentratorze ClubSport z tyłu. Znajdują się tam 2 magnetyczne łopatki i 13 przycisków w stylu Audi R8 i AMG GT. Jest to kompletny zestaw elementów sterujących, łatwo dostępny w środku wyścigu.
Ta kierownica łączy się z podstawą Fanatec, chyba że weźmiesz Podium Hub, który odblokowuje użycie innych podstaw. Dostępna jest również wersja tej samej kierownicy z alcantary oraz wersja dla konsoli Xbox.
Moza CS V2P
Moza to dość młoda marka w branży wyścigów symulacyjnych, ale mimo to udało jej się zdobyć spory udział w rynku. W jej katalogu znajduje się kilka kierownic, w tym CS V2P. Ta kierownica jest dość standardowa i wygląda bardzo podobnie do ClubSport GT V2. Mamy również średnicę 33 cm, ale tym razem całkowicie okrągłą.
Rama wykonana jest ze stopu aluminium, a łopatki z kutego włókna węglowego. Podobnie jak w ClubSport, elementy sterujące CS V2P są rozmieszczone po bokach płyty czołowej i stanowią część płyty tylnej, która działa jak piasta.
Ergonomia tej kierownicy jest doskonała, głównie ze względu na rozmieszczenie elementów sterujących i średnicę koła. CS V2P jest używana z bazą Moza Racing i istnieje ładniejsza, lepiej wykończona wersja z kutym włóknem węglowym, którą jest RS V2, ale trzeba za nią zapłacić 170 euro więcej.
Moza KS
Moza KS reprezentuje podstawową gamę GT chińskiej marki, z dość niską ceną w porównaniu do konkurencji. Kierownica ta jest dostępna jako samodzielna jednostka lub z zestawem piasty do użytku na platformach innych niż platforma Moza.
Jeśli chodzi o średnicę, mówimy o kole o średnicy 30 cm, o typowym kształcie GT (prostokątnym). Struktura KS wykonana jest z kompozytu włókna węglowego, co jest po prostu sposobem na powiedzenie, że jest to plastik.
Przyciski KS znajdują się po bokach śliniaka, co ułatwia ich użycie. Jednak wielu kierowców wspomniało, że czasami zacinają się podczas użytkowania, a Moza nie wydaje się tym zbytnio przejmować. Jeśli chodzi o łopatki, mamy 4 z tyłu, z których dwie działają jako Dual Clutch dla sprzęgła.
Moza GS V2P GT
GS V2P GT to piękna i wysokiej jakości kierownica, idealna do wyścigów symulacyjnych w Assetto Corsa. Dzięki 5-milimetrowej płycie czołowej wykonanej z kutego włókna węglowego, GS V2P GT pozwala bez najmniejszego problemu ustanawiać niesamowite czasy okrążeń na najbardziej legendarnych torach na świecie, a jednocześnie nie jest zbyt ciężka.
Jeśli chodzi o ergonomię, jest ona bardzo dobra. Średnica 30 cm ułatwia trzymanie, a układ elementów sterujących to wzmacnia. Wszystkie przyciski, przełączniki i enkodery są w zasięgu ręki, niezależnie od dyscypliny, w której się ścigasz (głównie GT i F1).
Z tyłu znajdują się 4 kute łopatki magnetyczne z włókna węglowego, doskonale rozmieszczone do szybkiej zmiany biegów. QR Moza znajduje się również z tyłu, zapewniając doskonałe mocowanie do prowadnic łańcucha marki. Z drugiej strony, niektóre opinie sugerują, że nie jest on zbyt trwały. To samo dotyczy QR Simagic, który jest uderzająco podobny do Moza.
Simagic GT1 Pro HUB
Simagic GT1 to kierownica, która bardzo przypomina CS V2P, a raczej RS V2. Średnica 33 cm sprawia, że bardzo łatwo ją chwycić, co jest podkreślone przez umiejscowienie elementów sterujących bardzo blisko dłoni na tylnej piaście.
Konstrukcja kierownicy została wykonana ze szczotkowanego aluminium, a jej obramowanie pokryto skórą lub alcantarą. Pod względem wzornictwa jest mniej więcej taka sama jak kierownica Moza, ale bardziej powściągliwa. Wszystko jest w kolorze czarnym, z wyjątkiem czerwonych szwów na skórze.
Kierownica jest dostępna w wersji okrągłej lub z płaskim dnem oraz w obu materiałach (skóra i alcantara). Dzięki GT1 będziesz mógł ścigać się Assetto Corsa we wszystkich dyscyplinach.
Kierownice Formula dla Assetto Corsa
Fanatec ClubSport Formula V2.5
Na tej liście znajduje się również Fanatec z kierownicą ClubSport. Kierownica Formula V2.5 wykorzystuje w swojej konstrukcji włókno węglowe o grubości 5 mm, aluminiowe łopatki i skórę.
Elementy sterujące są bardzo wszechstronne, z łącznie 11 przyciskami, enkoderami, przełącznikami, 2 łopatkami i joystickami. Co więcej, elementy sterujące Formula V2.5 są bardzo blisko dłoni, dzięki czemu ta kierownica jest idealna do symulacji wyścigów.
Moza FSR
Moim zdaniem FSR stanowi przyjazne dla budżetu wejście do Simagic FX Pro. Posiada konstrukcję z włókna węglowego o grubości 3 mm, duży 4,5-calowy ekran pośrodku, 4 łopatki (2 magnetyczne i 2 sprzęgła) oraz liczne elementy sterujące rozmieszczone na całej kierownicy. Jeśli chodzi o średnicę, to wynosi ona 28 cm i ma zamknięty prostokątny kształt.
FSR znajduje się w górnej części gamy Moza Racing, być może Vision GS konkuruje pod tym względem, ale nie jest to wcale ta sama kategoria kół.
Simagic FX Pro
Simagic znajduje się na tej liście, a jego produkty są najwyższej jakości. FX Pro to kierownica typu Formula, przeznaczona specjalnie do F1. Średnica tej kierownicy wynosi 29 cm, a jej kształt jest prostokątny.
Dzięki konstrukcji z włókna węglowego FX Pro waży zaledwie 1,7 kg. Jeśli chodzi o elementy sterujące, jest to prawie to samo, co w jednomiejscowym motocyklu, z dużym 4,3-calowym ekranem pośrodku wyświetlającym wiele danych telemetrycznych dla kierowcy. Z tyłu znajduje się również 6 łopatek (4 magnetyczne, z czego 2 konfigurowalne i 2 z podwójnym sprzęgłem). FX Pro jest po prostu wspaniały w każdej konfiguracji symulatora wyścigów.
Wyróżnienie
Fanatec BMW M4 GT3
Fanatec BMW M4 GT3 to kierownica w stylu GT, w którą obecnie wyposażane są modele M4 biorące udział w zawodach GT3. Kierownica ta została opracowana we współpracy z BMW i charakteryzuje się konstrukcją z kutego włókna węglowego, elementami sterującymi specyficznymi dla GT3 i minimalistycznym designem. Jej cena jest jednak wysoka i wynosi 1500 euro, dlatego też znalazła się w zaszczytnym wyróżnieniu, ponieważ niewielu kierowców wyścigowych może sobie pozwolić na jej zakup. Jest też dostępny w ograniczonej ilości. Więc…
















0 komentarzy