Zaznacz stronę

Moza CS V2P: Test i recenzja

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Moza CS V2P

Korzyści

  • Wysokiej jakości kierownica premium
  • Konstrukcja ze stopu aluminium
  • Bezprzewodowe połączenie ze stacją bazową

Wady

  • Brak ekranu na kierownicy
  • Brak opcji ustawiania parametrów z kierownicy
  • Łącznie kilka zamówień

Nasza ocena: 9,6/10

Moza Racing jest wyraźnie w ofensywie Moza Racing Chiński producent urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigów samochodowych chce wyrobić sobie markę i zwiększyć swój udział w rynku. Muszę przyznać, że Moza naprawdę mnie zaskoczyła, zwłaszcza swoją bazą jakości oferującą bardzo dobry zwrot z inwestycji w porównaniu do konkurencji. Moza pojawiła się mniej więcej znikąd, a mimo to zdołała zaoferować nam całkiem obszerną gamę urządzeń peryferyjnych do sim-racingu, a przede wszystkim jedną z najwyższych jakości.

Jak wiadomo, w wyścigach symulacyjnych liczy się wiedza, umiejętności i know-how. Nie ma zbyt wielu marek oferujących produkty wysokiej jakości i jasne jest, że Moza Racing jest częścią puli utalentowanych producentów dla wyścigów symulacyjnych, obok Fanatec , Simagic i Simucube.

Obecnie katalog Moza blednie w porównaniu z konkurencją, zwłaszcza ze strony marek, które od wielu lat mają ugruntowaną pozycję w tym segmencie. Nie oznacza to jednak, że produkty tego chińskiego producenta są niskiej jakości. Wśród lotek wahadłowych oferowanych przez Moza znajdują się CS V2P Jest to dość standardowe, ale bardzo dobrej jakości koło. Poniżej przedstawię kierownicę, jej mocne i słabe strony oraz moje zdanie na jej temat.

 

Główne cechy techniczne kierownicy

  • Okrągła kierownica o średnicy 33 cm
  • Konstrukcja ze stopu aluminium
  • Skóra wokół kierownicy
  • Kute łopatki magnetyczne z włókna węglowego
  • RevLED w górnej części panelu przedniego
  • 10 w pełni konfigurowalnych elementów sterujących za pośrednictwem Pit House
  • Kompatybilny z bazami wszystkich marek

 

Projekt

Jeśli chodzi o mnie, kierownice Moza Racing są mniej lub bardziej stonowane, a CS V2P nie jest wyjątkiem. Mamy więc całkowicie okrągłe koło o średnicy 33 cm. Znajdziesz go praktycznie w każdym samochodzie i szybko się do niego przyzwyczaisz, zwłaszcza jeśli jeździsz regularnie.

Konstrukcja jest bardzo prosta, z panelem przednim całkowicie pozbawionym przycisków i elementów sterujących. Są one umieszczone na pewnego rodzaju module z tyłu, który wygląda bardzo podobnie do tych używanych w GT. W górnej części kierownicy znajduje się również biały pasek, a w konstrukcji dominują 2 kolory: ciemnoszary i czarny. Elementy sterujące mają jednak zielone, niebieskie, czerwone i żółte naklejki, ale ma to na celu ułatwienie korzystania z nich.

GT DD PRO

Montaż na zamówienie

Podobnie jak wszystkie kierownice Moza Racing, CS V2P wykorzystuje słynny system Quick Release marki, który z pewnością został opracowany we współpracy z Simagic. Jest to po prostu jeden z najlepszych produktów na rynku, ustępujący tylko Simucube, ale łatwiejszy w użyciu, jak twierdzą niektórzy.

Jak wspomniałem wcześniej, kierownica ta może być używana ze wszystkimi kierownicami Moza, od R5 do R21, poprzez R12. To trochę dziwne ze strony Moza, ponieważ uwielbiają segmentować swój asortyment produktów, ale hej, warto.

Montaż kierownicy na podstawie jest bardzo prosty, podobnie jak w przypadku QR Fanateca: pociągasz pierścień na QR, wyrównujesz kierownicę i przesuwasz ją na miejsce, a następnie zwalniasz, gdy wszystko jest na swoim miejscu. Nie ma jednak pinów połączeniowych, jak w Fanatec QR, co znacznie ułatwia instalację CS V2P.

 

Produkcja i wykończenie

W przypadku tej kierownicy jesteśmy doskonale rozpieszczani. Konstrukcja wykonana jest ze stopu aluminium pochodzącego z przemysłu lotniczego. Wokół znajduje się najwyższej jakości skóra. Jeśli chodzi o łopatki, są one po prostu wykonane z kutego włókna węglowego. Mówię ci, to bardzo wysokiej klasy kierownica.

Jakość wykonania jest po prostu nienaganna, podobnie jak wykończenie. Po dokładnym sprawdzeniu tej kierownicy nie zauważyłem żadnej wady produkcyjnej. Nic, nic. Wszystko jest idealne, podobnie jak w praktycznie wszystkich kierownicach tej marki.

 

Obsługa kierownicy

Tak więc, ta kierownica ma 33 cm średnicy, co jest mniej więcej tym, co można znaleźć w każdym samochodzie, z możliwym wyjątkiem Peugeotów i ich małych kierownic. W sumie dostępnych jest 10 elementów sterujących, w tym 6 przycisków i 2 przełączniki. 6 elementów sterujących jest łatwo dostępnych bez odrywania rąk od kierownicy, ponieważ znajdują się one w górnej części panelu przedniego i są bardzo blisko palców.

Jednak 2 przyciski i 2 przełączniki znajdują się w dolnej części panelu przedniego i trzeba się trochę nagimnastykować, aby do nich dotrzeć. Nie jest to nic poważnego i sugeruję zmapowanie ich do poleceń, których nie będziesz używać zbyt często podczas wyścigu.

Poza tym, ergonomia tej kierownicy jest całkiem dobra i jest wzmocniona przez 2 łopatki z tyłu, które są magnetyczne i wykonane z kutego włókna węglowego. Muszę przyznać, że palety klikają się naprawdę dobrze, czego można się spodziewać, ponieważ są magnetyczne.

GT DD PRO

Wrażenia podczas gry

Jaka jest wartość CS V2P w sim-racingu? Podsumowując, jest to dobra kierownica do sesji wyścigowych w różnych zawodach. Średnica 33 cm sprawia, że łatwo ją trzymać i nie poczujesz się nie na miejscu, jeśli jesteś przyzwyczajony do prowadzenia samochodu lub nawet wyścigów symulacyjnych.

Konstrukcja jest bardzo solidna, głównie dzięki zastosowaniu stopu aluminium. Jeśli chodzi o przyczepność, skóra jest prawdziwym plusem. Nawiasem mówiąc, przeprowadziłem testy bez rękawiczek, z bazą R9 i ta kierownica jest poprawna dla 9 nm momentu obrotowego peryferiów Moza. Jednakże, 33 cm to trochę za dużo jak na taką podstawę i z pewnością będziesz odczuwać przycinanie, jeśli przesuniesz ją za daleko. CS V2P znacznie lepiej nadaje się do R12, nawet jeśli obniżysz moc podstawy.

Jeśli chodzi o elementy sterujące, te znajdujące się w górnej części panelu przedniego są łatwe w użyciu i łatwo dostępne. Z kolei te niższe wymagają koncentracji. Ale masz tylko 2 przełączniki i 2 przyciski, więc to nie koniec świata. Mówiąc o sterowaniu, w sumie 10 jest krótkich, zwłaszcza jeśli lubisz sesje F1 lub GT3, i jest to jedna z niewielu wad kierownicy.

Jeśli chodzi o łopatki, to korzystanie z nich to czysta przyjemność, a fakt, że są one wykonane z kutego włókna węglowego dodatkowo to podkreśla.

 

Kompatybilność

CS V2P jest kompatybilny z całym ekosystemem Moza, od podstawy R5 do R21, co jest szczerze mówiąc nieco dziwne ze strony chińskiego producenta. Zwykle zawsze jest wyjątek z kołami Moza, ale tym razem to cały peleton jest pod opieką.

Jeśli chodzi o gry typu sim-racing, nie będzie żadnych problemów z tą kierownicą, o ile używana baza jest z nią kompatybilna.

GT DD PRO

Stosunek jakości do ceny

Wyceniony na 279 € z VAT, CS V2P oferuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny, jeśli o mnie chodzi, i jest doskonale pozycjonowany w stosunku do konkurencji z Fanatec. Jakość wykonania tej obręczy jest po prostu wyjątkowa, co idzie w parze z zastosowaniem najwyższej jakości materiałów, w tym kutego włókna węglowego.

 

Mój werdykt

Naprawdę podobało mi się ściganie z CS V2P, zwłaszcza w połączeniu z dobrą bazą Moza. Kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach, a QR może być używany mniej więcej w samochodzie wyścigowym, a także zapewnia niezachwiane połączenie z wałem napędowym silnika.

Co więcej, jego cena jest doskonała, co czyni go rozsądnym wyborem w swoim segmencie, oczywiście pod warunkiem, że wskoczysz na modę Moza. Muszę jednak przyznać, że katalog urządzeń peryferyjnych chińskiego producenta do gier symulacyjnych jest więcej niż wystarczający i bez najmniejszego problemu radzi sobie z największymi markami w branży.

Jeśli jesteś fanem produktów Moza i szukasz kierownicy, która weźmie udział w wielu zawodach sim-racingowych, CS V2P jest opcją, którą mogę gorąco polecić.

gt dd pro

Moza CS V2P

Bardzo solidna, ergonomiczna kierownica.

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Moza ES: Test i recenzja

Moza ES: Test i recenzja

Moza ESKorzyści Kilka w pełni konfigurowalnych elementów sterujących Wysokiej jakości wykończenie i materiały...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar