Zaznacz stronę

Moza FSR: Test i recenzja

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Moza FSR

Korzyści

  • 4,3-calowy ekran
  • Wykończenie z włókna węglowego
  • Liczne zamówienia

Wady

  • Nieco wysoka cena i waga
  • Brak kompatybilności z SimHub

Nasza ocena: 9,6/10

Sim-racing to dyscyplina sportów motorowych, która w ostatnich latach znacznie się rozwinęła dzięki kilku głównym graczom w branży. Oczywiste jest, że praktycznie wszyscy gracze, zarówno na konsolach, jak i komputerach PC, znają takie marki jak Logitech lub Thrustmaster. Tylko te dwie nazwy mniej więcej dominują w podstawowym segmencie symulatorów wyścigowych, dzięki dobrej jakości i często niedrogim produktom.

Ale jak w przypadku praktycznie każdego produktu na rynku, istnieją gracze w różnych segmentach: podstawowym, średnim i najwyższym. Zawsze tak było, z tego prostego powodu, że niektórzy ludzie mogą sobie pozwolić na zakup drogich produktów, a inni nie.

Wśród marek działających w segmencie premium produktów simu znajdują się Moza RacingJest to młody gracz, który ma zamiar konkurować z największymi markami w branży. W ciągu około trzech lat marka ta opracowała i wprowadziła na rynek całą gamę urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, w tym podstawy do Napęd bezpośrednikierownice, pedały i inne akcesoria. W dalszej części przedstawię kierownicę z najwyższej półki producenta. FSR. Zamierzam opowiedzieć o mocnych stronach tej kierownicy, jej kilku słabościach i przedstawić moją opinię na jej temat.

 

Główne cechy techniczne kierownicy

  • Kierownica w stylu Formula o średnicy 28 cm
  • 4,3-calowy ekran LCD na płycie czołowej o rozdzielczości 800 x 480
  • Perforowane skórzane uchwyty
  • Płyta czołowa z włókna węglowego
  • 4 kute ostrza z włókna węglowego
  • Konstrukcja ze stopu aluminium
  • 10 podświetlanych przycisków mechanicznych
  • 5 przełączników
  • RevLED w górnej części panelu przedniego

 

Projekt

Zacznijmy od wyglądu tej kierownicy: jest po prostu wysublimowana, nic dodać nic ująć. Od ogromnego ekranu na górze, po perforowane skórzane uchwyty i płytę czołową z włókna węglowego, FSR to piękna kierownica, którą można podziwiać i trzymać w dłoniach.

Dominującym kolorem na tej kierownicy jest czarny, z podświetlanymi przyciskami w różnych kolorach oraz naklejkami otaczającymi przełączniki. Jest nieco krzykliwy, ale wspaniały. Nawet jeśli jesteś bardziej trzeźwym lotnikiem, tak jak ja, FSR jest wysublimowany i z pewnością cię zadowoli.

GT DD PRO

Montaż na zamówienie

Jest to najlepsza i najdroższa kierownica Moza Racing. W jego montażu widzimy QR Moza, który jest uważany za jeden z najlepszych, obok Simagica, który jest do niego uderzająco podobny (spoiler: jest mniej więcej taki sam).

FSR może być używany na praktycznie wszystkich podstawkach oferowanych przez Moza, od R5 do R21, o dziwo omijając R12. Jeśli o mnie chodzi, nie ma sensu oferować tej kierownicy z R5 i nie robić tego z R12… W każdym razie….

Aby zamontować, wystarczy pociągnąć pierścień na QR, ustawić kierownicę na miejscu, zamontować i zwolnić pierścień. Prosty, szybki i bardzo przyjazny dla użytkownika. Komunikacja między stacją bazową a kierownicą odbywa się bezprzewodowo, więc nie ma potrzeby martwić się o piny połączeniowe, jak ma to miejsce w przypadku baz od Fanatec.

 

Produkcja i wykończenie

Moza zastosowała w tej kierownicy trzy materiały: włókno węglowe na płytę czołową o grubości 5 mm, stop aluminium na ramę i perforowaną skórę na uchwyty. Cóż, muszę przyznać, że wolałbym konstrukcję z włókna węglowego, biorąc pod uwagę cenę bestii (wrócę do tego poniżej), ale stop aluminium jest dobrze wykonany, więc jest w porządku.

Jakość wykonania jest doskonała, poza kilkoma drobnymi wadami, takimi jak przełączniki, które są sklejone i czasami mogą się poluzować. OK, nie jest źle i ryzyko, że tak się stanie jest niskie, ale może się zdarzyć.

Jeśli chodzi o resztę (konstrukcja, włókno węglowe i skóra), naprawdę nie mam nic do powiedzenia na temat FSR. Ta kierownica jest wzorowa pod względem jakości wykonania i wykończenia.

 

Obsługa kierownicy

Przyczepność FSR jest znakomita. Kierownica jest bardzo ergonomiczna, czego można się spodziewać, biorąc pod uwagę, że jest ona oparta na kierownicy Formula. Wszystkie przyciski, oprócz przełączników na środku płyty czołowej, są łatwo dostępne dla palców, nawet podczas biegu.

Z tyłu znajdują się 4 kute łopatki z włókna węglowego, z których 2 mogą być używane do Launch Control, sprzęgła i reszty. Te, wraz z przyciskami zmiany biegów, klikają bardzo dobrze i są łatwo dostępne.

Co więcej, ekran LCD zapewnia mnóstwo informacji o torze i samochodzie, znacznie poprawiając ergonomię FSR. Na górze panelu czołowego znajduje się również RevLED, ale jest on nieco staromodny (pierwsza generacja) w porównaniu do tych na najnowszych kołach Moza.

GT DD PRO

Wrażenia podczas gry

Po zainstalowaniu kierownicy na podstawie Moza Racing, lub jakiejkolwiek innej podstawie, ponieważ kierownica ta może być używana z urządzeniami peryferyjnymi innymi niż te od chińskiego producenta dzięki kablowi USB, nadszedł czas, aby zakręcić się na symulatorze.

Po pierwsze, pozycja za kierownicą jest bardzo dobra, co jest standardem dla kierownic w tej kategorii. Biorąc pod uwagę doskonałą ergonomię Moza FSR, korzystanie z niego będzie prawdziwą przyjemnością dla początkujących kierowców wyścigowych, którzy lubią zawody typu GT lub Formula. Wszystko jest doskonale przemyślane, dzięki czemu przyciski, przełączniki i łopatki są łatwo dostępne.

QR firmy Moza zapewnia połączenie śrubowe między kluczem udarowym a wałem napędowym, znacznie poprawiając wyczucie gry. Nie wszystko jest jednak idealne w przypadku tej kierownicy, a świadczą o tym dwa punkty. Po pierwsze, FSR jest nieco ciężki ze względu na konstrukcję ze stopu aluminium. Po drugie, kierownica ta nie jest jeszcze kompatybilna z SimHub, co ogranicza możliwość personalizacji ekranu.

To prawda, że można wyświetlać wiele danych na FSR, ale wiele innych opcji znajduje się w SimHub, co oznacza, że nie można dostosować FSR w dużym stopniu. Mogę mieć tylko nadzieję, że Moza naprawi sytuację w najbliższej przyszłości.

 

Kompatybilność

FSR to koło, które można uruchomić tylko na komputerze PC, z bazami danych Moza lub bez nich, za pośrednictwem połączenia USB. Jeśli chodzi o urządzenia peryferyjne (bazy), FSR będzie współpracować z R5, R9, R16 i R21. Jeśli o to pytasz, pomiń R5 i R9, ponieważ ta kierownica jest nieco ciężka dla tych podstaw i z pewnością będziesz zacinać się, jeśli popchniesz je do maksimum.

Jeśli chodzi o tytuły z gatunku sim-racing, to lista na stronie Moza jest długa i nie będziecie mieli z nimi większych problemów, no może poza Forza Horizon 4 i 5, ale to już wiemy.

GT DD PRO

Stosunek jakości do ceny

Autoryzowany dystrybutor Moza we Francji sprzedaje FSR za 699 euro z VAT, a mi udało się go znaleźć za około 580 euro bez VAT w Internecie, ale w innym kraju na starym kontynencie. Jeśli chodzi o mnie, FSR oferuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny, nawet jeśli trzeba było pójść na ustępstwa, aby sprzedać go za 700 euro lub nawet mniej.

Trzeba przyznać, że nie jest tak wysokiej klasy, jak niektóre inne koła konkurencji, ale ważne jest, aby pamiętać, że FSR jest agresywnie wyceniony, ale bardzo wysokiej jakości.

 

Mój werdykt

Bardzo podobały mi się sesje symulacyjne z tą kierownicą. Jego konstrukcja jest idealna, zwłaszcza z ekranem pośrodku. Jest po prostu wspaniały, podobnie jak funkcje, których jest tam mnóstwo. Co więcej, kierownica ta jest kompatybilna nie tylko z bazami Moza, ale także z bazami innych marek.

Ale obraz nie jest idealny, a FSR ma kilka wad, w szczególności nieco ciężką wagę i brak kompatybilności z SimHub. Moim zdaniem, gdyby Moza uczyniła tę kierownicę kompatybilną z SimHubem, byłaby brana pod uwagę przez znacznie większą liczbę kierowców.

Jeśli chodzi o mnie, poleciłbym go tym, którzy nie są zainteresowani dostosowywaniem ekranu i tym wszystkim. Jeśli szukasz po prostu pięknej kierownicy, która będzie dobrze współpracować z bazami Moza w Formule lub GT, FSR jest dla Ciebie.

gt dd pro

Moza FSR

Doskonała kierownica F1 z bardzo dobrym chwytem.

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Moza ES: Test i recenzja

Moza ES: Test i recenzja

Moza ESAvantages Plusieurs commandes entièrement paramétrables Finition et matériaux prémiums Excellente ergonomie...

Moza CS V2P: Test i recenzja

Moza CS V2P: Test i recenzja

Moza CS V2PAvantages Volant premium d’excellente qualité Structure en alliage d’aluminium Connexion à la base en...

Moza KS: Test i recenzja

Moza KS: Test i recenzja

Moza KSAvantages Volant prémium pour la Formula Structure en métal 4 palettes à l’arrière magnétiques Inconvénients...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar