MOZA VISION GS
Korzyści
- Unikalna konstrukcja z centralnym wyświetlaczem zamontowanym na elektronicznym żyroskopie
- Materiały najwyższej jakości
- Kierownica w stylu GT
Wady
- Dość wysoka cena sprzedaży
Nasza ocena: 9,8/10
Moza Racing jest zdeterminowana, aby zdobyć większy udział w rynku wyścigów symulacyjnych i symulacji w ogóle. Po wprowadzeniu na rynek kierownicy do symulacji jazdy ciężarówką i gamy urządzeń peryferyjnych do symulacji lotu, nadszedł czas na nową kierownicę. Vision GS by w końcu pokazać się szerokiej publiczności.
Nowa kierownica została zapowiedziana rok temu, podczas Gamescom w Kolonii w Niemczech. Charakteryzująca się futurystycznym designem i unikalnymi funkcjami, kierownica ta zajęła chińskiej firmie rok, aby zaprezentować ją w ostatecznej wersji i została wprowadzona na rynek jakiś czas temu.
Łącząc w sobie unikalny design, bardzo charakterystyczny kształt, a przede wszystkim flagowy produkt do personalizacji produktów Moza, Vision GS jest gotowy do podjęcia walki z najbardziej premium kierownicami Fanatec. Czy sprosta swoim ambicjom? Tego właśnie się dowiemy.
Główne cechy techniczne kierownicy
- Typowa felga GT o agresywnym prostokątnym kształcie
- Średnica 31 cm
- Struktura stopu aluminium z przemysłu lotniczego
- Wysokiej jakości skóra dookoła z czarnymi przeszyciami
- 2,85-calowy okrągły ekran dotykowy HD
- 4 kute ostrza z włókna węglowego, w tym 2 magnetyczne
- Łącznie 17 elementów sterujących, w tym 8 podświetlanych przycisków
- Kompatybilny z nowymi bazami danych Moza, a także innymi bazami danych za pośrednictwem koncentratora
Projekt
Zacznijmy od projektu tego zupełnie nowego Vision GS. Ta kierownica jest, moim zdaniem, bardzo mocno inspirowana tą, którą można znaleźć w Mercedesie AMG One, wiesz, hipersamochodzie, który kosztuje rękę i nogę i jest mniej więcej legalny na ulicy F1.
Vision GS ma bardzo prostokątny kształt, z dużą ilością kolorów z przodu. Wszystkie przyciski z przodu są podświetlane, a centralnym elementem jest okrągły ekran o przekątnej 2,85 cala. Na płycie czołowej znajduje się również kompozyt z włókna węglowego, który podkreśla wyścigowy wygląd kierownicy. Jeśli o mnie chodzi, to wygląda ona dobrze, choć nie jestem wielkim fanem jej kształtu, gdyż ogranicza on jej zastosowanie do kilku dyscyplin sim-racingowych, w szczególności GT i F1.
Montaż na zamówienie
Vision GS jest montowany przy użyciu znanego wszystkim Moza Quick Release, a dokładniej jego poprawionej wersji. Oparty na D1-Spec, ten QR jest również współdzielony z Simagic, oczywiście z kilkoma modyfikacjami.
Aby zamontować koło zamachowe na wsporniku łańcucha Moza lub dowolnym innym wsporniku łańcucha, jeśli masz uniwersalny zestaw piasty, po prostu pociągnij pierścień, wyrównaj koło zamachowe i włóż je, a następnie zwolnij pierścień. Połączenie jest bardzo solidne, nie pozwalając na ugięcie wału napędowego. Ten QR jest jednym z najlepszych dostępnych obecnie na rynku.
Produkcja i wykończenie
Vision GS to bardzo wysokiej klasy kierownica od Moza, więc musiała być wykonana z najwyższej klasy materiałów. Podobnie jak praktycznie wszystkie kierownice Moza, ma ona konstrukcję ze stopu aluminium pochodzącego z przemysłu lotniczego. Obwód pokryty jest dobrze wykonaną skórą, z ręcznie wykonanymi czarnymi przeszyciami, kutym włóknem węglowym dla tylnych łopatek i kompozytem z włókna węglowego (oczywiście w połączeniu z tworzywem sztucznym) na płycie czołowej otaczającej okrągły ekran.
Pod względem jakości wykonania nie ma absolutnie nic do powiedzenia na temat Vision GS. Jest bardzo wysokiej jakości, z wielką dbałością o szczegóły i można się tego spodziewać, biorąc pod uwagę, że jest to najdroższa kierownica w katalogu Moza. Na razie.
Obsługa kierownicy
Tak więc, jeśli chodzi o opanowanie tej kierownicy, będziesz ograniczony w tym, co możesz zrobić. To głównie GT i F1, a nawet endurance, nawet jeśli brakuje elementów sterujących na płycie czołowej. Średnica wynosi 31 cm, co jest naprawdę wygodne do trzymania, a pozycja jazdy to 9H15, z zamkniętymi dolnymi uchwytami.
Wszystkie elementy sterujące są łatwo dostępne na kierownicy, bez konieczności opuszczania rąk. Niezależnie od tego, czy chodzi o łopatki, przełączniki, przyciski, czy nawet ekran dotykowy, wszystko w Vision GS jest prawidłowo rozmieszczone i przemyślane. Co więcej, w górnej części kierownicy znajduje się dioda RevLED, która bardzo ułatwia odczytywanie obrotów w locie.
Tylne łopatki są również bardzo blisko palców, a także są dość duże. Łopatki zmiany biegów są magnetyczne z czujnikiem Halla, co jest dość standardowe w tym segmencie, a pozostałe dwie są podobne. Dwie magnetyczne dobrze klikają, ale generują dużo hałasu, jak w przypadku wielu innych kierownic Moza. Jeśli chodzi o łopatki analogowe, sprężyna jest w porządku, ale raczej miękka. Ale jest w porządku do użytku w sim-racingu.
Wrażenia podczas gry
Aby się o tym przekonać, sparowałem Vision GS z Moza R16, co dało mi dobrą bazę do przetestowania tej kierownicy. Największą zaletą tej kierownicy jest w pełni konfigurowalny ekran, który jest wrażliwy na dotyk i nie porusza się, gdy kierownica jest obracana. Fizycznie ekran jest częścią płyty czołowej, więc obraca się wraz z nią. Ale wyświetlany obraz jest stały, a jeśli obrócisz koło, zawsze będziesz mieć na przykład wyśrodkowany licznik okrążeń.
Jeśli chodzi o obsługę, już to widzieliśmy, a Vision GS jest doskonały w tej dziedzinie. Jeśli chodzi o ekran, jak już wspomniałem, jest on w pełni konfigurowalny za pomocą oprogramowania Moza. Możesz wyświetlać telemetrię, tor, okrążenia, czas, obrotomierz, prędkościomierz i cały szereg innych menu za pomocą palców. Ekran jest bardzo responsywny, w 60 Hz i przede wszystkim HD. Nie jest to ekran, na którym będziesz miał problemy z odczytaniem wyświetlanych na nim informacji, jeśli jesteś daleko od niego.
Co więcej, podczas wyścigów ekran ma znaczną przewagę nad konkurencją, ponieważ nie trzeba już kupować deski rozdzielczej, a obraz jest również wyśrodkowany, więc nie obraca się wraz z kierownicą. To mniej więcej wersja Władcy Pierścieni, ale dla kierownic do wyścigów symulacyjnych.
Kompatybilność
Jeśli chodzi o podstawy, ta kierownica jest kompatybilna ze wszystkimi oferowanymi przez chińską markę. Ale Moza sprawiła nam małą niespodziankę, jeśli chodzi o kompatybilność tej kierownicy z bazami innych producentów. Wszystko, czego potrzebujesz, to uniwersalny hub, który nie jest drogi, oraz połączenie USB z komputerem i wszystko gotowe.
Jeśli chodzi o kompatybilność platformową, Vision GS jest kompatybilny tylko z komputerami PC.
Stosunek jakości do ceny
Vision GS kosztuje 830 euro w sklepie Stealth Gamer w Europie i 750 dolarów w USA, bez podatku. Myślę, że to całkiem dobra cena za to, co ostatecznie otrzymujesz. Nie jest przesadnie droga, jak można to zaobserwować w przypadku niektórych kół Fanatec (na przykład BMW M4 GT3 za 1500 euro), zwłaszcza że jakość wykonania jest naprawdę na najwyższym poziomie.
Mój werdykt
Vision GS okazała się doskonałą kierownicą dla fanów wyścigów GT i F1. Jest to kierownica klasy premium, bardzo dobrze wykończona i wykonana z wysokiej jakości materiałów. Co więcej, ekran jest praktyczny podczas wyścigów, responsywny i ma bardzo dobrą rozdzielczość.
Jeśli masz środki, radziłbym sparować to koło z R16 lub jakimkolwiek innym chainstayem rozwijającym między 12 a 15 nm momentu obrotowego. Vision GS nie jest lekki, choć nie jest też bardzo ciężki, ale ryzykujesz przycięcie z małym chainstayem (na przykład R3 lub R5).
Co prawda jej kształt ogranicza jej zastosowanie do GT lub F1, ale są fani, którzy lubią tylko te wyścigi. W każdym razie, to wciąż świetna kierownica.
0 komentarzy