Zasadniczo prawdą jest, że mamy konfiguracje do wyścigów symulacyjnych, które są bardzo podobne pod względem niektórych urządzeń peryferyjnych. Trzeba powiedzieć, że nie da się uprawiać sim-racingu bez kierownicy, podstawy, pedalboardu, monitora i platformy (PC lub konsoli). To są podstawy. Niektórzy gracze mają jednak konfiguracje z dodatkowymi produktami, które zapewniają rozwiązanie problemu przestrzeni, immersji i realizmu, lub wszystkich jednocześnie.
W celu zapewnienia immersji i realizmu, oprócz modernizacji urządzeń peryferyjnych do symulacji wyścigów na bardziej wydajne (takie jak kierownica z napędem bezpośrednim, pedały Load Cell/hydrauliczne itp.), masz możliwość wyboru kokpitu, który zapewni ci sporą dawkę immersji za swoje pieniądze. W rzeczywistości nie ma lepszego sposobu, aby poczuć się jak w samochodzie wyścigowym niż w kokpicie z kubełkowym fotelem. Niemniej jednak, czasami może to być kosztowne, zwłaszcza jeśli wybierzesz produkt wysokiej jakości, specyficzny dla dyscypliny sportów motorowych.
Istnieje oczywiście alternatywa dla tego wszystkiego, która w niektórych przypadkach może być tania. Mowa o wspornikach kierownicy, które umożliwiają podłączenie urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigów i czerpanie maksymalnych korzyści z dyscypliny, którą wszyscy kochamy. Poniżej przedstawię najlepsze podpórki pod kierownicę dostępne na rynku.
Co to jest wspornik kierownicy?
Mocowanie kierownicy to, jak sama nazwa wskazuje, produkt, który może być używany do mocowania kierownicy, podstawy i pedałów podczas sesji symulacyjnych. Można ją traktować jako konsolę dla kierownicy i innych urządzeń peryferyjnych. Ten typ produktu jest idealny dla biegaczy, którzy mają konfigurację bez biurka lub stołu, szczególnie tych, którzy używają konsol w swoim salonie. Jak zapewne możesz sobie wyobrazić, gracze konsolowi używają dużych telewizorów jako monitorów, a posiadanie biurka na środku salonu nie jest idealne, ani dla dekoracji, ani dla wyścigów symulacyjnych. Rozwiązaniem jest więc uchwyt na kierownicę, który znajduje się w połowie drogi między biurkiem a kokpitem, ale ma tę zaletę, że jest lekki i łatwy do przenoszenia.
Next Level Racing Wheel Stand Lite
Next Level Racing jest głównym graczem w branży wyścigów symulacyjnych, szczególnie w segmencie kokpitów. Ale producent nie poprzestaje na tym i oferuje również wsparcie dla kierownicy + podstawy, mechanizmu korbowego i przerzutki. Stojak na koła Lite.
Produkt ten ma postać płyty, którą umieszcza się na podłodze i do której mocuje się pedal board. Urządzenie to znajduje się na podstawie, która jest regulowana, aby pomieścić jak najwięcej rowerzystów. Pośrodku znajduje się teleskopowy pręt rurowy, a nad nim płyta. Płyta utrzymuje wsporniki łańcucha i koła zamachowe, z niewielkim przedłużeniem z boku na przerzutki. Dzięki temu produktowi można użyć praktycznie każdej podstawy z systemem mocowania od spodu.
Strukturalnie jest mniej lub bardziej solidny i stabilny jak na to, co masz. Jeśli używasz podstawy z przekładnią/ paskiem napędowym (Logitech G923, Thrustmaster T248itp.). Ale jeśli masz Napęd bezpośredniCała konstrukcja porusza się, zwłaszcza jeśli para jest duża. Jak dla mnie to całkiem normalne, biorąc pod uwagę, że nie ma zbyt wielu wzmocnień i że wspornik kosztuje około 130 euro. W rezultacie warto go zabrać ze względu na jego konfigurację, ale tylko w przypadku baz z momentem obrotowym 4 nm lub mniejszym.
The Wheel Stand Pro Deluxe V2
To wsparcie jest na tej samej linii co Next Level Racing jak widzieliśmy przed chwilą, tym razem z rurową strukturą zamiast płyt, jak w drugim przypadku. Konstrukcja jest dość prosta, z rurkami i gumowymi podkładkami na rogach, aby uniknąć uszkodzenia parkietu i/lub podłogi.
System mocowania pedałów na tym stojaku jest dość prosty, z rodzajem wypustki, która wkręca się w 2 końce, aby utrzymać go na miejscu. Mówiąc prościej, wygląda naprawdę tanio i lepiej mieć pedalboard, który nie jest zbyt szeroki (najlepiej z 2 pedałami), w przeciwnym razie może w ogóle nie pasować.
Kierownica jest taka sama: teleskopowa rura z płytką na górze do mocowania podstaw kilku kierownic dostępnych na rynku. Le Wheel Stand Pro Deluxe V2 jest składany, dzięki czemu można go łatwo przechowywać w szafce lub w rogu domu.
Przejdźmy teraz do stabilności. Również w tym przypadku jest to względne: jeśli masz podstawę, która nie wytwarza dużego momentu obrotowego, podpora jest dość stabilna. Ale jeśli masz napęd Direct Drive, który mocno naciska, a zwłaszcza jeśli sprzężenie zwrotne siły jest nagłe, podpora będzie się chwiać, i to bardzo. Po raz pierwszy ten produkt jest skierowany do kierowców wyścigowych, którzy chcą po prostu spędzić trochę czasu przed swoim simu, co znajduje odzwierciedlenie w cenie. Wyceniony na około 130 euro Wheel Stand Pro Deluxe V2 może być alternatywą dla biurka lub stołu, jeśli nie masz podstawy Direct Drive.
Wspornik kierownicy Ukiki
Nawet jeśli ten produkt ma dość dziwną nazwę, z pewnością tak nie jest. Tak więcUkiki to wspornik kierownicy, który jest bardzo ceniony przez rowerzystów, którzy go wypróbowali, i nie kosztuje ręki i nogi (około 100 euro).
Stojak ma konstrukcję rurową, z płytami na górze i na dole, aby pomieścić mechanizm korbowy, mostek łańcuchowy i koło zamachowe, a nawet przerzutkę. Podstawa pedałów jest duża i regulowana, co zapewnia większą kontrolę nad pozycją podczas jazdy.
Podstawa/wspornik kierownicy jest również teleskopowy, ale nie prosty. Oba drążki mają kąt, który unosi się w kierunku kierowcy, a także są regulowane. Jeśli chodzi o podstawy, można podłączyć prawie wszystko, co jest obecnie dostępne na rynku, a także pedalboardy (podstawa jest duża).
Konstrukcja jest dość stabilna, nawet z podstawą Direct Drive. Nie zalecałbym jednak używania takiego z momentem obrotowym większym niż 5 lub 6 Nm, w przeciwnym razie wspornik Ukiki będzie miał tendencję do chybotania się pod silnym sterowaniem. Instrukcje montażu nie są zbyt przejrzyste, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość podczas składania całości.
Podsumowując, myślę, że Ukiki to dobre, niedrogie wsparcie latania, które będzie odpowiednie dla wielu początkujących / amatorskich jeźdźców.
Którą z nich wybrać?
Wybór wspornika kierownicy może być czasami trudny, zwłaszcza jeśli konfiguracja jest nietypowa. Jest jednak kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę:
- Konfiguracja. Wielu biegaczy pracuje na komputerach z biurkami i/lub stołami. Nie ma tu potrzeby montowania kierownicy, ponieważ biurko wystarczy, pod warunkiem, że masz urządzenia peryferyjne do sim-racingu, które można zamontować na biurku. Ale są też gracze konsolowi, którzy nie mają biurka w swoim salonie i właśnie tam uchwyt na kierownicę wyróżnia się kompaktową konstrukcją i użytecznością.
- Brak miejsca. Brak miejsca jest bardzo powszechny w simracingu, zwłaszcza jeśli mieszkasz w małym mieszkaniu. Najbardziej konkretnym przykładem jest brak miejsca na kokpit, ponieważ te bestie czasami, a nawet często, zajmują dużo miejsca. Uchwyt na kierownicę będzie więc idealny, jeśli nie masz zbyt wiele miejsca w domu.
- Niezbyt wydajne urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych. Mówię głównie o podstawach kierownicy. W przypadku większości wsporników kierownicy nie będzie możliwe połączenie ich z podstawami Direct Drive bez ryzyka spowodowania znacznego przechyłu podczas jazdy. Należy powiedzieć, że te wsporniki są idealne do baz z napędem pasowym lub zębatym.
Budżet. Najlepszą konfiguracją do wyścigów symulacyjnych jest więc kokpit. Z tym, że taki produkt może być czasem drogi, z tym, że w większości przypadków wspornik kierownicy nie przekracza 140 euro. Jeśli twoje konto bankowe nie pozwala ci na zakup kokpitu i nie masz gdzie umieścić swoich urządzeń peryferyjnych do sim-racingu, uchwyt na kierownicę załatwi sprawę.










0 komentarzy