Zaznacz stronę

Simagic P1000: Test i recenzja

Sim Racer

Jako kierowca e-sportowy i entuzjasta Sim Racing postanowiłem podzielić się swoją pasją na tej stronie.

Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem naszych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską.

Simagic P1000

Korzyści

  • Bardzo dobra jakość wykonania
  • Modułowy mechanizm korbowy w wersji LC i hydraulicznej
  • Opcjonalne silniki do haptycznego sprzężenia zwrotnego na każdym pedale
  • Dobry stosunek jakości do ceny

Wady

  • Cena, która łatwo rośnie w zależności od konfiguracji
  • Wykończenie niektórych elementów pozostawia czasem wiele do życzenia

Nasza ocena: 9,2/10

Simagic jest jedną z wiodących marek w branży wyścigów symulacyjnych, ale ma trudności z wejściem na rynek francuski. Trzeba przyznać, że problem nie leży po stronie samej marki, ale raczej jej autoryzowanych dystrybutorów, którzy nie są zbyt aktywni na froncie marketingowym.

Niemniej jednak coraz więcej entuzjastów simracingu zaczyna zwracać uwagę na Simagic, a marka powoli nabiera rozpędu. Jeśli chodzi o katalog, chiński producent oferuje gamę, która dotyka każdej dyscypliny sportów motorowych, od wyścigów GT po F1, nie zapominając o touringu pod względem kierownic. Jeśli chodzi o bazy, jest ona znacznie bardziej wszechstronna, zwłaszcza wraz z pojawieniem się nowej serii Evo. Oczywiście Simagic oferuje również pedały w swoim katalogu sim-racing.

Obecnie dostępne są 3 pedalboardy z różnymi konfiguracjami dostosowanymi do budżetu i preferencji użytkownika. Poniżej przedstawiamy P1000 w naszej konfiguracji do wyścigów symulacyjnych, aby przetestować i przedstawić naszą opinię na jego temat. Ten pedalboard obejmuje środek asortymentu Simagic, z P500 na poziomie podstawowym i P2000 na szczycie.

Główne cechy techniczne mechanizmu korbowego

  • Cała konstrukcja wykonana z aluminium, w tym pedały, ramiona i stojak
  • Wysoce konfigurowalne urządzenie peryferyjne z układem hamulcowym LC lub hydraulicznym
  • Dostępne w wersjach z 2 lub 3 pedałami, z dodatkowymi silnikami do haptycznego sprzężenia zwrotnego na każdym pedale.
  • Czujnik magnetyczny na wszystkich pedałach
  • Ciśnienie hamowania 100 kg, z układem LC lub hydraulicznym
  • Pedały z regulacją rozstawu i kąta nachylenia
  • Kompatybilny z komputerami PC i wszystkimi bazami danych Simagic
  • Kompatybilny z praktycznie wszystkimi podwoziami dzięki rozstawowi osi Fanatec ClubSport V3 lub wzorowi montażowemu
GT DD PRO

Projekt

Jak zwykle w naszych testach, zaczynamy od wyglądu pedalboardu Simagic P1000. Wizualnie, kolor, który dominuje w tym urządzeniu to rodzaj ciemnej szarości, lub jasnej czerni, jeśli wolisz, z czerwonymi elementami. Ten ostatni znajduje się na tabliczce z przodu pedałów z napisem „Keep Racing”, a także na mechanizmach oporowych. Osobiście pozbyłbym się Keep Racing, ponieważ to trochę za dużo.

Jeśli chodzi o resztę P1000, jest to urządzenie, które ogólnie uważam za bardzo atrakcyjne. Płytki pedałów są dostępne w różnych rozmiarach, co powinno pomóc w rozróżnieniu ich według stopy. A jeśli wybierzesz opcję silników haptycznych, będziesz mieć ładne pudełko nad każdym pedałem, za płytką, w kolorze czarnym z czerwonymi akcentami.

Montaż na zamówienie

Biorąc pod uwagę, że P1000 to podstawowy mechanizm korbowy Load Cell z opcją hydrauliczną, montaż podłogowy nie wchodzi w grę ze względu na siłę wymaganą do hamowania. I to prowadzi nas do montażu na podwoziu. Jak wspomniałem w głównej charakterystyce mechanizmu korbowego, P1000 wykorzystuje rozstaw osi Fanatec ClubSport V3, co czyni go kompatybilnym z praktycznie wszystkimi kokpitami na rynku.

Montaż jest łatwy dzięki 4 punktom mocowania w czterech rogach mechanizmu korbowego. Simagic oferuje jednak również inne systemy mocowania do montażu mechanizmu korbowego na podwoziu, w szczególności za pomocą wsporników mocowanych po bokach.

Obsługa może być trudna. Jedną z jego wad jest wykończenie, które pozostawia nieco do życzenia na niektórych elementach, takich jak odsłonięte okablowanie. Zalecam więc ostrożność podczas instalacji P1000, aby uniknąć jego uszkodzenia.

Produkcja i wykończenie

Porozmawiajmy trochę o wykończeniu tego pedalboardu, ale najpierw przyjrzyjmy się jego jakości wykonania. P1000 opiera się na całkowicie metalowej konstrukcji z aluminiowymi pedałami. Jest bardzo dobrze wykonany, z materiałów najwyższej jakości i tak trwały, jak płyta, na której spoczywają wszystkie pedały.

Jednak, i nie rozumiem, dlaczego Simagic wybrał tę drogę, wykończenie nie jest na najwyższym poziomie. Na 90%, P1000 jest urządzeniem wysokiej jakości, dobrze wykończonym pod względem montażu komponentów i lakieru. Z wyjątkiem tego, że cała elektronika i okablowanie są widoczne, i to w miejscach, które wcale nie są strategiczne. Na przykład kable pedałów znajdują się z przodu, a jeśli stopa się poślizgnie, może to zaszkodzić komunikacji. To samo dotyczy płytki PCB, która znajduje się pod płytą główną, z odsłoniętymi kablami i bez żadnej ochrony. Musisz być bardzo ostrożny podczas obsługi tego pedalboardu, zwłaszcza podczas jego instalacji, aby uniknąć uszkodzeń.

GT DD PRO

Ustawienia wspornika dolnego

W tej kwestii Simagic nadrobił stracony czas, oferując szereg ustawień w P1000. Masz rozstaw pedałów, kąt płyty, Load Cell i tak dalej. Naprawdę istnieje cały szereg fizycznych regulacji, które można wykonać za pomocą Simagic P1000.

Jeśli chodzi o oprogramowanie, wszystko działa za pośrednictwem SimPro Manager, w tym kalibracja, krzywa, zatrzymanie krzywej i cała masa innych ustawień oprogramowania. Jest to bardzo kompletne, powiedziałbym nawet, że profesjonalne, a wszystko to jest zapisywane z opcją aktywacji ustawień zgodnie z uruchamianą grą. Oznacza to, że możesz mieć profil dla Assetto Corsa, inny dla RFactor, iRacing i tak dalej. Szczerze mówiąc, czapki z głów, bo uwielbiam to.

Wrażenia podczas gry

Jak wspomniałem wcześniej, Simagic P1000 jest dostępny w kilku wersjach, w tym w wersji Load Cell i hydraulicznej. Tak więc, w zależności od wyboru, odczucia pod stopą mogą się nieznacznie lub drastycznie różnić w zależności od upodobań.

Mając możliwość przetestowania obu, ponieważ wersja hydrauliczna jest dodatkiem, jeśli chcesz, nie jest to zupełnie inny pedał, zauważyłem, że nie było tak dużej różnicy między LC a hydraulicznym w kategoriach bezwzględnych.

W LC czucie jest dobre, podobnie jak w innych konkurencyjnych mechanizmach korbowych. Pedał ma dobry skok, zarówno na początku, jak i na końcu, szczególnie w przypadku różnych elastomerów. Czucie pedału jest bardzo liniowe, nawet przyjemne, z lekką miękkością na początku skoku, co można znaleźć w mniej więcej wszystkich mechanizmach korbowych LC.

Jeśli chodzi o wersję hydrauliczną, nie zauważyłem dużej różnicy w stosunku do wersji LC, ponieważ ten mechanizm korbowy jest czymś w rodzaju hybrydy. Początkowy skok jest hydrauliczny, a następnie elastomery zapewniają większy opór pod koniec skoku. W praktyce wyczucie jest całkiem dobre, ale nieco poniżej tego, co można znaleźć w pełni hydraulicznym mechanizmie korbowym.

GT DD PRO

Kompatybilność

Jeśli chodzi o kompatybilność, P1000 jest obsługiwany przez wszystkie bazy Simagic, z platformą PC tylko dla tego pedalboardu. Tak naprawdę nie zmienia to wiele w porównaniu z innymi produktami Simagic lub jakąkolwiek marką działającą na najwyższym poziomie rynku symulatorów wyścigowych.

Stosunek jakości do ceny

Chociaż cena P1000 zaczyna się od 600 euro, rachunek szybko staje się wysoki, jeśli zaznaczysz wszystkie pola tego mechanizmu korbowego Simagic. Jako pełna opcja, możesz spodziewać się zapłaty ponad 1000 euro za system hydrauliczny, dotykowe sprzężenie zwrotne i pedał sprzęgła.

Ale jeśli dobrze wybierzesz P1000, myślę, że jest to całkiem dobry stosunek jakości do ceny. Nie zaznaczaj wszystkich pól pedałów, to wszystko, chyba że musisz, a wtedy to zupełnie inna historia.

Mój werdykt

Podejście Simagic do P1000 jest raczej nietypowe. Hybrydowy system hydrauliczny i zakres opcji sprawiają, że ten mechanizm korbowy jest dobrym urządzeniem peryferyjnym do sim-racingu. Oczywiście nie jest najlepszy w swojej kategorii, ale nie jest też ostatni na liście.

Jak wspomniałem w sekcji „stosunek jakości do ceny”, staraj się ostrożnie wybierać opcje P1000, aby uzyskać dobry mechanizm korbowy, który nie kosztuje ręki i nogi. Czucie jest bardzo przekonujące, z dobrą jakością wykonania, nawet jeśli wykończenie pozostawia trochę do życzenia w niektórych obszarach. Podsumowując, jest to mechanizm korbowy, który z przyjemnością polecam.

gt dd pro

Simagic P1000

Precyzja, moc i modułowość

Notez cet article

Możesz także polubić…

SIMAGIC P-HPR: Testy i opinie

SIMAGIC P-HPR: Testy i opinie

Simagic P-HPRKorzyści Większe zanurzenie Dobry stosunek jakości do ceny Bardzo dobra jakość wykonania Wady Wymaga...

SimNet SP Pro: Test i recenzja

SimNet SP ProKorzyści Bardzo konkurencyjna cena Metalowy mechanizm korbowy dostępny w kilku konfiguracjach Ogniwo...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest