Conspit 300GT
Korzyści
- Konstrukcja ze stopu aluminium i płyta czołowa 3D z włókna węglowego
- Centralny wyświetlacz danych telemetrycznych
- Kompatybilny z wieloma podstawami Direct Drive innych marek
- Bardzo atrakcyjna cena sprzedaży
Wady
- Mały ekran przedni (nawet nie 3”)
- Kierownica dostarczana bez QR marki dla tych z podstawami Conspit, w cenie około 100 €.
Nasza ocena: 9,2/10
Jak wiadomo, na rynku międzynarodowym istnieje wiele marek symulatorów wyścigowych. Są wśród nich znane na całym świecie marki, takie jak
Jeśli chodzi o innych, jest to średnio około 10 lat, a niektórzy gracze nie są jeszcze w wieku szkolnym (jak na przykład Moza Racing). Nawiasem mówiąc, mówiąc o chińskich markach, są one również obecne na rynku wyścigów symulacyjnych, podobnie jak na rynku smartfonów i telewizorów, by wymienić tylko kilka. Niektóre są dobrze znane, inne nie tak bardzo, zwłaszcza na starym kontynencie.
Istnieje wiele przykładów chińskich marek sim-racingowych, a dziś przyjrzymy się Conspit. Prawdopodobnie nie słyszałeś o tej marce i to normalne. Mamy bardziej doświadczonych i znanych na całym świecie graczy w tej grze, którzy latają pod radarem we Francji, jak na przykład Simagic .
Dla Conspit producent oferuje kompletny katalog, łączący bazy Direct Drive, pedały, kierownice, a nawet kokpity. Dziś przyjrzymy się modelowi 300GT, kierownicy w stylu GT, jak sama nazwa wskazuje, i muszę przyznać, że jest ona bardzo obiecująca.
Główne cechy techniczne kierownicy
- Kierownica o średnicy 30 cm i prostokątnym kształcie
- Konstrukcja ze stopu aluminium CNC i płyta czołowa 3D z włókna węglowego
- Uchwyty TPU EnduroGrips
- 8 podświetlanych przycisków z funkcją naklejki
- 4 enkodery obrotowe dla kciuków i uchwytów
- 3 enkodery obrotowe z 12 pozycjami pod ekranem centralnym, w tym jeden umożliwiający dostosowanie działania 2 enkoderów na uchwytach
- 2 zabawne przełączniki Fanatec po bokach panelu przedniego
- Z tyłu 2 przyciski indeksowe i 4 łopatki
- 2 magnetyczne łopatki z regulowanym rozstawem i 2 progresywne łopatki do podwójnego sprzęgła lub dowolnej innej konfiguracji.
- Waży 1,32 kg z markowym QR (sprzedawany oddzielnie)
- Kompatybilność z PC przez połączenie USB
- Tylna piasta ze wzorem 70 mm i 50 mm, aby pomieścić wiele QR na rynku
- RevLED w górnej części ekranu o przekątnej prawie 3
- Kompatybilny z SimHub do ustawiania parametrów LED
Projekt
Trzeba przyznać, że konstrukcja 300GT jest dość prosta. Biorąc pod uwagę, że jest to kierownica typu GT, jej kształt jest bardzo prostokątny, z zamkniętymi uchwytami u dołu. Przednia część kierownicy wykonana jest z 12-warstwowego włókna węglowego 3D, które spoczywa na konstrukcji ze stopu aluminium obrabianego CNC.
Panel przedni zawiera szereg elementów sterujących, w tym przyciski i enkodery obrotowe. Przyciski są przezroczyste na biało, ponieważ są podświetlane, podobnie jak obramowania enkoderów.
Podsumowując, muszę powiedzieć, że 300GT to piękna kierownica, łącząca minimalistyczny design i wyścigi samochodowe. Wciąż jest stonowana, zwłaszcza jeśli zdecydujesz się na kilka prostych naklejek, aby ożywić całość.
Montaż na zamówienie
Z tyłu 300GT znajduje się piasta o wzorze 6×70 mm i 3×50 mm, która może pomieścić mniej więcej wszystkie QR innych marek dostępnych na rynku. Jednak Conspit nie tylko produkuje kierownice, ponieważ marka oferuje katalog urządzeń peryferyjnych do simracingu, w tym podstawy DD.
Montaż 300GT w celu dopasowania do konfiguracji symulatora wyścigowego jest bardzo prosty, a cały sprzęt jest dostarczany w zestawie. Masz śruby, klucze i wszystkie narzędzia potrzebne do przymocowania QR do kierownicy. Jest jednak jedna rzecz, która nie podobała mi się w Conspit, a mianowicie taniość marki i brak QR dla jej baz. Jest on sprzedawany osobno za prawie 100 euro i wcale nie jest dobrym pomysłem pominięcie jego dodatku do kierownicy, zwłaszcza że marka oferuje bazy DD.
Produkcja i wykończenie
Podobnie jak większość producentów urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych w tym samym segmencie co Conspit, 300GT opiera się na konstrukcji ze stopu aluminium z płytą czołową z włókna węglowego. Jakość wykonania jest naprawdę dobra w kategoriach bezwzględnych.
Wszystkie krawędzie kierownicy są zaokrąglone, aby zapobiec skaleczeniu się podczas korzystania z niej. Conspit użył również TPU do wykonania uchwytów, nadając im miękką, trwałą teksturę, która umożliwia jazdę bez rękawiczek.
Jeśli chodzi o wykończenie, nie zauważyłem żadnych większych wad na kierownicy. Jest kilka szczelin tu i tam, ale szczerze mówiąc nie jest źle. Może to być odosobniony problem w egzemplarzu, który posiadam, albo może być tak, że produkcja nie jest jeszcze do końca dopracowana. Tak czy inaczej, nie stanowi to problemu dla solidności kierownicy.
Obsługa kierownicy
Koło ma średnicę 30 cm, stąd nazwa, i prostokątny kształt. Chwyty są zamknięte u dołu, co można znaleźć w dzisiejszych rowerach GT. Pozycja do jazdy jest standardowa, 09:15, z bardzo dobrym chwytem i materiałem na uchwytach, który zapobiega obfitemu poceniu się.
Ergonomia jest bardzo dobra, a przyciski i elementy sterujące znajdują się wystarczająco blisko dłoni. Z tyłu znajdują się 2 przyciski, do których można uzyskać dostęp za pomocą indeksów i które są mniej wymagające niż te z przodu. Z tyłu znajdują się również 4 łopatki, z których 2 są magnetyczne i regulowane, a pozostałe są progresywne.
Zaletą magnesów jest to, że można je zmieniać, aby uzyskać 3 różne poziomy siły wymaganej do ich użycia. Myślę, że to naprawdę fajna rzecz, zwłaszcza w kierownicy, która nie jest naprawdę droga w porównaniu do konkurencji.
Wrażenia podczas gry
Biorąc pod uwagę, że Conspit jest mało znaną azjatycką firmą, chce zmierzyć się z dużymi chłopcami w branży, oferując dość kompletne rozwiązanie w bardzo konkurencyjnej cenie. Cenę omówię poniżej, po wrażeniach z jazdy.
Przede wszystkim, jak wspomniałem wcześniej, ergonomia 300 GT jest bardzo dobra, a elementy sterujące łatwo mieszczą się pod palcami. Niektóre przyciski znajdują się daleko od kciuków, ale reszta jest na swoim miejscu. To samo dotyczy magnetycznych łopatek z magnesami, które można wymieniać zgodnie z własnymi preferencjami.
Oprogramowanie Conspit, które służy do konfiguracji wszystkich funkcji kierownicy, w szczególności enkoderów i ekranu, jest w porządku. Niestety kompatybilność z SimHub jest ograniczona do diod LED. Marka chce promować swoje rozwiązanie, ale nie jest ono jeszcze stabilne, ponieważ oprogramowanie od czasu do czasu ulega awarii, powodując awarię wszystkich danych telemetrycznych kierownicy. Samo w sobie nie jest to problemem dla tych, którzy są przyzwyczajeni do kierownic bez ekranów, ale dla innych jest to problematyczne, szczególnie w środku wyścigu.
Kompatybilność
Conspit 300GT jest kompatybilny tylko z platformami Windows PC. Jeśli chodzi o bazy Direct Drive, masz do dyspozycji te oferowane przez markę, a także te od innych producentów, pod warunkiem, że masz piastę, która do niej pasuje, a także QR.
Stosunek jakości do ceny
Stosunek jakości do ceny 300GT jest całkiem niezły, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że celuje on znacznie powyżej swojej klasy. Oferuje funkcje często spotykane w droższych kierownicach, a Conspit kosztuje zaledwie 450 €! bez QR, pamiętaj.
Mój werdykt
Po wypróbowaniu tej kierownicy Conspit dla fanów GT stwierdzam, że spełnia ona wiele wymagań wirtualnych kierowców. Jakość wykonania jest dobra, z wykończeniem nieco poniżej doświadczonej konkurencji. Cena jest bardzo agresywna, biorąc pod uwagę oferowane funkcje, co uwielbiam w azjatyckich kierownicach.
Czy poleciłbym 300GT? Tak, dla kierowców z ograniczonym budżetem, którzy nadal chcą wciągających wrażeń. Myślę, że to nadal dobra kierownica, która ostatecznie mnie zaskoczyła.










0 komentarzy