McLaren Artura Ultimate
Korzyści
- Oficjalna replika kierownicy McLaren Artura GT4
- Kompatybilny z wieloma podstawami dzięki wzorowi 70 mm
- 4-calowy ekran na panelu przednim
- Wiele elementów sterujących na panelu przednim
Wady
- Raczej skomplikowane w nauce, wymagające czasu na adaptację.
- Wysoka cena sprzedaży
Nasza ocena: 9,2/10
Obecnie na rynku dostępnych jest wiele marek premium z branży sim-racing, z których niektóre znamy, a inne nie. Na przykład, wszyscy znacie Asetek lub Simucube, którzy są głównymi graczami w branży sim-racing, oferując bardzo wysokiej klasy katalog dla fanów tej dyscypliny, ale także zespołów sportów motorowych.
Oczywiście istnieją inne nazwy, które latają pod radarem, jeśli chodzi o wysokiej klasy urządzenia peryferyjne. Jedną z nich jest Ascher Racing, producent, który powstał w 2015 roku. Od samego początku przygody z Ascher, marka chciała produkować i sprzedawać bardzo wysokiej klasy urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych. 10 lat później nadal tak jest, a my mamy kierownicę McLaren Artura Ultimate na naszym symulatorze wyścigowym do pełnego testu.
Główne cechy techniczne kierownicy
- Aluminiowa konstrukcja wywodząca się z wyścigów samochodowych
- Średnica 30 cm, waga 1,52 kg
- Kierownica w stylu GT oficjalnie licencjonowana dla McLaren Artura GT4
- 4-calowy zintegrowany kolorowy ekran
- RevLED wokół ekranu
- 14 przycisków RGB, 4 enkodery, 2 pokrętła, 2 joysticki
- 6 tylnych łopatek, w tym 4 magnetyczne i 2 dla podwójnego sprzęgła
- Wzór 70 mm z tyłu dla QR
- Fabryczna kompatybilność z Asetek QR i USB-C
- Kompatybilność z SimHub
Projekt
Projekt McLaren by Ascher Racing został zaczerpnięty bezpośrednio z brytyjskiego supersamochodu: jest wystawny i bardzo wyścigowy, gdy widzisz go po raz pierwszy. Duży 4-calowy ekran zajmuje znaczną część przedniego panelu, który jest otoczony elementami sterującymi. Pomiędzy przyciskami, wirnikami i joystickami, a także diodami RevLED, nie ma wrażenia, że kierownica jest obciążona. Powodem jest to, że średnica kierownicy wynosi 30 cm, więc jest mnóstwo miejsca na wszystko.
McLaren Artura Ultimate to bardzo atrakcyjna kierownica w stylu GT. Logo McLaren i Ascher Racing są dyskretne, zwłaszcza to drugie. To stonowana kierownica, nawet jeśli niektóre elementy sterujące są krzykliwe.
Montaż na zamówienie
Z tyłu znajduje się QR ze standardowym wzorem 70 mm. Oznacza to, że można zamontować mniej więcej dowolny szybkozamykacz dostępny na rynku, o ile ma się odpowiednią piastę.
Jednak marka współpracowała z Asetek i QR tego ostatniego jest natywnie obsługiwany, a komunikacja z komputerem odbywa się za pośrednictwem USB-C. Nie musisz mieć bazy Asetek ani jej QR, aby cieszyć się Ascher Racing McLaren.
Produkcja i wykończenie
Znajdujemy tutaj konstrukcję z anodyzowanego aluminium z przemysłu motoryzacyjnego. Cięcia są wykonywane za pomocą maszyn CNC, a niektóre części są poddawane obróbce laserowej. Jakość wykonania jest po prostu nienaganna, godna brytyjskiego luksusowego samochodu.
Nie ma nic do powiedzenia na temat wykończenia Ascher Racing McLaren Artura. Jest w 100% najwyższej jakości. Pomiędzy przyciskami, uchwytami, ekranem, strukturą i wszystkim innym, nie znajdziesz wady na tej kierownicy.
Obsługa kierownicy
Koło ma średnicę 300 mm i prostokątny kształt. Pozycja do jazdy to 09:15, z wyprostowanymi rękami.
Wszystkie elementy sterujące na tej kierownicy są łatwo dostępne, gdy ręce są na swoim miejscu. Niezależnie od tego, czy chodzi o przyciski, pokrętła czy cokolwiek innego, będziesz w stanie aktywować dowolną funkcję (po jej zmapowaniu) bez większego wysiłku z Twojej strony. Nawiasem mówiąc, wszystkie przyciski mają kolor RGB i można je konfigurować za pomocą oprogramowania.
Z tyłu znajduje się 6 łopatek, w tym 4 magnetyczne i 2 dla podwójnego sprzęgła. Ich rozstaw można regulować, co powinno ułatwić znalezienie odpowiedniej pozycji do jazdy.
Wrażenia podczas gry
Nadszedł czas, aby zainstalować kierownicę Ascher Racing McLaren Artura i zobaczyć, co ma do zaoferowania. Po ustawieniu zauważysz, że ta kierownica radzi sobie znakomicie.
To tyle, jeśli chodzi o wyczucie. Wszystkie elementy sterujące na panelu czołowym okazały się bardzo przydatne podczas wyścigów, zwłaszcza jeśli lubisz GT lub wyścigi wytrzymałościowe z LMP. Wyświetlanie danych na ekranie jest przydatne podczas wyścigów, ale tak naprawdę zależy to od tego, kto prowadzi samochód. Niektórzy uważają, że posiadanie centralnego ekranu na kierownicy jest przydatne, ponieważ oszczędza czas podczas szukania następnego zakrętu lub wyświetlania danych telemetrycznych, podczas gdy inni tak nie uważają. To subiektywna kwestia i jestem w stanie to zrozumieć.
Ascher Racing McLaren Artura to piękna kierownica, jak wspomniałem wcześniej. Nie tylko zapewnia przyjemną wizualnie konfigurację, ale także zwiększa immersję. Mówiąc o tym, łopatki z tyłu są bardzo przydatne w wyścigach, zwłaszcza jeśli chodzi o ich mapowanie.
Jedynym negatywnym punktem, który mogę skrytykować w odniesieniu do tej kierownicy, jest oprogramowanie. OK, nie mam wiele do powiedzenia na temat SimHub, ponieważ pozwala on skonfigurować kierownicę, ale oprogramowanie Ascher Racing jest trudne do opanowania. Będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość, jeśli chodzi o mapowanie, kalibrację i wszystko, co jest zdalnie związane z dostosowywaniem.
Kompatybilność
Jeśli chodzi o kompatybilność, masz Fanatec, Simagic, Asetek, VRS, Accuforce i jeszcze więcej dla baz Direct Drive. Wszystko, czego potrzebujesz, aby to działało, to odpowiedni koncentrator do bazy, a połączenie odbywa się przez USB.
Mówiąc o USB, można by pomyśleć, że Ascher Racing McLaren Artura jest kompatybilny tylko z platformą PC. Kierowcy konsolowi są często odsuwani na bok, jeśli chodzi o wyścigi symulacyjne premium, niestety, z wyjątkiem Fanatec, który całkiem dobrze je obejmuje.
Stosunek jakości do ceny
Cena modelu McLaren Artura Ultimate zaczyna się od 1499 euro, a po wybraniu wszystkich opcji może przekroczyć 1700 euro. Nie będziemy kłamać, jest to drogie, nawet jeśli inne marki oferują koła, które są droższe, często wykonane z materiałów premium.
Mój werdykt
Marka Ascher Racing jest obecna w branży wyścigów symulacyjnych od 10 lat, działając w segmencie premium, ale wciąż jest mało znana przeciętnemu człowiekowi. Nie oznacza to, że jej produkty są złe, wręcz przeciwnie.
McLaren Artura Ultimate to doskonała kierownica, którą warto mieć w swojej konfiguracji, a ja mogłem to potwierdzić, testując ją. Dzięki jakości wykonania, sterowaniu, wszechstronności i wzornictwu jest trochę jak Max Verstappen wśród kierownic: prawie nigdy nie traci rytmu. Tylko cena i kompatybilność mogą być decydującymi czynnikami w takim przypadku.
Pod tym względem Fanatec BMW M4 GT3 stanowi bardzo solidną alternatywę. Design inspirowany GT3, kompatybilność z PC i PlayStation oraz jakość wykonania sprawiają, że jest to doskonały kompromis między wydajnością, immersją i dostępnością.











0 komentarzy