Zaznacz stronę

Bass Shakers czy ButtKicker: Który z nich do immersyjnych wyścigów symulatorów?

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Konfiguracje symulatorów wyścigowych są liczne i obejmują następujące główne elementy wyposażenia: podstawę napędu bezpośredniego, kierownicę dostosowaną do dyscypliny sportów motorowych, którą lubisz, ogniwo obciążnikowe lub hydrauliczny mechanizm korbowy (jeśli możesz sobie na to pozwolić), manetkę lub hamulec ręczny (jeśli go potrzebujesz) oraz kokpit. To podstawa każdej wciągającej konfiguracji.

Trzeba przyznać, że niektórzy gracze nie będą mogli sobie pozwolić na podwozie z fotelem kubełkowym, ponieważ te małe perełki mogą z łatwością osiągnąć cenę 1600 euro, jeśli zostaną zakupione od znanych marek oferujących innowacyjne rozwiązania. Jednak bez podwozia i kubełkowego fotela wrażenia z jazdy będą ograniczone. I nie mówię nawet o potrójnych lub zakrzywionych ekranach, które dodają dobrą warstwę immersji, zwłaszcza gdy FOV jest odpowiednio dostosowane.

To podstawy, jak już wspomniałem wcześniej. A jeśli chcesz popchnąć kopertę jeszcze dalej, istnieją dynamiczne kokpity, które zawierają cylindry na wszystkich czterech rogach, aby symulować ruchy ciała podczas pokonywania zakrętów. Rozwiązanie to jest jednak bardzo drogie w integracji i najczęściej będziesz potrzebować specjalnego podwozia, które może pomieścić to ulepszenie. Next Level Racing oferuje rodzaj platformy dla niektórych swoich kokpitów, aby dodać ruchy ciała, ale to rozwiązanie jest bardzo drogie (ponad 3000 euro).

A gdzie jest potrzeba, tam jest potrzeba majsterkowania. W świecie kina domowego istnieją produkty zaprojektowane w celu zwiększenia immersji podczas oglądania filmu. Pomysł polega na zapewnieniu dotykowego sprzężenia zwrotnego, gdy na ekranie pojawia się eksplozja, strzelanina lub inna spektakularna scena. W praktyce obejmuje to moduł haptyczny (wibracyjny), który odzyskuje sygnał z wyjścia audio w celu odfiltrowania niskich częstotliwości i poruszenia elektromagnesu zamkniętego w metalowej obudowie.

Firma stojąca za takim produktem nazywa się ButtKicker i jest punktem odniesienia w tej dziedzinie. Co więcej, marka ta wyposaża również kina na całym świecie, aby zapewnić bardziej wciągające wrażenia podczas oglądania filmu.

Rozwiązania ButtKicker nie są tak drogie do użytku osobistego; możesz spodziewać się zapłaty 350 euro za wibrator i około 400 euro za konkretny wzmacniacz. ButtKicker stał się tak popularny na całym świecie, że wielu graczy zaczęło instalować go w swoich konfiguracjach, szczególnie w wyścigach symulacyjnych.

W rzeczywistości to rozwiązanie DIY stało się tak powszechne, że firma stojąca za ButtKicker została „zmuszona” do zaoferowania konkretnego produktu: ButtKicker Gamer Plus i Pro, w cenie około 250 i 300 euro. Zasada działania tego sprzętu jest dość prosta: masz wibrator, który instaluje się bezpośrednio na obudowie za pomocą klipsa, a część audio, tj. sygnał, jest zarządzana przez złącze USB (najnowsze wersje ButtKicker) lub RCA.

Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, a przy tym znacznie tańsze niż dynamiczne podwozie. Oczywiście nie ma tu ruchów ciała i przenoszenia masy, ale jest to plus pod względem immersji, zwłaszcza podczas hamowania i innych uderzeń.

Rozwiązanie Next Level Racing: niższe ceny i brak konieczności stosowania podwozia

Inżynierowie z pewnością zauważyli, że ButtKicker jest w porządku, ale wymaga obudowy. Gracze korzystający ze statywu lub biurka nie będą mogli korzystać z Gamer Plus, ponieważ nie można go zainstalować na krześle. Widząc tę lukę na rynku, Next Level Racing skorzystał z okazji, aby opracować rodzaj podkładki, która pasuje bezpośrednio do kubełka lub krzesła, eliminując potrzebę stosowania obudowy.

Nazywa się HF8 Haptic Gaming Pad i jest jak pokrowiec zakładany na krzesło, który zawiera 8 silników do wibracji lub haptycznego sprzężenia zwrotnego. Silniki są rozmieszczone na całej powierzchni podkładki, dotykając prawie całych pleców. Sygnał audio jest zarządzany przez USB na komputerach PC lub przez gniazdo 3,5 na konsolach. HF8 można regulować za pomocą oprogramowania NLR lub SimHub, oczywiście na komputerze PC, aby ustawić wszystkie pożądane efekty. Jest to bardzo kompletne, skuteczne i stosunkowo niedrogie rozwiązanie (około 250 euro za obudowę). Wspaniałe w NLR HF8 jest to, że można go zainstalować na dowolnej konfiguracji symulatora wyścigowego, niezależnie od tego, czy masz podwozie, czy nie, dzięki czemu produkt ten jest przenośny, ale także bardziej interesujący dla zwykłych graczy, którzy chcą dodać warstwę immersji do swojej konfiguracji.

Jednak intensywność wibracji będzie tłumiona przez samą naturę rozwiązania. W przypadku ButtKicker haptyczne sprzężenie zwrotne jest propagowane przez obudowę, zyskując rezonans, a tym samym większy efekt końcowy. W przypadku HF8 silniki zapewniają niestandardowe wibracje w różnych częściach pleców, ale kosztem mocy. Wszystko jest kwestią kompromisu i tego, czego szukasz w rozwiązaniu.

Rozwiązanie DIY: shaker basowy

Zakończmy na prawdziwie DIY rozwiązaniu, które ma zalety dwóch pozostałych, które widzieliśmy, bez konieczności posiadania obudowy i / lub budżetu, który się z tym wiąże. Shaker basowy to, jak sama nazwa wskazuje, bas, który zapewnia haptyczne sprzężenie zwrotne poprzez wykorzystanie niskich częstotliwości lub basów, jeśli wolisz.

Pomysł jest prosty w realizacji: masz konkretny przetwornik basowy, który jest zamknięty w obudowie, aby zapewnić rodzaj rezonansu, a tym samym haptyczne sprzężenie zwrotne. Jest to naprawdę niedrogie rozwiązanie, a także łatwe do skonfigurowania w praktycznie każdej konfiguracji symulatora wyścigowego. Jest mniej hałaśliwy niż ButtKicker, ale mocniejszy niż HF8. Jednak, aby w pełni poczuć efekty, należy umieścić głośnik basowy bardzo blisko ciała, zwłaszcza jeśli zdecydujesz się na mniejszą jednostkę.

Shaker basowy jest dodatkiem DIY, co oznacza, że musisz zrobić to wszystko sam, z odrobiną sprzętu audio. Operacja jest prosta i niedroga (około 150 €). Będziesz potrzebował :

  • Wzmacniacz audio lub amplituner z 2 wyjściami (o dowolnej mocy, ale nie przekraczającej 100 W) i wejściem USB do podłączenia do komputera.
  • 1 lub 2 shakery basowe w zależności od mocy wzmacniacza
  • Okablowanie, w szczególności okablowanie USB i audio do podłączenia sprzętu (wzmacniacz do komputera, shakery basowe do wzmacniacza)
  • A także wszystkie śruby i wkręty potrzebne do zamontowania go w konfiguracji.

Wzmacniacz zostanie rozpoznany jako zewnętrzna karta dźwiękowa, a wszystko można skonfigurować za pomocą SimHub. Nie jest to bardzo drogie, o ile jesteś racjonalny, i niestandardowe, ponieważ możesz dodać inne shakery basowe, mocniejszy wzmacniacz i tak dalej. To rozwiązanie, podobnie jak dwa pozostałe, służy głównie zwiększeniu immersji kierowcy, a nie poprawie jego czasów okrążeń na torze.

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar