Zaznacz stronę

Moza SR-P : Testy i opinie

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Moza SR-P

Korzyści

  • Całkowicie metalowa konstrukcja
  • Pedał hamulca z ogniwem obciążnikowym
  • Doskonała jakość wykonania
  • Regulowane pedały

Wady

  • Brak kompatybilności z konsolami
  • Pedały sprzęgła i przyspieszenia z identycznym wyczuciem
  • Czujnik wagowy z krótkim skokiem

Nasza ocena: 9,5/10

Moza Racing może być nowym graczem w branży wyścigów symulacyjnych, ale ten chiński producent zdołał opracować i wprowadzić na rynek dość szeroką gamę urządzeń peryferyjnych do wyścigów. Jej katalog obejmuje szereg baz Direct Drive, wszystkie doskonałej jakości, a także kierownice, korby i inne akcesoria wyścigowe.

Ale rynek, na którym działa ta chińska marka, jest bardzo konkurencyjny, z nazwami, które są w grze od lat, jeśli nie dziesięcioleci. Aby wymienić tylko kilka, mamy Fanatec i Thrustmaster Są to wielkie marki w branży wyścigów symulacyjnych, oferujące produkty wysokiej jakości, ale skierowane do zupełnie innych odbiorców. Jak widać, Thrustmaster kieruje swoją ofertę zarówno do amatorów wyścigów symulacyjnych, jak i początkujących, oferując szeroki i przede wszystkim kompatybilny z konsolami katalog. W przypadku Fanatec historia jest nieco inna: podczas gdy niemiecki producent oferuje produkty kompatybilne z konsolami, ma również najwyższej klasy urządzenia peryferyjne dla kierowców wyścigowych.

A co z Moza? Cóż, chiński producent robi dokładnie to, co Fanatec. Wśród produktów oferowanych przez Moza mamy mechanizm korbowy SR-P to przystępna cenowo oferta marki w kategorii Ogniwo obciążnikowe. Poniżej przyjrzymy się bliżej temu pedalboardowi.

 

Główne cechy techniczne mechanizmu korbowego

  • Metalowa konstrukcja z aluminiowymi pedałami
  • Czujnik obciążenia na pedale hamulca dla siły do 100 kg
  • W pełni regulowane pedały
  • Urządzenie dostępne z 2 pedałami w standardowej konfiguracji, ale z możliwością rozbudowy do 1 pedału sprzęgła.
  • Kompatybilny z komputerem PC tylko przez kabel USB
  • Możliwość regulacji za pomocą oprogramowania

 

Projekt

Jeśli kiedykolwiek widziałeś urządzenia peryferyjne Moza Racing, wiesz, że istnieje podobieństwo między nimi a urządzeniami konkurencji, zwłaszcza Fanatec. Szczerze mówiąc, nie mam nic przeciwko i uważam, że SR-P to świetny produkt.

Metalowa rama ma czarne wykończenie malowane proszkowo. Trzeba przyznać, że jest piękny, a jakość tego produktu jest wysoka. Trzeba przyznać, że Moza Racing jest w grze dopiero od kilku lat, ale mimo to udało jej się stworzyć wysokiej jakości urządzenia peryferyjne, które również dobrze wyglądają, a ja je uwielbiam.

Spójrzmy jeszcze raz na kolory. Rama jest malowana proszkowo na czarno, ale płytki pedałów są lekko szare. Myślę, że ten dwukolorowy kolor jest piękny i wyobrażam sobie, że będzie taki sam dla Ciebie. Podsumowując, SR-P to świetny produkt, który będzie idealnie pasował do każdej konfiguracji.

GT DD PRO

Montaż na zamówienie

Należy pamiętać, że SR-P zostanie dostarczony do domu całkowicie zdemontowany, więc trzeba będzie go złożyć samodzielnie. Ale nie martw się, nie potrzebujesz tytułu magistra budownictwa i inżynierii lądowej, aby wykonać tę operację: każdy pedał jest utrzymywany na miejscu przez 4 śruby, więc nie ma się czym martwić.

Poza tym należy pamiętać, że SR-P musi być zamontowany na podwoziu, a nie na podłodze. Masz kilka gumowych podkładek, ale radziłbym zapomnieć o umieszczaniu tego pedalboardu bezpośrednio na podłodze lub na dywanie. Nie zapominajmy, że jest to pedalboard Load Cell, a jeśli to urządzenie nie jest zamontowane do zestawu, zestaw skończy na południu, opalając się na słońcu, pozostawiając cię ołowianym.

 

Produkcja i wykończenie

Jeśli chodzi o konstrukcję, Moza oferuje nam stal w przypadku SR-P i aluminium w przypadku pedałów. Jest piękny, świetnie wykonany i ma wzorowe wykończenie. Konstrukcja wykonana z metalu zapewnia wytrzymałość i solidność. Pedały są aluminiowe, ale bardzo solidne.

Lakier jest nieskazitelny, a konstrukcja jest malowana proszkowo. Pedały są trochę śliskie, ale lakier jest bardzo dobrej jakości. Jeśli chodzi o części składające się na ten pedalboard, wszystko jest idealne, bez najmniejszej wady. Trzeba przyznać, że Moza Racing opanowała produkcję, a jej produkty są doskonałej jakości, na równi z konkurencją.

 

Zapoznanie się z pedałami

SR-P jest dość standardowym pedalboardem w twoich rękach, a także oferuje wiele możliwości dostosowania, jeśli chodzi o rozmieszczenie pedałów. Płyta nośna ma 11 otworów, dzięki czemu można zamontować pedały w dowolnym miejscu. Jeśli szukasz bardzo bliskiej pozycji pedału, jest to możliwe. Co więcej, możesz mieć 2 lub 3 pedały z SR-P, oczywiście za dodatkową opłatą. Obawiam się, że na tym świecie nie ma nic za darmo.

Co więcej, same pedały są wysoce regulowane, co pozwala na ich dowolne ustawienie, znacznie zwiększając przyczepność tego pedalboardu. Mówiąc o pedałach, powinieneś wiedzieć, że pedał przyspieszenia i sprzęgła, jeśli zdecydujesz się na ten, mają mniej więcej taki sam opór i są lekkie, prawie jak przełącznik. Wł..

GT DD PRO

Wrażenia podczas gry

Przejdę teraz do wrażeń, jakie może zapewnić Moza Racing SR-P. Po zakończeniu konfigurowania sprzętu i oprogramowania można rozpocząć pracę na ścieżkach za pomocą pedalboardu Load Cell.

Jeśli chodzi o przepustnicę i sprzęgło, nie ma wiele do powiedzenia na temat tych dwóch pedałów, ponieważ są one praktycznie identyczne. Płytka przepustnicy jest duża, a pedał czuły, co pozwala na lepszą kontrolę prędkości obrotowej silnika. Sprzęgło, jeśli oczywiście zdecydujesz się na to, jest prawie identyczne z dotykiem, co jest dla mnie trochę wstydem.

Przejdźmy teraz do gwiazdy pokazu: pedału hamulca i jego ogniwa obciążeniowego. Na papierze mamy sprężynę i elastomer, a zatem dwustopniowe ogniwo obciążnikowe, które można znaleźć w praktycznie każdym innym mechanizmie korbowym w tym segmencie. Jedyną różnicą w stosunku do konkurencji jest to, że SR-P wykorzystuje jeden czujnik dla ogniwa obciążnikowego i drugi dla kąta natarcia. Brzmi świetnie, ale w rzeczywistości jest to po prostu czujnik magnetyczny, który jest nieco bardziej skomplikowany, bardziej premium.

Ten czujnik kąta, połączony ze sprężyną, służy do rejestrowania lekkiego hamowania. Jest dobrze, z bardzo małą liczbą martwych stref. To duży plus, zwłaszcza w porównaniu z innymi pedalboardami, które mają niewielką strefę bez efektu. Jednak nie wszystko w SR-P jest idealne i zaczyna się czuć jak produkt klasy podstawowej, gdy tylko stopa dotrze do strefy Load Cell.

Zasada działania LC polega na tym, że im mocniej naciskasz na pedał, tym bardziej elastomer ściska się i staje się twardy, co pozwala lepiej kontrolować hamowanie. Z tym wyjątkiem, że w SR-P, gdy tylko znajdziesz się na pierwszej części LC, pedał staje się twardy i jeśli ABS nie zostanie aktywowany, koła zaczną się blokować. W tytułach, które domyślnie mają ABS, nie jest to problemem, ale w symulacjach wyścigowych (iRacing, ACC itp.), gdzie ABS jest wyłączony praktycznie we wszystkich zawodach, frustrujące jest to, że musisz walczyć z kołami za każdym razem, gdy chcesz uzyskać lepsze wyczucie, hamując tylko trochę mocniej.

 

Kompatybilność

Podobnie jak w przypadku praktycznie wszystkich produktów Moza, SR-P jest kompatybilny wyłącznie z platformą PC, ale nie ogranicza się do ekosystemu chińskiego producenta. Dzięki kablowi USB możesz używać tego pedalboardu z dowolną konfiguracją sim-racingową.

Jeśli chodzi o tytuły, nie ma żadnych ograniczeń, o ile są one kompatybilne z PC.

GT DD PRO

Stosunek jakości do ceny

Wyceniony na 199 euro, SR-P oferuje dobry stosunek jakości do ceny, jeśli nie potrzebujesz pedału sprzęgła, który kosztuje 60 euro. Naprzeciwko niego mamy Fanatec CSL Pedals LC, który jest w konfiguracji 3-pedałowej, ale z LC, który wymaga mniejszej siły.

 

Mój werdykt

Moja opinia na temat Moza SR-P jest mieszana: naprawdę podoba mi się wykończenie tego pedalboardu i jego wysoki poziom regulacji, a także jego kompatybilność z każdym zestawem komputerowym. Czujnik kąta jest przydatny przy lekkim hamowaniu, ale czujnik obciążenia sprawił, że chciałem więcej, szczególnie na torach, na których nie ma ABS.

Jeśli jesteś amatorem wyścigów, który chce się dobrze bawić i doskonalić swoje umiejętności w tytułach takich jak Forza Motorsport, polecam Moza SR-P z włączonym ABS. Dla rowerzystów jeżdżących na ACC, iRacing, rFactor i reszcie, SR-P jest przyjazną dla budżetu korbą i radziłbym przejść na serię Moza.

gt dd pro

Moza SR-P

Bardzo solidny, niedrogi mechanizm korbowy

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Moza CRP: Test i przegląd

Moza CRP: Test i przegląd

Moza CRPAvantages Structure en alliage d’aluminium Excellente qualité de fabrication Load Cell sur le frein et...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar