Zaznacz stronę

Shifter Moza HGP: test i recenzja

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Moza HGP Shifter

Korzyści

  • Doskonała jakość wykonania
  • Dźwignia zmiany biegów z 7 przełożeniami
  • Wymienne pokrętło dźwigni
  • Łatwa instalacja

Wady

  • Kompatybilny tylko z komputerami PC
  • Brak trybu sekwencyjnego
  • Dostępny tylko montaż dolny

Nasza ocena: 9,2/10

Moza Racing jest zdeterminowany, aby zmierzyć się z największymi nazwiskami w wyścigach symulacyjnych, w tym Fanatec i Simagic . Chiński producent ma dość imponujący katalog produktów wyścigowych, z wieloma bazami obejmującymi różne segmenty rynku, kierownicami do praktycznie wszystkich dyscyplin wyścigów samochodowych oraz akcesoriami do wyścigów symulacyjnych, takimi jak deski rozdzielcze, korby i manetki.

Jeśli chodzi o mnie, Moza jest realną opcją dla tych, którzy szukają dobrych produktów, które są wystarczająco przystępne cenowo do wyścigów symulacyjnych. Ale oczywiście nie wszystko na tym świecie jest idealne, a produkty Moza mają pewne wady, podobnie jak w przypadku praktycznie każdej innej marki na świecie.

Katalog Moza zawiera shifter, HGP. Produkt ten został zaprojektowany, aby bezpośrednio konkurować z produktami Fanatec, a w tym artykule przyjrzymy mu się bardziej szczegółowo.

 

Główne i techniczne właściwości shiftera

  • Całkowicie metalowa konstrukcja
  • 7-biegowy H Pattern i bieg wsteczny
  • Inteligentna funkcja auto-blip z pedałami Moza
  • 15-bitowy czujnik magnetyczny
  • Połączenie USB z komputerem
  • Waga 1,3 kg

 

Projekt

Jeśli chodzi o mnie, projekt HGP jest bardzo dobry, czerpiąc wiele inspiracji z shiftera Fanatec, ale z bardziej powściągliwym wyglądem. Czarna farba dominuje w całej obudowie, a ta jest po prostu wspaniała. Niektórzy użytkownicy zgłaszali jednak, że farba jest nieco krucha, więc należy zachować ostrożność.

Dźwignia jest również w kolorze czarnym, z pokrętłem w tym samym kolorze. Co więcej, możesz wymienić to pokrętło, jeśli chcesz, co jest dużym plusem. Ogólnie rzecz biorąc, HGP jest bardzo atrakcyjnym urządzeniem do symulacji wyścigów, ani ekstrawaganckim, ani zbyt konserwatywnym.

GT DD PRO

Montaż na zamówienie

Jeśli chodzi o montaż HGP, widać jego pierwszą wadę, jeśli o mnie chodzi, a wciąż jest ich więcej (patrz poniżej). Shifter Moza można zamontować w obudowie tylko od dołu, wykorzystując gniazda z przodu i z tyłu HGP. Istnieje również klips meblowy, jeśli nie masz kokpitu, ale to mniej więcej to samo.

Szczerze mówiąc, za tę cenę, a zwłaszcza za lokowanie produktu, doceniłbym możliwość zamontowania tego shiftera z boku podwozia lub z tyłu. Co więcej, konkurencja oferuje to już od jakiegoś czasu, a Moza Racing naprawdę przegapiła tę okazję.

Jednak montaż HGP jest dość łatwy, ponieważ będzie on kompatybilny z dużą liczbą obudów dostępnych na rynku. Co więcej, po przykręceniu śrub – a operacja ta jest bardzo łatwa do wykonania, nawiasem mówiąc – to urządzenie peryferyjne w ogóle nie przesunie się ze swojej pozycji.

 

Produkcja i wykończenie

Hasłem przewodnim HGP jest aluminium. Moza wykorzystała ten materiał w całej swojej manetce, od obudowy po dźwignię i pokrętło. Jest naprawdę piękny, premium i ma doskonałą jakość wykonania, może z wyjątkiem lakieru, według niektórych raportów. W każdym razie ja tego nie zauważyłem.

Jeśli chodzi o wykończenie, wszystkie części składające się na ten shifter są doskonałe, bez żadnych wad ani niczego innego. Trzeba przyznać, że marka Moza wie, co robi, mimo że jest w grze dopiero od kilku lat. HGP to piękny shifter, świetnie wykończony, niemal na równi z innymi produktami producenta.

 

Jak poradzić sobie ze zmianą biegów

HGP to manetka H Pattern z 7 biegami i biegiem wstecznym. Uchwyt jest doskonały, zwłaszcza dzięki możliwości wymiany pokrętła dźwigni na niektóre z dostępnych na stronie internetowej Moza. Poza tym nie ma zbyt wielu możliwości dostosowania tego produktu.

Dźwignia ma standardową długość, a biegi zmieniają się bardzo dobrze. Podczas zmiany biegów można wyczuć mechaniczne połączenie, co jest naprawdę przyjemne. Oczywiście konkurencja robi to samo, ale Moza ma mniej niż 5 lat w grze, w porządku.

Kratka jest sporych rozmiarów, ale całkowicie otwarta, co daje nam widok z lotu ptaka na wewnętrzny mechanizm zmiany biegów. Podoba mi się, uwielbiam to! Poza tym, pod względem rozmiaru, HGP nie jest ani duży, ani mały: jest standardowy dla swojej kategorii, ważąc około 1,3 kg.

Jednak jedyną wadą jest to, że brak opcji montażu przerzutki zniechęci wielu rowerzystów, zwłaszcza tych z dość niskimi ramami.

GT DD PRO

Wrażenia podczas gry

Przyjrzyjmy się shifterowi Moza Racing. Przede wszystkim należy skalibrować dźwignię zmiany biegów przed jej użyciem. Obsługa jest prosta i polega na użyciu oprogramowania Pit House do obrócenia dźwigni do końca w lewo i do końca w prawo. Jeśli tego nie zrobisz, będziesz mieć awarie zmiany biegów (na przykład wrzuć bieg 3 zamiast 1).

Ogólnie rzecz biorąc, HGP to doskonały shifter, który z łatwością może stawić czoła konkurencji, zwłaszcza Fanatec. HGP ma 7 biegów i bieg wsteczny. Pierwsze 6 biegów zmienia się znakomicie, z bardzo charakterystycznym metalicznym dźwiękiem. Naprawdę słychać “stukot” każdej zmiany biegu, a także potrzeba siły, aby przez nie przejść, co uwielbiam.

To znacznie zwiększa immersję kierowcy, sprawiając, że wierzy on, że faktycznie prowadzi samochód wyścigowy. Wszystko w HGP jest praktycznie idealne, zwłaszcza jeśli chodzi o zmianę biegów. Aby do nich powrócić, włącz bieg wsteczny i 7th zmianę biegów poprzez zwykłe naciśnięcie dźwigni, jak ma to miejsce w niektórych samochodach (na przykład Volkswagen). Eliminuje to ryzyko przypadkowego wrzucenia biegu wstecznego zamiast pierwszego, a także oznacza, że manetka może być używana w grach wideo z samochodami, które mają tylko 6 biegów.

Kolejnym pozytywnym aspektem, aczkolwiek złagodzonym, jeśli chodzi o mnie, jest to, że HGP ma funkcję automatycznego odchylania, która zwiększa prędkość obrotową silnika podczas redukcji biegów. Wiele dyscyplin sportowych bierze to pod uwagę, np. Hyundai i20NFunkcja ta zapobiega zjeżdżaniu z pięty, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz przygodę z sim-racingiem i jeszcze tego nie opanowałeś. Jednak automatyczny blip działa tylko z mechanizmami korbowymi Moza.

To jednak prowadzi nas do dwóch problemów z projektem HGP. Po pierwsze, będziesz potrzebował trochę więcej siły niż zwykle, aby ominąć R i 7.th raport. Samo w sobie nie jest to wiążące, ale powinieneś być tego świadomy. Po drugie, w HGP nie ma trybu sekwencyjnego; ten shifter jest ręczny tylko w trybie H, a to prawdziwa szkoda i stracona szansa ze strony Moza Racing.

 

Kompatybilność

Podobnie jak w przypadku praktycznie wszystkich urządzeń peryferyjnych Moza, HGP jest kompatybilny tylko z komputerami PC, albo z bazą tego samego producenta (połączenie RJ12), albo z innym za pośrednictwem gniazda USB.

Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, to praktycznie wszystkie są dostępne na PC i trzeba przyznać, że to dość standardowa sytuacja.

GT DD PRO

Stosunek jakości do ceny

Moza HGP jest dostępny za 159 euro i w tej cenie jest naprawdę wart swojej ceny, zwłaszcza biorąc pod uwagę konkurencję, która z łatwością kosztuje 100 euro więcej (mówię o Fanatec ClubSport Shifter SQ V1.5).

Stosunek jakości do ceny HGP jest bardzo dobry, nawet jeśli ma kilka niedociągnięć, w szczególności tryb tylko H Pattern i brak opcji edycji, które mogą sprawić, że niektórzy będą się wahać.

 

Mój werdykt

Czy HGP jest dla ciebie urządzeniem do symulacji wyścigów? To zależy. Jeśli szukasz wysokiej jakości, wydajnej opcji z fajnymi funkcjami i tylko w trybie ręcznym, to tak, HGP jest zdecydowanie wart rozważenia i polecam go, zwłaszcza jeśli masz już pełną konfigurację Moza Racing.

Jeśli jednak jesteś fanem wirtualnych wyścigów z dużym doświadczeniem w tej dziedzinie, nie znajdziesz wiele do zabawy w HGP. Brak trybu sekwencyjnego i ograniczone możliwości jego instalacji stanowią przeszkodę nie do pokonania dla większości doświadczonych kolarzy, nawet jeśli cena HGP jest naprawdę atrakcyjna.

gt dd pro

Moza HGP Shifter

Najwyższej jakości, wysokowydajna dźwignia zmiany biegów

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar