Logitech G RS 50
Korzyści
- Maksymalny moment obrotowy 8 nm
- Agresywna cena w stosunku do oferowanej mocy
- Dobra jakość wykonania
Wady
- Droższa baza na Playstation niż na innych platformach
Nasza ocena: 8,9/10
Logitech jest wyraźnie zdeterminowany, aby zdobyć duży udział w rynku kierownic z napędem bezpośrednim. Zaczęło się to wraz z premierą G Pro Racing Wheel, kierownicy DD rozwijającej 11 nm stałego momentu obrotowego, co plasuje ją powyżej Fanatec CSL DD z zestawem doładowania i tuż poniżej ClubSport DD z 12 nm momentu obrotowego.
Pierwsza baza DD firmy Logitech umieściła markę w środku segmentu urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych. Jest to segment, który przyciąga głównie pilotów z dużym doświadczeniem w wyścigach symulacyjnych, ale niekoniecznie tych nowych w tej dyscyplinie.
Widząc, że w nowym katalogu powstała luka, Logitech opracował RS50, podstawową bazę Direct Drive, która rozwija 8 nm momentu obrotowego, dokładnie tyle, ile oferuje CSL DD z zestawem doładowania. W dalszej części wypróbujemy ten zestaw i zobaczymy, co ma w zanadrzu.
Główne i techniczne cechy zestawu
- Zestaw dostępny z podstawą i kierownicą dla PC/Xbox i PC/PS
- Baza rozwijająca 8 nm maksymalnego momentu obrotowego
- W pełni metalowa konstrukcja podstawy i kierownicy (aluminium)
- Zgodność z nowym ekosystemem firmy Logitech, w tym z kierownicami
- TrueForce, który zapewnia dodatkową warstwę informacji zwrotnej, szczególnie w zakresie wibracji
- Kierownica o średnicy 29 cm z aluminiową konstrukcją i skórą TPU na kierownicy
- Elementy sterujące rozmieszczone w piaście z 2 tylnymi łopatkami i nowym systemem Quick Release firmy Logitech
- Kompatybilny z PC, Xbox i Playstation, pod warunkiem posiadania odpowiedniego sprzętu.
- Dostępność nowego pedalboardu RS Pedals Load Cell o wadze 75 kg
Projekt
Jak to mamy w zwyczaju, zaczynamy od designu. Muszę przyznać, że podstawa jest bardzo ładna, a szczególnie mała w porównaniu do swojej starszej siostry, G Pro. Obudowa jest całkowicie czarna, z QR, który zmierza w kierunku lekko ciemnoszarego. Jest naprawdę piękna, o lekko trójkątnym kształcie. Z tyłu znajdują się żeberka do chłodzenia silnika elektrycznego i łączność, w tym gniazdo USB-C.
Jeśli chodzi o kierownicę, Logitech wprowadził do swojego katalogu 3 nowe modele, ale najpopularniejszym z pewnością będzie ten okrągły. Ma ona 29 cm średnicy, szczotkowane aluminium na płycie czołowej i skórę TPU na obręczy. Uważam, że obręcz kierownicy jest dość gruba, co zapewnia doskonały chwyt i szczerze mówiąc wolę ją od innych chudych, które można znaleźć na rynku.
Montaż na zamówienie
Kierownica, a raczej piasta u podstawy, jest montowana za pomocą nowego systemu Quick Release firmy Logitech. Trzeba przyznać, że szwajcarski producent poświęcił sporo czasu na opracowanie kierownic kompatybilnych z QR pochodzącym od konkurencji.
Jeśli chodzi o dopasowanie podstawy do mebli, ma ona 8 nm długości, a do jej przytrzymania wystarczy zacisk. Jeśli masz obudowę, jest ona montowana od dołu na czymś w rodzaju prowadnicy z nakrętkami do pozycjonowania wszystkiego. Uważam, że montaż RS50 jest bardzo łatwy i jest kompatybilny ze wszystkimi obudowami, które mają dolny pokład.
Produkcja i wykończenie
W porównaniu do Thrustmaster, Logitech jest producentem premium i dotyczy to również RS50. Podstawa ma całkowicie metalową konstrukcję, która nie tylko zapewnia wysoką jakość, ale także pomaga chłodzić elektronikę i silnik.
Kierownica ma aluminiową konstrukcję i szczotkowaną płytę czołową. Pałąk pokryty jest miękką, wysokiej jakości skórą TPU, z czarnymi przeszyciami po wewnętrznej stronie. Jest świetnie wykończona, podobnie jak poprzednie kierownice Logitecha. Marka potrafi zadbać o swoje urządzenia peryferyjne, nie oferując ich w wysokiej cenie.
Jeśli chodzi o piastę, jest ona wykonana z tworzywa sztucznego, z wykończeniem godnym marki premium. Nie zauważyłem na niej żadnych wad, ani nawet na innych częściach zestawu, a struktura kompozytowa nie jest wcale słabym punktem, ponieważ podstawa rozwija tylko 8 nm momentu obrotowego.
A jeśli zdecydujesz się na pedalboard, powinieneś wiedzieć, że jest on oparty na metalowej konstrukcji z czarnymi elementami i można go ulepszyć.
Obsługa kierownicy
Koło ma 29 cm średnicy i 36 mm grubości. Jeśli chodzi o mnie, to kierownica jest bardzo łatwa do trzymania, zwłaszcza uchwyty. Przyciski znajdują się na piaście i są blisko dłoni, co ułatwia korzystanie z nich podczas wyścigów.
Co więcej, ergonomia jest naprawdę dobrze przemyślana, z przełącznikami obrotowymi skierowanymi w stronę kierownicy, a nie kierowcy. Zwalnia to miejsce na płycie czołowej, a także poprawia ergonomię, ponieważ nie trzeba zdejmować całej ręki z kierownicy, aby zmienić ustawienia w środku wyścigu. Wystarczy położyć dłoń i obrócić przełączniki palcami. Proste, skuteczne i ergonomiczne.
Wrażenia podczas gry
Jak dobrze RS50 radzi sobie na torach symulacyjnych? W kilku słowach, wcale nie jest źle. Podstawowy silnik rozwija odpowiednią ilość momentu obrotowego (8 Nm) i nie nasyca się szybko, przynajmniej jeśli ustawisz go poprawnie. Silnik jest w stanie przenosić praktycznie wszystkie efekty, na jakie narażony jest samochód, takie jak nierówności, nierówności toru, wibracje i nierówności, z dobrą ziarnistością, jak sądzę.
Efekty są obecne we wszystkich tytułach, niektóre bardziej niż inne. W Assetto Corsa Competizione, RS50 okazuje się być doskonałą bazą Direct Drive, wzbogacając twoje doświadczenia o liczne efekty i informacje zwrotne. Odnosi się to zasadniczo do większości tytułów wyścigowych, ale jest kilka rzeczy, o których warto wspomnieć, w szczególności fakt, że baza zawsze chce przywrócić koła do środka, lub efekt sprężyny, jak wiadomo. Zauważyłem to głównie w GT7 i nie wiem, czy jest to specyficzne dla tego tytułu, czy bazy / oprogramowania, ponieważ nie doświadczyłem tego gdzie indziej. W razie wątpliwości, prawdopodobnie moje doświadczenie z GT DD Pro Fanateca jest nieco stronnicze, jeśli chodzi o ten komentarz.
Jeśli chodzi o kierownicę, jest ona raczej mała i ma 29 cm średnicy. Osoby przyzwyczajone do dużych kierownic mogą mieć z nią nieco problemów, szczególnie w tytułach typu GT. Zauważyłem, że w tytułach rajdowych mała kierownica Logitecha radzi sobie naprawdę dobrze na odcinkach specjalnych. Elementy sterujące są bardzo blisko użytkownika, co sprawia, że ergonomia jest jeszcze lepsza.
Kompatybilność
Logitech oferuje 2 opcje kompatybilności: PC/Xbox oraz PC/PS. W pierwszym przypadku podstawa jest taka sama, ponieważ kompatybilność z Xbox jest zarządzana przez koncentrator, który należy kupić, jeśli korzystasz z konsoli Microsoftu.
A jeśli masz Playstation, musisz kupić bazę, która jest specyficzna dla platformy Sony, ale kompatybilna z komputerami PC. W katalogu Logitech znajduje się również hub PS, ale służy on głównie do przejmowania kontroli nad Playstation.
Wszystko, co musisz zrobić, to podłączyć pedalboard do podstawy, a będzie on działał natywnie z wybraną platformą.
Stosunek jakości do ceny
Stosunek jakości do ceny RS50 jest całkiem dobry, zwłaszcza jeśli jesteś użytkownikiem PC/Xbox i kupujesz każdy element wyposażenia osobno. Co dziwne, ceny zestawów Logitech nie pokrywają się z cenami produktów sprzedawanych osobno.
Pedały + podstawa + kierownica + piasta + zacisk na Xbox/PC kosztują 720 euro, a na Playstation 800 euro. Jednak w przypadku zakupu pakietów cena wzrasta do 800 euro również w przypadku konsoli Xbox.
Mój werdykt
Logitech powoli wymyślał logiczną kontynuację swojego ekosystemu Direct Drive i muszę powiedzieć, że RS50 jest wart czekania. Jest to doskonała podstawowa pozycja pod względem mocy, oferująca bardzo dobre wrażenia z jazdy dla fanów wyścigów symulacyjnych.
Jest to produkt, który poleciłbym fanom wirtualnych wyścigów, zwłaszcza tym, którzy chcą czegoś innego niż znane marki w tym segmencie, takie jak Fanatec, Moza i Simagic. Co więcej, RS50 stanowi alternatywę premium dla oferty Thrustmaster.











0 komentarzy