Thrustmaster TS-XW P310
Korzyści
- Kompletny zestaw z kierownicą i 3-pedałowym mechanizmem korbowym
- Bardzo dobre siłowe sprzężenie zwrotne
- Oficjalna replika kierownicy Sparco
Wady
- Pedały są daleko w tyle za konkurencją
- Cena premium za podstawę bez napędu bezpośredniego
Nasza ocena: 8,3/10
Firma Thrustmaster jest jednym z liderów na rynku gier symulacyjnych z wielu powodów. Po pierwsze, producent rozpoczął tę przygodę ponad 20 lat temu, co daje mu duże doświadczenie w grze. Po drugie, katalog produktów Thrustmaster jest obszerny i obejmuje głównie produkty klasy podstawowej i średniej, a urządzenia peryferyjne są często opracowywane we współpracy z innymi firmami. Ferrari i Sparcodwie wielkie marki w branży motoryzacyjnej.
Producent wyrobił sobie markę nie tylko sprzedając urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych, ale także oferując produkty do symulacji lotu. W rzeczywistości wszystko zaczęło się od urządzeń peryferyjnych, które umożliwiły pilotom lepszy trening na symulatorach.
Ale nie o to chodzi. Dzisiaj porozmawiamy o TS-XW P310Jest to jeden z wielu pakietów oferowanych przez firmę Thrustmaster, której celem jest pokonanie konkurentów znacznie przewyższających jej klasę wagową. Opowiem o jego mocnych i słabych stronach oraz przedstawię swoją opinię na jego temat.
Główne i techniczne cechy zestawu
- Bezszczotkowy silnik zapewniający 40 W mocy
- Koło o średnicy 31,5 cm w oficjalnej replice Sparco P310 Competition
- 3-pedałowy mechanizm korbowy w zestawie
- Podwójny napęd pasowy
- Kąt obrotu 1080
- Zgodność z konsolami Xbox i komputerami PC
- Całkowita waga 7,7 kg
Projekt
Wspaniałą rzeczą w Thrustmaster jest to, że firma ma wiele partnerstw z gigantami sportów motorowych, takimi jak Sparco lub FerrariI prawie cały czas otrzymujemy oficjalne repliki kół. Le TS-XW P310 nie jest wyjątkiem i jest to wysublimowane koło, podobnie jak chainstay.
Thrustmaster wybrał szlachetne materiały dla swojego zestawu TS-XW P310 metal, aluminium, zamsz i plastik. Kierownica jest wykonana z anodyzowanego aluminium, a jej wykończenie jest zamszowe, co daje bardzo ładny efekt. Jeśli chodzi o podstawę, jest ona wykonana z tworzywa sztucznego i ma dość duży rozmiar, z czerwonymi płytkami. Jest piękny i można powiedzieć, że jest premium. Mechanizm korbowy to T3PA, który sam w sobie jest dość prosty, ale ma piękny design.
Podsumowując TS-XW P310 to piękny produkt, który doskonale komponuje się z każdą konfiguracją do wyścigów symulacyjnych. Jeśli chodzi o mnie, uwielbiam design TS-XW P310zwłaszcza koło, które nie jest dokładnie okrągłe.

Montaż na zamówienie
Montaż TS-XW P310 Można to zrobić na stole lub biurku, ale także w kokpicie. Co więcej, jeśli zamierzasz kupić to urządzenie, najlepiej mieć obudowę, na której można je zamontować. Jednak do montażu na stole/biurku dostępny jest standardowy tylny system montażowy Thrustmaster. W przypadku kokpitów/podwozi, na spodzie podstawy znajdują się otwory na śruby M6, a praktycznie wszystkie podwozia dostępne na rynku są kompatybilne z tym modelem. TS-XW P310.
Thrustmaster oferuje również wewnętrzny system QR do wymiany koła dostarczonego z modelem TS-XW P310 z innymi z katalogu kierownic. OK, więc QR nie jest najbardziej intuicyjny w użyciu, ale przynajmniej pozwala przymocować kierownicę do podstawy.
Produkcja i wykończenie
Model TS-XW P310 ma być urządzeniem premium w cenie, za którą jest sprzedawany, do czego wrócę później. W rezultacie Thrustmaster wykorzystał w tym zestawie metal, aluminium, plastik i zamsz.
Kierownica wykonana jest z anodyzowanego aluminium o bardzo delikatnym, wysokiej jakości wykończeniu, a koło jest wykończone zamszem. Osobiście wolałbym alcantarę lub skórę jako materiał, ponieważ TS-XW P310 jest nadal droga, a marka mogła się postarać. Niemniej jednak, wykończenie jest wzorowe na kierownicy, podobnie jak na podstawie.
Nie zauważyłem żadnych wad produkcyjnych w żadnym z 3 urządzeń w zestawie. Poszczególne części podstawy idealnie do siebie pasują, pozostawiając jedynie niewielką szczelinę, która pozostaje niezauważona. To samo dotyczy kierownicy i różnych elementów sterujących. To naprawdę dobrze wykończony produkt, spełniający oczekiwania rowerzystów poszukujących wysokiej klasy urządzeń peryferyjnych.
Zapoznanie się z pakietem
A więc TS-XW P310 ma dość duże koło o średnicy 31,5 cm. Niemniej jednak ma doskonały chwyt dzięki specyficznemu kształtowi (raczej kwadratowemu). Elementy sterujące są dobrze rozmieszczone, co pozwala na łatwy dostęp do nich bez odrywania rąk od kierownicy, z wyjątkiem kilku przycisków na podstawie.
Przyciski Xbox klikają znakomicie po ich naciśnięciu, ale joystick kierunkowy nie jest zbyt precyzyjny. Łopatki są dość duże, wykonane z metalu i przymocowane do kierownicy, co oznacza, że będą się obracać wraz z kierownicą. Klikają również dobrze, gdy używasz ich do umieszczenia raportu.
Jeśli chodzi o pedalboard, T3PA jest dostarczany wraz z TS-XW P310. Podsumowując, jest to przyzwoity produkt dla podstawowego zestawu, ale wygląda trochę nie na miejscu na tym, który mamy dzisiaj. Co więcej, T3PA jest tym, co utrzymuje TS-XW P310 wyróżnia się na tle konkurencji w swoim przedziale cenowym.

Wrażenia podczas gry
Nadszedł czas, aby porozmawiać o wrażeniach z gry, jakie zapewniają TS-XW P310. Warto zauważyć, że silnik w modelu podstawowym ma moc 40 W, więc oferuje doskonałe wyczucie w grze, zwłaszcza jeśli chodzi o siłowe sprzężenie zwrotne. Podczas moich sesji testowych zauważyłem potężne sprzężenie zwrotne siły z podstawy, doskonałą komunikację o tym, co samochód przechodzi i robi, oraz doskonałe wyczucie praktycznie na każdym torze.
Model TS-XW P310 jest zasilany przez doskonały silnik bezszczotkowy Napęd dwupasowy, bez martwych stref, opóźnień czy czegokolwiek innego. Jest naprawdę najlepszy w swojej klasie i nie ma żadnego problemu z podnieceniem silników Direct Drive, a przynajmniej tych mniej mocnych (tych z 5 Nm momentu obrotowego).
Jeśli chodzi o wrażenia za kierownicą, to czysta błogość. Poczujesz wibracje, wyboje, brud, żwir, kolizje, szczotki i wszystko inne, co może się zdarzyć podczas wyścigu symulacyjnego, a wszystko to subtelnie lub mocno, w zależności od sytuacji. To błogość, uwierz mi. Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, jest to T3PA i moim zdaniem jest nieco nie na miejscu w tej doskonałej bazie. Mechanizm korbowy jest prawidłowy, oferując regulację pedałów pod względem oporu, rozstawu i kąta. Mimo to jest to podstawowy pedalboard, który zadowoli początkujących symulatorów wyścigów, ale jest daleko w tyle za bezpośrednią konkurencją.
Kompatybilność
Model TS-XW P310 jest kompatybilny z Xbox i PC tylko pod względem platform, co jest trochę wstydem dla graczy Playstation, którzy nie mają tak wspaniałego zestawu (może z wyjątkiem korby).
Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, wszystkie dostępne obecnie na rynku będą współpracować z kartą TS-XW P310na PC i Xbox. Mamy więc Forza Motorsport, Asseto Corsa i wszystko pomiędzy. Należy również zauważyć, że wszystkie akcesoria i inne urządzenia peryferyjne Thrustmaster są kompatybilne z TS-XW P310co jest normalne.

Stosunek jakości do ceny
Wyceniony na 700 euro TS-XW P310 moim zdaniem jest naprawdę drogi i trzeba przyznać, że jego stosunek jakości do ceny nie jest rewelacyjny. Oczywiście masz oficjalną replikę kierownicy Sparco, która jest bardzo precyzyjna, komunikatywna i ma doskonałe sprzężenie zwrotne siły. Otrzymujesz również bardzo dobrą jakość wykonania, zarówno kierownicy, jak i podstawy, oraz raczej przeciętny zespół pedałów. Jednak jego cena nie jest aż tak uzasadniona, co wpływa na stosunek jakości do ceny.
Mój werdykt
Naprawdę chciałbym zobaczyć TS-XW P310 sprzedawane za mniej. Ale za 700 euro trudno go polecić, zwłaszcza że obecnie dostępny jest pakiet. Fanatec z CSL DD, kierownicą CSL i pedałami CSL za 400 euro.
Nie ma wątpliwości, że TS-XW P310 to doskonały zestaw zarówno dla amatorów, początkujących, jak i profesjonalnych zawodników. Zapewni ci to doskonałe wyczucie gry, niezależnie od tytułu, w który grasz. Po prostu jego cena jest niska. Moim zdaniem ten zestaw nie powinien kosztować więcej niż 450 euro.
0 komentarzy