#1 : TR160
⭐ Ocena : 9.8/10
✅ Najlepszy symulator bez kompromisów
Uwielbiamy jego całkowite zanurzenie i najwyższej klasy sprzęt.
#2: TR80
⭐ Ocena : 9.7/10
✅ Najlepszy stosunek jakości do ceny
Uwielbiamy jego obudowę z możliwością rozbudowy i wciągające potrójne ekrany.
W symulatorach wyścigów chodzi o wrażenia i immersję. Im bardziej twój mózg myśli, że jesteś
Podwozia są dużym plusem w konfiguracji, ponieważ pozwalają się zanurzyć, zwłaszcza jeśli są rurowe. Widok otaczającej cię rurowej konstrukcji stalowej jest jak przebywanie w kokpicie prawdziwego supersamochodu, z klatką bezpieczeństwa wokół ciebie.
Jest jednak pewien haczyk. Montaż podwozia to nie lada wyczyn. Ramy rurowe są łatwiejsze w montażu niż ramy aluminiowe, ale istnieją ograniczenia dotyczące dostosowywania. Zasadniczo, jeśli producent nie oferuje takiego lub innego wsparcia, nic nie można na to poradzić (mówię o podwoziach rurowych).
Na szczęście dla nas istnieje firma, która specjalizuje się w customowych motocyklach. Nazywa się
#1 TR160
Zacznijmy od razu od największego tatusia Track Racera, TR160. Mówiąc prościej, jest to topowy zestaw australijskiej marki, oferujący wszystko, co ma do zaoferowania. W rzeczywistości jest to podwozie TR80 i jego kubełkowe siedzenie, aluminiowy profil, ten sam komputer, który znajdziemy w innych konfiguracjach z soundbarem, Simucube 2 Pro i kierownicą w stylu Formula, a także zestaw korbowy LC o nacisku 200 kg, dwa manetki (1 sekwencyjna i 1 H Pattern), wspornik dla potrójnych monitorów i 34-calowych zakrzywionych ekranów oraz D-Boxy Gen 5 w czterech rogach podwozia.
Zasadniczo Track Racer umieścił wszystkie najlepsze funkcje marki, które są opcjonalne w innych kokpitach, w TR160. Jest piękny, wciągający z całym wyposażeniem do symulacji wyścigów, ale kosztuje fortunę. Rachunek wynosi ponad 16 000 euro, nie wliczając w to kosztów dostawy. Ale jak to mówią: pasja jest bezcenna.
#2 TR80
TR80 zajmuje drugie miejsce w naszej top 4 najlepszych wszechstronnych symulatorów wyścigowych. Ta konfiguracja ma aluminiowe podwozie, co oznacza większą stabilność, a przede wszystkim niezliczone opcje dostosowywania konfiguracji.
Wizualnie, aluminiowy profil ma czerwone akcenty, które nadają mu charakteru. Nie jest on krzykliwy i moim zdaniem jest zarówno dyskretny, jak i piękny. Kubełkowy fotel TR80 przypomina te spotykane w samochodach wyścigowych.
TR80 jest standardowo wyposażony w 3 zakrzywione 32-calowe monitory. Jeśli chodzi o komputer PC i urządzenia peryferyjne do symulacji wyścigów, jest to Simucube Tahko GT-21 z 2 podstawami sportowymi, pedalboard LC, soundbare i wysokowydajny komputer do gier. Opcjonalne dodatki obejmują mocowania dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego, Motions D-Box i inne. Jeśli chodzi o cenę, TR80 kosztuje nieco ponad 7000 euro, ponownie bez kosztów dostawy. To trochę drogo, tak, ale jest kompletny i wydajny.
#3 Alpine Racing TRX
Alpine Racing TRX to hybrydowe podwozie, zarówno Formuły, jak i GT. W świecie rur nieczęsto można znaleźć kokpity, które mogą pomieścić dwie dyscypliny wyścigów symulacyjnych jednocześnie, ale inżynierom Track Racer się to udało.
Projekt opiera się na kolorach zespołu Alpine F1, z elektrycznym niebieskim kolorem oraz czarnymi wspornikami i pokładami. Kolory Alpine można znaleźć nawet na kubełkowym fotelu, co dodatkowo zwiększa poczucie zanurzenia.
Jak wspomniano powyżej, pozycja kierowcy może być zarówno Formułą, jak i GT, po prostu dostosowując podwozie. Mówiąc o pozycji Formuły, jest ona bardzo realistyczna, z siedzeniem na ziemi, kierownicą blisko ciebie i podniesionymi stopami. Naprawdę czujesz się jak w kokpicie bolidu Formuły 1 i to właśnie lubię w tego typu podwoziach.
Jeśli chodzi o urządzenia peryferyjne do symulatorów wyścigów, marka tym razem podniosła poprzeczkę, oferując Simucube 2 Pro i jego 25 nm momentu obrotowego, kierownicę w stylu F1 ze wspaniałą konstrukcją z włókna węglowego i centralnym ekranem oraz jednostkę pedałów, która wyposaża zestaw widoczny powyżej.
Tymczasem komputer i dźwięk są takie same, ponieważ spójrzmy prawdzie w oczy: gry wyścigowe nie należą do najbardziej wymagających na rynku i naprawdę nie będziesz potrzebować potwora mocy, aby uruchomić F1 2024 w dobrej rozdzielczości. Mówiąc o obrazie, monitor to 49-calowy ultra-szerokokątny zakrzywiony, idealny do wciągających wyścigów symulacyjnych.
Zakończmy ceną Alpine Racing TRX. Spodziewaj się, że zapłacisz ponad 8 200 € za ten mały klejnot, nie wliczając oczywiście kosztów dostawy ani opcji (D-Box, obsługa potrójnego monitora itp.).
#4 TR8 Pro
Skończmy z opcją „przyjazny dla budżetu”, chociaż dobrze wiemy, że rzadko ma to zastosowanie do wciągających wyścigów symulacyjnych.
TR8 ma bardzo stonowane rurowe podwozie, w całości w kolorze czarnym. Konstrukcja jest raczej otwarta, z przesuwanym siedzeniem kubełkowym o regulowanym kącie nachylenia. Pedały można regulować, aby dostosować je do pozycji kierowcy.
Podstawa jest modułowa i może pomieścić kilka urządzeń peryferyjnych Direct Drive dostępnych na rynku. Ale nie będziesz go potrzebować, jeśli skorzystasz z usług Track Racer, ponieważ firma oferuje konfiguracje „pod klucz”.
Zasadniczo otrzymujesz stojak na monitor ze standardowym mocowaniem VESA. To tyle, jeśli chodzi o obudowę. Przejdźmy teraz do wyposażenia. TR8 Pro jest standardowo wyposażony w 49-calowy, ultraszerokokątny, zakrzywiony ekran specjalnie skalibrowany do gier.
Jeśli chodzi o wsparcie techniczne, jest to komputer do gier, który dba o generowanie klatek, a nawet masz preinstalowane tytuły symulujące wyścigi. Nie oczekuj złącza Thunderbolt, ale możesz mieć pewność, że maszyna jest w stanie uruchomić wszystkie gry wyścigowe przy ponad 60 FPS w rozdzielczości Full HD. Więc wystarczy. A dla przyjemności uszu, marka dołączyła soundbar, aby jeszcze bardziej zwiększyć immersję.
Przejdźmy do aktywnego sprzętu do symulacji wyścigów. Podstawą jest Simucube 2 Sport z momentem obrotowym 17 nm, który zapewnia doskonałe wrażenia z wyścigów. Kierownica jest również częścią gamy Simucube i jest to Tahko GT-21 z jasnopomarańczową płytą czołową i akcentami. Mechanizm korbowy mógłby być Simucube, ale marka oferuje w swoim katalogu tylko ActivePedals. Musimy więc zadowolić się mechanizmem korbowym Load Cell o nośności 200 kg na pedale hamulca oraz regulowanymi pedałami sprzęgła i przyspieszenia.
TR8 Pro to kompletna obudowa, ale marka oferuje również szereg opcjonalnych dodatków, w tym klawiaturę, shifter, D-Boxy i inne. Standardowa wersja TR8 Pro kosztuje około 5 200 euro, bez kosztów dostawy.
Którą z nich wybrać?
Wybór pomiędzy czterema ofertami Track Racer może nie brzmieć łatwo, ale w rzeczywistości jest. Jeśli robisz wszystko po trochu w sim-racingu, ale twój budżet jest raczej ograniczony, to albo masz TR8 Pro w wersji rurowej, albo TR80 w profilu aluminiowym. Osobiście jestem zwolennikiem tego drugiego, ponieważ profil pozwala na większą personalizację ustawień.
A jeśli pieniądze nie są problemem, a także masz doświadczenie, a przede wszystkim cel ciągłego doskonalenia swoich wyścigów symulacyjnych, to TR160 jest najlepszym wyborem. Alpine TRX jest również bardzo dobrym wyborem, ale nadal jest dość niszowy, jeśli o mnie chodzi, idealny dla kierowców z pasją do Formuły 1.










0 komentarzy