Zaznacz stronę

6 najlepszych kół rajdowych do wyścigów Sim-Racing w 2025

Sim Racer

Jako kierowca e-sportowy i entuzjasta Sim Racing postanowiłem podzielić się swoją pasją na tej stronie.

Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem naszych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską.

#1 : Fanatec Podium Monte Carlo

⭐ Ocena : 9.9/10

fanatec gt dd pro

✅ Najlepsza kierownica rajdowa

„Uwielbiamy ją za wizualną immersję i wysokiej klasy kompatybilność z PS/PC”.

#2: Fanatec CSL Elite WRC

⭐ Ocena : 9.7/10

csl elite wrc fanatec

✅ Oficjalny wybór fanów

„Uwielbiamy jej wygląd WRC, cenę i kompatybilność z PC/konsolą”.

#3: Moza CS V2P

Ocena : 9.6/10

fanatec gt dd pro

✅ Równowaga między komfortem i szybkością reakcji

„Uwielbiamy jego najwyższej klasy wykończenie, szybkość reakcji i wygodę w dłoni”.

Rajdowe mistrzostwa są dalekie od tego, co było w latach 80-tych, kiedy potwory z grupy B rywalizowały na zdradliwych odcinkach z niewielkim lub zerowym bezpieczeństwem zarówno dla kierowców, jak i widzów. Obecnie WRC jest znacznie bardziej uregulowane, bezpieczniejsze i ograniczone pod względem mocy. Zniknęły silniki rozwijające ponad 600 KM, zastąpione przez 4-cylindrowe turbodoładowane silniki o mocy 380 KM. To przyzwoity wynik jak na tę dyscyplinę, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że samochody rzadko ważą więcej niż 1350 kg.

Po tej małej wycieczce do świata prawdziwych rajdów, zwróćmy naszą uwagę na wyścigi symulacyjne. Rynek sprzętu dedykowanego tej dyscyplinie jest dość zatłoczony, z opcjami praktycznie każdej marki, a my przyjrzymy się najlepszym kierownicom dostępnym od marek, które wszyscy znamy.

#1 Le Fanatec CSL Elite WRC

mclaren gt3 v2

Katalog Fanatec obejmuje absolutnie wszystko w symulacjach wyścigów, w tym GT, endurance, touring, F1 i wyścigi klasyczne, a także rajdy. Gama CSL obejmuje Elite WRC, oficjalnie licencjonowaną kierownicę do Rajdowych Mistrzostw Świata.

Konstrukcja jest bardzo wyścigowa, z logo WRC na szczotkowanej aluminiowej płycie czołowej, śladem opony na błocie u dołu i przyciągającymi wzrok pomarańczowymi łopatkami. Obramowanie kierownicy jest wykonane z alcantary, również z pomarańczowymi przeszyciami, aby utrzymać motyw wyścigowy.

W górnej części kierownicy znajduje się mały ekran OLED, który wyświetla niektóre dane telemetryczne. Jeśli chodzi o elementy sterujące, jest ich w sumie 14 i 2 łopatki z tyłu. Jako część gamy CSL, nie są one niestety magnetyczne.

Co prowadzi nas do ceny. Ta kierownica kosztuje 220 euro i jest skierowana do entuzjastów wyścigów symulacyjnych i fanów rajdów. Trzeba przyznać, że nie jest to najbardziej ekskluzywna kierownica, ale wyróżnia się doskonałym stosunkiem jakości do ceny i integracją z ekosystemem Fanatec, który jest kompatybilny ze wszystkimi platformami, czego nie znajdziesz u konkurencji.

#2 Le Fanatec Podium Monte Carlo

mclaren gt3 v2

Kontynuujmy z Fanatec Podium Monte Carlo, opracowanym we współpracy ze Sparco, aby uczcić rajd w Monako. Ta kierownica Fanatec jest po prostu wysublimowana, z alcantarą i przednim modułem przycisków.

Kierownica nie ma łopatek z tyłu i została zaprojektowana z myślą o maksymalnym zanurzeniu się w wyścigu. Średnica wynosi 33 cm, co muszę przyznać jest dość duże, ale ergonomia jest doskonała na odcinkach rajdowych.

Konstrukcja jest bardzo stonowana, ale nadal wyścigowa. Koncentrator przycisków jest oficjalnie licencjonowany przez M-Sport World Rally Team, z małym ekranem OLED z przodu. Pod względem kompatybilności jesteśmy doskonale obsługiwani. Podium Monte Carlo działa na PC i Playstation, pod warunkiem posiadania odpowiedniej bazy, co czyni ją jedną z najlepszych ofert na rynku pod względem wszechstronności. Fanatec oferuje również kierownicę, która wygląda jak Monte Carlo i jest kompatybilna z Xbox, jeśli jesteś z Microsoft.

Jeśli chodzi o cenę, Monte Carlo kosztuje obecnie 700 euro, a jego wariant ClubSport Rally Sweden Xbox 600 euro. Wciąż są to najdroższe gry na tej liście, ale zdecydowanie najbardziej odpowiednie do rajdów, czy to na PC, czy na konsoli.

#3 Moza CS V2P

mclaren gt3 v2

Moza to dość młoda marka, ale mimo to udało jej się wyrobić sobie markę na wysoce konkurencyjnym rynku. Wśród oferowanych kół znajduje się CS V2P, koło średniej klasy o doskonałej jakości.

Konstrukcja jest stonowana, ze szczotkowanym aluminium na płycie czołowej, skórą dookoła i kutymi łopatkami z włókna węglowego. Średnica 33 cm sprawia, że idealnie nadaje się do wszystkiego w sim-racingu. To prawda, że jest nieco za duża do rajdów, ale po pewnym czasie łatwo się do tego przyzwyczaić.

Elementy sterujące CS V2P znajdują się na czymś w rodzaju piasty z tyłu, bardzo blisko palców. Ergonomia kierownicy jest dobra, zwłaszcza w przypadku dużych magnetycznych łopatek, które są łatwe w użyciu podczas wyścigów. QR Moza jest również obecny z tyłu i pochodzi z D1-Spec, dzięki czemu jest kompatybilny z mniej więcej wszystkimi tylnymi widełkami marki. Mówiąc o bazach, nie będziesz miał żadnych problemów na PC, a wszystko to na szerokim wyborze mocy. Na konsolach historia jest bardzo ograniczona: poza R3, która jest natywnie kompatybilna z Xbox, pozostałe bazy DD nie są kompatybilne z żadną konsolą domową.

I wreszcie cena. CS V2P kosztuje 280 euro. Jest też wersja premium tej kierownicy, RS V2, z dużo bardziej kutym włóknem węglowym i prawie 200 euro więcej do ceny.

#4 Thrustmaster Evo Racing 32R Leather

mclaren gt3 v2

Kierownica Evo Racing 32R firmy Thrustmaster jest wszechstronna w swojej konstrukcji i doskonale nadaje się na odcinki specjalne WRC. Kierownica ma 32 cm średnicy, stąd nazwa 32R, a dookoła obszyta jest skórą. Kształt jest całkowicie okrągły, z minimalistycznym designem koła i nieco krzykliwą piastą.

Płyta czołowa jest wykonana ze szczotkowanego aluminium, z logo marki pośrodku. Na piaście znajdują się elementy sterujące, z fluorescencyjnymi żółtymi akcentami na wszystkich przyciskach i przełącznikach. Z tyłu znajdują się 2 duże łopatki zmiany biegów.

Jeśli chodzi o platformę, Evo Racing 32R jest kompatybilna ze wszystkimi podstawami Thrustmaster, zarówno z napędem bezpośrednim, jak i paskowym. Jeśli jesteś użytkownikiem PC, ta kierownica będzie kosztować 300 euro, nie wliczając w to podstawy. Ale jeśli jesteś użytkownikiem konsoli, oferta Thrustmaster jest ograniczona do Xbox i Playstation, głównie z podstawami z dwoma paskami.

#5 Simagic GTS

mclaren gt3 v2

Podobnie jak Moza, Simagic jest młodą marką, ale z bardzo dobrym katalogiem sim-racingowym. GTS to wszechstronna kierownica o średnicy 30 cm, dzięki czemu idealnie nadaje się do wyścigów rajdowych.

Design jest w połowie drogi między minimalistycznym a wyścigowym, z dominującą czernią i czerwonymi akcentami, w tym przeszyciami na skórzanej kierownicy. Pośrodku znajduje się 11 elementów sterujących i 2 magnetyczne łopatki z tyłu. Pod względem wzornictwa wolę Moza, ale GTS to wciąż dobrze wyglądająca kierownica.

Gorzej niż Moza, oferta Simagic w zakresie baz DD kompatybilnych z konsolami nie istnieje, ograniczając cię tylko do komputerów PC. Dla wielu nie stanowi to problemu, ale gracze Xbox i PS są niestety pozostawieni na lodzie.

Jeśli chodzi o cenę, GTS kosztuje obecnie 400 euro.

#6 Okrągła kierownica Logitech RS

mclaren gt3 v2

Logitech potrzebował trochę czasu, aby uzupełnić swój katalog symulatorów wyścigowych klasy premium, co tak naprawdę nie pomogło marce w zdobyciu udziału w rynku od konkurencji. Obecnie oferta Logitech nie jest idealna, ale przynajmniej wystarczająco zróżnicowana.

Wśród kierownic sprzedawanych przez tego legendarnego producenta na scenie gamingowej mamy RS Round Wheel, która jest samodzielną kierownicą lub, jeśli wolisz, bare-bone. Wizualnie, koło wygląda świetnie, z aluminium na płycie czołowej i skórą na pasku. Na górze znajduje się jasnoszary pasek i czarne szwy na całej skórze. Jest piękna, a przede wszystkim minimalistyczna i bardzo mi się podoba.

Pośrodku płyty czołowej znajduje się logo Logitech, otoczone otworami na śruby i elementy sterujące. Ta kierownica jest pozbawiona jakichkolwiek elementów, więc nic na niej nie ma. Będziesz potrzebował piasty, aby używać jej z podstawą Direct Drive Pro Racing. Jeśli chodzi o średnicę, RS ma 29 cm długości, co jest idealne do wyścigów rajdowych. Co więcej, jego całkowicie okrągły kształt jest idealny do rozwalania odcinków na całym świecie.

Przejdźmy teraz do kasy. Koło kosztuje 80 euro, a piastę można wymienić za 140-160 euro. Jeśli chodzi o kompatybilność, baza DD Logitecha jest dostępna w wersjach PC/Xbox i PC/PS, co nie jest złe i nietypowe dla marki. Jednak koncentrator działa tylko na PC lub Xbox, co ogranicza wybór, jeśli jesteś z Sony.

gt dd pro

Podium Monte Carlo

Najlepszy szybowiec rajdowy w 2025

Notez cet article

Możesz także polubić…

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest