Zaznacz stronę

Fanatec WRC: Test i recenzja

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Fanatec WRC

Korzyści

  • Doskonała jakość wykonania
  • Materiały i wykończenie Pre-mium
  • Oficjalna kierownica z licencją WRC

Wady

  • Dostarczany z QR1 Lite

Nasza ocena: 9,7/10

Kiedy mówimy, że Fanatec to marka urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, która dotyka wszystkiego. Katalog kierownic obejmuje ponad czterdzieści modeli, z których każdy jest bardziej premium niż poprzedni. Od oficjalnych licencji na koła po własne projekty, to prawdziwy raj dla rowerzystów szukających produktów do swojego setupu.

Marka słynie nie tylko z szerokiego katalogu urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, ale także oferuje wysoki poziom personalizacji dla zawodników dzięki urządzeniom peryferyjnym i produktom, które są ze sobą wysoce kompatybilne. Przy Fanatecmożna mieć kierownicę klasy podstawowej (CSL), z modułem łopatek/przycisków średniej klasy (ClubSport), a wszystko to przymocowane do najwyższej klasy podstawy (Podium), i to jest prawdziwa siła producenta urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych.

Wśród ponad 40 kierownic dostępnych w katalogu Fanatec, mamy jedną, która stanowi idealny wybór dla fanów rajdów: kierownicę CSL Elite Steering Wheel WRClub po prostu CSL WRC. Kierownica ta należy do podstawowej oferty firmy Fanatec, ale w porównaniu z nią bledną najbardziej zaawansowane kierownice innych producentów urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych. W dalszej części przedstawię tę kierownicę, opowiem o jej mocnych i słabych stronach oraz wyrażę swoją opinię na jej temat.

 

Główne cechy techniczne kierownicy

  • Oficjalna kierownica z licencją WRC
  • Koło o średnicy 30 cm
  • Aluminiowa konstrukcja
  • Wykończenie z alcantary z pomarańczowymi przeszyciami
  • Dobrej wielkości metalowe palety z tyłu
  • Waga 1,09 kg w standardowej konfiguracji z QR1 Lite
  • Kompatybilny z Xbox, PC i Playstation
  • Wymienne przyciski

 

Projekt

Chociaż design jest elementem subiektywnym i nie jestem wielkim fanem jaskrawych kolorów, muszę przyznać, że CSL WRC to całkiem dobrze wyglądająca kierownica. Wokół kierownicy znajduje się alcantara z pomarańczowymi przeszyciami, a efekt ten potęgują pomarańczowe łopatki z tyłu. Myślę, że to naprawdę nadaje rajdowi bardzo specyficzny efekt.

W środku nie ma wiele do powiedzenia poza logo Fanatec na górze koła, logo WRC pośrodku i znakiem opony na dole. Wszystkie trzy logo są w kolorze białym, kontrastującym z anodyzowanym aluminium felgi. Podsumowując, jest to piękny element, który będzie idealnie pasował do każdej konfiguracji.

Fanatec WRC

Montaż na zamówienie

The CSL WRC wykorzystuje niezbyt popularny plastikowy QR1 Lite firmy Fanatec z tego prostego powodu, że ten QR indukuje luz w środku koła, a także rozłącza się, jeśli połączysz to koło zamachowe z umiarkowanie mocnymi podstawami (ponad 5 Nm momentu obrotowego).

Pomijając ten główny minus – i jest to jedyna wada tej kierownicy – można ją “technicznie” przymocować do dowolnej podstawy sprzedawanej przez Fanatec, niezależnie od tego, czy jest to CSL DD do Podium DDjak również do starego ClubSport. Jak nietrudno się domyślić, mocowanie kierownicy do podstawy jest bardzo proste: przekręcamy bolec blokujący w jedną stronę (w kierunku otwartej kłódki), wkładamy kierownicę do podstawy, uważając na bolce, i blokujemy bolec. I to wszystko.

 

Produkcja i wykończenie

Dla CSL WRCFanatec użył anodyzowanego aluminium do konstrukcji, alcantary do konturów i metalu do palet. Materiały te są bardzo wysokiej jakości, zwłaszcza w przypadku kierownicy klasy podstawowej (CSL). Wykończenie jest staranne i dotyczy każdej części kierownicy.

Wokół kierownicy znajdują się pomarańczowe przeszycia, które nie tylko dają ładny efekt, ale także pomagają alcantarze pozostać na miejscu. Co więcej, materiał jest wysokiej jakości, a nie tani, jaki można znaleźć u niektórych konkurentów Fanatec. Jest piękny dla oka i doskonały w dotyku. I bardzo mi się to podoba.

Po dokładnym sprawdzeniu kierownicy nie zauważyłem żadnych wad produkcyjnych, zadziorów ani niczego innego. Po raz kolejny Fanatec wyprodukował produkt doskonałej jakości, bardzo dobrze wykończony i przede wszystkim solidny. Aluminiowa konstrukcja zapewnia wytrzymałość, sztywność i trwałość. Le CSL WRC to nie jest kierownica, którą rozwalisz w tydzień, uwierz mi. Jednak niekoniecznie dotyczy to QR1 Lite, zwłaszcza jeśli używasz Podium DD2 i jego 25 nm momentu obrotowego.

 

Obsługa kierownicy

Dzięki średnicy 30 cm CSL WRC to dobry rozmiar, jaki można znaleźć w większości współczesnych samochodów. Kierownica nie jest duża i świetnie leży w dłoni. Kierownica jest całkowicie okrągła, a fani płaskich spodów mogą tego nie docenić. Ale z tego co pamiętam, wszystkie kierownice w samochodach WRC są okrągłe, a to jest oficjalna replika, więc…

Ergonomia jest doskonała. Wszystkie przyciski, które są wymienne, są umieszczone po obu stronach kierownicy, łatwo dostępne dla palców. Możesz swobodnie jeździć na odcinkach specjalnych i dosięgnąć wszystkich elementów sterujących samochodem bez odrywania rąk od kierownicy.

Co więcej, masz RevLED i mały ekran LED na górze kierownicy, pośrodku, dzięki czemu możesz uzyskać przydatne informacje o prowadzonym pojeździe, bez konieczności zbytniego patrzenia na ekran przed sobą. Wreszcie, tylne łopatki są dobrej wielkości i wykonane z metalu, dzięki czemu można je łatwo dosięgnąć palcami.

Fanatec WRC

Wrażenia podczas gry

W grze i praktycznie na wszystkich symulatorach, które udało mi się wypróbować, CSL WRC to niezwykle responsywne koło zamachowe, zwłaszcza w połączeniu z bazą 8 nm (CSL DD) i metalowym QR1. Biorąc pod uwagę, że kierownica jest bardzo lekka, ważąc 1,1 kg w standardowej konfiguracji, możesz cieszyć się symulacją wyścigów w takich tytułach jak Brud, WRCi wszystko, co ma związek z rajdami w ogóle. To logiczne, biorąc pod uwagę, że jest to oficjalnie licencjonowana kierownica WRC. Jeśli jednak zdecydujesz się na metalową QR1, a zdecydowanie radzę to zrobić, jeśli rozważasz bazę większą niż 5 nm, kierownica będzie cięższa.

Jeśli chodzi o elementy sterujące, są one łatwo dostępne bez odrywania rąk od kierownicy, jak wspomniano powyżej. Palety dobrze się klikają i mają dobry rozmiar. Chciałbym jednak mieć co najmniej 4, ale niestety jest to opcjonalne…

Jeśli chodzi o QR1 Lite, cóż, w tym przypadku jest wiele do zrobienia i powtarzające się rozłączenia, jeśli zamierzasz pójść na całość. Jest to nieodłączne zło tego QR i było nim od jego narodzin. Nic nie można na to poradzić, może z wyjątkiem uaktualnienia do metalowego QR1 za dodatkowe 100 €. Ale CSL WRC jest kierownicą klasy podstawowej, co jest zrozumiałe.

 

Kompatybilność

Pod względem kompatybilności ta kierownica nie jest wyjątkiem od reguły Fanatec: działa ze wszystkimi podstawami i wszystkimi produktami niemieckiego producenta urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych. Jeśli chodzi o podstawy, masz CSL DD (5 i 8 nm) Rozstaw osi ClubSportPodstawa koła CSL Elite Wheel Base i Podium DD. Naprawdę miło jest zobaczyć kierownicę klasy podstawowej, która działa w całym katalogu niemieckiego producenta.

Jeśli chodzi o platformy, to CSL WRC jest kompatybilna z PS5 i PS4, Xbox One i Series X/S oraz oczywiście PC. Jednak nie wszystkie funkcje tej kierownicy mogą działać na konsolach z różnych powodów (bazy, gry typu sim-racing itp.).

Fanatec WRC

Stosunek jakości do ceny

Wyceniony na 199,95 euro CSL WRC to kierownica oferująca doskonały stosunek jakości do ceny. Połączenie wysokiej jakości materiałów, w szczególności aluminium i alcantary, oraz design inspirowany samochodami rajdowymi sprawiają, że ta kierownica jest obowiązkowa w swoim przedziale cenowym. Aluminiowa konstrukcja zapewnia solidność i wytrzymałość w każdych warunkach. W tej cenie trudno będzie znaleźć wysokiej jakości, solidną i konfigurowalną kierownicę.

 

Mój werdykt

Jeśli o mnie chodzi, Fanatec CSL WRC to doskonałe koło dla fanów rajdów i okrągłych kół w ogóle. Kierownica jest solidna, ergonomia doskonała, a materiały najwyższej jakości. Wystarczy zdjąć metalowy QR, aby uzyskać idealną kierownicę do każdego symulatora wyścigów. Jestem w 100% za kierownicą.

Fanatec WRC

Fanatec WRC

Szybko reagujący entuzjasta rajdów

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Grid MPX: Testy i opinie

Grid MPX: Testy i opinie

GRID MPXKorzyści Minimalistyczny design kierownicy klasy premium Styl GT z doskonałą ergonomią Wysoki poziom...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar