Podobnie jak w przypadku głównych urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, istnieje wiele akcesoriów do tej dyscypliny, zaprojektowanych w celu wypełnienia luki między rzeczywistością a światem wirtualnym. Od kierownic i pedałów po podstawy Direct Drive– wybór jest ogromny, a dzięki szerokiej gamie urządzeń peryferyjnych do sim-racingu oferowanych przez różnych producentów, z pewnością znajdziesz to, czego szukasz, niezależnie od poziomu umiejętności prowadzenia pojazdu.
To samo dotyczy innych produktów i sprzętu w konfiguracji do wyścigów symulacyjnych. Istnieje cała gama produktów, które uzupełnią twój zestaw, niezależnie od tego, czy jesteś fanem driftu, rajdów, F1 czy wyścigów długodystansowych. Ta kategoria akcesoriów obejmuje
Doświadczeni kierowcy zawsze będą szukać ustawień najbardziej zbliżonych do kokpitu samochodu wyścigowego. Aby to osiągnąć, wiodące marki w branży wyścigów symulacyjnych oferują cały katalog urządzeń peryferyjnych i akcesoriów, w tym hamulce ręczne.
Podczas gdy niektórzy kierowcy wyścigowi mogą uważać, że takie urządzenie nie jest tak naprawdę potrzebne w wyścigach symulacyjnych, jego przydatność jest więcej niż udowodniona w drifcie i rajdach. Jeśli masz dobre oko, bez wątpienia zauważyłeś, że kierowcy, którzy są biegli w poślizgu i jeździe bokiem, uciekają się do blokowania tylnych kół, aby zainicjować i kontrolować samochód podczas swoich wyczynów.
Ale wracając do sedna sprawy: najlepsze hamulce ręczne, tym razem na PS5. Gdybyście byli na PC, lista byłaby dłuższa, z wieloma pozycjami. Na konsoli Sony, a nawet Microsoftu, kompatybilne peryferia, a przede wszystkim te dobrej jakości, można policzyć na palcach jednej ręki. Jeśli o mnie chodzi, uważam, że to wstyd, pomimo faktu, że platforma Windows / PC jest znacznie bardziej dojrzała pod względem wsparcia oprogramowania i dostosowywania urządzeń peryferyjnych, ze szkodą dla ceny, która często jest nieosiągalna dla wirtualnych sterowników w porównaniu z konsolami domowymi.
To powiedziawszy, w segmencie konsol Sony i Microsoft działają głównie trzy marki i wszystkie trzy oferują hamulce ręczne dla PS5.
# Hamulec ręczny Fanatec ClubSport V2
Zacznijmy od razu od najlepszego hamulca ręcznego dostępnego dla PS5: Fanatec Handbrake V2. Ten nowy hamulec ręczny wykorzystuje ten sam kod stylistyczny, co hamulec ręczny V1.5, ale zamienia dość proste kąty na krzywe.
Pod względem wzornictwa jest jeszcze piękniejszy niż urządzenie, które zastępuje. Korpus jest jednokolorowy, z naciskiem na podobieństwo do sportów motorowych. Uchwyt jest tym razem znacznie większy, wykonany z aluminium i stali, podobnie jak całe urządzenie peryferyjne. Jest bardziej premium niż V1.5, a tego właśnie szukamy w ewolucji produktu.
Jeśli chodzi o umiejscowienie hamulca ręcznego, można go używać zarówno poziomo, jak i pionowo, podobnie jak w przypadku pozostałych dwóch hamulców ręcznych na tej liście, więc nie ma dużej przewagi nad konkurencją. Ale jeśli chodzi o odczucia, to już zupełnie inna historia.
W wersji V1.5 zastosowano czujnik analogowy. W V2 zamieniono go na czujnik Load Cell, który całkowicie zmienia oblicze gry. V2 to teraz bestia hamowania, dostarczająca wrażeń nieporównywalnych z konsolami domowymi i PC. Informacje zwrotne są niezwykle precyzyjne, wciągające i przede wszystkim przyjemne. Co więcej, istnieje wiele ustawień dostępnych na ogniwie obciążnikowym, dzięki czemu urządzenie to można w dużym stopniu dostosować do własnych potrzeb.
Wreszcie, oto wisienka na torcie. Jako wysokowydajne, wysokiej klasy i przede wszystkim nowoczesne urządzenie dzięki zastosowaniu Load Cell, hamulec ręczny V2 powinien mieć wysoką cenę, nie sądzisz? Otóż nie! Ten hamulec ręczny Fanatec można wymienić za 200 euro i jest kompatybilny ze wszystkimi obecnymi platformami do gier, co czyni go obowiązkowym na tej liście. A jeśli masz ograniczony budżet, V1.5 jest właśnie dla poprzeczek w stylu Drift King.
# Hamulec ręczny Thrustmaster TSS
Firma Thrustmaster jest obecna na rynku gier od bardzo dawna. Oferując gamę urządzeń peryferyjnych do symulacji lotu i jazdy, Thrustmaster obejmuje szerszy zakres wirtualnych pilotów, oferując jednocześnie znacznie bogatszy katalog niż jego konkurent Logitech.
Jeśli chodzi o hamulce ręczne, francuski producent (pierwotnie amerykański) oferuje hamulec ręczny TSS, wysokiej jakości urządzenie, które jest wysoko cenione przez fanów ślizgania się i trawersowania. W porównaniu z RS Shifter & Handbrake firmy Logitech, któremu przyjrzymy się później, TSS jest identyczny w działaniu. Dostępny jest sekwencyjny tryb zmiany biegów z „+” skierowanym w dół oraz analogowy tryb hamulca ręcznego.
TSS jest oficjalną repliką hamulca ręcznego Sparco, a obaj producenci współpracują przy wielu produktach z gamy Thrustmaster. Obudowa jest wykonana w całości z metalu i jest wysokiej jakości. Pod względem wzornictwa linie są ładne, ale uważam, że TSS jest raczej zajęty pod względem logo i etykiet. Jak dla mnie, to za dużo, a srebrne wykończenie byłoby więcej niż wystarczające, aby uczynić to urządzenie bardziej atrakcyjnym.
Przejdźmy do odczuć. Czujnik analogowy jest precyzyjny, pozwalając dostosować hamowanie do własnych preferencji, nawet na PS5. W przeciwieństwie do RS Logitecha, który ma tryb progresywny, ale nie jest obsługiwany przez wszystkie tytuły wyścigowe na konsoli Sony, pozostawiając ci tryb On/Off, który działa, ale bez sprzężenia zwrotnego, TSS daje ci informację zwrotną w postaci oporu. Im mocniej pociągniesz drążek, tym trudniejszy stanie się wyścig, zapewniając ci informację zwrotną. Jest to prymitywna konstrukcja, ale działa i to się liczy.
TSS kosztuje 300 euro w sklepie Thrustmaster i jest dobrą alternatywą dla rozwiązania PS5 firmy Logitech, któremu przyjrzymy się w następnej kolejności.
# Logitech RS Shifter & Handbrake
Logitech jest jedną z najpopularniejszych marek w świecie gier i nie bez powodu: szwajcarski producent oferuje wysokiej jakości, wydajne urządzenia peryferyjne, które koncentrują się na graczach. Przez wiele lat Logitech dominował w segmencie podstawowych symulatorów wyścigowych, oferując produkty takie jak
Niedawno firma Logitech chciała dotrzeć do innej grupy docelowej – kierowców poszukujących wydajnych urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych, które były już dostępne u konkurencji. Rezultatem jest seria Pro, z podstawą Direct Drive, kierownicami, pedałami Load Cell i zupełnie nowym zestawem dźwigni zmiany biegów/hamulca ręcznego. Nazywa się RS Shifter & Handbrake i znajduje się na tej liście.
RS Shifter & Handbrake to hybrydowe urządzenie, które zawiera sekwencyjną dźwignię zmiany biegów i hamulec ręczny. Trzeba przyznać, że jest to dość nietypowe rozwiązanie, ponieważ marki często oferują dźwignię zmiany biegów z trybem H Pattern i sekwencyjnym. Ale na papierze wygląda to obiecująco do rajdów i driftu.
Konstrukcja jest zgodna z serią Pro, z czarną obudową i elektrycznym niebieskim akcentem na uchwycie w postaci pierścienia. To naprawdę piękny, dyskretny i minimalistyczny projekt, z logo Logitech na górze dźwigni zmiany biegów/hamulca ręcznego. Przełączanie między dźwignią sekwencyjną a hamulcem ręcznym odbywa się za pomocą przełącznika w dolnej części urządzenia.
Jeśli chodzi o wyczucie, masz dwa tryby: progresywny, który muszę powiedzieć, że jest przekonujący, z oporem, który rośnie wraz z kątem drążka, osiągając kulminację na twardym końcu skoku. To świetne rozwiązanie dla analogowego hamulca ręcznego, ale tak naprawdę nie jest kompatybilne z PS5. Cóż, na papierze jest, ale bardzo niewiele gier obsługuje ten tryb.
Drugi tryb to klasyczne włączanie/wyłączanie, tak jakbyś używał przycisku na joysticku. Ten tryb jest kompatybilny z konsolami Sony, z tą różnicą, że nie jest wyczuwalny. Powód jest prosty: nie ma sprzężenia zwrotnego z hamulca ręcznego, więc jesteś w ciemności, gdy aktywujesz urządzenie peryferyjne, co moim zdaniem jest wstydem.
RS Shifter & Handbrake kosztuje 159,99 euro w sklepie Logitech, co czyni go najtańszym z całej serii… ale także najmniej przekonującym pod względem odczuć i kompatybilności z PS5.











0 komentarzy