Zaznacz stronę

ClubSport Racing Wheel F1: Test i recenzja

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

ClubSport Racing Wheel F1

Korzyści

  • Kierownica w stylu F1
  • Doskonałe wykończenie i jakość wykonania
  • Podstawa DD ze stałym momentem obrotowym 15 nm

Wady

  • Dostępna w wersji 2-paletowej tylko w konfiguracji magazynowej
  • Technicznie kompatybilny tylko z PC i Playstation

Fanatec jest bez wątpienia jedną z najbardziej znanych marek w branży symulatorów wyścigowych, a powód jest dość prosty: z ponad dwudziestoletnią tradycją w branży oraz obszernym i zróżnicowanym katalogiem produktów, niemiecki gigant stanowi punkt docelowy dla kierowców, którzy chcą rozpocząć wirtualne wyścigi samochodowe.

Marka ma wielu fanów na całym świecie, w tym początkujących, amatorskich i profesjonalnych wirtualnych pilotów. Trzeba przyznać, że katalog Fanatec zaspokaja potrzeby wszystkich typów motocyklistów, zarówno wyczynowych, jak i doświadczonych, a także wszystkich budżetów. Łatwo jest znaleźć produkty wysokiej jakości, które nie kosztują dużo, ale katalog Fanatec zawiera urządzenia peryferyjne, które będą kosztować rękę i nogę.

Wśród pakietów oferowanych przez niemiecką markę mamy m.in. ClubSport Racing Wheel F1 który stanowi niemal kompletny pakiet, z napędem bezpośrednim zapewniającym 15 nm stałego momentu obrotowego oraz kierownicą z włókna węglowego w stylu Formuły i GT. Dzięki wzornictwu w dużej mierze inspirowanemu wyścigami samochodowymi – i słusznie, biorąc pod uwagę, że ta kierownica jest oficjalnie licencjonowana dla F1 – ten zestaw będzie obowiązkowy dla purystów jednomiejscowych na Playstation / PC. Poniżej przedstawię ten produkt, wymienię jego mocne i słabe strony oraz wyrażę swoją opinię na jego temat.

 

Główne i techniczne cechy zestawu

  • Kierownica z włókna węglowego o średnicy 27 cm
  • Oficjalna kierownica na licencji F1
  • Podstawa ClubSport DD+ z 15 nm stałego momentu obrotowego
  • Kierownica kompatybilna z PC i Playstation
  • Aluminiowy QR2 z tyłu
  • Mały jednocalowy wyświetlacz LED z RevLED
  • Wykończenie z kutego włókna węglowego w kolorze niebieskim
  • 11 przycisków, 2 przełączniki obrotowe, 3 enkodery, 1 joystick i 1 FunkySwitch
  • Kąt obrotu 2520° z elektronicznym sterowaniem
  • Wysokiej jakości skórzane uchwyty
  • 2 magnetyczne tylne łopatki

 

Projekt

Zacznijmy od wyglądu tego nowego zestawu F1 od Fanatec. Kierownica jest mniej więcej taka sama jak w ClubSport Formula V2.5, z wyjątkiem zastosowanych materiałów i przycisków. Zamiast naklejek i krzykliwego projektu łączącego czerwień i włókno węglowe, kierownica ClubSport F1 jest bardziej stonowana. Na przedniej płycie zastosowano kute włókno węglowe z niebieskimi akcentami, a naklejki są teraz w kolorze białym. Jest bardzo piękny, teraz o wiele bardziej minimalistyczny.

Podstawowym modelem jest ClubSport DD+, w całości w kolorze czarnym, z niebieskim paskiem z tyłu. Urządzenie to jest proste i bardzo podobne do CSL DD, które w rzeczywistości jest nim inspirowane.

 

clubsport racing F1 image 2

Montaż na zamówienie

Kierownica jest montowana przy użyciu zupełnie nowego aluminiowego QR2, który ostatecznie zastąpi QR1 we wszystkich podstawach i kierownicach Fanatec. Montaż jest bardzo łatwy: albo pociągnąć za pierścień, włożyć koło zamachowe, zwracając uwagę na kołki łączące, a następnie zwolnić pierścień po zamocowaniu koła, albo najpierw pominąć pociągnięcie za pierścień i lekko wcisnąć koło zamachowe na miejsce.

Jeśli chodzi o podstawę, wypluwa ona stały moment obrotowy 15 nm, więc będzie musiała być zainstalowana na podwoziu lub przynajmniej na solidnym wsporniku kierownicy. Oczywiście Fanatec twierdzi, że DD+ jest kompatybilny z Stoły zaciskowe marki, ale na twoim miejscu w ogóle nie używałbym tej metody mocowania. Moc silnika jest wystarczająca, aby uszkodzić meble, a także w większości przypadków spowodować ich zginanie i niestabilność.

 

Produkcja i wykończenie

W przypadku DD+, Fanatec wykorzystuje aluminium jako podstawę obudowy, z żeberkami chłodzącymi silnik i elektronikę. Nawiasem mówiąc, wewnątrz podstawy nie ma wentylatora, więc nie ma pasożytniczego hałasu. Wykończenie jest idealne, a wszystkie części pasują do siebie bez żadnych szczelin lub przerw między nimi.

Chociaż kierownica bazuje na wcześniejszym modelu Fanatec, marka ulepszyła jej wykończenie dla tego nowego zestawu. W rezultacie do wykonania przedniej płyty użyto kutego włókna węglowego o grubości 5 mm, a z tyłu (tylna płyta) zastosowano aluminiową konstrukcję. Wykończenie wszystkich elementów kierownicy jest wzorowe, od przycisków i naklejek po skórzane uchwyty i QR2: wszystko jest nieskazitelne.

 

Zapoznanie się z pakietem

Kierownica F1 ma średnicę 27 cm, czyli jest trochę mała. Niemniej jednak jego nieco mniejszy rozmiar ułatwia trzymanie, szczególnie pod względem ergonomii. Wszystkie elementy sterujące, czy to przyciski, przełączniki, enkodery czy łopatki, są starannie rozmieszczone na kierownicy, dzięki czemu są łatwe w użyciu w pełnym trybie wyścigowym. Twoje dłonie nigdy nie opuszczą uchwytów tej kierownicy i będziesz w stanie dosięgnąć wszystkich przycisków na niej. Jedynym minusem są palety. Z tyłu znajdują się 2 z nich, co może karać niektórych kierowców, którzy chcą mieć Launch Control, sprzęgło na kierownicy itp. Oczywiście Fanatec oferuje moduł paletowy Podium, ale kosztuje on około 180 euro. Czy warto go kupić? Wszystko zależy od potrzeb i budżetu.

clubsport racing F1 image 3

Wrażenia podczas gry

Przede wszystkim, ClubSport DD+ to nowy model bazowy, wprowadzony na rynek kilka miesięcy temu. Nawet jeśli z technicznego punktu widzenia jest to nowy produkt, to nie możemy lekceważyć doświadczenia zdobytego przez Fanateca w ciągu mniej więcej 20 lat istnienia.

Ta podstawa rozwija 15 nm stałego momentu obrotowego, co nie jest często spotykane w urządzeniach peryferyjnych konkurencji, ale jest to znacznie lepsze niż moc szczytowa. Jeśli chodzi o sprzężenie zwrotne, jest ono po prostu doskonałe, ale tylko wtedy, gdy poświęcisz czas na prawidłowe skonfigurowanie bazy pod kątem wszystkich jej parametrów. ClubSport DD+ nie jest bazą Plug & Play, jak mniej więcej jest CSL DD.

Poczujesz wszystkie informacje przekazywane przez samochód, zarówno lekkie, jak i ciężkie szczegóły, a wszystko to z doskonałym sprzężeniem zwrotnym. Co więcej, 15 nm momentu obrotowego pozwala pożegnać się z zacinaniem praktycznie każdej, nawet najcięższej kierownicy w ofercie Fanatec.

Kierownica F1 spełniła moje oczekiwania, a przede wszystkim była godna połączenia z ClubSport DD+. Pomimo tego, że skłania się raczej w stronę mocnych lotników niż wagi piórkowej, w ogóle nie poczujesz dodatkowych gramów, ponieważ podstawa jest wystarczająco mocna.

 

Kompatybilność

Ten zestaw jest kompatybilny ze wszystkimi urządzeniami peryferyjnymi i innymi akcesoriami dostępnymi obecnie w ofercie Fanatec, w tym korbami, wspornikami, manetkami, hamulcami ręcznymi, kierownicami z QR2 Wheel Site itp. Praktycznie cały katalog jest zawarty bez najmniejszego problemu.

Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, mogłem wypróbować go w AC, ACC i rFactor i wszystkie trzy działały z nim idealnie. I wreszcie platformy: na papierze masz kompatybilność z PC i Playstation, ale technicznie możesz uruchomić bazę na Xboxie, pod warunkiem, że masz kierownicę kompatybilną z tą konsolą. Z drugiej strony, będziesz miał kilka czkawek tu i tam, w zależności od tytułu przez większość czasu.

 

wyścigi klubowe F1 zdjęcie 1

Stosunek jakości do ceny

Cena tego zestawu na stronie Fanatec wynosi prawie 1300 euro. Jest z pewnością drogi, ale jednocześnie naprawdę nie ma rywali dla ClubSport DD +, przynajmniej na konsolach. Jakość wykonania jest widoczna dla wszystkich, z najwyższej jakości materiałami na kierownicy (kute włókno węglowe) i podstawą, która jest po prostu wspaniała pod względem wyczucia. Powiedziałbym, że ClubSport Racing Wheel F1 oferuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny.

 

Mój werdykt

Fanatec ponownie uderzył z nowym zestawem F1 na PC i Playstation. Dzięki minimalistycznemu wzornictwu, doskonałemu siłowemu sprzężeniu zwrotnemu i nienagannemu wykończeniu, ten zestaw jest dla mnie prawdziwym hitem. Jego jedyną poważną wadą jest fakt, że kierownica ma tylko 2 łopatki z tyłu, co ogranicza jej zastosowanie w wyścigach GT lub wytrzymałościowych. Z drugiej strony, kierownica jest częścią gamy ClubSport i masz możliwość ulepszenia łopatek za pomocą modułu, który oferuje ich 6. Nie jest tani, kosztuje prawie 200 euro, ale jego wydajność jest bezcenna.

gt dd pro

ClubSport Racing Wheel F1

Najlepsza kierownica F1 w 2024

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Moza ES: Test i recenzja

Moza ES: Test i recenzja

Moza ESAvantages Plusieurs commandes entièrement paramétrables Finition et matériaux prémiums Excellente ergonomie...

Moza CS V2P: Test i recenzja

Moza CS V2P: Test i recenzja

Moza CS V2PAvantages Volant premium d’excellente qualité Structure en alliage d’aluminium Connexion à la base en...

Moza FSR: Test i recenzja

Moza FSR: Test i recenzja

Moza FSRKorzyści 4,3-calowy ekran Wykończenie z włókna węglowego Liczne zamówienia Wady Nieco wysoka cena i waga Brak...

Moza KS: Test i recenzja

Moza KS: Test i recenzja

Moza KSAvantages Volant prémium pour la Formula Structure en métal 4 palettes à l’arrière magnétiques Inconvénients...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar